Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Azonnali változtatásokat léptet életbe a BKK az Üllői úton

Több tucat észrevételt kaptunk ma tőletek az Üllői úti villamospótlással kapcsolatban. Az e-mailben a Facebookon és az élő forgalomfigyelő szolgáltatásunkon keresztül hozzánk eljuttatott panaszok szerint a többszörösére nőtt a menetidő azokon a buszjáratokon, melyek a Lajosmizsei sorompó és a Kossuth tér érintésével közlekednek, és egyes beszámolók szerint a Villanytelep és a Határ út között közlekedő pótlóbuszok menetideje is 35-40 perc volt átlagosan.

A problémát szerencsére a Budapesti Közlekedési Központ igen hamar felismerte, és a mai nap tapasztalatai alapján azonnali változtatásokat léptetnek életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon áthelyeznek, és ezzel könnyítik az Üllői út forgalmát.

Ezúton is köszönjük a BKK-nak a gyors intézkedést, és a reagálást!

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV Figyelő blogon az 50-es villamos vonalának felújítása és a szükséges pótlás kapcsán ma megjelent bejegyzésére az alábbiakban szeretnénk reagálni.

Az 50-es villamos vonalán több közúti szintbeni kereszteződés található, melyek közül a most lezárt kispesti (Simonyi Zsigmond utca, Szabó Ervin utca) átjárók nagyon magas igénybevételnek vannak kitéve, hiszen naponta a több ezer személy- és tehergépjármű mellett több száz autóbusz is rajtuk keresztül halad. A jelzett útátjárók karbantartása, felújítása már 2011-ben esedékes lett volna, azonban csak ebben az évben nyílt lehetőség a kivitelezésre. Mivel a jelzett útátjárók alépítménye éppen a nagy igénybevétel miatt speciális kialakítású, amely nem teszi lehetővé a szakaszos lezárásokkal megvalósítható felújítást, ezért volt szükségszerű az útátjáró teljes szélességben történő lezárása.

Az útátjárók átépítésére korábban a BKV-nak kéthetes vágányzári elképzelése volt, melynek keretében több ütemű lezárással a Simonyi Zsigmond utcai, a Kisfaludy utcai, és a Báthory utcai útátjárókon felül a Határ úti csomópontban az üzemi összekötővágány is átépült volna. Ennek nyomán az autóbuszok, és az 50-es villamos forgalmában hozzávetőleg kéthetes korlátozás lett volna.

Az ütemezését felülvizsgáltuk és ennek keretében olyan megoldásra törekedtünk, amely összességében a legkisebb forgalmi zavart okozza, és a legkisebb kockázattal megvalósítható műszaki megoldást alkalmazza, így a korábban tervezett két hétig tartó vágányzár és az útátjárók részleges lezárása helyett a BKV műszaki igényeinek figyelembe vételével a munkanapokba nyúlóan rövidebb, csak két munkanapot érintő vágányzár vált lehetségessé.  Ez az átjárók teljes zárását jelenti ezen napokon a kisebb forgalmú nyári időszakban.

Összességében tehát a kéthetes vágányzári műszaki igényt sikerült két munkanapra és ezen felül négy hétvégi napra redukálni. Az autóbuszok és a közúti forgalom terelése, a villamospótlás minimalizált időigénye, valamint a kivitelezés minősége szempontjából is a teljes zárás volt a legkedvezőbb megoldás.

A forgalomkorlátozás ideje alatt rendőri operatív irányítást, forgalomsegítést is igénybe veszünk, amely kiterjed a gyalogosok átkelésének segítésére, szabályozására is.

A forgalomtechnikai tervek ismeretében nyilvánvalóvá vált, hogy a térségben közlekedő autóbuszokon, illetve a villamospótló járatokon a menetidő növekedni fog. Ezért például - az egyik legjelentősebb utasforgalmú - 136E autóbusz vonalán a menetidőt 16-25%-kal megemeltük, és emiatt az eredetinél több járművet állítottunk forgalomba. Az autóbuszaink a szokásos menetidejüktől a 7 és 8 óra közötti időszakban a városközpont irányába jelentősen eltértek, azonban a délelőtti időszakban a torlódás megszűnt és az autóbuszok ekkor már kisebb menetrendi eltérésekkel közlekedtek.

Az Üllői úton a közúti forgalom torlódását - elsősorban a reggeli csúcsidőszakban - tovább fokozta, hogy a lezárt kereszteződéseket kikerülő, kitáblázott terelő utakról többen behajtottak a lezárt útszakaszokra, ahonnan csak rendőri segítséggel, a közúti forgalom részleges akadályozása után tudtak kihajtani.

Az első nap tapasztalatai alapján a BKK azonnali változtatásokat léptet életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon át fogunk helyezni, hogy ezzel is könnyítsük az Üllői út forgalmát.

A felújítási munkák az utasok érdekében, a gyorsabb és magasabb színvonalú villamosközlekedés érdekében zajlanak. A változások és torlódások okozta kellemetlenségekért ezúton is kérjük az arra közlekedők elnézését és megértését!

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

0 Tovább

BKK: Hibázott a forgalomirányító diszpécser

Múlthét pénteken "Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra" címmel megjelent bejegyzésünkkel kapcsolatban a BKK vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el, melynek nyomán megállapításra került, hogy a BKK diszpécsere hibázott, amikor nem csoportosított át autóbuszokat a 85E vonaláról a "fekete" 85 vonalára. Részletek alább:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelő blogon 2012. június 8-án megjelent, "Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra" című bejegyzésben megjelent észrevételek kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk.

Az eset kapcsán a BKK vezérigazgatója vizsgálatot rendelt el, melynek nyomán megállapításra került, hogy a forgalomirányító diszpécser a jelzett esetben hibát követett el. Egy időszakban meghibásodott több 85-ös jelzésű jármű is, melyek pótlására átcsoportosítást kellett volna végrehajtania, ennek ellenére nem irányított át 85E jelzésű autóbuszt a 85-ös viszonylatra. Az érintett kollégánk részére írásbeli figyelemfelhívást adunk ki és törekszünk a hasonló esetek elkerülésére.

Az esetleges kellemetlenségek miatt utasaink elnézését kérjük ezúton is.

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

20 Tovább

Fél órát vártak az utasok a 85-ös buszra

Olvasónk, Attila tegnap délután a 85-ös busszal szeretett volna utazni. Néhány perccel fél hat előtt ért a Kőbánya-Kispesti buszpályaudvarra, ahol fél órát várt az egyébként tíz percenként közlekedő buszra. Azon lepődött meg leginkább, hogy ez idő alatt több 85E busz is elment. Attila nem érti, hogy ha több busz is kiesik a vonalról, akkor néhány 85E jelű buszt miért nem "fokoznak le" sima 85-ösre. Véleménye szerint sokkal többen utazhatnának a sima buszokkal, és nem kellene fél órát feleslegesen várni.

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Pesti közlekedő emberként már edzett vagyok, hozzászoktam a BKV által okozott kellemetlenségek elviseléséhez, hozzászoktunk a kimaradó, késő járatokhoz, a kocsi hiányhoz, de azért van, amit nem hagy szó nélkül még az ilyen edzett polgár sem.

A mai napon (06.07-én), délután fél hat után 5-6 perccel szerettem volna a Kőbánya-kispesti  végállomáson felszállni a 85 számú buszra. A megállóban épp egy 85E-s állt, sebaj, megvárom a simát, nekem csak az a jó…(persze nem egyedül én voltam ilyen ott a megállóban).

Nos, összesen három 85E-s busz ment el, tehát kimaradt a menetrend szerint a 17.45-s és a 17.57-s járat is. A buszvezetők természetesen csak azt tehetik, ami a menetlevelükben szerepel, de érdekes módon, érdeklődésemre közölték, hogy azon a ménkű nagy végállomáson, nincs egy felelős szolgálattevő, aki azt mondaná a sofőrnek, hogy te most a 85-s vonalán mész, ez azért elgondolkodtató. Végül 18.02-kor meguntam a várakozást, és a felvilágosítás hiányát, és röhejes, de a két megállónyi utat átszállással !!  végül sikerült megtennem. Nos szeretnék világos választ kapni arra, hogy miként gondolják Önök a hasonló esetek megelőzését megoldani?

Én ugye kifizettem a viteldíj táblázat szerinti összeget, és ezért ELVÁROM, hogy a járművek a kifüggesztett menetrend szerint közlekedjenek. Miután Önöket sem érdekli,  hogy én hogyan teremtem elő a jegy árát, ezért engem sem érdekelnek az Önök belső problémái. Úgy oldják meg azokat, ahogy akarják vagy be kell ismerni, hogy képtelenek ellátni a feladatukat, ebben az esetben majd én megoldom a közlekedésem, veszek egy biciklit például. Esetleg lehetne 10 forint egy jegy, és akkor tudomásul veszem, hogy ilyen fos az egész.

Az a másik kis adalék, hogy miután kirúgták a bérlet elárusító viszonteladójukat, (Önöket fű-fa meglopja érdekes) azóta Kőbánya-Kispesten a metró kijáratánál egy jegyértékesítő fülke van. Én készséggel elhiszem, hogy a busz végállomáson egy bódét felállítani, és egy embert oda ültetni  az Önök logisztikai képességeit meghaladó feladat, de szerintem bármelyik idén érettségizett egy órán belül megoldja. Nagyon szeretném azt is megtudni, hogy a különböző központokban ülő okostojások vajon mikor ültek személyesen a saját cégük járművein, és elégedettek voltak-e az ott tapasztalható meleggel és bűzzel? Mert a légkondis autóból ez nehezen felmérhető.

Végül is kérdem, hogy  az öt perces út helyett várakozással eltöltött fél óra miatt milyen kártérítést tudnak felajánlani?

Üdvözlettel, L. Attila

16 Tovább

Utasok és járművezetők tolták ki a trolit a villamos elől

A fenti videót egyik olvasónk készítette február 7-én a körúton. Mint azt levelében írja, a lerobbant troli körülbelül 5-10 percet állt a síneken a reggeli csúcsban, akadályozva a nagykörúti villamosközlekedést. A trolit az egyik közelben álló villamos vezetője és az utasok közösen tolták el a helyéről.

Furcsa, de a videón látható jelenség nem ritka. Sokszor akad el a troli olyan kereszteződésekben, ahol a villamos és a trolibusz felsővezetéke találkozik. Az itt található rövid szakasz feszültségmentes, így ha a busz nem elegendő sebességgel halad át alatta, vagy megáll, akkor ki kell tolni onnan.

21 Tovább

70 percet szánt a 45 perces útra, mégis elkésett

Most, hogy beköszöntött a tél, egyes vonalakon a kiírt menetrendtől teljesen eltérően közlekednek a BKV-járatok. A saját tapasztalatom az, hogy ha a téli hónapokban időre kell mennem valahova, akkor 30-40 perccel előbb kell elindulni, hogy a megbeszélt időre megérkezzek. Bár olvasónk nem busszal, hanem villamossal szeretett volna utazni, de a 45 perces útra ígyis 70 percet szánt, mégis elkésett a vizsgájáról:

Tisztelt BKV-figyelő!

Ez az eset pár órával (dec. 19.) ezelőtt történt. Kresz vizsgázni mentem a XIX.Vas Gereben utcába Zuglóból. Különböző forgalmi okok miatt (csak 62-es villamos jött, aminek ott a végállomása) Kőbánya alsó villamosmegállóban várakoztam egy 3-as villamosra (a 62-es elhaladta után rögtön egy perccel volt kiírva az indulás a menetrendben). Nem jött.

Először csak az első menetrendszerinti nem jött. Aztán a második. Majd 20 perc (!) elteltével döcögött be egy. De természetesen ezek után sem haladtunk simán. Felújítási munkálatok zajlottak a villamospályán, aminek köszönhetően a Kőbánya alsó és Ecseri út villamosmegálló között lévő 4 megállót sikeresen 15 perc alatt tette meg a villamos. Ennek köszönhetően természetesen lekéstem a vizsgámat, be se engedtek már a terembe. (Pedig az előre megtervezett 45 perces útra 70 percet szántam, hogy még véletlenül se késsek el).

És mondanom sem kell, ez újabb 5000 forint vizsgadíj lesz.

Kérdem én, hogy miért nem lehet éjszaka felújítani egy olyan villamosvonalon, ahol 5 percenként jár villamos. Ez az Örs Vezér terétől pár percre van, miért nem lehetett villamospótló autóbuszt küldeni?

További szép napot!

madarbandi

52 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek