Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

7-es buszcsalás. Akarom mondani buszcsalád‏...

Ezzel a subjecttel érkezett Ákos levele, aki a 7-es és a 173-as buszok menetrendjét kritizálja. Pontosabban nem is a menetrendet, azzal nincs semmi baj, azzal viszont annál inkább, hogy a buszok közlekedése gyakran köszönőviszonyban sincs a menetrenddel.

A Facebook-oldalra már korábban is posztoltam a 7-es buszcsaláddal kapcsolatban. A valós járatsűrűség nagyjából átlag fele a menetrendben szereplőnek, de sokszor még rosszabb a helyzet.

Nekem csak a 7-es vagy a 173-as busz jó Kelenföld irányába hazafelé. 5-6 óra tájban (ami csúcsforgalom) gyakran várok 12-15 perceket, mire jön egy, de a 10 perc a minimum. Szinte kivétel nélkül együtt jönnek, holott a menetrend szerint váltásban kéne jönniük, és így 2-3 percenként kéne jönnie felváltva 7-esnek, 173-asnak. Ehhez képest a 12-15 perc felháborító.

Természetesen velük egyszerre jön a 173E és a 7E is rendszeresen. Így konvojban járnak, általában kettő busz a négyből szinte teljesen üres. Amikor ennyire nincs pénze a cégnek, ez szerintem megengedhetetlen.

Ma egy kicsit más volt a helyzet. Ma is 15 percet, de lehet, hogy többet vártam a Szent Imre kórháznál (7 óra előtt), mire jött egy 7-es busz végre. (Menetrendszerint három, de inkább négy 7-es és 173-as busznak kellett volna ennyi idő alatt jönnie). Közben öt darab 173E és három darab 7E ment el. 173-asnak nyoma se volt.

Itt vagy a menetrend van nagyon elszúrva, vagy a sofőrök váltása nincs kitalálva, vagy nincs elég busz, és a gyors járatokat nem ritkítják, csak a normál járatokat. Akkor viszont vissza kéne állítani, hogy az egyik gyors járat járjon csak a vasútra, mert így oda 2 percenként jár busz, a másik irányba pedig 15 percenként.

Ezzel a buszparkkal, ezzel a pénzkerettel csak a buszsofőrök fegyelmezett menetrendtartásával megoldható, hogy az utasoknak ne kelljen 15 perceket várakozniuk, mikor a menetrend szerint maximum 3 percet kellene.

32 Tovább

Miért nem a 173E autóbusz áll meg a Róna utcánál?

Több visszajelzést is kaptam tőletek az elmúlt hónapokban a 173E jelzésű busszal és a Róna utcai megállóval kapcsolatban. Azt kifogásoltátok (teljesen jogosan), hogy miért a 7E autóbusz áll meg ebben a megállóban, miért nem a 173E.

96 Tovább

Aki éves bérletet vett az optimista, vagy hülye?

Olvasónk egy buszvezetővel beszélgetett, a BKV helyzetéről, a járművek állapotáról és a privatizációról. A BKV dolgozója szerint a cég annyira rossz helyzetben van, hogy aki éves bérletett vett, az vagy nagyon optimista, vagy hülye, mert lehet, hogy a BKV meg sem éri ezt az év végét.

Kedves BKV-figyelő!

Már egy éve olvasom a blogot és eddig nem írtam észrevételt, csak hozzászólást a kirakott levelekhez. Pár napja utaztam a 173-as buszon, és a buszvezetővel volt egy érdekes beszélgetésem. Pontos dátumot, meg rendszámot két okból nem írok. Nem emlékszem rá, és nem is szeretném, ha a cég kitenné a dolgozóját csak azért, mert őszinte.

A busz a végállomáson állt, vártunk az indulásra. A buszvezető bent ült a fülkében, írogatott valamit a menetlevélre. Bekopogtam hozzá, mert kérdésem volt, és beszélgetni kezdtünk a BKV-ról. Mesélt a rossz munkakörülményekről, a rendszeresen lerobbanó Ikarus és az egyre sűrűbben javításon lévő új Volvo (!) buszokról. Szó volt az Astoránál széttört buszról is, ami a buszvezető szerint a BKV karbantartásának szimbóluma lehetne. Az mondta, hogy a járműpark napról napra rosszabb, semmire nincs pénz, a buszokat villamosokat már csak a lélek tarja össze (Ezt látjuk is). Elég rég óta dolgozik a cégnél ahhoz, hogy kijelentse, ilyen rossz helyzetben még sosem volt a cég. Idézek tőle: „Aki éves bérletet vett, az vagy nagyon optimista, vagy nagyon hülye. Ha ez így megy, a cégnek csak hónapjai vannak hátra…” Persze nem akart riadalmat kelteni, ki is jelentette, hogy ez csak az ő személyes véleménye, amit a garázsban lát/hall, és amit munkája során tapasztal abból tette össze.  Sokat megélt már ő, de ilyen rossz helyzetben még nem volt a cég. Öregek a járművek, és nem tartják karban őket. Sok a meghibásodás, ami szerinte a karbantartás hiányára vezethető vissza.

Szó esett még a BKV privatizálásáról is, mint lehetőség. Szerinte a cég üzletágainak kiszervezése a legrosszabb megoldás. Több menedzsment, több főnök, több pénz adminisztratív célokra, kevesebb az utasokra és a szolgáltatásra.

Nem beszéltünk többet, mert indulnia kellett, vezetés közben meg nem akart beszélni, inkább figyelt. Elköszöntem tőle. Sajnos már itt tartunk. Mint írtátok, az európai hírű cégből az egyik legrosszabb lett.

További jó blogolást: Zoli

99 Tovább

Balesetveszélyesek a BKV buszai?

Ha a hibás BKV buszokat nem engednék forgalomba, akkor valószínűleg Budapesten a legtöbb ember gyalogolna, biciklizne vagy autóba ülne, mert arra a néhány forgalomban lévő buszra biztos, hogy nem férnének fel. Megértem én, hogy nem lehet kiállítani minden buszt a forgalomból, de tényleg szükség van arra, hogy balesetveszélyes buszok legyenek forgalomban?

Tegnap este (október 27.) találkozóm volt a Kosztolányi Dezső téren, ahová a megbeszélt időpont előtt értem oda. Sétálgattam, és ismerkedtem az ottani közlekedéssel. 5-10 percenként mentek buszok Nagytétény felé, mely közül az egyik nagyon felkeltette a figyelmem. A 17:29-kor induló, 214-es busz nyitott hátsó ajtóval állt ki a megállóból, amit a vezető nem vett észre.

Egyből a busz után mentem, hogy szóljak a vezetőnek, de ekkor már többen kopogtattak az ablakán, mire kihajolt, és megnézte az ajtót. Előre gurult a lámpáig, majd a hátrament, megnézte megvonta a vállát és visszaszállt a fülkébe. Amíg a fülkéhez visszaért, többen a nyitott ajtón szálltak le, és visszagyalogoltak a térre. Inkább vártak még egy buszt.

Vezetőnk megvárta a zöldet, majd nyitott ajtóval kikanyarodott a Bartók Béla útra. Nem ültem a buszon, nem tudom meddig ment nyitott ajtókkal, de már amikor látta, hogy nem tudja bezárni illetve megjavítani az ajtót, ki kellett volna állnia a forgalomból. Megértem, hogy nincs elég jármű, és kimaradtak volna így buszok, de talán még mindig jobb, mint a balesetveszély.

71 Tovább

Menetközben nyíló ajtó

Műszaki hiba, vagy figyelmetlenség, ha a régi Ikarus összes ajtaja kinyílik menet közben? A kérdést a buszszakértők majd megválaszolják.

Kedves BKV-figyelő!

A mai hazajutásom alatt szerzett felülmúlhatatlan élményt szeretnék veletek
megosztani:

A tárgyban található rendszámú busz a mai utolsó -- megjegyezném, korántsem  üres, melynek jelentős része a Bosnyák tér után szállt le, na ennyit arról,  hogy a gyorsjáratok késő este feleslegesek -- Etele téri indulású 173-as
járatot képviselte.  Vezetője persze az estiektől már megszokott vad  stílusban vezetett, szóval krumpliszállítás bekapcs.

Arról viszont már nem volt szó, hogy a rakománytól esetleg menet közben  próbálunk megszabadulni.  Történt ugyanis, hogy emberünk a Rudas
gyógyfürdőnél járva a megállóval kb. egy magasságban megnyomta az ajtónyitó  gombot.  Ez homályos bennem, de azt hiszem a központit.  Mondjuk egy  másodperc múlva becsukta és szerencsére senkinek nem lett baja, de baromira  megijedtünk, és ha ott valaki éppen akkor áll lenn a lépcsőn, netán -- jó, igen, a felirat azt mondja, ne tegyük -- az ajtónak támaszkodik, az bizony  akkor repült volna a 40-nel kanyarodó buszból, neki vagy a megállónak, vagy a  megállóban álló három-négy személynek, vagy az idióta pilickáknak, amiket a  város lépten-nyomon kihelyez mindenhova, hogy minél kényelmetlenebbül  fennakadhass rajta.

Szóval szerencsére nem lett csúnya vége, de könnyen lehetett volna ebből a
malőrből katasztrófa.

R.

67 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek