Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Húsvét vasárnap láttak ellenőrt a 7-esen

Egy ellenőr barátom mesélte, hogy vannak olyan kollégái, akik igazi fanatikusok, mert szabad idejükben is dolgoznak a nagyobb vonalakon. Mivel az ellenőrnek nem kell leadni a karszalagját, hazaviheti, így nincs különösebb akadálya annak, hogy egy ünnepnapon, amikor a pénztárak zárva vannak, egy kis plusz jövedelemre tegyen szert. Azok, akik nem sűrűn utaznak BKV-val, otthon hagyják az autót nem tudnak jegyet venni, tehát lehet büntetéseket gyártani százasával.

Olvasónk húsvét vasárnap futott össze ellenőrrel a 7-es vonalon. Az ellenőr egyedül dolgozott az ünnepnapon és mindenképp büntetni akart. Olvasónknak gyanús lett, hogy az ellenőr ezen a vonalon egyedül jár, ráadásul húsvétkor. Részletek a levélben:

Sziasztok!

A következő rövid sztorit szeretném megosztani veletek.

Húsvét vasárnapján jöttünk hazafele a 7es buszon. A hátunk mögött egy háromtagú család ült. Jött az ellenőr, mi meg is mutattuk a bérletünket, de a családnak nem volt jegye. Anyuka mondta az ellenőrnek, hogy vesz tőle, mert a Bornemissza térig nem lehet kapni (még automata sincsen, meg hát abból vegyen jegyet aki kitalálta). Ellenőr közölte, hogy nem. Bünti vagy szálljanak le. Anyuka mondta, hogy nem szálnak és ő tényleg vesz jegyet. Aztán apuka felállt és elküldte az ellenőrt melegebb éghajlatra, hogy vagy adjon jegyet vagy hagyja őket békén. Ja ellenőrünk még kötözködött, hogy előre kell jegyet váltani, és gondolni rá, hogy utazni fognak, és itt van automata, és szálljanak le. Aztán mikor apuka felállt akkor úgy döntött mégsem akar ő annyira itt büntetést írni.

98 Tovább

Így közlekedhetsz március 15-én

Felhívjuk kedves olvasóink figyelmét, hogy 2009. március 15-én a szabadtéri rendezvények (események) miatt számos BKV-járat útvonala megváltozik. A könnyebb tájékozódás érdekében a BKV-figyelő blogon két helyen is elérhetővé teszünk egy információs térképet, ahol a járatok végállomásaira rákattintva tájékozódhatsz arról, minként változott egyes járatok útvonala, menetrendje. Egyes járatok esetében csak az egyik végállomást jelöltük meg, ezért kérünk, hogy az érintett járat mindkét végállomását keresd meg. A térképen csak az előre tervezett forgalmi változások kapnak helyet. Amennyiben információt kapunk terelésekről, járatrövidülésekről, azt közzétesszük majd a térképen. Ezúton kívánunk minden kedves olvasónknak macskakődobálástól és gumilövedéktől mentes, békés ünnepet!


Nagyobb térképre váltás


Nincs térképismereted? Nem tudod, hogy a Deák tér Budán van-e vagy Pesten? Nincs probléma, a szöveges tájékoztatóból megtudhatod, melyik járat milyen útvonalon, milyen menetrend szerint közlekedik:

Forgalmi változások a március 15-ei rendezvények miatt:

A március 15-ei nemzeti ünnep kapcsán több megemlékezést és rendezvényt tartanak, amelyek befolyásolják a közösségi közlekedést. A nap legnagyobb részében egyebek mellett a Kossuth Lajos téren, a Roosevelt téren, a Múzeum körúton, a Hősök terén, a Bajcsy-Zsilinszky úton, a Petőfi téren, a budai Várban, a Hősök terén, az Alkotmány utcában, a Szent István téren, este pedig a Művészetek Palotájában lesznek rendezvények miatti zárások.

Emiatt március 15-én, vasárnap 20.15 órától üzemzárásig az 1-es villamosok a Mester utca és a Lágymányosi híd között nem közlekednek, helyettük villamospótló autóbusz szállítja az utasokat

24 Tovább

Így nem közlekedsz 23-án

Az október 23-ai nemzeti ünnep alkalmából már 22-én, szerdán is rendezvényeket tartanak, amelyek miatt módosulnak a BKV egyes járatainak útvonalai. Az ünnepnapi rendezvények miatt szintén több járat vonalának módosítására van szükség.


Október 23-án, csütörtökön rendezvények miatt 6.00 és 11.00 óra között lezárják a Kossuth Lajos teret és a Vértanúk terét, 8.00 órától egész napra a Dísz teret, 9.00 órától szintén egész napra az Andrássy utat, 12.00 és 14.00 óra között a Dózsa György utat a Városligeti fasor és Podmaniczky út közötti szakaszon, 13.00-tól 21.00 óráig a Bajcsy-Zsilinszky út Deák Ferenc tér és Andrássy út közötti szakaszát, valamint 15.00 és 24.00 óra között az Alkotmány utcát.


A Kossuth Lajos téri állami lobogó felvonása és a Vértanúk terei koszorúzás idején

* a 2-es villamosok az északi oldalon rövidebb vonalon, a Havas utca és a Roosevelt tér között szállítják az utasokat;


* a 70-es és a 78-as trolibuszok nem érintik a végállomásaikat, azokkal csak a Honvéd utcáig lehet közlekedni;


* a 115-ös autóbuszok az Árpád híd felé a Szemere utcán, terelten közlekednek, nem érintik a Kossuth Lajos téri megállóhelyüket. A Boráros tér felé a Honvéd utca - Alkotmány utca - Bajcsy-Zsilinszky út - József Attila utca - Roosevelt tér - Apáczai csere János utca módosított vonalon járnak, nem érintik a Kossuth Lajos tér, Széchenyi utca, Zrínyi utca és Szende Pál utca megállóhelyeket. A járat ideiglenesen a 72-es és 73-as trolibuszok Bajcsy-Zsilinszky úti, a 109-es autóbuszok Arany János utcai, a 16-os és 105-ös járatok Hild téri, valamint a Szende Pál utcai villamospótló megállóhelyeken veszi fel az utasokat;


* a 2-es metró Kossuth Lajos téri megállóhelyét operatív döntés alapján, szükség esetén lezárhatják.



Az ünnepi műsor idejére (10.00 és 12.00 óra között) a XIV. kerületben lezárják a Hősök terét és a Dózsa György utat a Podmaniczky utca és a Városligeti fasor között. A lezárás miatt


0 Tovább

120 éves a budapesti Helyi Érdekű Vasút

A helyi érdekű vasutakat a XIX. század robbanásszerű iparosodása és az ezzel járó városiasodás hívta életre, hogy a városkörnyéki települések személyforgalmát és áruszállítását elősegítse. A Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) a főváros-környéki közlekedés fejlesztésének érdekében már az 1880-as évek elején határozott a városkörnyéki vasúti hálózat kiépítéséről. A nyolcvanas évek során számos törvény, különféle engedélyezési okiratok írták elő a vasútvonal-építés feltételeit. Az első helyiérdekű vonal építéséről a BKVT 1882. április 4-ei közgyűlésén született döntés. Ennek értelmében a Közvágóhíd - Soroksár vonalszakaszon 1887. augusztus 7-én indult el a forgalom. A vonal meghosszabbításaként még november 24-én a Soroksár - Dunaharaszti vonal is megnyílt. A vonatokat kürtjelzéssel indították. 1888-ban, az első teljes üzletévben átlagosan 8 mozdony és 18 személykocsi bonyolította le a forgalmat a vonalon. Még ugyanebben az évben átadták a Kerepesi út - Cinkota vonalszakaszt (július 20.), majd a Filatorigát - Szentendre vonalat (augusztus 17.). A következő évben, 1889. december 28-án a BKVT leányvállalataként létrejött a Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Részvénytársaság (BHÉV). A vasút-politikai elképzelések formálódása közepette a Haraszti Ráckevei Vasút (HRV) is vonalépítési engedélyt kapott. Az I. világháború előtt folytatódott a helyi érdekű vasúti vonalak fejlesztése és kiépítése. Ezek közül az egyik legfontosabb változás volt, amikor a
6 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek