Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lábujjakat eszik a Combino

Kedves Figyelő!

Az „élmény” friss gondolom megosztom veletek hátha érdekes lehet. Ma reggel a Moszkva téren felszálltam párommal a 4-6-os villamosra. Ilyenkor reggel elég sokan vannak, hely nem sok van, az ember oda áll ahova tud.

Mi a csukló részen álltunk meg. Villamos elindul és ugye a Moszkván az első 20 méteren igen erősen oldalirányban ki szokott lengeni a villamos ezért jól megkapaszkodtam és próbáltam stabilan állni.



Az első nagy kanyarnál, a tér szélénél igen erős fájdalom érte a bal nagylábujjamat. Lenéztem és azt látom, hogy a csukló és a kapaszkodó lenti találkozásánál (képen) a lábujjamat áttolta a kiszögellés alatt a forgórész. A fájdalom olyan erős volt, hogy hányingerem lett és egy pillanat alatt leizzadtam. A Margit híd budai hídfőjénél leszálltam és bebicegtem a munkahelyemre. Most egy óra elteltével is igen erős a fájdalom. Levettem a cipőmet és a következő látvány fogadott (erős idegzetűek kattintsanak ide!). A zoknimat és a cipőmet annyira rápasszírozta az a sz@r, hogy kivágta a körmöm a zoknimat. Asszem délután elmegyek orvoshoz látleletet vetetni és megröntgeneztetni. Remélem a csont nem repedt/tört el.

Szóval, csak annyit a dologhoz, hogy kérlek, figyelmeztessétek kedves utazótársaimat arról, hogy elég komoly veszélyforrás a csuklónak az a része. Elég alacsonynak tűnik ott az a rész, álmomban se gondoltam volna, hogy befér alá a lába. Így nem is figyeltem arra, hogy nem kéne oda állni. Egyébként is, milyen jármű az amin nem állhat az ember oda ahova szeretne? Miért nincs ez a rész jobban levédve, hogy még véletlenül se kerülhessen oda be alá semmi se?

Nem akarok belegondolni, hogy egy szandálos kisgyerek lábával mit csinált volna. A BKV pedig jó lenne, ha mielőbb kiküszöbölné ezt a veszélyforrást. Legalább egy táblát tegyen ki! „Vigyázz se..fej, ne rakd ide a lábad, mert szétlapítjuk! Mert az jó.”

Na ennyit mára a biztonságos tömegközlekedésről.

Üdvözlettel,
Horváth Gergely
163 Tovább

Megint rossz a Combino ajtaja?

Nem volt szerencséje annak, aki vasárnap a Combino villamost választotta, ahogyan azt többen is tették. Bizonyára féltik a klíma hideg levegőjét, ezért nyitják alig 10 cm-re a villamos ajtaját. Szerencsére így nehezebben szökik ki a hideg, viszont leszállni is nehézkesebb ezen a kis résen.


Sziasztok!

Ezt a kis videót az elmúlt vasárnap sikerült "elkövetnem", mikor is remek, ultra sokmilliárdos villamosunkkal Oktogon-Boráros vonalon utaztam. Szerencsém, hogy pont e két megállóban másik oldalon nyílik az ajtó,így nekem nem kellett(mint ahogy utastársaim tették) se nekiállnom feszegetni(ekkor sem nyílt ki), sem a beáramló embertömeggel szemben dzsungelharcosként lehadakoznom magam egy másik ajtónál... Csupán csak állni, és gondolkodni...Klassz új villamosaink vannak (Egy biztos, ha minden ajtó így nyilna, és csak egy rendesen, megoldott lenne a légkondis probléma, a rengeteg kiáramló hideg, és beáramló meleg levegő...).... :)

ME
42 Tovább

Utaznak-e a Veke képviselői Combino villamoson?

A választ sajnos én sem tudom, de a napokban kiadtak egy érdekes közleményt, melyből arra merek következtetni, hogy nem.

"A Combino villamosok klímaberendezéssel történő felszerelését már a járművek gyártásakor egyesületünk kezdeményezte, akkor a BKV korábbi menedzsmentje egyértelműen elutasító volt javaslatunkkal szemben. A teljes értékű légkondicionálásról 2007-ben ismét megtett javaslatunkat követően – a BKV menedzsment ismételt ellenkezése miatt a Főpolgármester közbenjárásával – megszületett döntést ezúton is üdvözöljük. Örömmel látjuk, hogy a negyven villamosból a levél írásakor 32 már rendelkezik klímaberendezéssel.

