Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Felesleges a kamera

Hiába van az alvállalkozók buszaiba kamera, a firkálók hamar rájöttek, hogy semmit nem ér. 1-2 méterre a kamerától, jobban össze van firkálva az új Volvo, mint a régi Ikarusok. Ha nem indulna el a videó, kattints ide!



28 Tovább

Antal Zsolt cégének szerződése volt az Alfa Busszal

Két, az Antal-családhoz köthető cég is szerződéses viszonyban állt az Alfa Busz Kft.-vel, állapította meg a munkaügyi felügyelőség vizsgálata. Antal Zsolt a Pot Bt.-n keresztül dolgozott az Alfának, 2006 végétől mint alvállalkozó. Az Alfa Busz Kft. még mindig azt cáfolja, amit senki nem állított.

Az Utax Bt.-n, majd jogutódján, a Pot Bt.-t keresztül végzett munkát az Alfa Busz Kft.-nek Antal Zsolt, a vasárnap lemondott BKV vezérigazgató fia, állapította meg az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelősége (OMMF), miután vizsgálatot tartott az Alfa Busznál.

Az ügy előzménye az volt, hogy a Heti Válasz kiderítette, a BKV használtbusztenderén a Volvo Hungáriával együtt, egyedüli ajánlattevőként versenyző Alfa Busz Kft.-nek dolgozik Antal Zsolt, a BKV-vezér fia. A tendert a BKV 2007 decemberében írta ki.

A kapcsolatot a BKV tagadta, majd napokkal később Antal Attila beismerte, hogy fia raktárosi minőségben havi fizetésért alvállalkozóként dolgozott be Mogyorossy Tibor cégének.

A lap az OMMF-hez azért fordult, hogy kiderüljön, Antal Zsolt cége és az Alfa Busz Kft között szerződéses viszony állt fent, a Pot Bt. tevékenységei között ugyanis nincs raktározás feladat megjelölve (szállítás, adateldolgozás, egyéb gazdasági szolgáltatás és közvélemény-kutatás viszont van).
8 Tovább

Rossz vétel volt a Localo?

A BKV két alvállalkozója VT-TRANSMAN és a Nógrád Volán is rendelkezik, az Alfabusz által gyártott Localo típusú autóbusszal. A buszok bemutatásakor többen is kifogásolták, hogy a helykihasználtság nem megfelelő, a busz hátuljában utazni extrém sportnak minősül. Minden nap utazom ilyen busszal, ezért szeretném 1-2 hibára felhívni a figyelmet.



-A múlt héten a Lépcsős utca megállóból kihajtó busznak a hátsó ajtaja félig nyitva maradt. Ezt a buszvezető később észlelte, majd próbálta saját kezűleg megjavítani.

-Több buszon a hátsó „kakasülőnél” a tájékoztató tábla csavarjai elviselhetetlenül nyikorognak, tegnap két utas is fogta a fülét, mert a szűk hely miatt már nem tudott előre menni.

-A szellőzőnyílások egy részénél már kiestek a csavarok, ezek az elemek lógnak, vagy már le is estek. A díszítő elemek több helyen is elrepedtek, a ragasztó sem fogja már őket olyan erősen.

-A 14-es vonalon alig egy éve közlekednek ilyen buszok, de a leszállásjelzők már most megadták magukat, kívül és belül is. Többször volt már, hogy a középső ajtóhoz kellett futnom, mert a hátsó ajtónyitó nem működött, nem tudtam felszállni.
 
-A legújabb hibajelenség, melyet a napokban láttam először: A busz ajtó a záródást követően minden megállóban visszanyílik (videó).

Ti milyen hibákat fedeztetek fel a Localokon?
77 Tovább

Széles az Alfával kicsit, nélküle nagyot szakíthat

Széles Gábor újságja keményen ostorozta a BKV-t a botrányos busztender miatt, miközben a lap tulajdonosának egyik cége, az Ikarusból megmaradt IK Járműtechnika is keresett volna 80-100 milliót a genfi buszok beszerzésén. Ráadásul a cég az összeg többszörösét keresheti, ha az üzlet meghiúsul, és a BKV régi Ikarusait még jó ideig nem váltják le sem használt, sem új csuklósok.

A BKV genfi használtbuszos üzletét a Heti Válasz (HV) cikke torpedózta meg, de a beszerzés körüli botrányhoz a Magyar Hírlap is igyekezett hozzátenni saját információkat. A Széles Gábor milliárdos vállalkozó tulajdonában lévő újság már a HV-s cikk megjelenése előtt írt az összesen 84 használt csuklós buszra tett ajánlatról, és kétségbe vonta, hogy a svájci Volvók eleget tesznek-e a fővárosi közlekedési vállalat tenderkiírásának. Később pedig a lapból vehette át a teljes hazai sajtó a nevekről szóló találgatásokat, hogy kik fognak belebukni a korrupciós vádakba. A Széles-lap azt azonban egyetlen alkalommal sem tudatta az olvasókkal, hogy a tulajdonosnak is vannak érdekeltségei a beszerzésben. Ha megvalósul, akkor azért, ha nem, akkor akár azért.

Buszban utaznak együtt

Széles cége régi albérlőtárs az Antal Attila, BKV-vezér fia foglalkoztatása miatt a közbeszerzési pályázattól elállni kényszerült Alfa Busszal. Az Ikarus-birodalomból megmaradt IK Járműtechnika Kft. (IKJ) a buszgyár székesfehérvári telephelyén lényegében szimbiózisban él a Volvókat szerelő és forgalmazó céggel, és nemcsak a területen osztoznak, hanem folyamatos üzleti kapcsolatban is állnak egymással.


A cikk folytatása megtalálható az Indexen.

Erre tovább >>>

4 Tovább

"Azt hittem menni fog neki egyedül is"

Sziasztok!

Az alábbi botrányos eset pénteken, azaz február 8-án történt meg. 7-es busz, Szent Gellért tér, 9:42 perc. Egy kerekesszékes idősebb férfi le szeretne szállni a járműről. Buszvezető nem mozdul, hogy kinyissa neki a rámpát, így néhány másodperc tétova várakozás után szerencsétlen főhősünk megpróbál egyedül legurulni a buszról. Természetesen beakad a járdaszegélybe. Fél kocsi a buszon, fél kocsi a járdán. Egy előtte leszálló utas megpróbál neki segíteni, dehát neki sem megy, mire szépen lassan elkezd dőlni a kocsi. Lassított felvételben látom, ahogy szerencsétlen öregember kifordul a székből, és mint egy zsák, arccal leesik a járdára.

Körbenézek, a buszon SENKI sem mozdul, csak bámulják az incidenst. Én fiatal nő létemre felpattanok, megkérem a mellettem ülő középkorú hölgyet, hogy ugyan engedjen már ki, segíteni kell. Lassan megmozdul, kiszabadulok és rohanok segíteni. Ám ketten sem bírjuk szegényt megemelni annyira, hogy visszaültessük a székbe. Én alányúlok, a férfi húzza, közben kb 20 utas, köztük 15 ereje teljében lévő ember figyel minket bentről. :( Lassan előkerül a sofőr is, akinek segítségével hárman már sikerrel járunk. A reakciója: Semmi elnézést, semmi bocsánat a láthatóan megalázott mozgássérültnek, hanem a következő nevetséges mondat: "AZT HITTEM MENNI FOG NEKI EGYEDÜL IS, HISZ A BLAHÁN OLYAN ÜGYESEN SZÁLLT FEL!" (akár egy 5 évesnek) Az eszem megáll, köpni-nyelni nem tudok. (Más kérdés, hogy a hülye fejével nem érti a fel- és leszállásban rejlő dőlésszögi különbséget...) Én visszaszállok, sofőr visszaszáll, indít, szegény ember még próbálja magát összeszedni, majd lassan ő is elgurul. A buszon az emberek továbbra is faarccal bámulnak-mostmár rám. Úgy tűnik, csak én sírok belül....

Üdvözlettel: Zsófi

 
Adatok, hátha eljut a BKV-hoz:
2008.02.08 9:42
7-es busz, Szent Gellért tér megálló
A busz rendszáma: FKU - 944
97 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek