Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tátva maradt az utasok szája az új metrótól

Nagy ovációval fogadták az utasok a Puskás Ferenc Stadionhoz érkező hófehér, új metrókocsit, amelynek ülésein többen rögtön kényelmesen elnyújtóztak. Az Alstom vezetője kedd délelőtt nyújtotta át a régóta várt, új metrószerelvény kulcsát Tarlós Istvánnak, aki az ünnepségen megjegyezte, hogy "a sírból kellett visszahozni" a metrószerelvények ügyét. Az új kocsik szeptembertől közlekednek majd a kettes metró vonalán, -írja az Origó.

Csodálkoztak a metró utasai, akik a Puskás Ferenc Stadionnál szálltak ki kedd délelőtt, mert a lerobbant, rozsdásodó kék metrókocsik között az egyik vágányon egy hófehér, modern szerelvény állt. A legtöbben telefonjukkal azonnal lefényképezték a száz méter hosszú szerelvényt, amelyből a gyülekező újságírók és politikusok miatt egyre kevesebbet lehetett látni.

Az Alstom a tizenegy órakor kezdődő ünnepségen adta át Tarlós István főpolgármesternek az új metrószerelvényt, amellyel most csak az újságírók utazhattak, a budapesti utasok szeptembertől használhatják majd. Az átadón a média képviselői mellett főként a fővárosi fideszes politikusok jelentek meg, akiknek annyi szerep jutott, hogy felszabadultan mosolyogjanak.

Részletek, és további képek az Origó cikkében találhatók! ›››

4 Tovább

Elektromos autóbuszt tesztel a BKK

A napokban megkezdi a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. egy teljesen elektromos hajtású autóbusz többhetes magyarországi tesztelését. Az eBUS-12 egy kínai gyártó, a BYD terméke, a legkorszerűbb akkumulátoros hajtásnak köszönhetően egy feltöltéssel akár 250 kilométer megtételére is képes, a végsebessége pedig eléri az óránként 70 kilométert. A villamos hajtású jármű közlekedése során károsanyagot nem bocsát ki, emiatt a jövő városi buszközlekedésének ideális eszköze lehet. Újdonság, hogy az elektromos busz 12 méter hosszú, míg az eddigi, a piacon lévő akkumulátoros buszok zömében a kisebb méretű kategóriába tartoztak.

A BYD gyártmányú eBUS-12 busz a Törökbálinti Önkormányzat anyagi támogatásával érkezett Budapestre, a kínai Sencsen városában már 500 darab közlekedik belőle. Amellett, hogy rendkívül környezetkímélő, energiahatékonysága is kiváló: az áramot előállító erőművek veszteségét is figyelembe véve fele annyi energiát fogyaszt, mint egy hasonló méretű dízel busz, az akkumulátorok teljes feltöltéséhez pedig mindössze 4 órára van szükség, sőt hatékony energiafelhasználását áram-visszatápláló fékrendszere is segíti. A 12 méter hosszú járművön 25 ülő- és 55 állóhely található, tehát nagyjából ugyanannyi utast tud szállítani, mint a fővárosban most közlekedő szóló autóbuszok.

Július 11-étől, szerdától kezdődően a dél-budai térségben és a belvárosban, terveink szerint a 26-os, a 88-as, a 102-es, a 105-ös, a 112-es, a 172E, a 178-as és a 240E jelzésű autóbuszok vonalain teszteljük a járművet, és várhatóan július 28-áig szállít majd utasokat a fővárosban. A részletes menetrendet a teszt megkezdésekor honlapunkon tesszük közzé.

A járművel kapcsolatban szerzett tapasztalataikat meg is oszthatják velünk: ügyfélszolgálati munkatársaink várják hívásukat a 06-1-258-4636-os telefonszámon. Ha szívesebben írnának e-mailt, visszajelzésüket a bkk@bkk.hu e-mail címre küldhetik.

Kérjük, hogy véleményük kialakítása során figyeljék meg az utasülések számát, elhelyezkedését, az ülések közötti folyosó méretét, a kapaszkodók mennyiségét, a kapaszkodási lehetőségeket, de fontos szempont lehet az utazás során tapasztalt komfortérzet, az utastájékoztatás minősége, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma is.

A tesztautóbusz menetrendje és részletesebb műszaki paraméterei, valamint a róla készült fotók hamarosan elérhetők lesznek a www.bkv.hu oldal BKV-zó menüpontja alatt a Járműtesztekre kattintva.

A BKK és a BKV számára is hasznos lehetőség, hogy egy olyan autóbuszról szerezhet közvetlen üzemeltetési tapasztalatokat, amely teljesen elektromos meghajtású. Az autóbuszon való utazás - mint minden autóbuszteszt ideje alatt - most is ingyenes, -írja közleményében a BKK.

4 Tovább

Valótlanságot állított a BKV-figyelő egyik olvasója

Az elmúlt években néhány alkalommal már előfordult, hogy a blogra író olvasók a történetüket kiszínezve, a valóságtól elrugaszkodva mesélték el esetüket. Mivel ezekre egytől egyig fény derült, az olvasók rájöttek, hogy ezzel nem érdemes szórakozni, a valóság mindig kiderül. Éppen ezért ritkák az ilyen esetek, azonban hazugság lenne azt állítani, hogy nem fordult elő ilyen.

Az elmúlt 5 évben több ezer bejegyzés jelent meg a blogon, a Facebookot is ide véve ez a szám 10 ezer fölött van. Úgy gondolom, hogy ilyen számok mellett a néhány, maximum egy tucat, egyébként egyáltalán nem kirívó ilyen eset nem számít soknak, tehát még mindig jó az arány. Azonban ami most történt velünk, arra még nem volt példa.

Pár napja két Facebookra feltöltött kép és a mellékelt információk kapcsán azt írtuk, hogy az FLR-717-es rendszámú Volvo busz utasterében 47 fokot mutatott a belső hőmérő. Ha rossz a klíma, akkor ez megeshet, sajnos nincs ebben semmi meglepő, éppen ezért nem is gyanakodtunk a sztori hitelességét illetően. Pedig kellett volna, ugyanis ma kiderült, hogy a kép feltöltője, Molnár Péter elfelejtette leírni, hogy az állításaival ellentétben a két kép nem ugyan azt a buszt ábrázolja, és azt is elfelejtette megosztani velünk, hogy a 47 fokot egy napon álló, végállomáson várakozó busz utasterében mérték.

A BKV belső vizsgálatot folytatott, aminek az eredménye az lett, hogy az FLR-717-es busz vezetőjét majdnem kirúgták egy olyan kép miatt, amit nem is ő készített, és amihez semmi köze. Szerencsére a műszerfalon lévő adatokból sikerült megállapítani, hogy a két busz nem ugyan az, így a buszvezető megúszta a büntetést.

Minderről ma Huber Csaba olvasónknak számolt be a Facebookon, neki köszönhető, hogy hozzánk is eljutott az igazság. Mint írja, a busz hőmérőjét ábrázoló képet egy buszvezető készítette, és ő töltötte fel az internetre azzal a céllal, hogy bemutassa, mennyire felmelegedett a busz a várakozás közben. Molnár Péter olvasónk ennek ellenére a valóságot elferdítve úgy osztotta tovább az információkat, hogy az majdnem egy BKV-s állásába került. Úgy gondolom, hogy egy ilyen eset nem maradhat következmények nélkül, és erről beszélni kell. Minden olvasóban tudatosítani kell, hogy a blogon megjelent információkat a BKV elolvassa, és az illetékesek kivizsgálják a történteket. Minden mondatnak és állításnak súlya van, ami akár egy dolgozó állásába is kerülhet, éppen ezért senki sem engedheti meg magának, hogy a valóságtól eltérő történetet küldjön be nekünk.

Ahogy az a blog bemutatójában és szabályzatában is olvasható, bármennyire is igyekszünk, sajnos nem tudunk minden történet valódiságáról meggyőződni, éppen ezért a blogon megjelent információkért mindig az vállalja a felelősséget, aki a történetet beküldi, aki leírja az adott esetet. Ha kiderül egy levélről, hogy nem fedi a valóságot, minden esetben jogi lépéseket teszünk, ahogy megtesszük ezt ma is.

A BKV-figyelőnek nincs szüksége kitalált, hatásvadász történetekre, nincs szüksége kamu sztorikra. Azért fontos erről beszélni, mert a későbbiekben sem fogjuk tolerálni, ha valaki hazugságokkal vezeti félre az olvasókat és a BKV-t, ezzel rombolja a blog és a szerkesztők hírnevét.

A fenti esettel kapcsolatban ahogy már írtam, a szükséges jogi lépéseket a mai napon megtettük.

Az okozott kellemetlenségek miatt a BKV-tól és az érintett járművezetőtől olvasónk nevében is elnézést kérünk!

5 Tovább

Mindennaposak az ablaktörések

Bár a BKV szerint évente csak párszor törik ki a buszok ablaka vázszerkezeti hiba és hőtágulás miatt, az utóbbi napokban több ilyen jelenséget bemutató felvételt is kaptunk, és publikáltunk. Most a Kelenföldi pályaudvaron törött ki egy Ikarus 435-ös busz ajtajának az ablaka, valószínűleg a meleg miatt.

"Valószínűleg sokat vesztegelt a Kelenföldin a napon, és kitágult az ajtókeret. A bal ajtó a feszültségtől megadta magát, miközben csukni próbálta a sofőr. Az alsó felén látszik, hogy a cső eltört" -írja a Facebook falunkon Pásztor Tamás olvasónk.

A szétszóródó szilánkok bár okozhatnak sérüléseket, a jelenség veszélytelenebb, mint látszik. Az anyagi kár azonban nem elhanyagolható, ugyanis az ilyen "spontán" ablaktörések 50-80 ezer forintjába kerülnek a BKV-nak.

3 Tovább

Megfőnek az utasok a BKV várói alatt

A fenti fotóm kapcsán ma a Facebook oldalunkon arról beszélgettünk, hogy ezek az új agyon-dizájnolt BKV várók nem jók semmire. Magasan van az aljuk, emiatt télen könnyen befúj a jeges szél. A tetejük hátrafelé leejt, emiatt az eső könnyen beesik alá. A tető átlátszó üvegből készült, emiatt a napfény ellen sem véd, melegebb van a váróban, mint a szabad ég alatt, ezt az utóbbi napokban mindenki tapasztalhatta.

Tisztában vagyok vele, hogy az utasok komfortérzete a váró tervezésekor másodlagos volt, inkább a reklámok elhelyezésére összpontosítottak, hiszen ezeket az Intermédia helyezte ki, de biztos van olyan megoldás, amivel utólag orvosolhatóak lennének ezek a problémák. Ti mit gondoltok erről? Én speciel a fehér fóliára gondoltam.

15 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek