Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tájékoztatás helyett anyázott a 83-as troli vezetője

Olvasónk, Gábor, október 21-én a 83-as trolibuszon utazott. A 613-es számú busz második ajtaja a Kálvária térnél annak ellenére nem nyílt ki, hogy az utasok jelezték a leszállási szándékukat, és többen várakoztak az ajtó előtt, hogy felszállhassanak. A trolivezető semmilyen tájékoztatást nem adott az utasoknak arra vonatkozóan, hogy az ajtó miért nem nyílik, inkább a fülkében ücsörögve nézte, ahogy a leszállni szándékozó utasok átverekedik magukat a tömegen az első ajtóig, és megküzdenek a felszálló utasokkal. Olvasónk kulturáltan megjegyezte, hogy "ki kellene nyitni a középső ajtót is", aminek anyázás lett a vége:

Tisztelt BKV-figyelő!

Ma reggel 7:55-kor az Orczy térről induló 83-as trolibuszon utaztam a Kálvária térig. A 613-as sorszámú jármű középső ajtaja a megállóba érkezés után, annak ellenére, hogy a leszállás jelzőt többen is megnyomták, illetve a reggeli csúcsforgalomban egyaránt zsúfolt troliról, illetve a tömött megállóból is rengetegen szerettek volna le-és felszállni, a troli vezetője a sem az ajtót nem nyitotta ki, sem pedig tájékoztatást nem adott arról, hogy az ajtó miért nem nyílik.

73 Tovább

A pénztáros szerint szállítható a HÉV-pótlón bicikli, a buszvezetők szerint nem

Olvasónk, PR, ismerősével és fejenként egy biciklivel szeretett volna felszállni a gödöllői HÉV-re. Megvették a jegyet maguknak és a vasparipának is oda-vissza, majd miután az tranzakció lezárult, a pénztáros közölte, hogy a HÉV helyett pótlóbuszok járnak, de szerinte arra is fel lehet szállni biciklivel. Az utasnak csak egy kérdése van: Miért nem azelőtt szólt erről a pénztáros, mielőtt kifizették az 1500 forintot?

Kedves BKV-figyelő!

Kicsit több, mint egy hónapja történt (lassan kettő), hogy Gödöllőről be akartunk menni Pestre (félig HÉV-vel, félig bringával), hogy onnan tovább guruljunk. Marha jó dolog, hogy az emelkedőt ki lehet hagyni, és ha kedvünk úgy tartja, akkor Cinkotától, ha meg nem, akkor az Örstől tekerünk tovább bringával.

Legurultunk a HÉV állomáshoz és a pénztárban megvettük a jegyeket magunknak meg a bringákra is. Miután nyélbe ütöttük a boltot, a pénztárosnő frivol vigyorral kérdezte tudjuk-e, hogy pótlóbuszok járnak? Szerinte nem lesz semmi baj, hiszen a HÉV pótlók a HÉV helyett közlekednek, a HÉV-en lehet kerékpárt szállítani, ergo a buszon is biztosan lehet. Én valami olyanra emlékszem halványan, hogy buszon nem lehet, de tettünk egy próbát és elmentünk a felszállóhelyre. Két vezetővel is sikerült eredménytelenül tárgyalni az utazás kapcsán, de ők bizony fel nem engedtek, akármilyen helytelenül is beszélek velük. (jogos, a két vezetőtől ezúttal is elnézést kérek, a munkájukat végezték)

Visszamentünk a pénztárhoz, ahol a "joviális hölgynek a rács mögött" elpanaszoltam hogy jártunk. Ö meg széles mosollyal közli, hogy ezzel sajnos nem tud mit kezdeni. A BKV az eladott jegyeket bizony nem váltja vissza. Mi meg ott állunk az oda-vissza útra megvásárolt jegyeinkkel, amiket nem tudunk felhasználni, és a pénztáros jelét sem adja a sajnálkozásnak. Pedig kezdhette volna azzal is, hogy előbb közli a tényt, majd ránk bízza a választást. Ezzel szemben kifizettünk 1500 forintot a BKV pénztárban, majd átmentünk a MÁV pénztárához és tejeltünk ott is.

40 Tovább

Három hónapja vége a tesztüzemnek, mégis össze-vissza működik a vizuális indulásjelző a 3-as metrón

Hetekkel ezelőtt írtam a BKV-figyelő Facebook oldalán, hogy a 3-as metró kocsijaiba négy hónapja felszerelt vizuális indulásjelző berendezések balesetveszélyes helyzeteket teremthetnek. Bár az egy hónapos tesztüzemnek már vége, a villogók a mai napig nem működnek megfelelően, így félrevezetik az utasokat, akik könnyen az ajtók között maradnak. A leggyakoribb hibajelenség, hogy az indulásjelző az egyik kocsiban működik, a másikban nem, de olyat is láttunk már, hogy az egyik állomáson villogtak a LED-ek, a másik állomáson már nem. Persze az sem ritka, hogy egyáltalán nem működik a vizuális tájékoztató. Talán amire ezeket az öreg metrókat leselejtezi a BKV, addigra sikerül beüzemelni az új rendszert…

Tisztelt BKV-figyelő!

Minden nap metróval járok, és azt tapasztalom, hogy a 3-as metró kocsijainak ajtaja fölé beszerelt piros jelzőfény nem működik minden járművön. Néhány hónapja, a tesztüzem előtt a BKV weboldalán is olvasható volt, hogy az esélyegyenlőség érdekében fényjelzés fogja figyelmeztetni az utasokat, az ajtózárási szándékra. Az utolsó bekezdésben pedig az is olvasható, hogy a tesztüzem végén, a tapasztalatok értékelése után véglegesítik a rendszer beállításait. Ez volt júliusban!

69 Tovább

Megfájdulhat az utasok feje a buszokba visszaáramló kipufogógáz miatt

Az alábbi levélben felvetett probléma nem egyedi, én is rendszeresen találkozom vele, amikor az öreg Ikarusokon utazom. A jelenség ilyenkor ősszel a legészrevehetőbb, hiszen ilyenkor a buszok ablakait zárva tartjuk, és az utastérbe visszaáramló kipufogógáz nem tud hol távozni. Azt tanácsolom, hogy ha ilyen busszal utaztok, írjátok fel a rendszámát és tegyetek bejelentést a BKV-nál, és az NKH-nál.

Kedves BKV-figyelő!

Egy általam nem először tapasztalt problémára szeretném ezúton felhívni a figyelmet. A minap volt szerencsém Csepelen a 38-as buszon utazni. Az Auchan Sziget áruháznál szálltam fel egy Csepel felé tartó csuklós, "békebeli" Ikarusra.

Már a felszállás során feltűnt a mérhetetlenül erős kipufogógáz szag, amely betöltötte az utasteret. Naivan azt gondoltam, majd menet közben a menetszél tompítja az "élményt", az azonban kitartott egészen leszállásomig. Feltevésem szerint a kipufogógáz egy része a csuklónál lévő elpállott gumiharangnál a szintén nem túl rózsás állapotú kipufogót elhagyva bejut az utastérbe, s így a BKV busza egyfajta XXI. századi guruló gázkamraként üzemel a két végállomás között.

53 Tovább

Az NKH cáfolja Tarlóst, messze nem biztos még az Alstom metrók sorsa

Ma több hírportál, többek között a Hír24 is arról számolt be, hogy az Alstom Metropolis szerelvényei teljesítették a Nemzeti Közlekedési Hatóság féktesztjét, és így már megfelel a magyar szabványoknak a fékrendszer, tehát az előzetes megállapodás szerint 2012 végén már az új szerelvények futhatnak Budapesten.

Az NKH értetlenül áll Tarlós István főpolgármester kijelentései előtt, ugyanis -bár valóban voltak féktesztek- azoknak még semmilyen eredményük nincs, ugyanis a kiértékelésük jelenleg is zajlik, és az ügyben érdemi hatósági döntést várhatóan 2011 novemberében hoznak majd.

15 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek