Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Verekedés az aluljáróban

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

2008. március 14-én 20:00 környékén történt esetről szeretnék beszámolni Önöknek. A Móricz Zsigmond Körtérről A Deák Ferenc térre utaztam a Nógrád Volán által üzemeltett 47-49V autóbuszon.

Az autóbuszról leszálltam, majd a Deák téri metróaluljáróba mentem, ahol az alábbi kép fogadott:

Két hajléktalan férfi veszekedik, rugdossák egymást, majd az egyik egy kb. 20 cm pengenagyságú kést ránt elő, és a lépcső felé tart a másik hajléktalan után. Én a többi utastársammal együtt ekkor voltunk a lépcső alján, igen közel a két hajléktalanhoz és a késhez.

A metró bejáratnál két szolgálatban lévő metróbiztonsági dohányzott, beszélgettek, és a verekedés egész menetét végigkísérték, anélkül, hogy beavatkoztak volna. A kérdésem az volna: A metróbiztonságiaknak a jegyellenőrzésen kívül, nem-e feladatuk az utasok biztonságának megőrzése, a hasonló esetek felszámolása?

A metró ezen területén ebben az időben 4 biztonsági őr dolgozott. 3 férfi és 1 nő. Az esetet két férfi nézte végig, a hölgy és a 300 359 sorszámú férfi biztonsági őr mindeközben a munkáját végezte.

Kérem, hogy az általam nem azonosított ellenőröket hallgassák ki, és azonnal vonják őket felelősségre.

Segítségüket előre is köszönjük.

BKV-figyelő
49 Tovább

Nem végezte a munkáját. Kirúgták.

Tisztelt BKV!

2008. február 24-én hajnalban 03.14-kor szálltam föl az Astoriánál a 907-es járat BPO-451 rendszámú járművére. A busz ajtajainál ellenőrök fogadtak, akiknek meg is mutattam a bérletem. Miután felszálltam a csukló utáni ajtónál, rögtön erős fosszag csapta meg az orromat. A busz ezen részében igen kevesen utaztak, és az utánam érkező új felszállók is inkább átmentek a busz első felébe az elviselhetetlen bűz miatt.

Felháborítónak tartom, hogy szigorítják az ellenőrzést, és közben az állandóan jegy nélkül utazó, bűzlő és koszos "utasokat" nem szűrik ki. Jelen esetben a busz előtt álló ellenőrök is láthatták a közvetlenül az ajtóval szemben ülő, jellegzetes ruházatú és elviselhetetlen szagú potyázót, de nem tettek semmit. Az ellenőröknek nem feladatuk a nem fizetők utazásból való kizárása? Esetleg az egyértelműen nem fizető hajléktalanok leszállítása? A fentiek fényében a következőket kérném:

1. Legyenek szívesek írják meg, hogy mik az éjszakai ellenőrök feladatai!
2. Amennyiben nem helyesen jártak el, küldjék el számomra a felelősségre vonás és bűntetés dokumentumait!
3. Tájékoztassanak, hogy milyen formában kárpótolnak a csökkentett értékű szolgáltatás miatt.

Tisztelettel: Átlag Ember, utas

BKV-s válasz:

Tisztelt Átlag Ember!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

A bejelentésében leírtakat vizsgáltuk, és a következőket állapítottuk meg: A Biztonsági Szolgálat munkatársai az előírások szerint végezték a jegyellenőrzést, azonban hajléktalant, aki tisztátalan ruházata miatt más utas terhére volt, a jármű elhagyására nem szólították fel.

Az éjszakai járatokon jegyellenőrzést a Biztonsági Szolgálat, a nappali ellenőrzéseknél előírtak szerint végezi. A járműre a felszállást csak érvényes jegy vagy bérlet felmutatás után engedélyezik. A járművön történő ellenőrzés során az érvényes jeggyel, vagy bérlettel nem rendelkező, illetve a jegyváltást megtagadó utasokat, a további utazásból kizárják.

48 Tovább

Riporter kérdez, az ellenőr válaszol

Talán nincs is olyan hét, hogy ne kerülne ki cikk az ellenőrökről. Napi rendszerességgel kapok olyan leveleket, mely valamilyen hiányosságra hívja fel a figyelmet. Nagyrészt az utas mellé szoktam állni, főleg ha a jegyellenőrzés verekedésbe fajul.

Néhány hete megkeresett egy neve elhallgatását kérő fiatalember, azt állította magáról, hogy BKV ellenőr, és kérte, hadd szólaljon meg, hogy képviselhesse a másik oldalt. Válaszoltam neki, és megbeszéltünk egy interjút, mely a múlthéten le is zajlott. Lehet, hogy pofátlan kérdéseket is feltettem, de úgy érzem, ha adott egy ilyen lehetőség ki kell használni. Továbbiakban is tervezünk hasonló interjúkat BKV dolgozókkal, vagy hozzátartozóikkal, erre jelentkezni lehet a blog e-mail címén!


Kezdjük a legfontosabb kérdéssel. Miért lettél BKV-ellenőr? Mi motivált erre?

Hogy miért lettem ellenőr? Egy srác otthagyja a szociológiát, feljön Pestre, elmegy egy építkezésre dolgozni, aztán kirakják, mert előre szól, hogy jóindulatú daganat miatt lenne egy hónap táppénze. Kétségbeesésében, és mert ajánlják a munkát, mert kíváncsi, mert poén, mert miért is ne, elmegy ellenőrnek.


Hogy és Hol kezdődik egy munkanapod?

Bosnyák tér. Nagyjából 30-35 fős műszak jelenik meg a diszpécserablakok előtt, leadja a jegyzékét, bemutatja a jegyszerelést, megkapja az aznapi beosztását, és kirajzik a kijelölt járat(család)ra. Ebben az időben előfordulhat, hogy a hétköznapi utas rémülten szemléli, ahogy szabályosan szolgálati járat lesz a piros hetesből, hármas-hatvankettesből, esetleg százhetvenhármasból. Egészen ritkán az ellenőrök közé keveredik egy aljasabb főellenőr is, aki rákényszerít 2-3-4 embert a társaságból, hogy a kimenő járatot is lenézze. A kiadott járatokon már jóval elfogadhatóbb a munkamorál, a csapatok többsége egészen rendesen dolgozik.

Az egyszerűség kedvéért vegyünk egy Combinós napot. A járatok teljes hosszán dolgozni nem szokás, a két végét szoktuk lefogni, a Blaha és a Nyugati között többnyire mozdulni sem lehet. az egyik oldal Boráros-végállomások, a másik Jászai-Moszkva szakaszt jelent. A Combinót én személy szerint nem szeretem, nekem túl nagy a jármű, de hál' istennek néha vissza-visszatéved egy-egy Ganz is...


Mennyi pihenőt kaptok egy munkanap?

Amennyit csinálunk magunknak, pontosabban előírás szerint télen van 10 perc melegedésre lehetőség óránként, de ha felszállunk egy járatra, saját jogon dönthetünk úgy is, hogy nem húzunk karszalagot. Ilyenkor az idő megy, a munka kevésbé. Továbbá napi egyszer 20 perc kajaidő van. Persze olyan is van, hogy egy-egy villamos elmegy, mert a dohányzó kollégát mégsem kényszerítjük arra, hogy eldobjon egy egész cigit.


Bevallom őszintén, nekem ellenőrökkel villám találkozásaim vannak, az is elég ritka. Kéri a bérletet, előkotrom, megmutatom, majd tovább megy. Van, hogy köszön, van, hogy nem. Viszont mindig nézem egy-egy ellenőrzés menetét, mit jegyzetelnek az ellenőrök folyton?

A jegyzéket töltik. Fel kell rá vezetni, hogy mikor száll le az ellenőr a járatról, mi a járat száma, a vonal, hány utast ellenőrzött, és hogy mi történt. Ezen kívül a jegyzéken fel van tüntetve a jegyzék összes lényeges, dokumentálandó része, mint pl. a folyamati jelentések(csekkek), helyszíni pótdíjelismervények, kobzási tömb, vonaljegyek, áfás-s számla. Ezt kezdéskor és végzéskor is ellenőrzik a diszpécserek a Bosnyákon.


Pótdíjazás. Hogy zajlik ez le?

78 Tovább

"Hát akkor magukat lehúzták"

Van itt egy eset. A munkatársammal késésben voltunk tegnap (március 8-án, szombaton reggel fél tíz körül), ezért elhatároztuk, hogy a munkába menet is megbeszéléssel töltjük az utat. Élénken társalogva léptünk be a metróvégállomásra a Moszkva téren. Közben jeleztem neki, hogy elugrom a géphez, mert szakaszjegyet akarok venni, a bérletem előző nap lejárt. Közben végig beszélgettünk, nagyon siettünk ugyanis, tízre mentünk egy főpróbára.

A jegyautomatákban most új program van, már fel vannak készítve papírpénzre meg talán bankkártyára is, noha ezek a valóságban még nem használhatóak. Viszont a kis érintőképernyőn sokkal bonyolultabb kombinációt kell beütni, hogy jegyet kapjunk, beszélgetés közben én elvesztettem a fonalat, csak dobáltam be a százasokat, de mindig kiesett alul. Mire rájöttem, mi a baj, odalépett egy bomberdzsekis, igazolványos úr, udvariasan megkérdezte, segíthet-e. Mondtam, hogy semmi gond, rossz gombot nyomtam, de már rájöttem. Azt mondja ő, semmi gond, adjam csak oda a pénzt, ő ad egy jegyet, már ott is volt a kezében.

Na jó, siettünk, meg tényleg meg kellett még beszélnünk száz dolgot, hát elindultunk mögötte, ő határozottan a géphez ment, bedugta nekünk a jegyet, jó utat kívánt, mi örültünk az udvarias, gyors intézkedésnek, és mentünk lefele. A jegy ott volt a kezemben az egész út alatt, el sem tettem, míg a Deákon nem kérték a kijáratnál.

Odaadtam, mire az ellenőr: ez nem jó, adjak másikat. Hápogtam, hiszen ki se engedtem a kezemből, mióta a kollegájától megvettem a Moszkván. Hol vettem. Mondom, a mozgólépcső tetején. Mire ő: AZ NEKI NEM KOLLEGÁJA. AZ EGY BIZTONSÁGI ŐR. Mondom, hát én ezt nem tudom, de a jegyet tőle kaptam, ő is lyukasztotta ki. Mire az ellenőr fanyar mosollyal megmutatja nekem a jegyet közelről - látszik rajta a második pecsét! MAGUKAT AKKOR LEHÚZTÁK.

Hát így. A Moszkván a lejáratnál álló biztonsági őr eladott nekem némi kézügyességgel egy már lyukasztott jegyet. A kettesmetró-kijárati ellenőr azt mondta, nyugodtan tegyek panaszt, és nem büntetett meg. A felszíni kijáratnál álló ellenőrnő pedig, szintén a Deákon, már ki is nevetett - hogy mik vannak, azt kacagta, de ő is kiengedett.

Hát így vigyázzatok.

Déltenger
32 Tovább

Alkoholista ellenőr

Tisztelt BKV Zrt. és BKV Blog!

Március 6-án reggel kb. 1/2 8-kor utaztam a piros 22-esen. Épp a jegyemet akartam előkeresni, amikor jobbra néztem s egy lilás, felpuffadt női arc nézett szenvtelenül rám, valahogy úgy, ahogy egy ragadozó a kiszemelt áldozatát a tenger alatt nézheti. Teljesen lebénultam, amikor a bérletem a kezembe került, amiről tudtam, hogy csak Budapest belterületére érvényes, akkor halkan megszólalt, hogy ez nem jó. Az áporodott, másnapos szájszagtól visszahőköltem. Tovább próbáltam keresni, de Ő egyre közelebb jött, rámfujtatott. Feladtam. Kezébe adtam a személyimet. Az adataimat valami ficnipapírra felírta. Helyszínen 6000, csekken 12000-közölte. /?-tudtommal megszűnt a helyszíni bírság.../ Azután egy kitöltetlen ívet aláiratott velem; én hülye, a kádár-rendszerben nevelkedett lelkemmel azonnal aláírtam.

Mikor leszállt, akkor kapcsoltam. Miért nem lehet, hogy egy kulturáltabb kinézésű, köszönni és kommunikálni is tudó, nem alkoholista EMBER közli veled, hogy majd egyheti fizetésed ugrott ? Esetleg megvárja, amíg előkerül a jegyed ? Mikor leszállt, akkor vettem észre, hogy két vonaljegyet a bérletem tokjába dugtam be...

Dr. Zágoni Tamás
58 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek