Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Üres papírt senki ne írjon alá!

Nem értem, és nem is akarom megérteni a BKV pótdíjazási rendszerét. Bonyolult, és tele van hülyeségekkel. Egy olvasónk arra hívta fel a figyelmünket, hogy ellenőrök üres sajtcédulákat íratnak alá az utasokkal, amelyeket a munka végén töltenek ki. Milyen jogon íratnak alá üres papírt bárkivel is? Kérdem én.

Kedves Blog!
 
A minap a 7-es buszon tanúja voltam egy ellenőrzésnek. A mellettem ülő kisasszony bérlete 1 nappal korábban lejárt és e miatt kapták őt el az ellenőrök. Nem is volt semmi vita, kisasszony átadta a személyi igazolványát (véleményem szerint nem kellett volna, mert az ellenőr jelen esetben nem hatósági személy, s az igazolványt - de lehet, hogy ezt rosszul tudom - csak rendőrnek lehet átadni.) Látható volt, hogy a hölgy nem akar feltűnést, balhét, még ő szégyellte magát.
 
Amikor az ellenőr megkapta az igazolványt, elővett egy toalettpapírra hajazó üres fecnit és arra kiírta a kisasszony adatait. Midőn ez megtörtént, a csekkhez tartozó fekete papírost üresen akarta aláíratni az utassal. Ekkor én - lehet, hogy nem kellett volna - annyit szóltam közbe, hogy az utas semmi esetre se írjon alá olyan papírt, amit nem töltöttek ki, azaz biankó. Hiszen ha ezt megteszi, később bármit rávezethetnek a papírra.
 
Az ellenőr - aki addig is elég fölényesen viselkedett, pedig nem volt rá oka - ekkor éktelen haragra gerjedt. Közölte, hogy én mit pofázok bele, stb. Nyugodt hangon mondtam neki:
 
1. ha aláíratnának vele egy üres papírt, hogy eladta a lakását nekem, mit tenne?

2. ha arra volt ideje, hogy egy sajtcédulára vezesse át a kisasszony adatait, miért nem töltötte ki egyből azt a papírt, amire ugyanezeket az adatokat kellett volna rávezetnie?
 
Ellenőr asszony közölte: ezt ők csak utólag szokták (!!!) ráírni, mert nincs idő erre a buszon! Ezt nem is értem. Arra van idő, hogy sajtcetlire írogassanak, arra nincs, hogy szabály szerint járjanak el?
 
Közben szépen elment az idő és a busz beért a végállomásra a Bosnyák térre. S nem fogjátok elhinni: happy end-del zárult ez a történet. A dühös, immáron két tagúra bővült ellenőri kiscsapat dúlva fúlva a kisasszony őlébe dobta a sajtcédulát, a kisasszony személyi igazolványát és elvihazott.
 
Bennem azóta is a következő kérdések motoszkálnak:
 
1. Miért járnak el így a BKV-ellenőrei? 2. Mi a cél a sajtpapírral és a biankó papírossal, rajta az utas aláírásával? 3. Miért viharzottak el az ellenőrök? 4. Miért büdös kurva anyáztak le engem?

Üdv: Kiss Botond

80 Tovább

Hazugsággal keres pénzt a BKV?

Napokban egy osztálytársam keresett meg azzal, hogy számlát küldött neki a BKV. Állítólag megbüntették egy olyan villamosvonalon, amelyet nem is használ, és az adott hónapra bérlete is volt. Szerencséje van, mert eltette a bérletét, és be tudja mutatni. Megkértem, hogy fényképezze le a csekkel együtt és küldje el:

 


 

Az rendben, hogy bizonyítható, hogy volt bérlete, de szerintem ez így akkor sincs rendben. A BKV bárkit megvádolhat azzal, hogy csalt, lopott, bárkinek felelősségre vonás nélkül megsértik a becsületét?

Szakembereknek egy kérdés: Milyen pert lehet kezdeményezni a BKV ellen ilyen esetekben?

277 Tovább

Hol vegyen az utas jegyet?

Na de tényleg, hol? Hol vegyen azaz utas jegyet, aki csak időnként BKV-zik? Buszon nincs automata, a megállókban sincs, és még a buszvezető sem árul. Ha nem tudsz jegyet venni, 100%, hogy akkor jön ellenőr.

Tisztelt BKV Zrt!
 
2008. június 24-én délután utaztam a Jászberényi úton egy 61-es jelzésű autóbuszon. Mivel igyekszem minél többet autóval utazni, nincs bérletem. Mikor felszálltam azt hittem, hogy van az első és a második ajtó között jegyautomata, mert már láttam ilyet az Önök buszain. Mikor meggyőződtem róla, hogy nincs, jeleztem a sofőrnek, hogy szeretnék jegyet venni, gondoltam, működik ez a régi rendszer, de nála nem volt jegy, azt mondta, már nem lehet a buszon venni. Nem egészen értettem, miért szünteti meg a lehetőséget a BKV, hogy a magamfajta ritkán buszozók jegyhez jussanak. Mindenesetre leültem. Természetesen – ahogy ilyenkor lenni szokott – fel is szálltak a következőnél az ellenőrök, és egyikük kérte a jegyemet. Itt kell jeleznem, hogy az ellenőr, bár határozottan lépett fel velem szemben és követelte rajtam a jegyet, kulturáltan viselkedett, semmi panaszom nem lehet a stílusára, ami egy kifejezetten jó tapasztalat. Mindenesetre az úr tájékoztatott arról, hogy a vállalat álláspontja szerint nem szükséges jegyvásárlási lehetőséget biztosítani a megállóban, vagy a buszon, az utasnak kell előre gondolnia arra, hogy buszozni fog, és beszerezni egy jegyet. Ő ezt az álláspontot – mint alkalmazott – képviselte is, én azonban vitatkoztam. Szerintem ez egyszerűen nem így megy, azt gondolom, nem kell kizárni az utazásból azokat, akik – mint akkor én – hirtelen kényszerülnek buszozásra. Miközben vitatkoztunk kérdeztem az urat, hogy ő tud-e nekem jegyet adni. Azt mondta ő ellenőr nála nincs jegy, és mindenképpen meg akart büntetni. Később odajött a kollégája, aki viszont felajánlotta, hogy ad nekem egy jegyet, ezzel éltem is.
 
A fenti esettel kapcsolatban tehát nem az ellenőrök munkájával, hanem a BKV hozzáállásával kapcsolatban volnának kifogásaim. Úgy érzem az ellenőrzés és a büntetés megy, a jegyértékesítés nem fontos.

Kérem, a következő kérdésekre szíveskedjenek választ adni:
 
1.Miért nincsenek a megállókban jegyautomaták? 2.Miért nincs a buszvezetőnél jegy? Miért kellett egy logikus rendszert eltörölni? 3.Miért nincs egy új buszon (Volvo) elhelyezve jegyautomata, ha más buszokon van? 4.Önök szerint hol kellett volna jegyet vennem, ha hirtelen kényszerütem buszozni, és nem volt tartalék jegyem, a környéken pedig nem tudok jegypénztárról, mert nem vagyok ismerős a megálló környékén? 5.Vagy a 4. kérdésben leírt esetben én nem utazhatok? 6.Az első ellenőrnél miért nem volt jegy, vagy a másodiknál miért volt? Melyik a normális? (Megjegyzem szerintem az, hogy volt)
 
+1. A BKV milliárdos adósságait folyton a mi adónkból rendezik. Továbbá a mi pénzünkből kapnak fizetést azok a dolgozók, akiket nem bocsátottak el a sztrájkokkal meghiúsított létszámleépítés során. Mindezt együtt fizetjük, függetlenül attól, hogy ki mennyit használja a vállalat szolgáltatásait. Nem gondolják, hogy ezekért kissé lehetne odaadóbba cég az utasaival szemben, ha már erre monopol helyzete miatt nem kényszeríti a piac? (Ez utóbbi persze költői kérdés volt, nyilván nem a levelet olvasó ügyfélszolgálati asszisztens feladata ezt megválaszolni – a többit viszont igen!).
 
Várom válaszukat!
Tisztelettel:
 
L. Tamás
Budapesti lakos

44 Tovább

Magasról tesznek a belső szabályzatra

A jegyellenőrök képzéskor kapnak egy kis füzetet (A jegyellenőri feladat ellátásával kapcsolatos szolgálati utasítás), melyet magam is végigolvastam már. Ebben a kis füzetben le van írva, hogy a külföldi utasokat csak a legvégső esetben lehet megbünteti (pótdíjazni), nem szabad kihasználni, a „tudatlanságukat”. Kár, hogy az ellenőr kolléga nem olvasta ezt a füzetet. (A füzetből kiszedett részletet a levél közepén megtalálod)

A napokban egy külföldi csoport szállt fel az Oktogonon a 6-os villamosra, s annak rendje-módja szerint kezelték jegyeiket. Az ellenőr pár méterről élvezettel végigszemlélte az eseményt, majd kérte a jegyeket ellenőrzésre. Kaján vigyorral a száján a jegy hátulján lévő angol nyelvű szövegre mutogatva - mert angolul mi a fenének, vagy egyáltalán valamilyen idegen nyelven minek beszélne egy ellenőr - megpróbálta elmagyarázni, hogy a jegyük érvénytelen, mert hát azok Metro szakaszjegyek, és rögtön húzta elő a büntetőcédulákat. A turisták hiába próbálták  elmagyarázni, hogy ők villamosjegyet kértek a vásárláskor, arról pedig nem tehetnek, hogy Metro szakaszjegyet kaptak, de ellenőrünket ez nem hatotta meg –mert nem is értette-, ragaszkodott a büntetés kifizetéséhez, annak ellenére, hogy szerencsétlen flótások felajánlották, hogy kifizetik a jegyek közötti különbözetet. A büntetést csak az utazóközönség felháborodása akadályozta meg, de ellenőr barátunk így is letessékelte a csoportot a Nyugatinál.

 


 

Az BKV újabb szégyenletes, gyalázatos trükkje arra, hogyan szívassuk meg a külföldi turistákat; adjunk el nekik rossz jegyet (ráadásul jegytömböt), majd büntessük meg őket! Építsük az ország jó hírét, mert az amúgy is olyan jó! Mi lenne, ha a BKV pénztárakban idegen nyelvet beszélő pénztárosok, a járatokon idegen nyelvet beszélő ellenőröket alkalmaznának? Hja, többet kéne fizetni nekik és nem jutna különféle tanácsadói munkákra! De igaz is, attól még el lehetne adni ezt a trükköt!

177 Tovább

Nem tudott járni, a BKV szerint még is bliccelt

Tisztelt BKV figyelő!
 
Még 2008 március 03-án kézhez kaptam egy levelet amiben a BKV azt állította, hogy még 2007 novemberében jegy nélkül utaztam a 6-os villamoson. Ez nekem elég képtelen hazugság, mivel,

1) 2007 novemberében elszakadt a bokaszalagom és elég nehéz lett volna közlekednem, mivel nekem Gyálról kell bejárnom Hűvösvölgybe iskolába. 2) a 6-os villamost nem is használom, mivel az nekem teljesen kiesik.

Ezért írtam egy levelet a tisztelt BKV-nak március 6-án hogy nem ismerem el a jogsértést. A választ ma 2008. június 19-én kaptam meg. Amit mellékelve csatolok a levelemhez. A gond itt is az, hogy meg sem említi, hogy kivizsgálták volna az esetet ellenben kapok egy 125.435 Ft-ról szóló számlát, hogy fizessem azt be, erre személyes egyeztetésen kerülne rá sor. Engem életem során összesen kétszer büntettek meg, egyszer azt helyszínen kifizettem és egyszer, mert nem volt nálam a diákom, mivel azt akkor még nem kaptam kézhez, azt másnap kifizettem az Akácfa utcában ami 2000 Ft volt. Tehát nem értem, hogy én hogy kaphattam ezt a számlát erről az összegről. Másrészről ugyanez történt a barátnőmmel is.

Még hány emberrel fog ez a szemét cég ilyen eljárásokat kezdeményezni míg végre történik valami. Ez az egyetlen mód, hogy pézhez jusson a BKV... nevetséges.... Én úgy gondolom, hogy a BKV csak úgy találomra kiszed embereket, hogy kicsit pótolj a hiányzó büdzsét, ami a vezetők zsebébe vándorol végkielégítés címén.

Tisztelettel: Péter

A levélhez mellékelt képekért (levelekért) kattints ide és ide!

94 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek