Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Fű alatt ritkít a BKV?

Nem minden BKV utas hülye, még akkor sem, ha a BKV azt hiszi. Balázs sem hülye, mert egyből rájött, hogy az általa használt járattal valami nincs rendben. A drasztikus járatritkítást fű alatt végzi a BKV?

Szia BKV-figyelő!
 
A drasztikus tervezett járatritkítást ugyan sikerült megakadályoznia a civileknek és az utasoknak, de azért a BKV önhatalmúlag mindent elkövet, hogy valahogy sutyiban csökkentse a szolgáltatás mértékét.

2008 június 30.-án szombaton délután fél három és három óra között érkeztem az Örs vezér térre, hogy hazautazzam a 85-ös buszjárattal. Naponta utazom ezen a járaton, így a menetrenddel is tisztában vagyok, de akinek kétsége támad, itt megnézheti : http://www.bkv.hu/busz/85vissza.html

Jól látható, hogy szombati napon 10 percenkénti követés van, és az is látható, hogy milyen leosztásban indulnak PAPÍRON a buszok. A fent említett napon a cég azonban úgy gondolta, hogy elégséges, ha 12 percenként indul a busz, az óránkénti 6 indulásból csak 5 lett.


Első hallásra nem tűnik soknak. Ezzel a cselekedettel sikeresen elérte a CÉG, hogy szombat délután, amikor amúgy is kevesebben utaznak, olyan zsúfoltságot teremtett, mintha egy hétköznap reggeli csúcsban lennénk. Sajnálattal tapasztaltam, hogy hétköznap reggeli 8-9 perc helyett is inkább 10-12 percezés van. :(


Most pedig jöjjenek az egyebek.

1. Sajnos a BKV-nak a rendszerváltás óta eltelt 19 év alatt sem sikerült az új forgalmi igényeket figyelembe vennie a csúcsidei közlekedés kialakításakor. Már megszűntek a gyárak és a reggel 8-ra jár dolgozni mindenki idők. Ma, amikor a kereskedelmi egységek általában 10 órakor nyitnak, és már nagyon sokan dolgoznak ezen szektorban, még mindig ott tartunk, hogy a csúcsidő a BKV-nál reggel fél 9-körül véget ér. Ugyanez a helyzet délután is, ha a fent említett szektor nyitvatartási idejét megnézzük, látható, hogy általánosságban 18 óráig tartanak nyitva az üzletek. A délutáni csúcsidő a BKV-nál 18:30-kor ér véget.

2. Szintén egy kis Örs vezér tere, avagy az indulási időt kijelző a jó játéka a hülyegyerekeknek. Alapból tudjuk, hogy nem igazán szokás a BKV-nak ezen eszköz megfelelő és folyamatos működtetése. De amikor működik akkor is játszanak vele a kedves alkalmazottak, és itt megint tetten érhető egy kisebbfajta járatritkítás. A visszaszámláló, ahogy eléri az 59 másodpercet, hirtelen visszaáll 1 percre, majd elkezd visszaszámolni 59 másodpercről ez még rendben is van, de az 50 mp-t még el sem éri, amikor visszavált 2 percre!, ilyenkor ritkább esetben fél perc múlva már 59 mp-től számol vissza, de nagyobbrészt nem ez történik. Arról nem is beszélve, amikor a kezelők kiírnak rá valamit, majd 3 perc múlva még mindig ugyanaz a szám van ott, és onnan számol vissza.

3. Nem tudom, hogy más járatokon hogyan működik, de a 85-ös valami büntetőjárat lehet, ahová a leglassabb legbénább jvezeket teszik, tisztelet a kivételeknek! Már régebben észrevettem, hogy ezen járat sofőrei egy igen érdekes játékot játszanak (vagy esetleg színvakok, csak akkor hogyan alkalmazhatják őket?) még pedig az, hogy ha zöld közlekedési lámpát látnak, már jó 100-200 méterrel előbb lassítanak, hogy még véletlenül se menjenek át azon a zöldön. (semmilyen akadálya nem lenne, csak nem kellene 35-40km/h-ról 10-re lassítani ideje korán, amúgy sem szokásuk 40-nél többel menni sehol sem :( )

4. Edzettebbek tudják, hogy a már említett ominózus 85-ös járat Örs vezér téri végállomási megállójába nem a megálló elejét jelző táblához kell állni, mert a járművezetők, 3-5 méterrel hátrébb állnak meg, ami érthető, de akkor tessék a táblát is hátrébb tenni. Erre sem képes a CÉG.

5. Ezt sem tudom, hogy más járatokon hogyan működik, de pl . a 85-ös járaton a következő jármű az indulási idő előtt 10-20 másodperccel, vagy indulási idő után áll be a felszállóhelyre, mert a tárolón fontosabb a beszélgetés a kollegákkal. :(

üdvözlettel:
Balázs (bérletszám : 293607)

126 Tovább

Jó is és rossz is az új paraméterkönyv

Esténként 10 percenként járó metró, 20-60 perces követési idő egyes buszjáratokon és fedettebb alacsonypadlós hálózat. Így tudnám jellemezni a BKV új paraméterkönyvét. Az általam leginkább használt járatokat néztem meg a listában, és leesett az állam, amikor megláttam, hogy a 3-as és a 3-as gyors járatokat 3-részre osztják (33, 33A, és 33E) melyből az első kettő csúcsidőben 20 percenként fog járni.

A 23-as buszon is megjelennek végre az alacsonypadlós buszok, bár a késő esti követés itt is 20 perc lesz. Remélem, hogy a felújított Soroksári úton az alacsony padlós járművek tudják majd tartani a menetidőt.

A 14-es és a 114-es vonalakra visszakerülnek a magaspadlós buszok, csak a járművek egy kisebb része lesz alacsonypadlós. Az alacsonypadlós buszokat valószínűleg másik járatokra csoportosítják át.

A 2-es és a 3-as metró az esti időszakban 10 percenként fogják követni egymást.

A 103-as busz vonalán az eddigi alacsonypadlós járművek egy részét magaspadlós buszok váltják fel. 10 buszból 6 db lesz magas- és 4 db alacsonypadlós.

Nézd meg te is a BKV új paraméterkönyvét, nézd meg, hogy milyen változások lesznek azokon a vonalakon, amiket használsz. Észrevételedet és véleményedet várjuk komment formájában.

A paraméterkönyv megtekintéséhez kattints ide!

88 Tovább

Ésszerű járatritkítást

A BKV szakembergárdája sorra gyártja a paraméterkönyveket, melyek sorra meg is buknak. Sajnos a javaslatokat mindig a kapkodás és a szervezetlenség jellemzi, ahelyett, hogy ésszerű és elfogadható döntéseket hoznának. Kérdésem: Miért közlekedik a 18-as villamos ünnepnapokon és este, miért jár olyankor (egy vonalon az 56-os villamossal), amikor a Savoya Park és az Obi zárva tart? Miért közlekedtetnek feleslegesen szinte teljesen üres villamosokat? Miért nincs a napközben a forgalmasabb helyeken (Savoya Park – Bocskai út) 18A jelzésű villamos?

Erről megkérdeztem egy villamosvezetőt is, aki évek óta dolgozik a 18-as viszonylaton. Alábbiakban az ő véleményét olvashatjátok.

A 18-as villamos fölöslegesen áll ki korán reggel hétvégén Savoya park felé, az ünnepnapi (amikor az áruházak zárva vannak) közlekedés pazarló és felesleges. Régen, (a 18-as, 118-as időkben) a 18-as villamosok első néhány kocsija a város felé állt ki. Az első Savoyai-parkig közlekedő 18-as Szépilonáról érkezett és nagyjából 5:23-kor volt a Forgalmi utcánál. Utána kezdtek kiállni kocsiszínből, Budafokról a villamosok, de még akkor is üresen jöttek fölfelé Savoyából.

Hétvégén 15 perces a követés szombaton 14 óra után és vasárnap napközben sokszor kevés, aki szokott utazni, ezt tapasztalhatja. Az utasok nagy része a lakótelepről érkezik, de sok ember, sok szatyorral nagy zsúfoltságot tud okozni. Indokolt lenne 18A járat indítása a Bocskai útig szombaton 14 és 19 óra között, vasárnap 9 és 18 óra között.

Az esti Döbrentei téri menetek feleslegesek, ezzel a kényszerű átszállások számát növelték. Bár átszállás a következő változatban is lenne, de a Városház tér felől Hűvösvölgybe közlekedő 56-os villamos közlekedhetne Budagyöngyéig, ahonnan beáll kocsiszínbe. Összehangolt menetrenddel akár közvetlen átszállást lehetne biztosítani például a Moszkva téren, ami még mindig jobb, mint a semmi közepén a Döbrentei téri sztyeppén.

Ezek persze egy sor forgalomtechnikai változtatást igényelhetnek (Moszkva téren a villamosmegálló „meghosszabbítása”, a tábla előrébb helyezésével) és ha lenne is összehangolt menetrend, egy esetleges forgalmi zavar miatt felborulhatna.

A 48-as villamos, ami a BKV paraméterkönyvében szerepel(t) reggel és esti közlekedéssel felesleges. Ha érvként az 58-as buszt hozzák fel, az elérhető a Városház téren az 56-os villamossal. Ésszerűbb lenne, ha ezek a villamosok Hűvösvölgyig közlekednének, ott átszerelne 56-osba vagy kocsiszíni 18-asként a Forgalmi utcáig közlekedne.

Az ünnepnapi 18-as üresjáratok helyett lehetne 12 perces követés az 56-oson és így a 41-essel elegendő lenne a Fehérvári út kiszolgálása. Persze azért nem szabad elfelejteni, hogy vannak ünnepnapok, amikor bizonyos időszakokban sok ember indul útnak (ilyen pl. augusztus 20.-a), ezért lenne szükség rugalmasságra.

A leírtakat nem nevezném járatritkításnak, inkább ésszerűsítésnek. Kihúzni könnyű vonalakat, de ha felmérjük a valós igényeket, ennek megfelelően kialakítunk egy közlekedési rendet, lehet többet elérünk és esetleg a cég is takarékoskodik.

Természetesen ez egy szubjektív vélemény, amellyel lehet egyet érteni és ellehet utasítani.
Hozzatok tehát érveket és ellenérveket a 18-as villamos ünnepnapi és késő esti felesleges üzemeltetése mellett és ellen. Amennyiben jó és használható javaslatok jönnek, elküldöm a BKV-nak. Hamarosan bejárást fogunk tartani villamosvonalakon szakemberekkel, megpróbálunk utánajárni, hogy például miért lehetséges, hogy  évek óta (!) néhány helyen 5 km/h sebességkorlátozás van pályahiba miatt elrendelve, amit 72 órán belül elvileg ki kellett volna javítani.
43 Tovább

Határozatlan idejű sztrájk

Határozatlan idejű sztrájkot hirdettek a BKV szakszervezetei, a munkabeszüntetés időpontját azonban egyelőre titkolják. A határozatlan jelző egyébként annyit tesz, hogy az érdekvédők maguk döntik el, mikor fújják le a sztrájkot. Eddig a BKV dolgozói egyszer fél napig, egyszer pedig 24 órán át nem szállították sehová a tömegeket.

A szakszervezetek nem fogadták el a BKV menedzsmentje és a főváros vezetése által ajánlott garanciákat, igaz a közlekedési vállalat rövid távú konszolidációjáról nincs konkrét döntés, a főváros és a kormány közösen ötletel egyelőre az előfinanszírozásról.

Így a BKV-szakszervezetek határozatlan idejű sztrájkot jelentettek be a cég vezetősége folytatott tárgyaláson. Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője szerint a munkabeszüntetés pontos időpontját később fogják meghatározni, de megfelelő időben közlik majd. A korlátlan idő pedig annyit jelent, hogy ha az érdekvédők valamelyik napon elkezdik a sztrájkot, akkor az addig tart, amíg le nem fújják.

A jelek szerint ahogy nyúlik a BKV anyagi helyzetének rendezése körüli purparlé, úgy hosszabbodnak a közlekedési vállalat szakszervezetinek sztrájkjai. Április 7.-én még csak egy fél napra szüneteltet a tömegek szállítása, április 18.-án már 24 órára leálltak a "közlekedési viszonylatok".

Igaz, az előző sztrájkokkal szemben most nem napok alatt kellett dűlőre jutniuk az érdekvédőknek és a BKV (meg a főváros) vezetőinek, azért májusra időzítették a munkabeszüntetést, hogy időt hagyjanak követeléseik átgondolására. Az érdekvédők azt akarják elérni, hogy a főváros és az állam konszolidálja végre a közlekedési társaság mintegy 18,5 milliárdos adóságát, ne ritkítsák a járatokat, ne legyen tömeges elbocsátás.

Budapest és az állam meg is próbálta befoltozni a BKV lyukas költségvetését, Keller László pénzügyminisztériumi államtitkár és Demszky Gábor főpolgármester szombaton, a Pénzügyminisztériumban tartott megbeszélés után elmondta, a kormány segítséget nyújt a fővárosnak abban, hogy idén összesen 10-12 milliárd forint értékben tőkét juttasson a BKV-nak, s így a cég ne kerüljön adósságspirálba. A tőkepótlást a azonban szakszervezetek nem tekintik megoldásnak a BKV gazdasági problémáira.

Index
101 Tovább

Demonstráció a járatritkítások ellen

Többen felhívták a figyelmem, hogy 2008. április 16-án 13.00-kor a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság a BKV székházában dönt a járatritkításokról. Ez alkalomból egy kisebb tüntetést szerveztek, melyre szeretettel várják a BKV-figyelő olvasóit és szerkesztőit is.



Várunk mindenkit szerdán 12:30-ra az Akácfa utca 15-szám elé. A helyszín a Blaha Lujza térről könnyen megközelíthető. Gyertek el minél többen, közös érdekünk. A demonstráción a BKV-figyelő szerkesztői is részt vesznek!
40 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek