Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

950 millióért bérel gépkocsikat a BKV

Járműflottát bérel a BKV a Porsche Leasing Kft.-től 950 millió forintért, a közlekedési társaság így fiatalítja belszolgálati járműparkját - tudta meg pénteken az MTI.

A BKV 159, 3,5 tonnánál nem nehezebb személy- és tehergépjárművét adja el a lízingcégnek, amely ugyanennyi, de új járművet biztosít a BKV-nak tartós bérleti konstrukcióban. Ennek célja a gépkocsiállomány részleges megújítása és cseréje - közölte az MTI megkeresésére a BKV.

126 Tovább

Megint buszsofőrre támadtak

Megtámadtak egy buszsofőrt a főváros XVI. kerületében, az Állás utcában szombaton kora reggel a 31-es buszon. A rendőrség két huszonéves fiatalt előállított.

Pap Judit, a BRFK sajtóügyeletese közlése szerint a BKV járművén randalíroztak a fiatalok, ezért a sofőr megállt a járművel és azt mondta, hogy addig nem indul tovább, amíg a fiatalok így viselkednek. Válaszul a két fiatalember nekilökte a sofőrt a szélvédőnek, amely ennek következtében betört.

A sajtóügyeletes elmondta: a buszsofőrt kórházba szállították, a két fiatalt pedig előállították a kerületi rendőrkapitányságra. Ellenük közfeladatot ellátó személy elleni erőszak miatt indítanak eljárást.

(FigyelőNet, MTI)

25 Tovább

VDSzSz: Újabb vasutassztrájk jöhet

Akár újabb vasutassztrájk is elképzelhető, ha a Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a munkáltató elbocsátásokat érintő munkaügyi vitája nem vezet eredményre.

Bárány Balázs, a VDSZSZ Szolidaritás érdekvédelmi alelnöke kijelentette: "készülni kell akár sztrájkra is, hiszen ha erőtlenek maradunk, akkor bármit megtehetnek velünk".

Bárány Balázs elmondta: pénteken adták be kezdeményezésüket a munkaügyi vitára, ez már a "sztrájk előszobája." Innentől a törvény hét napot ad a megállapodásra, ha ez nem sikerül akkor jöhet a sztrájk.

 

A cikk a MÁV-figyelőn folytatódik. Tovább! >>>

0 Tovább

Tovább lehetne olcsóbb tarifával utazni a HÉV-en

Támogatta hétfői ülésén a főpolgármesteri kabinet, hogy módosítsák a gödöllői HÉV tarifahatárát.

Jelenleg Ilonatelep megállóhelyig lehet budapesti jeggyel és bérlettel utazni, a változtatás után a Kistarcsai kórház is elérhető lenne olcsóbb tarifával - adta hírül Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója. A kabinet azért javasolja a közgyűlésnek a BKV viteldíjairól szóló rendelet módosítását, mert sok XVI. kerületi lakos jár a kistarcsai kórházba.

A Margit híd felújításának egyik feltétele, hogy a II. kerületi önkormányzat módosítsa a hídfő környékére vonatkozó szabályozási tervet. A híd felújítása során ugyanis a budai le- és felhajtósáv kiszélesítését tervezik, amely érinti a híd melletti parkokat és a rakpart érintett szakaszát. A tervek tartalmazzák a Bécsi úti villamos továbbvezetését is a Bem tér felé. A főpolgármesteri kabinet azt javasolja, hogy egyetértési jogával élve a Fővárosi Közgyűlés támogassa a módosított kerületi jogszabályt.

5 Tovább

A Telekomot pénzelte a BKV

Egy közpénzeket évek óta feleslegesen szóró szerződés mögül sikerült kihátrálnia a BKV-nak, ám a politikai szálakkal gazdagított pletyka szerint csak azért, mert az üzletre másoknak fáj a foga - írja e heti számában a Figyelő.

Rettentő indulatok feszülnek a BKV Zrt. és a Magyar Telekom-csoportba tartozó IQSYS Zrt. vezetői között. Legalábbis ez olvasható ki a business-konform megfogalmazású hivatalos nyilatkozatok mögül, ahol már a felek teljesen eltérően láttatják a történteket. Havi nettó 257 millió, azaz évi 3,08 milliárd forintos üzletről van szó - informatikai outsourcing címén a Figyelő információi szerint ezt az összeget fizette több mint öt éven keresztül a BKV a Magyar Telekom-csoportnak (jelenleg az IQSYS-nek, korábban a társaságba időközben beolvasztott T-Systems Hungarynek).

Az ősbűn

Az informatikai szolgáltatások kiszervezéséről szóló szerződést 2001-ben kötötték meg. A megállapodás arról rendelkezett, hogy a T-Systems tíz év alatt összesen 29,96 milliárd forint szolgáltatási díjat kap, amely nagyjából egyenletesen emelkedett az első évek 2,5 milliárd forintos összegéről az utolsó évek 3,5 milliárd forintjáig. A tervekhez képest később aztán még inkább felkúsztak a díjak, például a vártnál magasabb infláció miatt. Emellett a T-Systems 6,15 milliárd forintot fizetett a BKV-nak az informatikai eszközökért és "bizonyos ipari jogoknak" elnevezett know-how-ért.

Váratlan lehetőség

2007-ben azonban az új vezetés átvilágította a szerződéseket, majd arról tárgyalt a T-csoport vezetőivel, miképpen lehet ezt a számukra előnytelen és aránytalan szerződést módosítani. Hosszú egyezkedés után váratlan jogi lehetőség csillant fel a BKV előtt, ugyanis januárban kiderült: még 2007 júniusában felszámolást rendeltek el a T-Systems Hungary ellen. Ez az outsourcing szerződés értelmében rendkívüli felmondási okként szolgálhatott.

A Figyelő egyes forrásai szerint mindezért az új vezetésnek "glória" jár, hiszen a magyar adófizetők pénzét éveken át egy, a közlekedési társaság számára hátrányos szerződés alapján szívta el a német érdekeltségű cég, így. Az ellenérdekeltek azonban arra gyanakodnak, hogy a szocialista érdekkörbe sorolt BKV - bár valóban alacsonyabb áron kapja majd meg a szolgáltatást - valójában azon mesterkedik, hogy ne a T-csoportnak, hanem baráti kezeknek fizethessen, s ha lehet, akkor tovább is, mint 2011.

9 Tovább
12
»

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek