"Február 1-je óta tilos a BKV-megállókban dohányozni Budapesten. A fővárosiak meglepően fegyelmezettek ezen a téren azóta, persze az 50 ezer forintos büntetés is visszatartó erőt jelent. Mi azért most ellenőriztünk néhány ellenőrt (szerk.: biztonsági őr). A 4-6-os vonalán az esti 10 órai üzemkezdetkor spottoltunk néhány BKV-s munkatársat, akik a renitensek egyre csökkenő táborát erősítik." -írja a PrivátBankár a Facebook oldalán.
A mi tapasztalataink is hasonlóak. Dohányzó utassal is találkozom elvétve, de a végállomásokon leggyakrabban a BKV-s járművezetők dohányoznak.
A BKV-s dolgozókra nem vonatkozik a dohányzást tiltó szabály?
Nem fontos a dolgozók bejelentése és az utasok biztonsága a BKV-nak
A 2-es metró felújított állomásain az utastájékoztató rendszer hangszórói olyan hangosra vannak állítva, hogy az utasok sokszor a szerelvényekben lévő hangszórókat sem hallják, emiatt több utas is az ajtók között maradt. A kialakult balesetveszélyes helyzetről a BKV-dolgozók több alkalommal értesítették a munkaadójukat, legutóbb egy nyílt levélben fordultak a társasághoz, de a BKV még csak válaszra sem méltatta őket. Úgy néz ki a cégnek nem fontos a dolgozók bejelentése és az utasok biztonsága.
Tisztelt BKV-figyelő!
Azzal a kéréssel fordulok hozzád, hogy légy szíves segíts nekünk az alábbi probléma megoldásában:
A felújított 2-es metró állomásain lévő utas-tájékoztatási rendszer elviselhetetlen kiabálásáról van szó. Többször jeleztük a központi forgalom irányítók felé, hogy túl hangosan szól a felhívás (ők sem tudtak érdemben változást elérni), hogy a kijáratnál ellenőrzést tartanak. Ezt olyan hangerővel teszi a rendszer, mely elnyomja a vonat utas-tájékoztatást (felhívva az utasok figyelmét, hogy az ajtók záródnak) és ebből számtalan panasz érkezett, és a metróvezetőket szidják.
Szerencsére senkit sem talált fejen a lezuhanó lámpabúra
Az utasok szerencséjére nem a délutáni csúcsban, hanem éjszaka, zárás előtt esett le a Deák téri állomás egyik lámpájának búrája. Mint azt olvasónk leveléből megtudtuk, a műanyag nagy robajjal esett a földre, és szerencsére nem állt alatta éppen senki. A levél hajtás után olvasható.
Miért indulnak el a buszok percekkel előbb a végállomásról?
Olvasónk, Zsuzsa és a gyermekei a 185-ös busszal utaznak minden nap. Vagyis csak utaznának, ugyanis a 7:15-ös busz rendszerint percekkel előbb elmegy, holott a busznak ez lenne az első megállója, tehát nem mehetne el ennyivel előbb. Vajon a végállomáson miért nem várják meg az indulási időd? Miért kell percekkel előbb elhagyni az első állomást? Ha van hasonló tapasztalatotok, akkor írjátok meg a kommentek között, vagy küldjetek levelet a bkvfigyelo@gmail.com címre.
Kedves BKV-figyelő!
Szeretnék egy kicsit panaszkodni a 185-ös buszra.
Majdnem minden reggel hamarabb megy el a busz a menetrendjénél, mi pedig hol elérjük hol nem. Az újhegyi sétány megállójánál lakom, ez az első megálló a "végállomás" után. Azért tettem idézőjelbe, mert ez egy körjárat, nehéz végállomásról beszélni. Mivel ugye a mienk az első megálló, nem szedhet össze menet közben fölös időt.
4-es metró: Tényleg szükség lesz a Bocskai úti állomásra?
A 4-es metró budai állomásai közel száz százalékban szerkezetkészek, a metróalagutat kipucolták és előkészítették a vágányok beépítéséhez. Nagy munka a Szent Gellért tér alatt folyik, ahol az építők nekiláttak annak az átkötőalagútnak, ami miatt korábban majdnem felbontották a metrószerződést.
A fenti videón is jól látható, hogy a Bocskai úti és a Móricz Zsigmond körtéri állomás szinte egymás mellett van, 300 méter távolság van köztük. Molnár György, műszaki ellenőr szerint szükség volt a Bocskai úti állomásra, mert ide szárnyvonalat terveznek. Már csak az a kérdés, miért nem oda épül állomás, ahol már most szükség lenne rá (például Kosztolányi Dezső tér). Molnár úr a Móricz Zsigmond körtéren (a videó harmadik percénél) azt magyarázza, miért volt szükség az állomáson két mozgólépcsőre. Egyik a térre vezet majd, másik pedig a Bocskai úti piachoz. Igen, szerintük közelebb van a Bocskai úti állomásnál lévő piac a Móricz Zsigmond körtérhez.
Utolsó kommentek