Sajnálatos módon azonban a klímaberendezéssel felszerelt járműveknek csak mintegy felén működött a légkondicionáló. A járművek másik felén szintén nem volt teljes értékű a klímaberendezések működése, ugyanis két, Nyugat-Európában természetes kiegészítő elem a légkondicionáló berendezésekkel együtt nem került bevezetésre:

- Átmeneti, tavaszi-őszi időjárásnál előnyösek a nagyobb nyitható ablakfelületek, melyek a villamosokra beszerelésre kerültek. Azonban, ahogy ez a Volvo-buszokon működik, a nyári időszakban, a légkondicionáló berendezés működése idején ezeket az ablakokat teljesen zárhatóvá kellene tenni, hiszen a meleg miatt kinyitott ablakok igencsak rontják a klímaberendezések hatékonyságát."

Az elmúlt héten minden munkanapon 4-szer azaz összesen 20 alkalommal utaztam Combino villamoson. Ebből kb. 16 alkalommal volt olyan időjárás, amikor a napközbeni hőmérséklet elérte, avagy meghaladta a 25 fokot.

Ebből a 16 alkalomból a villamosokba szerelt légkondicionáló 16 alkalommal működött, és a jármű egészét hűtötte. Amikor a járművekre a Boráros téren szálltam fel a Fehérvári út felé, a végállomás előtt volt szerencsém végigsétálni az egész villamoson és tapasztalataim szerint a Budapestiek jó része már megszokta, hogy a klíma működése közben zárva tartják az ablakokat. A Volvo buszokkal ellentétben a Combino villamos klímája kiválóan hűt (nem fúj meleg levegőt, mint időnként a Volvo), így nincs is szükség az ablakok kinyitására. A budapestiek számottevő része már megtanulta, hogy a lehűtött utastérben nem nyit ablakot, ezért felesleges lenne a zár az ablakokon.

Tehát a saját tapasztalataim alapján ki merem jelenteni, hogy a Combino villamosok hűtése (az alvállakozónál lévő Localo buszokkal ellentétben) megfelelő sajnálom azonban, hogy eredetileg nem így rendelték meg a villamosokat.

Jó volna végre az értelmetlen, politikai támadások helyett a valós problémákkal foglalkozni. Például a BKV garázsaiban az ott dolgozók elmondása szerint nincs elég alkatrész, és a munkakörülmények elfogadhatatlanok.
48 Tovább

Kamerát a Combino villamosba

Tisztelt BKV!

Önök még tavaly nagyon büszkék voltak arra, hogy a Combino villamosokon a kisebb teljesítményű klímával és a nyitható ablakok beépítésével spóroltak, mert 3 klíma (elején, közepén, végén) helyett csak 1-et tettek be, a villamos közepére. Kis gondolkodással kitaláltam, hogy ezt a pénzt mire lehetne fordítani, feltéve ha nem még megvan.

Az ötlet teljesen egyszerű, és megvalósítható. Tegyenek minden Combino villamosba térfigyelő kamerákat. Sajnos alvállalkozók buszaiba helyezett kamerák nincsenek bekötve, szinte semmit sem érnek. Ellentétben a MÁV Flirt vonatain, ahol kb. 10 méterenként térfigyelő kamera van elhelyezve, mely az egész utat rögzíti. Hogy miért lenne jó a kamera?

-Visszaszorítható a bliccelés, az ellenőrrel nem együttműködő utasok visszanézhetők.

-Teljes mértékben visszaszorítható a rongálás.

-Nagyobb biztonság.

Remélem azt nem kell is kell mondanom, hogy a kamerára fordított összeg többszörösen megtérül, ha a villamosokat nem csúfítja többet firka, ha az ablakon lévő fóliát nem karcolják össze, és ha ezeket nem kell több százezerért eltávolítani/cserélni.

Kérem a kamerás rendszert próbálják ki a 2008-as villamoson. Hívják fel az utasok figyelmét arra, hogy kamera figyeli őket, és felvétel eltárolásra kerül. Néhány hónap elteltével ezen a villamoson faggassák ki az utasokat arról, hogy nagyobb biztonságban érzik-e magukat, és örülnek-e a kamerának.

Kérem nézzék át a lehetőségeket, és értesítsenek a döntésről.

Szavazás:


53 Tovább

Anyátok büszke lehet rátok

Detti küldte nekünk ezt a két képet, melyet a Combino villamosok egyikén készített. Remélem, hogy Jónás Laura, Balogh Erik, Lopocsi Alexandra, Erdélyi Zsanett, Lopocsi László, Balogh Gabi és Jónás Alexandra szülei nagyon büszkék gyermekeikre.

A másik képet hajtás után nézhetitek meg.

129 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek