Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Levelet kaptam lájf!

Több mint egy éve csinálom a blogot, és eddig nem voltam jó véleménnyel a BKV ügyfélszolgálatáról. Sokszor kerestem meg őket, sokszor küldtek sablon leveleket, volt, hogy nem is válaszoltak. Blogon megjelent, de az ügyfélszolgálatnak tovább nem küldött észrevételekre eddig nem kaptunk reakciót. Bár a véleményemen nehéz változtatni, mégis pozitív változást vélek felfedezni.

Talán a BKV belátta, hogy az utasészrevételekkel foglalkozni kell, ki kell vizsgálni őket, még akkor is, ha csak egy blogon jelenik meg. Talán az új vezérigazgató szeretne nagyobb hangsúlyt fektetni az utasészrevételekre, ezért ez a hirtelen változás. Bár az is lehet, hogy én állok túl pozitívan a dologhoz. Mindenesetre: Pozitív változás, hogy az ellenőrök nyilatkozata alapján az utast nem hazugozták le, és felajánlották, hogy amennyiben álláspontjához ragaszkodik, tegyen feljelentést.

Tisztelt BKV Figyelő!


A BKV Figyelő blogon 2008. augusztus 29. 12.03 órakor megjelent "Ütögette és rugdosta az utast, majd ledobta a laptopját az éjszakai buszról" ügyben, a leírtak alapján, annak súlyosságára tekintettel vizsgálatot kezdeményeztünk.


Az éjszakai autóbusz vonalak ellenőrzését a Társasággal szerződésben álló biztonsági szolgálat munkavállalói végzik, ezért megkerestük az alkalmazásunkban álló cég vezetőjét, és az eset vizsgálatát kértük tőle. Az ügyben érintett munkavállalók jelentései összefoglalva a következőket tartalmazzák:


A 907-es autóbuszon ellenőrzés során a Hölgynek érvényes bérlete volt, a Férfi utas viszont jelezte, hogy diákbérlete van, mely nincs nála, ezért jegyet nem hajlandó venni. A biztonsági őrök ekkor kérték meg a Férfit, hogy az önkormányzati rendeletet, illetve az Utazási Feltételeket betartva vásároljon jegyet, vagy a járművet hagyja el a következő megállóban. A kérésnek nem tett eleget, így a járművezető a Bosnyák téri megállóhoz érve segítséget kért a diszpécsertől, aki utasította, hogy a Férfit szállítsák le a járműről.


Sajnáljuk a kialakult kellemetlen helyzetet. Tekintettel arra, hogy a blogon megjelent, illetve a cég munkavállalói által elmondottak jelentős mértékben eltérnek egymástól, ezért amennyiben Utasunk úgy véli, lehetősége van arra, hogy feljelentést tegyen az illetékes hatóságnál az általa kifogásolt nem megfelelő bánásmód miatt.


Társaságunk elítéli minden utasokkal szemben tanúsított agresszív megnyilvánulást, ezért kértük a biztonsági cég vezetőjét, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében oktatásaik alkalmával hívják fel a figyelmet a konfliktus helyzetek megfelelő kezelésére, az utasokkal szembeni előzékeny magatartás fontosságára, figyelembe véve a szabályok betartását és betartatását.


Budapest, 2008. szeptember 5.


Üdvözlettel: BKV Zrt.

36 Tovább

Hol veszel jegyet az éjszaka közepén?

Mit csinál a felelősségteljes autós, ha a családi vacsorán megiszik néhány pohár bort? Vezetés helyett BKV-zik. És vajon honnan szerez éjszakai jegyet? Sehonnan. Azt még megértem, hogy napközben az ellenőrtől nem lehet jegyet venni (bár jegyet akkor is nehéz venni), de hogy éjszaka miért nincs erre lehetőség, azt nem értem…

Üdvözlöm Önöket!

Barta Krisztián vagyok! Gondoltam megosztok Önökkel egy remek történetet!

Íme:
 
2008.08.22. napján, egy érdekes dolog történt meg velem. Reggel, még mit sem sejtve az esti programomról, autóval indultam el munkába. Napközben értesültem arról, hogy hivatalos vagyok egy rögtönzött családi eseményre. Autóval közelítettem meg a helyszínt, viszont mivel ott fogyasztottam alkoholt, úgy döntöttem a feleségemmel, hogy tömegközlekedéssel megyünk haza!

Mivel már értesültem arról, hogy az éjszakai járatokra nem alkalmas a nappali 270 Ft-os jegy,(valószínű a magasabb utazási színvonal, pl. büdös hajléktalan, hányás, részeg tomboló emberek, stb…), ezért megpróbáltam jegyet szerezni, de éjjel fél kettőkor, erre nem nagyon volt esélyem. Óbudán a Bécsi úton szálltunk fel az 1 óra 28 perckor érkező, 960-as autóbuszra. Nem sokkal azután, hogy a busz bezárta az ajtókat, odalépett hozzánk egy ellenőr hölgy. Mondtam Neki, hogy mivel nem tudtunk jegyet vásárolni sehol sem, (nálunk pedig csak 5db, 270 Ft-os jegy volt) így most akkor Tőle vennék. Erre Ő flegmán, minősíthetetlen hangnemben visszakérdezett, hogy én kalauznak nézem e Őt?

Válaszoltam,hogy nem csak mivel az éjszaka közepén, nem nagyon árulnak sehol jegyet, így bátorkodtam arra gondolni, hogy majd az autóbuszon lehet venni. Hát itt nem lehet, és Őt nem érdekli, hogy miért nincs jegyem, ott kellett volna venni, ahol a többi jegyet vásároltuk. Mondom mivel reggel még nem tudtam, hogy este szükségem lesz rá, hisz általában autóval járok, csak most két pohár bor után nem akartam vezetni, ezért szálltunk buszra!

Hosszas szóváltás után, arra kényszerített, hogy szálljunk le az autóbuszról, az éjszaka kellős közepén, és várjuk meg a következőt, amely 30 perc múlva érkezik!

Tehát!

Ha nekem este, mikor már minden bezárt, kedvem van meginni egy-két pohár bort a családdal akkor két választásom marad:

1. Mivel buszra nem tudok szállni, hisz a jegyvásárlás nem megoldott az éjszakai buszokon, sétálok Óbudáról, egész Budaörsig.

2. Vagy szembeszállok a törvénnyel, és autóba ülök.
 
Kérdésem a következő:

Ha az ember azokban a megállókban száll fel az éjszakai járatra, ahol nem lehet jegyet venni este 7-8 után, ott miért nem lehet megoldani, hogy a buszon ücsörgő ellenőrtől vegyen az ember jegyet???

Én nem a jegyvásárlás alól akarom kihúzni magamat, hiszen az hölgynek is felajánlottam, hogy veszek Tőle jegyet, (ennek utána is lehet járni, gondolom valahol szerepel a munkarendben, hogy ki volt ezen a buszon beosztva aznap éjjel) hanem a rendszert nem értem!

Ha nappal megbüntet, mert jegy nélkül szállok fel, azt megértem, hiszen szinte minden sarkon van egy újságos, vagy egy BKV-s jegyárusító hely, de árulják el nekem, hogy éjjel, fél kettőkor a Bécsi úton hol lehet jegyet venni?

Ilyenkor miért nem lehet a buszon a jegyet megvásárolni?

Ha nem velem történik meg ez az eset, hanem egy olyan emberrel akinek nincs túl sok felelősség tudata, akkor lehet, hogy Ő visszamegy, beleül a kocsijába, és valahol arrébb balesetet okoz!

Ez a cél? Még több „diszkó balesetet” Budapestre?

51 Tovább

Szerelmeslevél a BKV-tól

Vajon miért küld a BKV ügyvédje fizetési felszólítást egy olyan utasnak, aki az adott napon nem is utazott azon a vonalon, ahol elvileg „megbüntették” és igazolni tudja, hogy ott sem volt?. Ma Magyarországon miért minősül hivatalos papírnak egy sajtcetli néhány személyes adattal, aláírás nélkül? Ezekkel valaki 2008-ban tényleg pénzt követelhet?

Üdv BKV-figyelő!

Régóta olvasom a blogot, de mostanában sok volt a dolgom, ezért csak ma akadtam rá arra a postra, amiben Péter a 2005-ös kamu büntetéséről ír.

Jómagam is így jártam, a dr. kovács ügyvédi iroda (Nemecsek :) ) nekem is küldött hasonló tartalmú felszólítást. Állítólag engem a 4-6 villamoson "kaptak el" 2005.01.17-én, az igazolványhoz nekem is "diákigazolvány" van feltüntetve, de a száma pl. már hiányzik. Na, ezért fizessek 13 nagy pénzt és még egy marék kicsit, de izibe'. Se jkv, se semmi más nincs a levélben.

A történethez hozzátartozik, hogy régen sokat bkv-ztam, és mindig megvettem a bérletet, vagy jegyet. Azon a napon azonban a főiskolán voltam, éppen vizsgáztam. A lakóhelyem és a főiskola is a III. kerületben volt, messze-messze a 4-6V vonalától. Egészen biztos vagyok benne, hogy aznap nem is jártam villamos környékén. Természetesen a fentieket az indexem és a főiskolai dokumentumok is tudják igazolni szükség esetén, nem beszélve a tanúkról.

Na mindegy. A lényeg, hogy a levél sima postai úton érkezett, ezért természetesen figyelmen kívül hagytam.  Kb. 2 hétre rá, ma érkezett a következő levél a nemecsekéktől, szintén normál postai úton, nem ajánlva, amiben leírják, hogy milyen rossz fiú voltam, amiért nem mutattam hajlandóságot a fizetésre, és ők bizony perre viszik az ügyet, de azért még kapok egy legeslegeslegutolsó esélyt a fizetésre.

Pedig ők még azt sem tudják igazolni, hogy történt szerződésszegés, vagy hogy ezt követően egyáltalán felszólítottak volna a tartozás rendezésére, hiszen a normál postai küldemény nem bizonyít semmit. Ha jól tudom ezt a Ptk. szerint meg kell tennie a BKV-nak, mivel köteles jóhiszeműen eljárni, és a veszteségét minimalizálni. Ez egy polgári jogi szerződés!

Amúgy a lakcímem időközben megváltozott, tehát még a hivatalos leveleket sem kaphatom meg elvileg. :-) De ez már csak a bónusz a sztoriban.

Ezért hát én nem fizetek, és azt ajánlom mindenkinek, hogy egy fillért se fizessen semmiféle jöttment ótvaros ügyvédi irodának, aki minden jogalap nélkül akarja megkopasztani.  Akkor sem fogok fizetni, ha az egész tisztelt ügyvédi iroda sünt szarik, és batz papuccsal veri az ajtómat. Ha történetesen megbüntettek volna, biztosan nem várom meg, amíg ilyen sok lesz a tartozás, és befizetem.

Arról nem is beszélve, hogy milyen adatbázisokban, miért, hogyan és meddig tartják nyilván az adataimat? Vagy bárki másét? Ki adja át egy ilyen zugügyvédnek? (már bocs a másik blogtól, azt is olvasom néha :) ) Hol van erről elérhető tájékoztatás? Miért nem kapom én ezt meg a nyomorult felszólításuk mellé?

Így már inkább vállalom az összes következményt, és harcolok, ha kell a végsőkig. És ezt javaslom mindenkinek, aki így járt mint Péter és én, mert különben sosem lesz "ebben a kurva országban" működő jogrendszer és igazságszolgáltatás, csak rajtunk élősködő paraziták. Ezt most éppen BKV-nak hívják.

Ha lesz fejlemény az ügyben, beküldöm, hogy mindenki tanulhasson belőle :-)

"Mert ez így nem mehet tovább!"

Üdv: Z

81 Tovább

Turistákkal kiabál, és visszaszól a forgalmi ügyeletes

Nem irigylem a forgalmi ügyeletesek munkáját, ezért nem is célom őket bántani. Olykor több ember feladatát látják el egyszerre (irányít, kamerát figyel, jegyet ad el, és pasziánszozik). Alant két történet olvasható a forgalmistákról. Az első nem akart jegyet adni, a második a turistákkal veszekedett, mert nem értette meg, hogy 40 jegy kell, és nem 4.

Tisztelt BKV!

Augusztus 17-én délután 17 és 17.30 között  a Kossuth téri Metró aluljáró jegypénztárában, szerettünk volna vidéki ismerőseink részére szakaszjegyet vásárolni. A Jegyautomata elnézést kért, de nem működött. A Jegypénztár ablakán egy kis írás miszerint a Forgalmi Ügyeletestől lehet jegyet vásárolni. A forgalmi ügyeleteshez bekopogtatva és jegyvásárlási szándékunkat közölve felnézett - az asztala tele volt jegyekkel- és közölte addig menjünk, amíg nem kapunk és elfordult az ablaktól és többet nem hallotta a kopogtatást és semmit. Nagyon kellemetlen volt az út a Moszkva térig, hogy ki fogja ezt elhinni a jegyellenőrzéskor, nemhogy bliccelni nem akartunk, de legszívesebben be se szálltunk volna a metróba. Frekventált,  turisták által sűrűn használatos a Kossuth téri Metró aluljáró, ezt a luxust szerintem, nem szabadna megengedni. Vasárnap nem volt módunk becsületesen utazni, ráadásul kellemetlenséget okozott a Forgalmi ügyeleten lévő munkatárs azzal, hogy nem volt hajlandó jegyet adni, még pénzért sem! Nem értem pontosan mi a céljuk ezzel? Magas büntetés behajtás, vagy mi?


Üdvözlettel: Galsi Ferenc

 

Egy másik történet:

Kedves BKV-Figyelő!

 

A pár napja megjelent jegyautomatás sztorival kapcsolatban szeretném élményemet megírni. A tegnapi napon (aug. 20) egy barátomat látogattam meg a Batthyány téren, és a hazaútra a BKV-t választottam.

 

Mivel mostanában nem járok rendszeresen tömegközlekedéssel, nem volt nálam jegy vagy bérlet, ezért - becsületes polgár létemre - vásárolni próbáltam este, 20:55 perckor. (azért pont ekkor indultam, hogy a tüzijáték miatti tömeget elkerüljem). Metró bejárat - automata. Mint a moszkva téri eset. A két automata közül egyik sem működött.

 

Forgalmi ügyelet: beálltam a sorba, majd 10 perc várakozás után kiálltam. Ugyanis egy szerencsétlen turistával veszekedett az angolul nem tudó pénztáros, aki negyven jegyet szeretett volna venni a csoportjának, de a pénztáros négyet adott. Meg az árat is sokallta. Mivel már segítettek neki, így nem tartottam szükségesnek beszállni a vitába. Ezek után gondolkozóba estem, hogy hogy juthatok jegyhez - a HÉV jegypénztárak mind zárva voltak. Szerencsére a bent várakozó HÉV szerelvények mellett találtam egy működőképes automatát, így az érintőképernyőn ráböktem kétszer a vonaljegyre, bedobtam az 540 Ft-ot, és láss csodát, alul kiadott két hibátlan vonaljegyet.

 

Az Örsön tökéletesen, pontosan indult a 31-es busz, és mivel ilyenkor a járat már ritka, még 3 futó utast is megvárt. Az út során egyenletesen vezetett, sőt a Csömöri úti felüljárón direkt lassan haladt, hogy az utasok a tüzijátékból is láthassanak valamit.

 

Megtehette, hiszen a megállókban alig akadt pár fel-leszálló utas, és autósok se zavarták a forgalmat, így tartható volt a menetrend.

60 Tovább

Szemtelenül mutatja a januári bérletét

Csilla rájött, hogy egy darab WC papírt is felmutathat az ellenőrnek, nem érdekli őket. Ezt kihasználva januári bérletét mutogatja. Persze bliccelni nem szép dolog, Csillát ne utánozza senki.

Kedves BKV-figyelő!

Egy rövid kis történetet mesélnék el, amiben Én igen jól jártam, saját magam ellen beszélek, de ez már annyira szánalmas, hogy nem hittem el.

Szóval, január és június között volt szerencsém használni a BKV járműveit, legfőképp a 2-es a metrót. Egy bérletet vásároltam januárban, majd mikor észrevettem, hogy lejárt, gondoltam veszek egyet. De nem volt nyitva a bérletpénztár, lévén, hogy hétvége van, az automata pedig elnyeli a pénzed, ezért úgy döntöttem, felmutatom a lejárt bérletem, és ha észreveszik, elmagyarázom, hogy képtelenség jegyet vásárolni, és meg nem fogok rohangálni utána, javítsa meg az automatát. Hát elindultam, de még a kutya sem foglalkozott azzal, hogy mi van a bérletemre írva, csak annyit mondott: "köszönöm szépen Kisasszony".

Hm, jól van gondoltam, most lesz ami lesz, addig játszom ezt, amíg valaki észre nem veszi, hogy lejárt bérlettel utazom. Júniusig húztam ezt.

Közben egyszer történt májusban, hogy a Barátnőmmel buliba indultunk éppen, és az utolsó metróhoz igyekeztünk, az Én bérletem természetesen januárban lejárt, az Övé csak másnaptól érvényes. Hát játszunk. 4 db férfi BKV ellenőr; felmutatjuk a bérletünket, de a szoknyánk mérete jobban foglalkoztatta Őket, mint a bérletünk.. Kaptuk a megjegyzéseket, a beszólásokat, a poénokat, a füttyöket. Mi meg csak érdeklődve néztük, ezek aztán dolgoznak.
 
Lényeg, hogy 6 hónapon keresztül egy bérlettel jártam, néha használt jegyeket használtam, amiket olykor-olykor leellenőriztek, és szintén azt mondták "köszönöm szépen". Nem tűnt fel nekik, hogy 2007-es dátum van a jegyeimen, megvizsgálták, majd továbbengedett, hogy minden rendben.

Érdekes, számomra, nem túl normális, hogy minden metrómegállóban 6-8 ellenőr áll, és képtelenek végezni a munkájukat. Ezért kell 270 ft-ért jegyet venni, hogy ezeket az embereket kifizessék? Lehetne ezt a pénzt költeni, mondjuk automata kapukra, amik ténylegesen ellenőriznek, nem pedig csak támasztják az oszlopot, és szotyiznak.

Üdvözlettel: Csilla

205 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek