Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bemutatjuk az új menetrendet

Augusztus 21-től a BKV bevezeti a Paraméterkönyv első változásait. Több járat számozása módosul, követési idők nőnek illetve csökkennek, amitől a cég milliárdos megtakarítást remél.

Nem csak az új számozásokat kell majd megszokni, hanem az új menetrendi táblát is, melyet a társaság bevezet. Előrelátóak voltak, ezért már most elkezdték kihelyezni őket, például a 23-as busz vonalán is. A BKV-figyelő szerint az új menetrend áttekinthetőbb, egyértelműbb és tetszetősebb, ám még szokatlan.

Előnye, hogy a napok észrevehetően szét vannak választva. Többször fordult velem elő, hogy figyelmetlenségből hétvégén a hétköznapi menetrendet néztem, és idegeskedtem, hogy hol késik már a busz. Azoknak, akik ismeretlen vonalon utaznak, előnyös lehet még a menetrendi táblán, hogy nagyobb betűvel kiemelték, honnan hová közlekedik az adott járat, illetve a fontosabb átszállási lehetőségek is olvashatók. Ezeket a megállók mellett tüntették fel.

50 Tovább

Köszönet a 23-as busz vezetőjének

Tisztelt BKV!

A mai napon (2008. július 7-én), délután 17.30-18.00 körül utaztam a BPI-791 frsz. gyors 23-as autóbuszon, Pesterzsébet felé.

Az buszon a János utcába való beérkezéskor egy fiatal lány összeesett, akit az utasok segítettek fel, vittek le a buszról, majd itattak meg. A buszvezető az eseményt látva azonnal kiszállt a vezetőfülkéből, a lányhoz ment. A lány állapota felől érdeklődött, megkérdezte kell-e segítség, majd mikor látta, hogy többen segítenek már neki, visszaszállt a buszra és továbbment. Annak ellenére, hogy a busz a megállóban a szokottnál hosszabb időt töltött, az utasok nem mérgelődtek, megértették, hogy ilyenkor a beteg utas segítségére kell sietni.

Ez mások számára természetes lehet, de sajnos az Önök alkalmazottjai közül is sokan elmulasztják a segítségnyújtást, legutóbb éppen a 86-os buszon történt hasonló eset. Kérem, adják át járművezetőjüknek az üdvözletem!
 

12 Tovább

Pirospont a BKV-nak

Alig telt el 10 nap, hogy jeleztem a hibát a BKV-felé, máris kijavították a menetrendet a 23-as és a gyors 23-as busz vonalán. Előző cikkben a 23-as hibás menetrendjét mutattam be, lentebb a gyors 23-as javított menetrendjét találod.

A hiba az volt, hogy a nyári menetrend bevezetésekor (június 16.) hiába nézte az utas a menetrendet, nem volt benne dátum szerint ilyen rész, és a téli illetve a tavaszi szüneti rész is teljesen értelmetlen volt. A módosított menetrend szerint a tavaszi és a téli szünetben most már normális hétköznap szerint járnak a buszok. Reméljük az új menetrendet a weboldalra is feltöltik majd.

Ilyen volt:

 


Ilyen lett:

 



Rövid időn belül ez már a második olyan eset, amikor a BKV a felvetett problémát orvosolta, ezért szeretnénk ezeket megköszönni nekik.
 

Kapcsolódó cikk: A 2-es villamos bevárja az átszállókat

8 Tovább

Nyári menetrend, mi?

Tisztelt BKV!

Egy apró érdekességre szeretném felhívni a figyelmüket. 2008. június 16-án életbe lépett a nyári szünetre érvényes menetrend, melyet minden utas megtekinthet az oldalukon illetve a buszmegállóban kihelyezett menetrendeken (ahol ezt még nem lopták el).

Naponta utazom a 23-as és a gyors 23-as busszal melynek a menetrendjében ezt találtam:



Önök itt melyik részt értik nyári szünet alatt? Számomra, és a megkérdezett utasok számára sem nyilvánvaló. A legtöbb menetendjükben már szépen ki van emelve, hogy tanítási nap, iskolaszünetben, szombaton illetve vasárnap. Miért van szükség a 23-as busz esetén ilyen bonyolult menetrendre? A busz többségében ugyan azokban az időpontokban indul, ám délelőtt több olyan óra is, amikor a két „szüneti” menetrend között kb. 5-8 perces eltérések is vannak.

Várom válaszukat.
85 Tovább

Igénytelen emberek között utazni

Ismét a 23-as buszról jelentkezem. Most nem robbant le, és a pólóm se ragad oda, csak utaztam, ahogy minden este szoktam. Néhol kicsit nyersen fogok fogalmazni, de megköveteli a történet. Szabadkai úton szálltam fel megint, az utolsó ajtónál, ahol a következő látvány fogadott:

2 erősen bekábítószerezett, férfi és egy nő, fejenként egy kutyával. Egyiknek sebhelyes a feje, másiknak az orrából takony csorog, melyet többször az ülésbe ken, harmadik meg alszik, és cipőfűzőn tartja a kutyáját. Igen erős hígító szag csapott meg mikor felszálltam, így tudtam, miért utaznak lehajtott fejjel. Kutyán természetesen szájkosár nincs, állapotukat nézve bérletük sem lehetett, igazi hajléktalanszálló volt a busz hátuljában. Előre menni már nem tudtam, annyian álltak az élesek között, nem akartam tolakodni és nyomorogni.

Beszéljünk előbb a fikásról. Szép fehér kutyája van, aki annyira barátságos volt, hogy az összes ajtónyitásnál meg akart szökni, sajnos a lánc visszatartotta. Emberünk lehajtott fejjel utazott egész végig. Orrából valami förmedvény csorgott. Mikor már a fulladásos halál állapotába lépett felhajtotta a fejét, egy laza mozdulattal letörölte a "termést" és az ülésbe kente (képen éppen a termés betakarításának állapota látható). Így utazott Ő:



A hölgy utas rendkívül szimpatikus volt. Megkérdezte tőlem, hogy a Tesco-nál hol kell leszállni. Kigondoltam a választ, de mire elmagyaráztam volna neki, visszaaludt. Ezt eljátszotta háromszor, utána már nem próbálkoztam vele. Kutyáját nagyon sajnáltam, mert odanyomta az üléshez többször, és spárgára és cipőfűzőre volt kötve:


178 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek