Tisztelt BKV Ügyfélszolgálat!
2008. január 27-én, 14:24 körül szálltam fel az Önök 18-as villamosára a Móricz Zsigmond Körtéren. Úti célom a Déli pályaudvar volt. Felszállás után a jól „megszokott” helyemre ültem, zenét hallgattam, és néztem ki az ablakon. A Szent Gellért teret elhagyva egy -akkor még idegen- ember kopogtatta meg a vállamat. Mivel hasonló még nem fordult elő velem, természetes, hogy megijedtem. Elfordultam, majd láttam, hogy egy ellenőr az.
Kapucnis, jól öltözött figura, Adidas felszerelésben. Amíg a bérletem vettem elő, a villamos jobb oldalán lévő Úrnak nézte meg a jegyét, mellyel semmi probléma nem volt, betépte, visszaadta az utasnak, majd jó utat kívánt neki. Ezek után az én bérletemet nézte meg, mellyel szintén minden rendben volt, megköszönte, majd eltettem.
Mivel nem hangosan hallgattam a zenét, így halottam hátulról, hogy egy külföldi utas kicsit nagyobb hangerővel magyaráz, hátrafordultam. Az ellenőr az utastájékoztató táblán mutatta a külföldi utasnak, hogy hol kell leszállnia majd, és mire kell átszállni ahhoz, hogy elérje a célját. A beszélgetés a külföldi utas anyanyelvén zajlott, megértették egymást.
A hátam mögött lévő –körülbelül velem egykorú- fiatalember otthon felejtette a bérletét, az ellenőr kénytelen volt megbüntetni. Végig rendkívül segítőkész volt, mindent elmondott neki, hogy hol kell majd bemutatni a bérletet, és még azt is mondta, sajnálja, hogy meg kell büntetni. Az ellenőr a Dózsa György téren szállt le a villamosról.
Remélem az ellenőrt az útvonal/időpont, esetleg a ruházata alapján be tudják azonosítani. Kérem, köszönjék meg neki a munkáját.
A kérdésem a következő lenne: A metró területén miért nem hasonló felfogású ellenőröket alkalmaznak?
Várom mielőbbi válaszukat!
Üdvözlettel: G. M. BKV Figyelő
Csoda a 18-as villamoson
Éjszakai ellenőrzés
Tisztelt Szerkesztőség!
A szerdáról csütörtökre virradó éjjel mentem hazafelé a körúton. A Corvin felől a Blaha felé. Az érkező 906-os mindegyik ajtajában ellenőr karszalagos, Biztonsági Szolg, Security feliratos mellényben, összesen 7 db. Megmutattam a bérletem, leültem. 2 megálló után furcsa, ismerős hangokat hallottam, loccsanásra emlékeztetőeket. Aztán észrevettem, hogy a kettővel előttem lévő sorban az egyik mértéket nem ismerő utas ülve, maga elé hajolva, közvetlenül 2 karszalagos ember mellett a busz padlójára helyezte rókakölykeit, anélkül, hogy a 7 (de főleg ez a kettő, aki mellette állt) ellenőr közül bárki rászólt volna, neadjisten letessékelte volna a buszról, mert mint tudjuk, leszállítható az az utas, aki a járművet összepiszkolja/tevékenységével az utasokat zavarja.
Szóval tök jó, hogy úgy próbálják a bkv-t bevételtöblethez juttatni, hogy ellenőrzik a forgalmasabb éjszakai járatokat, de ha már ott vannak, mi a manóért nem szólítják fel az embereket, hogy ügyeljenek a tisztaságra?
Üdvözlettel: M. Róbert
Feljelentette az ellenőrt
Az eset nem egyedi, a metró területén lévő ellenőrök jelentős része sajnos nagyon elengedi magát, még ha a BKV ezt nem is ismerni be. Utasokat bántalmaznak, visszaélnek a hatalmukkal, elég, ha csak a tegnapi postot nézzük. Mindenkitől -akit ilyen sérelem ér- hasonló fellépést várunk. Ne engedjétek, hogy a BKV alulképzett alkalmazottai hülyét csináljanak belőletek. A BKV még akkor is védi ezeket, amikor nyilvánvaló, hogy a hatáskörüket túllépve segítő utasokat bántalmaznak. Ha hasonló eset történik veled, ne az Ügyfélszolgálatot keresd, hanem szerezz szemtanúkat, és tegyél azonnal feljelentést.
Hosszú bevezetés után, jöjjön a levél:
VIII. kerületi Rendőrkapitányság
1431 Budapest Pf. 161
Tisztelt Nyomozóhatóság!
Alulírott (Név, cím) alatti lakos a törvényes határidőn belül ismeretlen tettes által elkövetett, személyi szabadság megsértése és könnyű testi sértés bűntettének elkövetése miatt
f e l j e l e n t é s t
teszek, kérve az elkövető büntetőjogi felelőségre vonását.
Feljelentésem indokaként előadom, hogy az elkövetővel, aki BKV ellenőr 2008 év január hónap 22. napján, délután 17-18 óra körül kerültem kapcsolatba, amikor a kék metró Üllői úti állomásánál a mozgólépcsőn felérve szabályosan kezelt jegyemet felmutattam ellenőrzésre. A jegy kezelését korábban a Nyugati téri metró biztonsági kamerája rögzítette, mint ahogy annak befelé menet, a BKV ellenőrei által történt ellenőrzését és elfogadását is. Ennek ellenére az elkövető BKV ellenőr azt valamilyen oknál fogva nem fogadta el, a nyomtatás ugyanis igen halvány volt, ami egyértelműen a készülék hibája. Kollégája minden különösebb vizsgálat nélkül megerősítette, hogy a jegy nem érvényes. (Meg sem nézte azt alaposan, holott a gép nyomtatása szinte kivehetetlen.) Mikor rövid párbeszéd után közöltem, hogy a jegyem érvényes, de annak vizsgálatát nem fogom megvárni, mert sietek, az elkövető a táskámnál majd a kabátomnál fogva magához húzott, ordítani kezdett trágár módon.
Ne ülj törött székre
T. BKV Figyelő!
Segítségüket szeretném kérni az alábbi eset kapcsán. 15-én, kedden történt, amikor egy 13 és 15 éves gyerek haza indult az iskolából és amíg a Ferenc körúti metrónál várták a szerelvényt, addig a kissebbik gyerek ráült egy törött székre és azzal játszott, hogy hogyan mozog alatta. Majd mikor ráunt, egy másik imbolygó széket keresett, azzal is játszott egy kicsit, majd felszálltak a metróra.
A nyugati téren leszállították őket a metró biztonsági emberi, visszakísérték a Ferenc körútra, rendőrt hívtak, helyszíneltek, és az utazás alatt mindvégig szidalmazták, megalázták őket, majd a rendőrök kiérkezéséig a forgalmi ügyeletes helyiségébe zárták, ahol kipakoltatták velük a táskájukat, átnézték minden holmijukat, és közben a megalázó megjegyzéseket tovább folytatták. Engem, az egyik fiú apját úgy értesítettek, hogy a gyerekek összetörtek egy széket. Már ez is furcsa volt, de kérdeztem, hogyan? Ugráltak rajta. Ami nem fér a fejembe, az az, hogy a kisebbik gyerek még 50 kiló sincs, a nagyobbik meg mellkasi sérülése miatt képtelen bármilyen intenzívebb tevékenységre, mert egy döccenéstől is fájdalmai vannak (a sérülést korábbi orvosi vizsgálat, tehát nem aznapi igazolja). Akkor kiváncsi lennék, hogy egy olyan széket, amelyre 100-120kg-os emberek is biztonsággal ráülhetnek, hogyan tudtak összetörni a délutáni forgalomban, amikor tucatnyi ember jön-megy a peronon.
Talán valakinek feltűnt a dolog, ezért szeretném kérni azok jelentkezését, akik látták az esetet, valamit akik emlékeznek egy imbolygó, törött székre a Ferenc körúti metró peronján az újpesti irány oldalon. Ugyanis a szék már előzőleg el volt törve, hátha ez feltűnt valakinek. Segítségük azért lenne különösen fontos, mert a két gyereket előállították a rendőrkapitányságon garázdaság bűncselekmény miatt, holott csak az egyik ráült egy törött székre!
Segítségüket előre is köszönöm, Teremi József
Fogócskáznak az ellenőrök
Tisztelt BKV!
Egyetemistaként nap mint nap járom a várost, amihez a BVK járatait veszem igénybe. Amikor utazom, naponta minimum 8 alkalommal szállok fel és le. Minden hónapban veszek bérletet, ezért úgy gondolom, hogy jogosan panaszkodhatok az ellenőrök munkájával kapcsolatosan.
Általános tapasztalatom, hogy az ellenőrök nem végzik rendesen a feladatukat.
- Az esetek 50%-ában a metróbejáratoknál állók meg sem nézik a bérleteket!!! Egyszerűen csak ott állnak, néznek jobbra-balra, háttal állnak, beszélgetnek egymással, vagy ismerőssel, vagy a Princess Pékségek épp pihenő alkalmazzottjaival (Nyugati metrómegálló, villamos felőli lejárat).
- Gyakran látok lent szájkosár nélkül kutyát. Véleményem szerint a kistáskában tartott kutyának is szájkosarat kell hordania, elvégre az is kutya, még ha néha cicának is tűnik. A saját lábán közlekedő kutyákról nem is beszélve. Szájkosarat mindegyiknek! Kivétel persze a vakvezető kutya....
- Fent "ellenőriznek", lent meg kéreget és énekel valaki, vagy fent "ellenőriznek", lent meg a székeken alszik a hajléktalan. Elméletileg mind a kettő tilos!! Ebben az esetben én sem vagyok köteles a bérletemet felmutatni, úgy gondolom.
- Néha túlkapások is vannak, sajnos. Még szeptemberben a 4-6 villamos viszonylaton több esetben is találkoztam olyan szerelvénnyel, amiben 5-6 ellenőr volt, és minden megálló után megnézték mindenki bérletét. Amikor szóvá tettem, hogy már 3szor mutattam, akkor pedig bunkó módon reagáltak: Ne pofázzak, jobban tudja mit csinál, stb. Nem hiszem, hogy az utasok zaklatása lenne a dolga.... Szerencsére ezzel a rémes ellenőrzési metódussal azóta nem találkoztam.
- Gyakran minősíthetetlen módon "kérik" (ha kérik) a bérletet.
- A villamosról nem szállítják le a kéregetőket (se az ellenőr, se a sofőr). Szerencsére egyre ritkábban találkozom ilyen esettel, de pl. a Combinokon a sofőr nyugodtan leszállíthatná a két fakockával a kezében közlekedőt, ugyanis biztos vagyok abban, hogy látja, mikor száll fel, elég feltűnő ahhoz.
- A nyugdíjas kinézetűektől nem kérik el a nyugdíjasigazolványukat! Pedig nekik az a "bérletük" akkor mutassák fel ők is!
Szerencsére találkozom rendes, tisztességes ellenőrrel is, aki elkéri a jegyet-bérletet, majd megnézi, és megköszöni!!!! Aki, ha megnézi a matricát a diákigazolványon, azt is rendesen kéri, és nem azt mondja, hogy: Matrica, hö? Aki elkéri a nyugdíjasigazolványt is, majd ha tényleg elég idős utasról van szó, jó egészséget kíván. Sajnos azonban a rendes, dolgos ellenőr a ritkább eset. Ha ilyenekkel találkozom, szívesen adom oda a bérletemet.
Utolsó kommentek