Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Ennek a g*cinek nincs jegye"

Tisztelt BKV Figyelő!

Rendszeres olvasótok vagyok. Egy velem megtörtént eseményt szeretnék megosztani veletek.

Ma (03.28) öt barátommal szerettünk volna elmenni egy jót kocsmázni, mert egyiküknek születésnapja volt. Nem a legkisebb termetű emberkék, akikkel életem során találkoztam. Előbb még be kellett ugranunk a szülinapos édesanyjához, hogy pénzt kérjen tőle. Körülbelül este nyolc óra tájt elindultunk a 85-ös busszal Kőbánya Kispest felé. Mindannyiunknál volt bérlet, de nem gondoltuk volna, hogy ilyenkor is lesznek ellenőrök. Már a buszon láttunk egyet. Azért csak azt írom, hogy láttunk, mert minket nem ellenőrzött. Nem értem, ha van pár nagyobb termetű "ficko", akkor már ellenőrizni sem kell őket? Nem törődtünk különösebben vele, inkább mentünk tovább. KöKi-re érve, siettünk a 3-as metró felé.

Mikor odaértünk az ellenőrökhöz, egyik barátom arra lett figyelmes, hogy ráncigál egy idős hölgyet az egyik BKV Ellenőr. Odasiettünk gyorsan, megkérdeztük mi a probléma. Az ellenőr közölte velünk, hogy az idős hölgy kezében lévő kis dobozkában egy macska van. A kiscica nem lehetett 1 hónapos, még egy szőrgombóc volt és csak aludt. Nem értettük a célzást, hogy a BKV Ellenőr, miért nem engedhet át egy "doboz macskát". Illedelmesen közölte velünk, hogy: "ennek a szarszagú gecinek nincs jegye".

Sajnálatos módon nem tudom, hogy kell-e egy macskának jegy, de fogtam magam, és vettem neki egyet. Nem fogadta el az ellenőr, azzal az indokkal, hogy az idős hölgynek kell vennie a jegyet. Én ebben a pillanatban láttam meg, hogy kissé be van "csiccsentve". Nem sokkal később, az egyik barátom elkapta az ellenőr zakója közepét, és elkezdte ráncigálni egy kihaltabb rész felé, ahol csak pár hontalan feküdt. Féltünk, hogy valami probléma lesz, és visszatartottuk, hogy legalább ilyenkor ne csináljon ilyent. Ellökte magától az ellenőrt, és megfenyegette, ha még egyszer meglátja itt kőbányán, hogy valakit ráncigál, akkor megveri. Ellenőr azon nyomban bocsánatot kért az idős hölgytől, és átengedte. Tőlünk megint „el felejtettek" jegyet/bérletet kérni.

UI: A nyolc általánosnak nem tudom, hogy meg kell-e lenni, ha valaki ellenőrnek akar elmenni. Nem tudom miért, de mindenkit felvesznek, akár részeg, akár be van lőve.

Üdvözlettel: Dobrádi Péter, Kőbánya
Idézet az Utazási feltételekből:
"Egyéb kisebb állat (pl. macska, vadászgörény, stb.) díjmentesen szállítható olyan csomagolásban, amely a kézipoggyász méretét nem haladja meg és az utasok ruházatát, illetve a járművet nem szennyezi be."
108 Tovább

Kipufogós trolit tesztelnek



RQ küldött nekünk képet, rajta egy trolival. Nem tudok róluk sajnos semmit, így az olvasók segítségét kérem, hogy fejtsék meg a lila troli titkát (aminek nem mellesleg kipufogója is van):)
58 Tovább

„Te ingyenélő .... ”

István az igazságosztó! Így is hívhatnánk azt az utast, aki ma rendre teremtett egy nőt a 114-es buszon. Bár az eljárás menetével nem értek egyet, mégis becsülöm, hogy próbált segíteni az ellenőrnek. Kisebb vitaindító levél következik.
Tisztelt BKV figyelő!

Ma reggel, kicsivel 8 után utaztam a 114-es buszon, a Kosztolányi felé. A budatétényi sorompónál a buszra két ellenőr szállt fel. Megtörtént az ellenőrzés, a buszon mindenkinek volt bérlete/jegye, kivétel egy hölgynek, aki jelezte: „A következőnél szállok!”. Úgy éreztem, nem szabad ezt hagynunk. Az ellenőr nem tehet semmit sajnos, és ha a buszon mindenki fizetett, neki miért ne kellene?

Elgondolkoztam gyorsan, mit tudnék tenni. Hozzáérni nem akartam, így arra gondoltam, egy beszólással megszégyenítem a többi utas előtt. Hírtelen felindulásból, csak annyit mondtam neki hangosan: „Te ingyenélő sz@r!”. A hölgy igen csak elszégyellte megát, és máris együttműködőbb volt az ellenőr nővel. Papírokat nem akart odaadni, de bemondta többek között az anyja nevét és a lakcímét is. Remélem, jó példa volt ez a hölgynek.

Én tudom, hogy a modor nem volt a legmegfelelőbb, de valamit nekünk is tenni kell, hogy az ilyen ingyenélő, nem együttműködő emberek végre észrevegyék magukat.

Ez úton szeretnék gratulálni az elért sikerekhez, az országos médiában való szerepléshez. Civil erővel, a BKV segítsége nélkül is sokat tehetünk a közlekedésért!

Üdvözlet: Nagy István, Budafok
178 Tovább

Paraméterkönyv: Észrevétel

Tisztelt Döntéshozók!
 
A 2008-s Paraméterkönyv tervezete drasztikusan lerövidítené a Káposztásmegyer, Óceánárok utca és a Keleti-pályaudvar között közlekedő gyors 20-as busz útvonalát. A tervek szerint az új végállomás a Béke utcánál lenne, tehát az új útvonal az eddigi mintegy 40%-ára csökken. A járat kiváltására lényegében nincs tervezet a paraméterkönyvben. Nem ez az egyetlen az Újpest tömegközlekedését sújtó ötletek között: emellett a 30-as busz útvonala szintén lerövidül, a 14-es villamos pedig ritkábban fog járni.
 
Káposztásmegyeri lakosként a gyors 20-as busszal járunk munkába feleségemmel a Róbert Károly körúti, valamint a Hősök terén lévő megállóig. Vidéki kiszállásokkor a Keleti pályaudvarról induló hajnali vonathoz ugyanez a járat, átszállás nélkül visz el.

A Paraméterkönyvben foglaltak megvalósítása ellen a következő érvek szólnak:

1. A piros 20-as jelenleg gyűjtőjáratként Káposztásmegyerről és egész Újpestről gyűjti össze az embereket. Folyamatosan telik meg, csúcsidőben néhány megállón belül tele van, és ez az állapot fennmarad a Keleti pályaudvarig. Előfordul, hogy a káposztásmegyeri végállomástól számított második megállóban már nincs szabad ülőhely, a busz Újpest-Központ környékére érve általában már teljesen tömött, állóhely is alig van. Ugyanezeket az állapotokat látom a mellettünk elhaladó 30-as buszokon is, tehát csúcsidőben mindkét járat folyamatos kihasználtsággal üzemel, a kihasználatlanság tehát nem lehet érv az útvonalrövidítés és ritkítás mellett.

2. Ugyanígy nem tartható az az érvelés, hogy az útvonalának megváltoztatásával párhuzamosság megszűntetéséről van szó, hiszen sem a piros és fekete 20-as, sem a 20-as és a 14-es villamos útvonala nem párhuzamos.

3. Nem igaz, hogy kevesebb lesz az átszállás: a tervezet alapján három-négy átszállás kellene ahhoz, hogy valaki az Árpád-út környékéről, az Izzó-lakótelepről, a megyeri részről vagy Káposztásmegyerről bejusson a Hősök tere vagy a Keleti-pályaudvar környékére. Ezt eddig egyetlen járattal, átszállás nélkül el lehetett érni.

4. A megmaradó, bár más útvonalat követő járatok (pl. 14-es villamos) még zsúfoltabbá válnának, különösen úgy, hogy azok számát is ritkítani tervezik.

5. Káposztásmegyer dinamikusan növekvő lélekszámú terület, a Káposztásmegyer II.-n épülő lakóparkok és más fejlesztések egy ésszerűen kiépített és nem egy leépített közlekedési rendszert igényelnének. Tehát a növekvő lakosság mellett akarják lecsökkenteni a környék tömegközlekedését.

6. A csökkentés sokakat fog gépkocsiba kényszeríteni, még jobban megnövelve a Váci út forgalmát, újabb dugókat és növekvő környezeti terhelést okozva.
 
7. Káposztásmegyeren és Újpesten iskolák és óvodák tucatja veszi igénybe a 20-as járatot, ezzel jutnak be a Hősök terére a múzeumokba és az Állatkertbe. A 20-as megszűnésével-lerövidítésével ellehetetlenítik ezt, hiszen gyerekcsoportokkal nem lehet többszöri átszállásos túrákat tenni. Mindez többezer újpesti óvodást és iskolást érint.

8. Az Árpád út környéki lakótelepen élők csak nagy kerülövel fogják tudni elérni a Szakorvosi Rendelőintézetet, ami lehetetlen sok idős, nehezen járó ember számára.

Lehetségesek olyan változtatások, amelyek költségmegtakarítást hoznak, ugyanakkor nem verik szét az alapvetően működő közlekedést:

1. Napközben (10-15 óra között) ritkábban járó, vagy a csuklós helyett egyes buszok.

2. A kora reggeli és késő esti órákban, valamint hétvégén a csuklós helyett egyes buszok.

Kérem, hogy a fentieket figyelembe véve gondolják újra a 2008-as paraméterkönyvet, és álljanak el a 20-as busz útvonalának módosításától.

Budapest, 2008. március 23.

Tisztelettel: Thúry László, régész
77 Tovább

Bérletet az elővárosiaknak!

Sokat gondolkodtam már azon, miért nem vezet a BKV olyan bérleteket, amik az utasok igényeihez alkalmazkodik. Bérletet a biciklistáknak, a kismamáknak és olcsóbb bérletet a rászorulóknak, és az ingázóknak.

Az elővárosiak számára a BKV bevezethetne egy „kétvonalas bérletet”. Ez a bérletfajta csak két –szabadon választott- járaton lenne használható, a vonal teljes hosszán, átszállási lehetőséggel a másik megjelölt járatra. Hogy nézne ez ki a gyakorlatban?

Géza, Martonvásári lakos, és a Nyugati pályaudvaron dolgozik. Megveszi a Kétvonalas havibérletét, mely a 19-es és a 6-os villamosra érvényes (Ez a bérletén V19 és V6 számmal van feltüntetve). Mivel Géza ezeken a járatokon kívül nem használ másikat, így felesleges lenne számára megvenni az a jelenlegi havibérletet, ha ugyan azt az utat olcsóbban, kétvonalas bérletten is megoldhatja. Ha Géza eddig a magas bérletár miatt bliccelt, elgondolkodik azon, hogy megkockáztatja-e a több ezer forintos büntetést, vagy megváltja-e az új bérletét, 4125 forintért (ez lehetne az új bérlet teljes ára).

Mondjátok el véleményeteket, adjatok ötleteket, gyúrjunk össze együtt egy új bérletet. A javaslatokból egy összeállítást készítünk, melyet továbbítunk a BKV és az Önkormányzat felé.
83 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek