Esernyőt nyitottak az utasok a BKV egyik Ikarus autóbuszán a tegnapi esőben. Vajon ezért mennyi kötbért szed majd a BKK a BKV-ról? A képet a Facebook oldalunkon osztotta meg egy olvasónk. Várjuk a hasonló felvételeiteket!
Komoly kötbéreket fizethet a BKV a BKK-nak
Tíz és ötvenezer forint közötti kötbért fizethet a BKV a BKK-nak május 1-től berendezések, felszerelések és tartozékok hiányával kapcsolatban. Fizetni kell a műszaki hibás és a koszos járművek, a rossz hűtő- és fűtőberendezések után is, de ha a járművezető nem mondja be a következő megállót, az is 10 ezer forintjába kerül májustól a BKV-nak. A részletes, 46 pontból álló listát IDE KATTINTVA tekinthetitek meg.
Szakmai észrevételeiteket a kommentek között várjuk!
Hétvégente rendszeres az utaslemaradás a 136E busz vonalán
Olvasónk, Benedek az alább olvasható panaszát az elmúlt hónapban a BKV-nak és a BKK-nak is elküldte, de válaszra sem méltatták. Holott valós problémát vet fel, tényleg sűrűn van utaslemaradás a hétvégente szóló buszokkal közlekedő 136E vonalán.
A BKV-figyelő ezügyben ma megkereste a BKK-t. Várjuk a válaszukat. Ha tudtok még hasonló járatokról, írjátok meg nekünk levélben a bkvfigyelo@gmail.com címre!
Tisztelt BKV!
Ezúton szeretném felhívni a figyelmüket egy nagyon kellemetlen dologra, ami rajtam kívül még sok ezer embert érint. Mint Önök is észrevették, sajnos elkészült a KÖKI Terminál nevű rettenet, ami alapból nem lenne probléma, de sajnos ez a hely egy újabb gyűjtőhelye lett a csellengő-semmittevő plázázóknak, akik sajnos busszal közlekednek eme "szentélybe". Ebből kifolyólag hétvégente igen sokan szeretnénk utazni a 136E autóbusszal, csak sajnos, mivel az szólóként üzemel és nem csuklósként, ezért többször, többekkel előfordul (velem is), hogy egy-két járatot ki kell hagynunk, mert nem férünk fel a buszra.
Én, aki előre megveszem az éves bérletet, kicsit nehezményezem ezt a dolgot; ha lehetséges lenne, akkor az új paraméterkönyv megalkotása során legyenek szívesek figyelembe venni az ezen a vonalon bekövetkezett utasforgalom növekedést (amit egyébként tovább növel a felesleges kispesti Árpád utcai megálló is!) és legyenek szívesek visszaadni a csuklós buszokat hétvégére is, mivel elég sok pénzt áldozok a kényelmes utazási lehetőségemre!
Továbbá szeretném megjegyezni, hogy milyen logikai alapon tették ki a 136E autóbusz KÖKI végállomását a peron végére, holott nagyobb utasforgalmat bonyolít le, mint a 93-s autóbusz, amely ráadásul félóránként közlekedik? Miért kell kisétálni a peron végéig? Értelmetlen és felesleges időpazarlás részemről. Semmilyen forgalomtechnikai oka nincs a dolognak. A kispesti Árpád utcai megállónak sincs semmi értelme, hiszen az 50-s villamos ugyanúgy megáll itt és szintén metrókapcsolattal rendelkezik. Mivel itt megáll a 136E autóbusz, így elveszíti expressz jellegét, valamint nagyobb a zsúfoltság rajta, míg a vele párhuzamosan közlekedő 50-s villamos kihasználatlan. Hol itt a logika? Ráadásul pénzt lehetne megtakarítani, hiszen az autóbusznak nem kellene feleslegesen megállnia az Árpád utcánál...
Tisztelettel, Dr. J. Benedek
Bármelyik pillanatban megismétlődhet a szombati mennyezet-szakadás
Az alábbi levél írója több, mint tíz éve dolgozik karbantartóként a metrónál. Azért fordult hozzánk, mert véleménye szerint a 3-as metrón tapasztalható állapot már tarthatatlan, és mint írja, a múlt szombati mennyezet szakadás csak a jéghegy csúcsa. A levélből kiderül, hogy az alagútban egyre több helyen tapasztalható szivárgás, a vágányok több szakaszon is életveszélyesek. Részletek alább:
Tisztelt Gál Mihály!
Kollégáimmal együtt figyelemmel kísérjük a híradásokat és sajnos ami az elmúlt héten történt a Népligetnél az csak a jéghegy csúcsa. A 3-as metró talán legbiztonságosabb szakasza az 1990 végén átadott Árpád híd-Újpest közötti szakasza, igaz a sínkopás ezt a szakasz is érinti, de itt még kezelhető a helyzet. Állandóak az éjszakai karbantartások és a túlóra. A metró folyamatos és zavartalan működtetése a mi vállunkat terheli aminek a 3-as vonalon egyre kevésbé tudunk eleget tenni. Az alagútban egyre több helyen tapasztalható szivárgás, a vágányok több szakaszon is életveszélyesek, már a 40km/órás korlátozás sem segítene és a Népligetihez hasonló baleset bármelyik állomáson bármikor előfordulhat.
Sok helyen az oldalfalakon található márvány lapok is bármikor leeshetnek, mivel az elmúlt 20 évben szinte sehol nem végeztek komolyabb karbantartást és szerkezeti- statikai vizsgálatokat. Ezt a problémát már többször is jeleztük, a tavalyi metrótűz óta mind a BKV, mind a főváros felé, de csak ígéreteket kaptunk, ugyanakkor a felelősség a miénk. A jelenlegi hibák kijavításához a mi munkánk és felkészültségünk már kevés. A metró vonalon a szerkezeti hibák már annyira kritikusak, hogy egy esetleges azonnali műszaki beavatkozásnak az egész vonalat érintenie kellene.
A 2-es vonalhoz hasonló szakaszos felújítás lehetősége az állandó balesetveszély miatt meglátásom szerint nem kivitelezhető. Ezt a véleményemet több kollégám is osztja. Féltem a munkámat és az utasok biztonságát, de a nyilvánosság elé se én se a kollégáim nem merünk kiállni. A Népliget állomáson törtét baleset miatt így is gőzerővel zajlik a felelős keresése. Nagy valószínűség szerint a "felelőst" közülünk fogják kiválasztani. Szeretném, ha ezek a problémák az utazóközönség elé kerülnének.
Hamisított jegyet és bérletet árulnak a metrós biztonsági őrök
Olvasóink többször fordultak már hozzánk olyan panasszal, hogy a megállóban várakozás közben ismeretlenek használt jegyeket és bérleteket kértek el tőlük, vélhetően azért, hogy az érvényességi időt eltávolítva újra értékesítsék. Mónikát, Kőbánya-Kispesten környékezte meg két alvállalkozásban dolgozómetrós biztonsági őr (számuk 906, 790), és féláron kínáltak neki jegyet és bérletet. Kicsit durva, hogy pont azok kereskednek a hamis szelvényekkel, akiknek az érvényességet kellene ellenőrizniük.
Mindenkit arra kérünk, hogy soha, semmilyen körülmények között ne vegyen olcsó, hamis, vagy hamisnak látszó bérletet. Ezek a szelvények vagy másolva vannak, vagy az érvényességi idejük újra lett írva, még akkor is, ha egy laikus számára ez nem látható. Ha a BKV ellenőrei valakit hamisított bérlettel vagy jeggyel elkapnak, akkor nem csak a bliccelés miatt kap csekket, hanem okirat-hamisítás miatt fel is jelentik. Ha valaki a valós árnál olcsóbban kínál jegyet vagy bérletet, minden esetben értesítsétek a hatóságokat!
Tisztelt BKV!
Teljesen felháborítónak tartom, hogy a biztonsági őreik féláron árulják az utasoknak a jegyet és a bérletet.
2012. 04. 22.-én Kőbánya-kispesten utaztam, mikor egy biztonsági őr odalépet hozzám és jegyet bérletet kért. Természetesen én nyúltam a táskámba majd keresni kezdtem a bérletemet. Egy kis idő elteltével eszembe jutott hogy az iróasztalon hagytam a munka helyemen,majd a pénztár felé fordultam és jegyet szeretem volna vásárolni.
Az úr utánam szólt, hogy "Mi a baj hölgyem?", majd közöltem vele hogy jegyet szeretnék vásárolni mert nincs nálam a bérletem.Ekkor oda jött egy másik őr, és érdeklődni kezdett, hogy miben tud segíteni. Mikor közölte vele a társa, hogy mit szeretnék akkor viccesen azt mondta: "Ó hölgyem, minek ez a nagy hűhó semmiért, van itt takarékosabb megoldás is. Ha gondolja, jegy és bérlet van félárban", majd kivette óvatosan a zsebéböl és meg mutatta.
Gondoltam hogy ez nem teljesen legális dolog, így azt mondtam inkább a pénztárból vennék. Én megvásároltam a jegyemet a pénztárba majd kezeltem és haladtam lefelé a lépcsőn. A lépcsőnél hárman álltak majd a negyedik odajött hozzám egy kis idő múlva. Személy leírást csak kettőről tudok adni akikkel beszéltem: az egyik idős alacsony őszhajú, a másik középkorú vékony magas sötét hajú. Sajnos a kis kártyán ami lógott a nyakukba olyan hosszú szám volt hogy képtelen lettem volna megjegyezni, így az utolsó három számot próbáltam eszembe tartani míg leértem a metróhoz és leírtam egy kis cetlire. Az egyik kártyán lévő szám utolsó három számjegye: 906 a másik kártyáé pedig: 790 volt.
Lehet hogy ezek az emberek dupla annyi bért keresnek mint maguk?
Utolsó kommentek