Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

BKK: Az éjszakai buszra is érvényes a kiegészítő bérlet

Tegnap este „Havibérlet és kiegészítő bérlet mellé jegyet vetettek az utassal” címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levélben reagált a BKK. Mint az a közlekedési központ válaszából kiderült, a jegyellenőrzést végző biztonsági őr hibázott, amikor a havibérlettel és kiegészítő bérlettel rendelkező utast nem engedte felszállni az éjszakai buszra, ugyanis éppen a BKK kezdeményezése nyomán 2012. január 1. óta érvényesek a kiegészítő bérletek a HÉV vonalán közlekedő éjszakai buszokra. Részletek alább:

Tisztelt BKV-figyelő!

A „Havibérlet és kiegészítő bérlet mellé jegyet vetettek az utassal” címmel, 2012. július 24-én megjelent bejegyzés kapcsán az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni.

A 943-as és 992-es HÉV-vonalak agglomerációs szakaszain éjszakai szolgáltatást nyújtó buszjáratokon éppen a BKK kezdeményezése nyomán 2012. január 1. óta lehet a HÉV-vonalakon érvényes bérletekkel utazni, mely könnyítést épp a bejegyzésében felvetett probléma miatt vezetett be a BKK. Az Üzletszabályzatunkban szereplő díjszabás egyértelműen rögzíti (IV. fejezet 10.1. d) pont), hogy a HÉV-bérletek érvényesek a HÉV járatokkal párhuzamosan közlekedő 943-as és 992-es éjszakai autóbuszokra is.  A fentiek nyomán tehát az éjszakai hálózaton jegyellenőrzést is végző személy- és vagyonőrök nem megfelelően látták el a feladatukat, amennyiben jegyvásárlás ellenében engedték felszállni a 943-as buszra az egyébként HÉV-bérlettel rendelkező utasunkat.

Az eset miatt elnézést kérünk, amennyiben az érintett utas megadja elérhetőségeit a BKK Ügyfélszolgálatának bkk@bkk.hu, természetesen kárpótoljuk az őt ért kellemetlenségekért, egyben még ma nyomatékosítjuk a jegyellenőrzést és beléptetést végző biztonsági cég számára, hogy fokozott figyelmet fordítson az Üzletszabályzatban foglaltak pontos betartására.

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

0 Tovább

Havibérlet és kiegészítő bérlet mellé jegyet vetettek az utassal

Olvasónk, András felháborítónak tartja, hogy a Budapest-bérlet és a hozzá tartozó HÉV kiegészítő bérlet mellé 400 forintos jegyet kellett vennie, hogy az egyébként a HÉV vonalán éjszaka közlekedő buszon utazhasson. Az utas nem érti, hogy ha a kiegészítő nappal jó a HÉV-re, akkor a HÉV helyett éjszaka közlekedő buszra miért nem jó a bérlet:

Tisztelt BKV-figyelő!

Szeretnék egy kérdéssel fordulni önhöz. A történet a következő: Tegnapi nap lekéstem az utolsó Szentendrei hévet, így éjszakai busszal elmentem Békásmegyerig. A buszon felmutattam a pesti bérletem, semmi probléma nem volt ezen a szakaszon. Békásmegyeren azonkívül, hogy vártam fél órát -és ez még a jobbik eset- mikor szálltam fel a buszra és mutattam a bérletemet a két vagyonőrnek, tájékoztattak, hogy a bérletem nem jó erre a szakaszra. Hozzáteszem, hogy nem kevés pénzért megveszem a Békásmegyer-Szentendre szakaszra a HÉV-bérletet és nem juthatok vele éjszaka haza ha szeretnék?

Összefoglalva az lenne a kérdésem, hogy jogosan kellett-e 400 Ft-ért vonaljegyet vennem, ha van Békásmegyer-Szentedre HÉV-bérletem? Tudtommal este ez a busz (943) a HÉV-et helyettesíti és felháborító számomra, hogy fizetnem kell azon kívül, hogy havonta tisztességesen megveszem a bérleteket. Példának okáért, amikor felújítás volt a szakaszon, akkor is megvettem a bérletet és elfogadták a buszon -itt is hozzáteszem, hogy a buszok zsúfoltabbak voltak és más menetrend szerint jártak teljesen, így a pénzemért nem az előfizetett szolgáltatást kaptam- akkor az éjszakain ez miért nem lehetséges ezen szakaszon?

Előre is köszönöm szépen megtisztelő válaszát!

Tisztelettel: F. András

3 Tovább

Re: Rossz volt a lyukasztó, mégis büntettek a BKK jegyellenőrei

Július 4-én "Rossz volt a lyukasztó, mégis büntettek a BKK jegyellenőrei" címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levélben reagált a BKK. Mint az a közlekedési központ válaszából kiderült, a panaszos utas lánya a helyszínen nem arra hivatkozott, hogy hibás volt a jegykezelő, csupán egy kezeletlen jegyet adott át a jegyellenőrnek és jelezte, hogy a következő megállónál leszáll, tehát ott és akkor nem jelezte, hogy a rossz lyukasztó miatt nincs érvényes jegye. Legalábbis a BKK ellenőreinek állítása szerint. Álljon itt a válasz is, és döntse el mindenki maga, hogy most akkor mi az igazság:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelő blogon „Rossz volt a lyukasztó, mégis büntettek a BKK jegyellenőrei” címmel megjelent bejegyzés kapcsán a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója azonnali vizsgálatot rendelt el, amely a következő eredménnyel zárult:

A bejegyzésben említett hölgyet munkatársunk elsőként ellenőrizte, miután megkezdte munkáját az autóbuszon. A hölgy - egy másik, utazási jogosultságát egyébként igazoló hölgy társaságában - csak egy kezeletlen jegyet tudott átadni az ellenőrnek, majd kijelentette, hogy mivel nem érvényesítette azt, le szeretne szállni. Az utas nem hivatkozott arra, hogy a jegykezelő hibája miatt nem tudta érvényesíteni a jegyét. Az intézkedő jegyellenőr és kolléganője az utasokkal együtt leszállt a következő megállóban, itt fejeződött be a pótdíjazás.

Az utas először nem kívánt együttműködni munkatársunkkal, majd végül – a pótdíjazási lehetőségek ismertetését követően – a csekken történő fizetést választotta, és önként átadta adatai felvételéhez a személyazonosító igazolványát. A pótdíjazás közben az utas többször kifogásolta, hogy a jegyellenőr nem fogadta el kezeletlen jegyét, és ezért több sértő megjegyzést is tett rá. A jegyellenőr nem reagált a sértésekre, csak átadta a hölgynek a befizetési csekket, valamint visszaadta a kezeletlen jegyet és az igazolványt is. Az utas a csekk átvételét aláírásával igazolta, majd kijelentette, hogy nem fogja azt befizetni. A két hölgy ezt követően távozott a megállóból, az intézkedő jegyellenőr pedig kolléganőjével együtt felszállt a következő autóbuszra, és folytatta munkáját.

Amennyiben az utas az érvényesítő készülék hibájára hivatkozott volna, állítását munkatársunk próbajeggyel ellenőrizte volna. Az utas azonban egy szóval sem említette a hibát, csak annyit kért, hogy a következő megállóban szálljanak le, ezért idő hiányában már próbajegy kezelésére nem kerülhetett sor. Ha a jegyellenőr azt tapasztalja, hogy a jegykezelő készülék üzemképtelen, úgy az utas kezeletlen menetjegyét elfogadja, és az előírásoknak megfelelően betépéssel érvényesíti, majd rávezeti az ellenőrzés pontos idejét, a viszonylatszámot és az azonosító számát is.

Álláspontunk szerint a jegyellenőr a hölgyet a szabályoknak megfelelően vonta pótdíjazási eljárás alá.

Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ

5 Tovább

Rossz volt a lyukasztó, mégis büntettek a BKK jegyellenőrei

Olvasónk azt állítja, hogy lányát a 184-es buszon úgy büntették meg a BKK ellenőrei, hogy nem működtek a jegykezelők. Sem az anya, sem pedig a lány nem érti, hogy a hibás lyukasztó miatt miét kaptak 16 ezer forintos csekket.

Voltatok már hasonló helyzetben? Mi ilyenkor a teendő szerintetek?

Kedves BKV-figyelő!

Lányom  a mai napon(2012.07.04.) a 184-es járaton közlekedett Pestimre felé. A buszon nem működött a jegy kezelő készülék. Az ellenőr (udvariatlan kb. 45-50 v körüli férfi+egy hölgy, a nevüket nem tudom megírni mivel nem mutatkoztak be és igazolványt sem mutattak) elvette a kezeletlen jegyét + csekket állított ki 16.000,-Ft-ról!

Könnyű megfélemlíteni egy 45 kilós fiatal lányt, elkérni az iratait és büntetni. Kérdéseim a következők: Ha nem ellenőrzik a jegy kezelő készülék állapotát milyen jogon várják el az utastól, hogy kezelje a jegyét? Nincs elég jegy, hogy el kell venni az utastól? ( Megjegyzem lányomnál gyűjtőjegyből kitépett jegy volt!) Ez szabályos eljárásnak minősül? Írtam üzenetet a BKV elérhetőségére, de nincsenek illúzióim, hogy ellenőrzik az esetet.

Nem a szabályosan közlekedő utasokat kellene büntetni!

Legközelebb ha előfordul ilyen eset, majd igazolást kérünk a buszvezetőtől, hogy nem működik a lyukasztó. Gondolom lelkesen ad is majd...

18 Tovább

Ezért robbant be a BKV-busz ablaka


Mint arról tegnap elsőként beszámoltunk, kedden reggel a Bogáncsvirág utcában berobbant egy Ikarus 412-es busz ablaka. A bejegyzésünket illetve a képet többek között a Hír24 is átvette, nekik közleményben reagált a BKV. Mivel a közlekedési társaság a BKV-figyelő többtízezres olvasótáborát semmibe veszi, és az ilyen reakciókat nem osztja meg velük, így a közlemény azon részét tudjuk csak közzétenni, ami a hírportálon megjelent.

Ebben az áll, hogy a BKV szerint ritkán, de előfordultak régebben is ilyen esetek. Olyannyira ritkán, hogy tegnap a 148-as busz vonalán a Sósfürdő megállónál is ugyan ilyen baleset történt. (Lásd a fenti képet).

Az egyik, Örs vezér tere felé tartó 168E jelű autóbusz a Kollégium megállóhelynél kátyúba szaladt, és az egyik alsó oldalablaka betört. A több kilónyi üvegszilánk nagy része az ülésekre zuhant, de szerencsére senki nem sérült meg.



A BKV szerdai tájékoztatása szerint a vizsgálat kiderítette, hogy az ablakkeret elhasználódott és repedt volt, ezért az üveget nem tartotta rendesen. Az egyenetlen útburkolat miatt a karosszéria és az ablaküveg megfeszült, ami az üveg „beroppanását” okozta.



Ahogy a cég írja, nagyon ritkán ugyan, de fordult már elő ilyen eset korábban is. Az autóbuszt azóta kijavították, körülbelül 50 ezer forintba került javítással együtt.



A BKV hangsúlyozza: „Minden esetben törekszünk arra, hogy a műszaki meghibásodásokat megelőzzük, vagy azokat a lehető legrövidebb időn belül kijavítsuk. Az okozott kellemetlenségekért elnézést kérünk a busz utasaitól!”

Hír24 

6 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek