Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tapicskolnak a sárban

Szép és jó, hogy a BKV a paraméterkönyvvel nem csak elvett járatokat Budapesttől, hanem adott, és hosszabbított is. Persze minden döntés az utolsó percben született, ezért még 1 hónap elteltével is vannak hiányosságok. a 141-es viszonylatban a Mustár utcában tulajdonképpen még mindig nincs megálló, még egyszerű KRESZ-tábla se jelzi a megálló helyét.

Tisztelt BKV Figyelő!

Mint azt már szeptember 9-én is jeleztem (sőt azóta újból), még mindig nincs megállóhely a 141-es autóbusz Kelenföld felé tartó járatának a Mustár utcai megállójánál. A mellékelt műhold képen, valamint helyszíni fotókon immáron rajzokkal együtt is szeretném a problémát jelezni.

Nagyításhoz klikk a képre

Kékkel jelöltem az egykori 141-es járat vonalát, mely mára a 141A jelölést viseli. Semmi gond nincs is a járattal, megérkezik Kelenföld felől a Mustár utcához, ami a 141A járat végállomása. A piros téglalap jelzi a megállót ahol le lehet szállni, meg persze fel. Ezután a busz megfordul az erre a célra a járat indításakor kialakított fordulóban, majd indul vissza Kelenföldre.

26 Tovább

Kézzel mozgatják a gázpedált a 141-esen

A BKV járművek műszaki állapotát egy szóval úgy lehetne jellemezni, hogy szar. Nem kell köntörfalazni, nem kell mellébeszélni, ez az igazság. Nincs alkatrész, donor járművekből szednek ki használható alkatrészeket, hogy újból forgalomba állhassanak azok a buszok, amik a műszaki vizsgán nem mennének át. Nem vicc, a BKV járművek néhány százaléka mehetne csak forgalomba.

Kedves BKV-figyelő!

Először a BKV-nak akartam írni, de mivel egy korábbi e-mailes panaszomra sem válaszoltak, csak majd 30 nap múlva levelet kaptam ( kb. 1éve ), inkább ide írok.

Rendszeresen a 141es buszon szoktam utazni, amik olyan állapotban vannak, hogy 100% hogy nem mennének át egyetlen műszaki vizsgán sem, így azt kell gondolnom ,hogy látatlanba kapják a papírt.

Két napja, arra lettem figyelmes, hogy minden egyes lassításkor üresben magas fordulatszámon jár a motor, úgyhogy kicsit közelebb ültem a vezetőfülkéhez. A megdöbbentő lassítási és megállási technika a következő volt:

1.) A vezető üresbe teszi  az automata váltót  2. )Fékez 3.) Lehajol, és ( most kapaszkodjon meg mindenki ) megfogja a gázpedált és visszahúzza.

Igen, ha egyszer lenyomta a gázpedál úgy is maradt. Ez a busz teljes vonalán így történt. (egyébként ez egy régi Ikarus busz volt ) Másik ilyen járatokon rendszeresen nem működik a kilométer óra, illetve nem záródik be rendesen a pici buszon az ajtó, és menet közben kinyílik. Volt olyan busz is, ami folyamatosan lefulladt és kb. 3percenként újra elindította a sofőr a motort.

Ezért veszünk bérletet? Vicc az egész .Az összes BKV vezetőt felültetném a szar járataikra, használjanak bérletet a szolgálati autó helyett. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a menetidőt rengeteg esetben nem tartja be néhány vezető. Ezt azért kiemelném ,hogy csak néhány jellemzően fiatalabb sofőrök, ugyanis azt mindenki tudja amúgy is, hogy a 141es egy "nyugdíjas"járat, és az idős sofőrökkel nincs is probléma,pontosak kedvesek és még köszönnek is mikor felszáll valaki.

A másik, ami még használok, azok a 41/250es buszok, amik szintén elég rossz állapotban vannak ahhoz képest, hogy mennyi idősek. Tudom arra az a válasz hogy alvállalkozó.

Igazából az ember egy ideig tolerálja a BKV-t, viszont mikor balesetveszélyesek a járműveik az már több a soknál.

61 Tovább

Egy rendes sofőr

Üdv minden címzettnek.

Ma este (I.08), amikor felszálltam a 141-es buszra (BKI-209), oltári bűzt éreztem. Pár másodperc után rájöttem, hogy hányás szagot érzek. A korábbi éjszakai járatot bemutató post után óvatosan ültem le, és kémleltem az ülés melletti területet, hogy nehogy hányadékba érjen a kabátom, de nem volt nyoma sem... csak szaga.

10 perccel indulás előtt sofőr felszáll, és utasok felé kommunikálja, hogy "locsoltatni" fogja a buszt, ezét megy egy kört. Majd kérdés: "Maradnak"? Egy hölgy leszállt, hogy addig ő szív (mármint cigit). Mentünk egy kört az Etele téren, kisebb nagyobb bukkanókon; gondoltam, hogy valami olvadt vizet akar kifolyatni sofőrünk.

Aztán megálltunk egy furcsa pozícióban a 103-as járdájának a végén, a forgalmi épülettel szemben. Söfőr első ajtót nyit, majd el. Mi páran ülünk a buszon, közben látjuk a felszállóhelyen gyülekező embereket, és nem értjük a szitut...

Majd sofőrünk megjelenik forró vízzel telt locsolókannával és partvissal. Fülke mögötti ülés elé "löttyint" majd seper. És ismét... és ismét. (Kell-e mondanom, hogy ott volt a hányás, amit éreztünk?)

Majd miután kitakarított, sietve beálltunk a megállóba és indultunk. Persze az ekkor felszálló utasok szinte semmit sem tudtak az előzőekről, így volt aki fintorogva kérdezte, hogy mi ez a bűz, és az orrát befogva utazott leszállásig.

Végkövetkeztetésképpen:
1., szeretném megdícsérni a sofőrt, mert hősiesen kitakarította a buszról más mocskát. (ne mondja senki, hogy csak azért tette, mert közvetlen mögötte bűzlött!)
2., szeretném nem megdicsérni a qrva BtréV-ét, hogy egy végállomáson (sem) tudnak egy takarító munkatársat 'fenntaratani' hogy ha kell, akkor kitakarítson egy buszt.
3., azt azért nem értettem, hogy ha a buszra be volt hányva, és a vezetőbácsi amúgy is magára 'vállalta' a kitakarítást, akkor minek állt be az indulóhelyre a takarítás előtt?

Üdv,:
Armando Bertolucci
35 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek