Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hajléktalanszálló a Bocskai úton

Budapest a világ egyik legjobb városa. Itt az embereknek csak jogaik vannak, kötelességük nincs, és ezt ki is használják. Bliccelnek, mert nem bünteti meg őket senki. A biztonsági őrök utasokat vernek, következmények nélkül. Hajléktalanok szemetelnek és "lelakják" a köztereket, mert nem szól rájuk senki. Elfogadtuk őket, és már-már együtt élünk velük. Nem tudunk mit tenni.

A hétvégén fényképezni mentem a Bocskai úti aluljáróba, melyet a hajléktalanokon kívül senki más nem használ. Ennek az aluljárónak a 4-es metró elkészülésekor lesz értelme, de már jóval a metró építése előtt átadták. Sajnos az aluljárót mára szétszedték, a tájékoztató táblákat ellopták, összefirkálták és az üzleteknek szánt helységekbe beköltöztek a hajléktalanok.

Szeméthegyek

Hajléktalanok egyik fő problémája, hogy szemetelnek, és nem tartanak rendet. A számukra felesleges holminkat (ruhákat, maradékokat, flakonokat) ott hagyják, ahol éppen vannak. Ezeket a képeket a felszínen, a Vásárcsarnok előtt készítettem:






75 Tovább

Lerobbant, a másik kettő otthagyott

Alig néhány perce, 16:00 magasságában ismét lerobbant egy busz amin utaztam. Ez nem lenne nagy szám, minden közlekedési társaságnál megesik az ilyen, de ez már nem az első. Sajnos a BKV ott spórol, ahol nem kellene. A karbantartók szerint  nincsenek alkatrészek, nincsenek olyan körülmények, ahol a karbantartók normálisan elvégezhetnék feladataikat. Sajnos az ilyen „lerobbanások” már rendszeresek. Az elmúlt néhány hónapban szinte heti rendszerességgel történt hasonló eset, más-más vonalakon.

Az utasok is megszokták már –és ez a videón is látható- nem szóltak semmit, nem anyáztak, még csak nem is hőbörögtek. Amikor a buszvezető megállt, a Földváry utca előtt, kinyitotta az ajtókat, majd felszólítás nélkül leszálltak az utasok. Valószínű, már ők is megszokták.



Ami a legszebb az egészben, hogy a gyors 23-as busznak ezen a helyen nincs megállója, így az utasok egy része a következő 23-as buszra volt kénytelen felszállni. Mivel én a János utcához mentem, ahol a 23-asnak nincs, csak a gyors 23-asnak volt megállója, kicsit bizakodva tovább vártam, hogy majd a következő busz felvesz (a 23-as megállójában*), a többi várakozó utassal együtt.

16:14 magasságában fel is bukkant a következő gyors 23-as busz, melynek intettem, majd tovább ment, pontosan úgy, mint a 8 perccel utána érkező kollégája, aki még a fejét is elfordította. Nem tehettem mást, fel kellett szállnom a sima 23-asra és gyalogolni.

Hát, így húz el a BKV :)
*Javította a szerk.
55 Tovább

Vitézy Dávid nem mondott igazat

Vitézy Dávid, a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) szóvivője nem tudja eldönteni, támogassa-e az elkészült Paraméterkönyvet. Most épp úgy döntött: kisajátítja a hosszú előkészítő munkával, egyeztetések során született javaslatokat. Még az sem zavarja ebben, ha korábbi véleményét, nyilatkozatait is megcáfolja, vagy ha kijelentéseivel újabb  ellentmondásokba  bonyolódik.  Politikai  kampányának részeként pedig nem riad vissza attól sem, hogy a BKV Zrt-t a tényeknek nem megfelelő vádakkal illesse.

Nem igaz, hogy a VEKE akadályozta volna meg a Paraméterkönyv korábbi változatának bevezetését.  Az április 16-áig elkészült Paraméterkönyv anyagot a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság, a Fővárosi Polgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának döntése, illetve számos kerületi önkormányzati és szakmai szervezeti vélemény alapján kellett szakmailag felülvizsgálni.

Nem igaz, hogy az elfogadott Paraméterkönyv a VEKE munkájának eredménye. Igaz viszont, hogy Vitézy Dávid nem tudja eldönteni: a döntés mögé, vagy elé álljon. Vitézy május 14-én még például egy napilapnak azt nyilatkozta: „...beérik a VEKE munkájának a gyümölcse: idén nem lesz új paraméterkönyv, a felügyelőbizottság ugyanis levette azt a napirendjéről..”

Nem igaz, hogy a Paraméterkönyv csak a VEKE javaslatait tartalmazza.  A Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság április 16-ai ülésének döntése értelmében a BKV Zrt. megkezdte egy szakmailag helytálló tervezet kidolgozását.  A Paraméterkönyv anyaga határidőre és a különböző egyeztetéseken született szükséges módosítások beépítésével elkészült, melyet tegnapi ülésén a bizottság már elfogadásra javasolt. A BKV Zrt. természetesen nem a beérkező javaslatok forrását, inkább szakmai tartalmát, használhatóságát vizsgálta.

Az elkészült Paraméterkönyv így tehát minden, az előkészítésben résztvevő szakember véleményét tartalmazza, amelyeket a Társaság ezúton megköszön mindenkinek.

Nem igaz, hogy Somodi Lászlót politikai okok miatt menesztették a BKV Zrt-től! A közlekedési vezérigazgató-helyettesnek köztudott és nyilvánvaló szakmai indokok miatt kellett távoznia, hiszen a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság, valamint a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztálya és maga a VEKE is egyaránt elutasította a felügyelete alatt készült paraméterkönyv-tervezetet.

A Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság 2008. április 16-i ülésén készült szószerinti jegyzőkönyv szerint pedig éppen Vitézy Dávid mondta az alábbiakat:


„...egyetlen gondolat, azok az alapelvek sincsenek tisztázva, amik mentén ez a Paraméterkönyv felépül.”

„ Olyan szakmai alapvetések szerepelnek ebben a Paraméterkönyvben, amelyről soha, senki sehol nem döntött és amelyek a mi véleményünk szerint szakmailag nem alátámasztottak...”

„...a mi véleményünk egyértelmű, de részletekben szakmai munka egyáltalán nem folyt.”
„ Az a Paraméterkönyv, ami most nem a bizottság napirendjén, de kiküldve Önök előtt fekszik, ... szakmailag nem értékelhető munka...” 

De a VEKE saját honlapján is kifejtette véleményét: „A bejelentett Paraméterkönyv minden szakmai alapot nélkülöző kontármunka...”

2008. május 29.
BKV Zrt. Sajtóiroda
36 Tovább

Kibelezik a járműveket

BKV-nál dolgozó ismerős mesélte, hogy a BKV-nak már annyira nincs pénze alkatrészekre (másra természetesen van, reklámok, AAM tanácsok, stb.), hogy már a meglévő járműveket bontják szét, azokból szedik ki az alkatrészeket.

Szia!

Hetek óta áll a Pongrácz troli garázsnál 3 troli hátul, majdnem a villamosmegállónál. Kettő szinte teljesen ki van belezve, a harmadik még friss. Garázskannibalizmus, ahogy a műhelyben mondják. Ebből szedik ki a még jó alkatrészeket a többi jármű számára.

Így néz ki az egyik:



Látszik, hogy se áramszedő, se ülések, se csukló, szinte semmi mozdítható sincs már rajta. Az utolsó ajtó is hiányzik.

Van a bokor takarásában, a háttérben egy teljesen szétszedett (a fényszórósor például látszik, hogy nincs) és az előtérben egy még nagyjából ép troli (áramszedő már ezen sincs....)

Értem, hogy újrahasznosítás, meg ilyesmi, ezzel nincs is bajom. Örülök neki, hogy ezzel is takarékoskodnak a szerelők, csak ugye a szétcincált trolik helyett nem nagyon látok újakat.

Bocs a képekért, csak mobil volt nálam, üdv!
46 Tovább

Figyelmetlen pénztáros miatt büntették meg az utast

Ismét egy rövid, ám de annál tanulságosabb sztori. Arra tanít meg mindenkit, hogy a pénztárnál nézzétek meg a vásárolt bérletet, mert egyes pénztárosok már nem csak a napokat, a hónapokat sem ismerik.
Tisztelt BKV Figyelő!

Az alábbi esetet szeretnénk megosztani Önökkel:

Május 24-én délután egy 12 éves kislány a 276 E járaton utazott (kb. 17:30 körül, az Örs vezér téren, az Árkád Bevásárlóközpont megállótól). A 644-es számú jegyellenőr megbüntette, mert szerinte a havibérlete 2 hetes,( gyengébbek kedvéért rá van írva, hogy havibérlet...) pedig 3250 Ft-os bérlet május 13-tól szólt. Aki a bérletszelvényt kiadta május 13-tól május 12-ig érvényesítette. A bérlet száma 873649. Szerintünk az ellenőrnek a feladata az lett volna, hogy figyelmeztesse, mert aki a bérletszelvényt kiállította nagyot hibázott. A kislánynak az előző bérlete május 10-én járt le. Rendszeresen érvényes bérlettel rendelkezik. Kérdéses, hogy egy 12 éves gyerekkel hogyan írathatják alá, hogy megfelelően intézkedtek.

Tisztelettel: Juhász Gyula
52 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek