Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tájékoztat a buszvezető, párolog a méreg

Anitának egy teljesen hétköznapi tapasztalata volt: késett a busz. A bosszankodás is a szokásos. Nem nagy ügy, csak bosszantó. Miért más mégis? Mert a később érkező busz vezetője tájékoztatta az utasokat arról, hogy mi történt, és elnézést kért. Ez már annyira nem mindennapos.

Azért írok, mert van egy jó, meg egy rossz élményem tegnapról. Tulajdonképpen elég hétköznapi eset. Április 4-én este szerettem volna hazajutni az Örs vezér teréről a 144-es busszal. A kiírás szerint 21:22-kor kellett volna indulnia az Örsről, de nem jött a busz. Innen sokan utaznak a Füredi úti lakótelepre is, nekik jó másik busz is, nekem sajnos más nem segít a hazajutásban.

Telt-múlt az idő, az utasok egy része nagy méltatlankodások közepette elszivárgott más busszal, de jópáran ottmaradtunk. Ilyenkor az a legidegesítőbb, hogy az ember nem tud semmit, jön-e egyáltalán, vagy csak a következővel (21:37-kor) tud elmenni. Nem mintha lenne más választási lehetőségem, de mégis negyed órát ott állni a hidegben...

Aki már járt így az Örsön, ismeri a helyzetet: ki lehet látni a Nagy Lajos király útjára, és ott fel is tűnt, hogy nagy sebbel-lobbal közeledik egy belül sötét busz. Egyébként nem onnan kellene érkeznie, hanem a Füredi úti lakótelep felől. Ilyenkor már reménykedik az ember, hogy hátha küldenek másikat.

A busz be is állt a megállóba, felszálltunk, direkt megnéztem az órámat, 21:28 volt, tehát nem 1-2 percet késett, bevallom nagyon ideges voltam. És láss csudát: elindult a busz, és a buszvezető a mikrofonban elnézést kért, ha jól értettem azt ecsetelte, hogy egy másik busznak kellett volna jönnie, de az elromlott, ő (ti. a mi sofőrünk) pedig nagyon messziről jött. Ilyet még nem tapasztaltam.

Utána végig mondta a megállókat, ami ezen a vonalon szintén elég ritka. A többi megállónál a felszállóknak már nem magyarázta a dolgot, csak a megállókat mondta. Nem egy nagy történet, az egésszel azt akarom csak mondani, hogy mennyire oldja a feszültséget egy ilyen bemondás, a mérgem zöme elpárolgott.

Én elhiszem, hogy ezekkel az öreg járművekkel nem lehet csodát tenni, de ami ilyenkor nagyon hiányzik, az a tájékoztatás. Még az lett volna a tökéletesebb, ha valaki szól, hogy várni kell, de ennyi és ennyi perc van hátra, amíg ideér egy másik busz. Tudom, hogy a helyzeten nem változtat, akár szólnak akár nem, mindenképpen késve indulunk, de azt az idegeskedést, bizonytalanságot oldhatná a tájékoztatás.

És szeretném azt is jelezni, hogy az Örsnek ezen a felén (a Sugárnál) azok a kijelzők, amik az indulásig hátralévő időt mutatják, általában rosszak. A 174-esnél egyáltalán nincs kijelző, a 144-esénél pedig az első számjegy mindig egy 8-as, tehát nem tudni, hogy ha a második számjegy például 2-es, akkor 2, 12 vagy 22 perc van hátra az indulásig.

Talán ha megjelenik a blogban, kijavíthatnák a kijelzőket és tehetnének valamit a szervezés tökéletesítéséért.

12 Tovább

„Miért nyitottad ki az ajtót b.meg?” -kérdezte a kulturált buszvezető

Olvasónk még mindig nem érti, hogy a 144-es busz vezetője miért szólt, és mutatott be neki vasárnap este, hisz semmi rosszat nem tett, csak figyelmes volt. Direkt ott nyitott ajtót, ahol nem ült senki, hogy az indulásig ne fázzanak az utastársai:

Kedves BKV!

Mindjárt a levelem elején szeretném leszögezni, hogy nekem soha egy rossz szavam nem volt a BKV ellen, inkább próbáltam keresni benne a pozitívumokat, noha azért valljuk be volna mit kritizálni. Viszont ami ma délután történt velem a buszon, teljesen kihozott a sodromból.

Egy 22 éves nő nemű személy vagyok, semmiképp sem egy 15 éves huligán, azokkal szoktak hasonló hangnemet megütni (persze az sem mindig jogos). A vasárnap (dec.13.) 18:27 perckor induló 144-es buszra (rendszáma BPI-922) szerettem volna felszállni az Örs Vezér téren. Hideg lévén, teljesen érthető és kedves módon a busz összes ajtaja (4 db) zárva volt. Láttam, hogy emberek többnyire csak a busz leghátsó részében ülnek, és hasonló figyelmességből hát úgy döntöttem az első ajtót fogom kinyitni és felszállni. Felszállás után hátrafelé vettem az irányt, és amikor a harmadik ajtó körül jártam, két fiatalember kinyitotta a leghátsó, negyedik ajtót is és felszálltak.

111 Tovább

Összesz@rták a busz ülését

Dávid nevű olvasónk megtalálta mindenidők legmocskosabb és legundorítóbb BKV ülését a 44-esen közlekedő egyik Volvo buszon. Ezeken a buszokon sajnos szövetülések vannak, így a takarítás nem lesz egyszerű. Ideje lenne beszerelni a műanyag üléseket. Meddig tűrjük ezt?

Tisztelt BKV Figyelő!
 
Ezúton szeretnék csatlakozni én is a képküldők közé. Képem 2008. október 12.-én (vasárnap) készült a 44-es vonal FJX-208 forgalmi rendszámú buszán, az Örs vezér terén!

Lett volna még mit fényképezni a buszon, de azt hiszem ennyi bőven elég! A mocsok majdnem beteríti az egész ülést! Engem a rosszullét kerülgetett, mikor megláttam. Ez az ülés közvetlenül a motor mögötti kettes részen található (ezek az ülések vannak a legmagasabban).


Szomorú, hogy sokan nem is foglalkoztak vele, és simán leültek! Nem értem, hogy miért kell rá a szövet, ha alatta a műanyag van?!

Remélem képem elnyeri a "tetszésüket"!
 
Üdv: Dávid

90 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek