Ismét egy tiszta BKV busz
A kimaradó járat
Napokban nézegettem a 23-as busz menetrendjét, és egy élég nagy hibát találtam benne. Lehet, hogy direkt, lehet, hogy véletlenül, de a menetrendben az esti órákban (10 perces követés) Az óra elején, az első busz durván 20 perccel indul a másik után (bekeretezett rész) 18 órakor az utolsó busz 58 perckor indul Pesterzsébetről, az ezt követő órában, az első busz 19:17 perckor ez durván 20 perces követés. Ez azért furcsa, mert ebben a két órában 10 percenként követik egymást a buszok, és a 19:17-es mindig tele van, így szükség lenne, hogy a hétköznapi menetrend mintájára a 19:07-es autóbusz is közlekedjen. Megkérném a BKV-t, hogy a menetrendben lévő hibát a lehető legrövidebb időn belül javítsák ki, hogy ne kelljen az utasoknak nyomorogni a 19:17-es Pesterzsébetről induló autóbuszon.
Viszonylat jelzések
Sziasztok!
Semmi konkrét eset, csak van időm egy kicsit bosszankodni fővárosunk tömegközlekedési monopolistáján:
Megfigyeltétek már, hogy egyre mélyebbre (a BKV Figyelő logóján is látható kétéltű állat ülepe alá) süllyed a BKV viszonylatjelzési rendszere? Nem a mostanában beindított átszámozásokról van szó, hanem ahogy ezek, és minden más kijelzés megjelenik a járműveken. Főleg a buszokon.
De ha már az átszámozásos reformot említettem, akkor innen az első néhány példa:
233E: remek kis járat, biztos hasznos. Én nem élek vele, csak egy szakaszon egy útvonalon közlekedünk, így van szerencsém sokszor látni. A bevezetése utáni néhány napban futottak rajta olyan "régi" csuklós Ikarusok (280-asok), amelyeknek a műanyag táblájára ráeszkábált, nyomtatott papírmontázzsal volt osszerakva a 233E jelzés, meg a két végállomás. Ez mondjuk nem baj, csak bizonyos igénytelenségre enged következtetni.
Nagyobb baj az, hogy ugyanezen a vonalon közlekedett - talán még közlekedik is - legalább egy olyan "újabb" Ikarus is (435-ös), aminek a fekete alapon sárga (zöld?) lapkás Fok-Gyem kijelzőjébe bizonyára nem volt beprogramozva a viszonylat. Az illetékes elvtárstól meg csak annyira tellett, hogy a buszon körbe mindössze a 233-as jelzés volt látható. Mögötte az E sehol, végállomás jelzése sehol, ablakba manuálisan kirakott műanyag tábla sehol. Új járat, az utasok még hozzá sem szokhattak, és máris összezavarják őket.
Át a piroson 2.
Szombaton utaztam Pesterzsébetre a 23-as busszal. Kb. 17:06perc lehetett mikor indult a busz. Nagy kék ikarus,a kedvenc, nagydarab sofőrrel. Haller utca megálló előtt van egy lámpa, aki arra jár, ismeri. Az a lámpa nem csak a sima kereszteződés miatt van ott, hanem a zebra és a villamos miatt is. Ez volt az első piros lámpa, amin átmentünk, de nem akár hogy. Váltott a lámpa, először ugye sárgára, ekkor még jó messze voltunk tőle, mikor piros lett, akkor se épp előtte voltunk. A sofőr egy pillanatra elgondolkodott azon, hogy megálljon-e (ezt egy kis fékezéssel éreztette) de egy nagy gázzal át is mentünk. Megtörtént az utas csere, ezután indultunk volna, persze a sofőr a lámpát már nem látta, mivel jóval mögötte voltunk. Balról jött is a villamos, csak a körültekintésének köszönhető, hogy nem történt semmi. Ilyenkor még azt mondtam, hogy ezt hagyom, nem írom meg, felesleges. Este ugyan ezzel a busszal és sofőrrel mentem haza. Egy piros lámpás eset itt is volt, a Közvágóhídnál a híd alatti lámpánál, itt is olyan stílusban mentünk át, mint idefele, csak most majdnem egy biciklis látta kárát. Tényleg ilyen ember felel több mint száz ember életéért?
Rossz tábla a Boráros téren
Kedves figyelő!
A belvároból jövet, a Boráros téren szoktam leszállni a 6os villamosról onnan megyek tovább Erzsébétre a 23as busszal. Szemben, a lejáró fölött van egy kijelző, ami írná, hogy mennyi idő múlva indul a 23as a gyors23as és az 54es busz. Ez a tábla kb. 2hópja elromlott, és azóta, szinte minden nap lekésem a buszom. Régebben tudtam, hogyha 1 perc volt még, akkor már nem futottam, viszont 2-3perc esetén megéri futni, így jóval hamarabb hazaérek. Kérnélek titeket, hogy ez ügyben tegyetek valamit.
Köszönöm: Éva
Utolsó kommentek