Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Oké, hogy felújítják, de addig sem ártana takarítani

A közelmúltban már foglalkoztunk a csuklós Van Hool buszok állapotával, a BKV akkor a 32 használt busz külső-belső felújítását ígérte. Ugyanakkor többen is jeleztétek azóta, hogy a mocsok megeszi ezeket a járműveket. Ugyancsak kívül, belül. Olyan, mintha a felújításig már nem is akarnák kitakarítani, pedig - mint mondják - igény az lenne rá. Az azonos témájú levelek közül kettőt választottam.

Az lenne a kérdésem, hogy havi 10 500 forintos bérletért véleményetek szerint egészen biztosan normális dolog lenne-e az, hogy olyan BKV-buszon kell utazni, amelyiknek a mocsoktól konkrétan fekete az összes ablaka???! Kivéve a sofőrét persze...

Kilátni egyáltalán nem lehetett és természetesen a megállók sem olvashatók, mert a kijelző ami jelezné nem volt bekapcsolva, viszont cserébe persze a sofőr sem mondta be a megállókat. A retek, ami a buszon volt befedte az egészet, semmit nem lehetett kilátni.

Azt már megszoktam sajnos, hogy ezek a Van Hool típusú buszok még soha az életeben nem voltak takarítva belülről, mert az összes ilyen típusú buszban az ember a mocskos, piszkos, büdös üléseken ülhet, ha leül persze, de ezekre a székekre inkább nem teszi meg...

Ez már önmagában felháborító, de az még mellé, hogy az egész busz egyetlen hatalmas undorító sárdarab legyen, hát szerintem enyhén szólva is ordítóan felháborító. Havi 10 500 forintért tényleg luxus lenne az, hogy ne a moslékban utazzak? Miért ennyire koszos az összes ilyen busz?

Egy másik levél:

A Dél-Pesten közlekedő Van Hoolok gyakorlatilag egyike sincs lemosva kb. a tél eleje óta. A mellékelt képen látható busz utastérben pl. épphogy derengett valami félhomály, a kosztól ugyanis egyáltalán nem lehetett kilátni. Jó hangulatjavító ez a téli napokra...

Olyan szóló Van Hoolt is láttam már a 93-ason, aminek a háta annyira fekete volt, hogy az irányjelzők és a féklámpák is alig derengtek a trutymó alól, ez már konkrétan a veszélyes kategória. Valószínűleg amúgy érzelmi okokból hanyagolják a mosást (használt busz, nem a mi kutyánk kölyke), mert semelyik másik típusnál nem tapasztalni ilyet.

Frissítés

Bejegyzésünk hatására elrendelték a Van Hool buszok rendkívüli takarítását. A BKK és a BKV az alábbi levelet küldte:

A tömegközlekedésben résztvevő járműveket azok típusától függetlenül rendszeresen takarítják, azonban a Van Hool buszok utastere valóban elfogadhatatlan állapotban van. Ezt részben a buszok használtan történt forgalomba állítása után elmaradt, idén pótlandó honosítási felújítás, részben az egyes dél-pesti vonalakon elképesztően elharapódzott rongálás is okozza, de természetesen a buszok takarításán is van javítanivaló.

A blogbejegyzés után a méltatlan helyzet megszüntetése céljából azonnal elrendeltük a Van Hool autóbuszok rendkívüli külső-belső takarítását, amely munka meg is kezdődött.

A Van Hool buszok esztétikai felújítására idén sor kerül, a rekonstrukciós program az első járművön már el is kezdődött a Fehér úti telepen. Ennek során azok nemcsak új fényezést kapnak, de a mostanra már több járműnél kritikus állapotba került utastér esztétikai megújítására, felújítására is sor kerül: barátságosabb színezést kapnak, valamennyi ülés és egyéb kárpitozott felület megújul, az autóbuszok csuklószerkezetének környezete megváltozik, valamint a megújult utastér karcolás- és graffiti védelmet kap.

42 Tovább

Álcázott járat - félrevezető utastájékoztatás Kispesten

Olvasónkat meglepetés "ismerd meg városunkat" túrára vitte egy 199-es busz, ami a hátsó kijelzőjén 194-esnek hirdette magát. Brigitta második próbálkozásra is ugyanebbe a jelenségbe futott bele; ekkor a buszsofőr már tudott a hibáról, mégis helyénvalónak érezte, hogy bent áll a végállomáson indulásra készen, miközben hátulról gyűlnek a mit sem sejtő utasok. Kérdés - a nyilvánvalón túl -, hogy a BKV vajon megtérítené-e a plusz költségét azoknak, akik történetesen jeggyel szállnak fel egy olyan buszra, amire nem is állt szándékukban?

Kedves BKV-figyelő!

Először is, tetszik a blogod, amennyit már elolvastam belőle, nem kötekedő, hanem elég józan. Én a megfigyelésemet osztanám meg Veled (illetve általad az olvasókkal, ha jónak látod).

Az eset a Határ úton történt meg velem a napokban. Az egyik megállóban két busz is jár: a 194-es és a 199-es. Mindkettő nagyrészt Kispesten közlekedik, csak persze más irányokba.

A metróból feljőve megláttam egy buszt a megállóban, a hátsó részén fent a kiírás: 194. Fel is szálltam. Olvastam, de aztán szerencsémre telefonálnom kellett, így közben sikerült észrevennem, hogy nem a megfelelő helyen járunk. Ekkor megpillantottam a benti kijelzőn, hogy ez a 199-es busz. Gyorsan felpattantam, hogy leszálljak, közben egy másik utas is kérdezte tőlem, hogy én is azt látom, hogy nem jó irányba jött a busz?

36 Tovább

A BKV és a hatékony utastájékoztatás

Kedves BKV-figyelő!

Az alábbi képet 2010. január 24-én fotóztam a 148-as autóbuszról. Ezen a vonalon új, VanHool autóbuszok járnak, amiknek - általam észrevett - nagy problémája a helyszűkén kívül az is, hogy a digitális kijelző sötétben nehezen olvasható, főleg messziről, a buszokról jóformán csak a megállóba való beállás után lehet megállapítani, hogy valójában melyik járathoz tartoznak - gyengén látók "előnyben", ugye... Ezt a problémát próbálta kiküszöbölni valamelyik kedves utastársunk - vagy talán éppen a dolgozók közül valaki?

Szívélyes üdvözlettel: N.

36 Tovább

A BKV szerint a Kelenföldi pályaudvar a körtéren van

Több, mint egy hónapja, hogy először feltűnt, hibás az utastájékoztatás a 7E és a 173E buszokon. A Bártfai utcai megállóból kiállva a Kelenföldi pályaudvar felé haladva a kijelző olyan járatokat ír ki átszállási lehetőségként, melyeknek a környéken sincs megállójuk, nem hogy az Etele téren. Ilyen például a 41-es, 47-es és a 61-es villamos, a 27-es, 33-as és a 33E autóbusz. Ahogy néztem a tájékoztató táblát a Móricz Zsigmond körtér átszállási lehetőségeit ajánlja a BKV a Kelenföldi pályaudvaron is.

Persze hülyeség lenne ilyen miatt a BKV-t anyázni, mindenbe, így az utastájékoztatásba is csúsznak hibák. A baj azzal van, hogy hetek óta nem tűnt fel senkinek, és nem javították a hibát, pedig buszvezetőknek és a BKV-nak is jeleztem, hogy ez így nem jó, sokakat megtéveszt a téves kiírás. Tojnák rá, a legfontosabb, hogy Rudolf Peti mondja a megállók neveit.

44 Tovább

Még mindig használhatatlan az utastájékoztató rendszer

Joggal mondják a HÉV-en utazók, hogy a régi kijelzők amik a megállókban voltak, sokkal használhatóbbak voltak mint ezek az újak, amik már több, mint két éve tesztüzemben mennek (már amikor mennek):

Kedves BKV-figyelő!

Az alábbi képeket a héten készítettem a szentendrei HÉV vonalon az Árpád hídnál. Szerintetek ki és mikor fogja megnyomni a végső ENTER-t erre az elődjénél rosszabbra sikerült, már két éve "tesztüzemben" vergődő "modernizálásra"?

Érdemes lenne megszellőztetni, hogy az előző, kiváló nappali láthatósággal is rendelkező és nagyon jó rendelkezésre állással működő utastájékoztató rendszer erre történő lecserélésére mennyit pazaroltak a BKV vezetői, továbbá hogy melyik volt az a kivitelező cég, aki mindössze ilyen minőségű rendszert volt képes szállítani. Szégyenfalra vele!

Üdv, Zoli

41 Tovább
«
123

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek