Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Azt sem tudta, merre menjen

Néhány éve hír volt, hogy egy metrópótló busz eltévedt a városban. Minden felé ment, csak a kiadott útvonalon nem. Lehülyézték a buszvezetőt, és volt aki panaszt is tett, mert emiatt elkésett valahonnan. Az utasok közül kevesen tudják, hogy a járműhiány miatt sokszor tesznek át kisebb vonalról buszokat (vezetővel együtt) egy másikra, ami számára teljesen ismeretlen. Ilyennel találkozott olvasónk is:

Kedves BKVfigyelő!

Nemrég rászoktam a 150-es járatra a munkábajutáshoz. Persze nem egyszer van, hogy a 173E az 10, 30, 50-re pont nem ér be a Kosztolányira, de hát ha már 6-8 percenként jár, akkor nem szólok egy szót se.

A 150-esen rendszeresen utaznak turisták, a Szoborparkhoz, szóval napi rendszerességgel látok kellőképpen összezavart külföldieket, főleg miután a Vincellér útnál fordul egyet a busz és elindul visszafelé. Azért rendszerint figyelek és elmondom nekik, hogy mikor is kéne leszállni.

43 Tovább

Tiltakoznak a kihasználatlan busz miatt

A BKV rossz anyagi helyzetét figyelembe véve, saját érdekeiket is előtérbe helyezve tiltakozásba kezdtek a Budafokiak. A paraméterkönyv bevezetése óta gyűjtik az adatokat, hogy bebizonyítsák a városvezetésnek, és a BKV-nak, hogy a kertvárosban közlekedő 12-15 százalékos kihasználtságú 150-es buszra a jelenlegi formájában nincs szükség. A busz üzemeltetése környezetszennyező és egyáltalán nem gazdaságos. Az alábbi levelet küldték nemrégiben Lakos Imrének:

Tisztelt Lakos Úr!

Hivatkozással a 150-es buszjárat budafoki viszonylatában (Tanító - Pattantyús - Kapisztrán és Hittérítő utca) a Lakossági Összefogás Budafok 2008 (LOB 2008) korábban benyújtott leveleire, és a "LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ BUDAFOK-TÉTÉNY TÖMEGKÖZLEKEDÉSE TÁRGYÁBAN" címmel készített, 2008.09.21-én átadott (BKV Zrt-nek is megküldött) tanulmányanyagra - amely tartalmazza az alternatív megoldási javaslatainkat és a korábbi mérési eredményeinket- ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy a mai napig pótlólagos közös mérésekre nem került sor (bár erre a BKV Zrt. ígéretet tett), ezért a Lakossági Összefogás Budafok 2008. megbízta a BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI KAR Közlekedésüzemi Tanszékét Budafok-Tétény 150-es és 250-es BKV viszonylatainak forgalomszámlálására. A tanulmányt kidolgozta Dr. Tóth János egyetemi docens / Kózel Miklós PhD hallgató

Az egyetem által készített tanulmány rámutat (mellékelve), hogy a mérésre a tömegközlekedés szempontjából a legfrekventáltabb időszakban került sor, valamint az elrendelt szmog riadó és ónos eső is emelte az utasok létszámát. Kitér tovább, hogy az általuk alkalmazott kapacításkihasználtság számításnál (4 fő/nm2 állóhely) a BKV általában magasabb értékeket alkalmaz (5 fő/nm2 állóhely esetén), ezáltal az egyetem által megadott kihasználtsági mutatók tovább romlanak mintegy 13-14%-al.

Ennek alapján

1.) Tanító - Pattantyús - Kapisztrán útszakaszon a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett 14,09 %-os (BKV által számolva 12,26%-os) átlagosan 0,31 leszálló és 0,88 felszálló utast mértek

2.) Hittérítő úti útszakaszon (440 db áthaladás / nap) a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett 15,05%-os (BKV által számolva 13,10%-os) átlagosan 0,31 leszálló és 1,29 felszálló utast mértek

57 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek