Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Oké, akkor Superman üzemmód" - babakocsis kaland az első ajtós felszállásnál

Akadálymentesnek tekinthető-e az az alacsony padlós busz, amire csak az első ajtón lehet felszállni? Babakocsival ez nem megy, erre hívta fel a figyelmet Andrea, akinek ez rendszeres nehézséget jelent. Talán a BKK kitalál valamit a probléma megoldására.

A babakocsis kismamák egyik gondjára szeretném felhívni a figyelmet, hátha a BKK kicsit utánanéz a dolognak, és megpróbál kitalálni valami megoldást.

Nem mondok újdonságot azzal, hogy babakocsival tömegközlekedni Budapesten elég szép kihívás, több okból, de most egy orvosolható problémára fókuszálnék. A 93-as busz egyike azoknak, ahol elvileg gond nélkül tudnék babakocsival is közlekedni, mert kiszámítható, melyik az alacsonypadlós. Elvileg. A gyakorlatban viszont a 93-as egyike azoknak a vonalaknak, ahol csak elől lehet felszállni. Jelzem, hogy a babakocsis ajtó a leghátsó.

Tehát amikor a Kossuth téri piacra jellemző tömött buszmegállóban állok (hozzáteszem, nem csúcsidőben, mert olyankor inkább nem megyek sehova, de az idősek is nyilván csúcsidőn kívül mennek bevásárolni), akkor a következő a helyzet: helyet csinálok magamnak nagy nehezen a busz hátuljánál, hogy időben fel tudjak szállni a babakocsis ajtón. De az nem nyílik, mert ugye elöl kell felszállni.

Oké, akkor Superman üzemmód. Megpróbálok eljutni a busz elejéhez, keresztül a tömegen, hogy szóljak a sofőrnek, megmutassam a bérletem, az emberek persze közben úgy néznek, mint a büdös bogárra, hogy hova tolakszom azzal kocsival, meg hogy milyen bunkó vagyok.

Mire a középső ajtóhoz érek, elkezd villogni, hogy mindjárt zár (szerencsémre ott pont leszállt valaki). Mivel ez az alacsonypadlós óránként jár, nyilván gyorsan felszállok, előrekiabálok a sofőrnek, hogy nyissa már ki a hátsó ajtót, hadd szálljak fel inkább ott, mert innen a kocsi nem fér se jobbra, se balra, az emberek szintén nem férnek el tőlem, se föl, se le.

Nem hallja, vagy nem akarja, ezt nem tudom, az emberek csak bámulnak, de persze senki nem továbbítaná az üzenetet... nem baj, majd ha gyerekük lesz, vagy ha az unokát akarják megbuszoztatni, majd rájönnek, gondolom én. Az egy óra múlva jövő következő buszt tuti nem várom meg, hogy odafagyasszam a gyereket a mínusz kettőben a babakocsihoz, tehát maradunk. Viszont ott állok az út közepére kényszerítve, és "én vagyok a hibás", mert nem lehet tőlem elférni.

Tudom, hogy a sofőröknek is ezer dologra kell figyelniük, és sok a megkötés, de így az akadálymentes busz ugyanúgy nem akadálymentes, mint a magaspadlós, Ha már sok emberből úgyis hiányzik annyi empátia, hogy segítsenek a felszállásnál (kevés az ilyen, inkább mindenki jól végignézi, ahogy felszenvedem magam és a kocsit, ami legjobb esetben is 20 kiló a gyerekkel együtt), legalább magam hadd tudjam megoldani a felszállást az olyan buszokon, amit elvileg akadálymentesnek neveznek... És ez más vonalakra is érvényes lehet.

37 Tovább

Ennyire lehet örülni egy kis figyelmességnek

Noha majdnem két hét van még az évből, megelőlegezem, hogy Berci 2012 legkedvesebb levelét írta. Talán a karácsony közelsége teszi, hogy utas és ellenőr is figyelmesebb egymással, mindenesetre jó volt olvasni ezt az egészen apró, de annál aranyosabb történetet.

A sok negatív BKV-val kapcsolatos bejegyzések helyett, szeretném megosztani veletek rövid éjszakai buszos beszámolómat. Nagy divat kritizálni a BKV-t, az emberek túlnyomórészt csak a rosszat látják. Tegnap éjszaka körülbelül 1:15-kor szálltunk fel a Corvin-negyed megállónál a 914A autóbuszra, ami Újpest-Központ felé tartott. Felmutattuk bérleteinket az ellenőröknek és már indult is a busz.

Néhány kocsma meglátogatása és pár liter sör elfogyasztása után, igencsak jó hangulatban telt az utazásunk. Mindenféle témákat hangosan megvitattunk, végig ökörködtük az utat; a BKV-ellenőrök egy-egy mosollyal jelezték, hogy ők is voltak fiatalok.

Újpest-Központban leszálltunk, elköszöntünk az ellenőröktől, majd pár másodperc után rájöttem, hogy a buszon hagytam a sapkámat. A busz már kanyarodott a Petőfi utca irányába, amikor láttuk, hogy BKVellenőrünk az ablakon kilógatja a sapkát az arra sprintelő barátunknak. A buszvezető is lelassított és az ellenőr nem dobta(!!!), hanem szépen átnyújtotta az ablakon keresztül a sapkát.

Úgy gondolom, hogy ez nincs benne a munkaköri leírásban, ráadásul magatartásunkkal sem szolgáltunk rá egy ilyen kedves cselekedetre. Meglepett minket és nagyon örültünk a kedves BKV-ellenőr és buszvezető segítségének.

A bejegyzésemet azért tartom fontosnak, mert kevés hasonló poszttal találkozom. Személyesen már nem tudtam megköszönni a segítségüket, ezért egy ilyen bejegyzés formájában örülnék, ha elsodródna feléjük is ez a beszámoló. Egy karácsonyi bónuszt vagy más jutalmat igen megszavazhatnának ennek a BKV-ellenőrnek!

(Apró pontosítás: Az éjszakai buszokon nem ellenőrök, hanem biztonági őrök dolgoznak, akik nem a BKV és nem is a BKK alkalmazásában állnak. Persze nem ez a lényeg.)

0 Tovább

Már gyártják Budapest új Mercedes buszait

Jövő májustól három hónapon keresztül áll forgalomba Budapesten az a 150 új Mercedes Citaro busz, amelyeket a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a főváros által kiírt pályázat alapján a VT Transman üzemeltet majd. A BKK nyolcéves szerződést kötött a szolgáltatóval.

A típus második generációjának Budapest az eddigi legnagyobb megrendelője, emiatt és a szűk határidő miatt a gyártó mindkét Németországi üzemében (Mannheimben és Ulmban) gyártják már a buszokat – mondta a keddi sajtótájékoztatón Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. Ügyvezető igazgatója.

A VT Transmannak 75 szóló és 75 csuklós buszt kell nap mint nap járatnia Budapesten, ezért a szolgáltató további 5 csuklós és 4 szóló buszt rendelt tartalékba, így a megrendelés 159 új buszról szól. Az első buszok márciusban érkeznek a fővárosba, ekkor kezdődik el a járművezetők képzése.

Az új buszok Euro 6-os környezetvédelmi besorolásúak, légkondicionáltak és alacsonypadlósak, a budapesti szabályoknak megfelelően zárt vezetőfülkével rendelkeznek, és térfigyelő kamerákkal is felszerelik őket. A szóló buszokon 66 férőhely (27 ülőhely), a csuklósokon 107 férőhely (35 ülőhely) lesz – sorolta Uray Dóra, a Mercedes Benz értékesítési vezetője.

"A busztenderről voltak viták, de közös pont volt, hogy Budapestnek új buszokra van szüksége" – mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. Hozzátette: a beszerzéssel nyugdíjba lehet küldeni a 25-26 éves "kohószökevény" Ikarusokat, bár mint megjegyezte: ezek a járművek megszolgálták az idejüket. A VT Transmannal kötött szerződéssel kapcsolatban a vezérigazgató elmondta: a járatkimaradásokat a BKK kötbérezni fogja, biztosítva ezzel a folyamatos üzemet.

Arról még nincs döntés, hogy pontosan mely vonalakon járnak majd az új buszok, de az biztos, hogy elosztják őket, hogy minél több vonalon legyen alacsonypadlós szolgáltatás. A 7-es buszcsaládon mindenképp járnak majd, és az 5-ös busz vonalán is lesznek új Mercedes buszok – tette hozzá Vitézy.

A VT Transman egyébként 17 gyártó (köztük a Solaris, az MAN, egyes hazai és török gyártók) buszai közül választotta ki a Mercedes Citarót; mint azt Dósa Mátyás, a szolgáltató cég ügyvezetője mondta: ezzel a minőséggel tudták vállalni a BKK-val kötött szerződésben foglaltakat.

"Sajnáljuk, hogy látszólag nem versenyben dőlt el a közbeszerzés" – jelentette ki Dósa, utalva arra, hogy a BKK pályázatára jelentkező három cég közül végül csak a VT Transman adott érvényes ajánlatot. A VT Transman beruházásának értéke mintegy 15 milliárd forint – hangzott el a sajtótájékoztatón.

16 Tovább

A BKV James Bondja és raliversenyzője

Karácsony előtt egy héttel és a világvége előtt néhány nappal rendkívül kiegyensúlyozott bejegyzés következik. Kaptunk két rövid levelet a napokban; egy panaszosat és egy dicsérőt, amelyek külön poszthoz ugyan kevesek lennének, de nem akartam őket a fiókban hagyni.

Kezdjük a panasszal, hogy aztán a végkicsengés pozitív legyen! Amikor Róbert felszállt a 105-ös buszra, nem gondolta volna, hogy egy raliverseny résztvevője lesz, de mégis.

Igyekeztem Budapesten belül A pontból B-be eljutni. A 105-ös busz sofőrje délután (olyan 4 óra körül indult a Magyar Tudományos Akadémiától) érdekessé tette az utazást. Raliversenyzőt játszott, hirtelen jobb sáv, bal sáv, fékezés.

Az egyik ilyen manővernél a nénike a belső ülésről kirepült középre pedig kapaszkodott. Az egyenesekben pedig úgy sietett, hogy néztem, megállunk-e a következő megállóban vagy simán tovább hajtunk?

Végül kb. 5-6 méter túlfutással, de sikeresen meg is érkeztünk a Krisztina térre. A visszaút a Bajza utcáig viszonylag eseménytelen volt.

Endre élete is veszélyben volt, őt az éhhalál fenyegette. Egyik leglelkesebb olvasónk életét maga a 007-es mentette meg.

Hogy gazdagítsam a pozitív élmények tárházát, ma dögvész éhesen felültem a 162-es buszra, hogy elindulhassak végre hazafelé. Az időt nem néztem, mivel nem voltam túl koncentrált, arra viszont emlékszem, hogy volt még bő 10 perc indulásig.

Ám egyszer csak felszállt egy buszvezető kolléga és beharsogta a buszt, hogy megállt a buszunk mellé egy másik, és aki szeretne hamarabb elindulni útjára, szálljon át bátran, ugyanazon a vonalon megy majd végig.

Nem vagyok benne biztos, de úgy emlékszem, hogy garázsba igyekezett utána... Szóval a BPO-007-es James Bondjának ezúton köszi! :) Neki hála kicsit hamarabb hazaértem én is, remélem olvassa majd!

Ezekkel kívánunk kellemes hétfőt! (A képen a BPO-007-es rendszámú busz - egy másik vonalon; forrás: Indafoto)

6 Tovább

Miért nem lehet jegyet és bérletet venni a trafikban?

Az utasbarát szoláltatáshoz az is hozzátartozik, hogy viszonylag könnyen, sok helyen tudjunk jegyet vagy bérletet venni. Gábor leveléből kiderül, hogy helyenként akár több megállónyit is utazni kell egy pénztárig, noha korábban a trafikban is lehetett jegyet venni.

Nektek mi a tapasztalatotok? Természetesen várjuk az értékesítést végző BKK reakcióját is, hogy kiderüljön, mi az oka az átmeneti "áruhiánynak".

Szomorúan tapasztalom, hogy a BKV (az jegy és bérletértékesítés ma már a BKK-hoz tartozik - a szerk.) nem tesz meg mindent annak érdekében, hogy ez emberek a lakóhelyükhöz közel bérletet tudjanak vásárolni. Természetesen csodálkoznak a sok elégedetlen utason...

A legközelebbi pénztárak több buszmegálló távolságra vannak. A képen látható felirat olvasható a XV. kerületi Molnár Viktor utcai Lottózó/Trafik bejáratánál; az ott dolgozó hölgy elmondása szerint már több mint egy hónapja nem hajlandó nekik a BKV/BKK bérletet eladni és a környékbeli kis boltoknak sem.

Azt nem tudom, hogy egész Budapestre kiterjed-e a probléma.

Frissítés

A felvetett problémára reagálva a BKK az alábbi tájékoztatást adta:

A BKV Figyelő oldalon december 15-én megjelent "Miért nem lehet jegyet és bérletet venni a trafikban?" című bejegyzésével kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központ az alábbiakról tájékoztatja.

A www.bkk.hu oldalon a Jegyek és bérletek menüpontban lehet tájékozódni az árushelyekről, jegykiadó automatákról, valamint a járművezetőnél történő vásárlási lehetőségekről. Viszonteladói szerződést jelenleg csak jegyértékesítési tevékenységre lehet kötni. Utazó üzletkötőink rengeteg jegyértékesítésre alkalmas üzletet keresnek fel szerződéskötés céljából.

A BKK 2013 első negyedévében pályázatot fog kiírni a jegy és bérletértékesítési tevékenység ellátására. Mivel ez egy közbeszerzés köteles tevékenység, ezért nem áll módunkban a jegyértékesítésen túlmenően bérletértékesítésre is szerződést kötni.

Az együttes jegy- és bérletértékesítésben, mint közbeszerzés köteles tevékenységben, a kiírt pályázaton történő részvételen keresztül lesz módja mindenkinek indulni.

A levél végén a BKK megadta az e-mail címet, amelyen a viszonteladói jegyértékesítésre lehet jelentkezni, valamint táblázatban tájékoztatott a XV. kerületi jegyértékesítő pontokról. Kérésre elküldöm. 

25 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek