Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rettenetes állapotban a 69-es villamos vonala

Mai bejegyzésünk némileg eltér a szokásostól; ezúttal nem fogyasztóvédelmi szempontból figyeljük a BKV-t/BKK-t. Levente nevű olvasónk a 69-es villamos vonalának műszaki állapotát mutatja be levelében.

Azért írok, hogy megtudjátok, hogy milyen állapotba van a pálya, és milyen terhelések érik. (A problémákat sorrendben írom.)

1. Az Erdőkerülő utcai "gazosított pálya" és a Erdőkerülő utcai kanyar (a toronyház előtt): a pálya borzasztóan néz ki, gazos, kavicsos, süllyed, kiszélesedett és elferdült a nyomtáv, és karélyosodik. Az alap sínnek a magassága 1 cm-rel rövidebbé kopott. Ha figyelmesen nézzük, néhány szakaszon 1975-ös sínek vannak. De csak elvétve néhány kurta méterig. A sín a kavicsok miatt elrohadt, átlyukadt néhány helyen.

A kanyar állapota: a pálya alámosódott, a megengedett maximális sebesség 15km/h, de annál a sebességnél már a székben ülve is dülöngélek. A pálya mocsaras, süppedős földbe van beágyazva, mondanom sem kell tovább...

2. Kolozsvári úti szakasz: a sín elsüllyedt a földben (MÁV telep utáni részlegesen bazaltkockás rész), úgy néz ki mintha az életmentő vázon futna a villamos (azt nem kell mondanom, hogy az ott ragadt esővíz folyamatosan mossa a pályát). A villamos dülöngél, lehet hallani, érezni, ahogy a villamos nyomkarimája érintkezik a pályával (azegész szakaszon).

Most beszéljünk a terhelésről. Csúcsidőben a 69-es 10 percenként jár, a 62A szintén 10 perc körül, a 62-es elég ritkán, 20-25 percenként. A pályán halad még az 5-ös busz, rövid szakaszon a 125-ös, 124-es, 224-es, az autókról már nem is beszélve. Tehát nagy terhelés alatt áll.

3. A legnagyobb probléma, a Mexikói út: az aljzat hiányos a régi 65-ös, 67-es villamos váltójánál. A kanyarban 2,5 centit darált le a villamos. A magasság kb. 1,5 centivel rövidült. A váltómű régi, elavult, kopott, a villamos már nem törheti be a váltót, annyira katasztrofális. A kikopott váltósín képes kettészelni egy papírt.

Milyen állapot ez, kérdem én? Tenni kéne valamit.

10 Tovább

Megfájdulhat az utasok feje a buszokba visszaáramló kipufogógáz miatt

Az alábbi levélben felvetett probléma nem egyedi, én is rendszeresen találkozom vele, amikor az öreg Ikarusokon utazom. A jelenség ilyenkor ősszel a legészrevehetőbb, hiszen ilyenkor a buszok ablakait zárva tartjuk, és az utastérbe visszaáramló kipufogógáz nem tud hol távozni. Azt tanácsolom, hogy ha ilyen busszal utaztok, írjátok fel a rendszámát és tegyetek bejelentést a BKV-nál, és az NKH-nál.

Kedves BKV-figyelő!

Egy általam nem először tapasztalt problémára szeretném ezúton felhívni a figyelmet. A minap volt szerencsém Csepelen a 38-as buszon utazni. Az Auchan Sziget áruháznál szálltam fel egy Csepel felé tartó csuklós, "békebeli" Ikarusra.

Már a felszállás során feltűnt a mérhetetlenül erős kipufogógáz szag, amely betöltötte az utasteret. Naivan azt gondoltam, majd menet közben a menetszél tompítja az "élményt", az azonban kitartott egészen leszállásomig. Feltevésem szerint a kipufogógáz egy része a csuklónál lévő elpállott gumiharangnál a szintén nem túl rózsás állapotú kipufogót elhagyva bejut az utastérbe, s így a BKV busza egyfajta XXI. századi guruló gázkamraként üzemel a két végállomás között.

53 Tovább

Meddig hagyják szétrohadni a ZIU trolikat?

A címben feltett kérdésre olvasónk keresi a választ. Tisztába van vele, hogy megérkeztek már a BKV-hoz az újhasznált MAN trolik, de addig, amíg azokat a közlekedési társaság nem állítja forgalomba, addig a meglévő állománnyal kellene foglalkozni, és azokat kellene biztonságossá tenni, hátha a későbbiekben is szükség lesz rájuk. A ZIU-k karbantartása azért is fontos, mert hiába jöttek meg a MAN-ok, forgalomba állítani egyelőre nem lehet őket, mert a járművek üzembehelyezéséről szóló jogszabály módosításakor egyszerűen elfeledkeztek arról, hogy létezik olyan jármű, hogy trolibusz.

23 Tovább

„Az állatokat is jobb körülmények között tartják” –mondják a villamosvezetők


A BKV-figyelőhöz fordultak a 2-es villamos vezetői, ugyanis megelégelték, hogy nomád körülmények között, a higiéniás előírásokat semmibe véve kell dolgozniuk a Jászai Mari téri ideiglenes végállomáson. Hiába jelezték a problémát az ÁNTSZ-nek, eddig érdemi változás nem igen történt:

Kedves BKV-figyelő!

Azért írunk neked, mert megdöbbentő módon még az ÁNTSZ is ballisztikus nagy ívben szarik a többszöri megkeresésre. Gondoltuk, ha már csak nézelődni, meg hümmögni jár oda mindenki, és még mindig emberekhez nem méltó módon vagyunk tartva, akkor hát lássa mindenki. Vágányzár van a 2-es villamoson július 24. és augusztus 19. között, és a Jászai Mari térre lettünk deportálva, olyan körülmények közé, ahogyan szerintünk még állatokat sem tartanak. A mellékelt lenti kép szerint ezeknek kéne lenni egy végállomáson. ÁNTSZ-nek küldött levél alant. Annyi változott a levélben írtakhoz képest, hogy a fenti képen látható lavórt kaptunk fertőtlenítő kézmosóval, amibe bele tölthetjük az ivásra nem alkalmas vizet, és abban mosogathatunk, kezet moshatunk. Vízcsere az utcára önt-újratölt a kannából, igény szerint. És még kaptunk egy másik mobil WC-t hölgyek részére (még tükör is van benne).

28 Tovább

Szétrohadt troli hogyan szállíthat utasokat?

A fenti képet olvasónk, Trudi Tru készítette és töltötte fel a BKV-figyelő Facebook falára. A felvételt elnézve, számomra érthetetlen, hogy ilyen állapotban lévő trolibusz hogy vehet részt forgalomban, és hogy szállíthat utasokat. Senki se mondja nekem, hogy ha ilyen a troli oldallemeze, akkor a padló illetve a váz többi része tökéletes állapotban van. Autóval rendelkező olvasóktól kérdezném, hogy ha az ő kocsijuk ilyen állapotban vajon kapna-e műszakit?

72 Tovább
«
123

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek