Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tökrészeg vagy tökhülye?

Viccelődő és gyorsan vezető, hírtelen fékező buszvezetőkről is írtunk már nem is keveset. Ezeknél már csak az a jobb, amikor ezek egyesülnek, és egy buszon találkozunk vele. Az öreg Ikarusszal 120 km/h-val felhajt az Erzsébet hídra, melynek közepén a fékbe tapos, majd bemond valami vicceset. Nos, valakinek ez tetszik, valakinek nem. Alant az utóbbi olvasható.
Május 28. kb. 17:45

A 233E szokatlanul nagy sebességgel érkezett a Ferenciek terére, a Jégbüféhez. Felszálltam, és pillanatok alatt kiderült, hogy a gyors entrée nem véletlen műve volt csupán. Kisvártatva ezerrel húztunk át az Erzsébet hídon, majd a további útvonalon. Közben heves fékezések és irányváltások tették az utazást olyan élvezetessé, mintha a hullámvasutat transzponálták volna vízszintes síkba. Mások nevében nem szívesen nyilatkoznék, de kezdtem úgy érezni, mintha nem csak a kb. 36 fokos meleg miatt izzadnék (mert az kb. annyi volt a lerobbant állagú buszon), hanem konkrétan a zabszem szorongatásától folyt a verítékem. Szóval - bevallom - nem bátor férfimivoltom fitogtatására alkalmas volt a helyzet. A hangulatot csak fokozta vezetőnk  humora, amely csak a nagyokhoz hasonlítható csak. Ilyeneket mondott, pl.: a következő megálló az Adria... helyett a Leányka utca. Az első ajtó nem működik, a második elromlott, a harmadik nem nyílik, a negyediket nem nyitom ki (aztán mindet kinyitotta). Majd: a Savanyú Jenő tér következik (Savoyai Jenő helyett, ha, ha, ha.). És persze közben a vén csotrogányt meghazudtoló sebesség, hirtelen vad fékezések, irányváltások. Nagy megkönnyebbülés volt, mikor végre leszállhattam, de komolyan aggódtam kedves ismerősöm testi (és szellemi) épségéért, akivel együtt utaztunk, de neki még három megállót ki kellett bírnia.

Több gondolat is járta az agyamat a sofőrt illetően, miszerint ő 1. tökrészeg 2. tökhülye 3. mindkettő

Persze a legvalószínűbb, hogy símán csak megártott neki a kora nyári (késő tavaszi) nagy meleg, ettől képzelte magát átmenetileg Humor Haroldnak. Ehhez persze joga van, csak épp pillanatnyilag kb. 80 ember és 5 tonna (?) csuklós vas volt rábízva.

Kedves BKV! Ha van rá mód, az ilyenből inkább kimaradnék, ha lehet. Talán valami tanácsadó cég segíthetne jópénzért megtalálni a megoldást. A jegyárakból, önkormányzati és állami támogatásból biztos fussa rá.

Help!
127 Tovább

Szándékosan szívat a BKV?

Tisztelt BKV!

Kb. egy hete a 3-as autóbusz vonalán a Lépcsős utca megállóban változtatás történt. Az MM típusú megállót M típusura cserélték, előrébb hozták az utasváró pavilon felé. A megállóban soha nem látott nyomorgást idéztek elő ezzel, olykor 45-50 ember „ömlik” a megállóban várakozó többi emberre. Egymás lábán taposnak, lökdösik egymást, érthető módon, hisz máshogy nem férnek el. Mai nap az egyik 14-es busz beállt az egyik 233E-busz mögé (M-megálló) majd kinyitotta az ajtókat, egy sáros, vizes szakaszon. Ez volt a cél? Kérdem én. Önök szándékosan szívatják az utasokat?

Megértem, hogy a Volánbusz megálló rossz elhelyezése miatt szükség volt erre, de mint rendszeres Volán utas el kell, hogy mondjam, a busz általában csak 2-3 percet tölt a megállóban, mert a vezetők csak közvetlen az indulási idő előtt állnak be a megállóba. Információm szerint a Volánbuszok végállomása is át lesz helyezve a 138-as busz végállomásához, az utasok könnyebb átszállását segítve.

Szükség van arra Lépcsős utca megállóban egyszerre két autóbusz is utas cserét folytasson, szükség van az MM megállóra.

Megkérném Önöket, azonnal állítsák vissza a megállót az eredeti állapotába, hagyják abba az utasok szándékos szívatását.

Várom válaszukat!
43 Tovább

Ismét egy tiszta BKV busz

Próbáld ki az index új képmegosztó oldalát! Indafotó!
52 Tovább

Viszonylat jelzések

Sziasztok!

Semmi konkrét eset, csak van időm egy kicsit bosszankodni fővárosunk tömegközlekedési monopolistáján:

Megfigyeltétek már, hogy egyre mélyebbre (a BKV Figyelő logóján is látható kétéltű állat ülepe alá) süllyed a BKV viszonylatjelzési rendszere? Nem a mostanában beindított átszámozásokról van szó, hanem ahogy ezek, és minden más kijelzés megjelenik a járműveken. Főleg a buszokon.

De ha már az átszámozásos reformot említettem, akkor innen az első néhány példa:

233E: remek kis járat, biztos hasznos. Én nem élek vele, csak egy szakaszon egy útvonalon közlekedünk, így van szerencsém sokszor látni. A bevezetése utáni néhány napban futottak rajta olyan "régi" csuklós Ikarusok (280-asok), amelyeknek a műanyag táblájára ráeszkábált, nyomtatott papírmontázzsal volt osszerakva a 233E jelzés, meg a két végállomás. Ez mondjuk nem baj, csak bizonyos igénytelenségre enged következtetni.

Nagyobb baj az, hogy ugyanezen a vonalon közlekedett - talán még közlekedik is - legalább egy olyan "újabb" Ikarus is (435-ös), aminek a fekete alapon sárga (zöld?) lapkás Fok-Gyem kijelzőjébe bizonyára nem volt beprogramozva a viszonylat. Az illetékes elvtárstól meg csak annyira tellett, hogy a buszon körbe mindössze a 233-as jelzés volt látható. Mögötte az E sehol, végállomás jelzése sehol, ablakba manuálisan kirakott műanyag tábla sehol. Új járat, az utasok még hozzá sem szokhattak, és máris összezavarják őket.

35 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek