Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Villamost szeretne a metró helyett a VEKE

Csütörtöki ülésén dönt a fővárosi közgyűlés a 4-es metró második szakaszának előkészítéséről, és a metrókocsik beszerzéséről. Ha a képviselők megszavazzák metróvonal Keleti Pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszára szánt 167 milliárd forintot, a főváros végleg elkötelezi magát az építkezés mellett, és megindulhat a tenderek kiírása. A VEKE szerint e második szakasz megépítése nem térül meg, és az unió sem támogatja majd, ezért a metróépítés helyett a villamoshálózat fejlesztését javasolják.

A 4-es metró első szakasza a Kelenföldi Pályaudvartól a Keleti Pályaudvarig tart, ez az a rész, amin már dolgoznak is. A második, a tervek szerint a Keleti Pályaudvartól a Thököly út alatt a Bosnyák térig futó szakasz azonban még csak az előkészítés fázisában van. A közgyűlés ma dönt róla, hogy elkülönítik-e az erre a célra szánt 167 milliárd forintot. A metró harmadik szakasza a tervek szerint a Bosnyák térről Újpalotára megy majd egyszer tovább.

104 Tovább

Megint drágult a 4-es metró

Majdnem 20 milliárd forinttal drágult újra a metró összköltsége a most elkészült negyedéves metrójelentés szerint. Az okok: kisebb uniós támogatás, áfaemelés, árfolyamváltozás.

Az Index birtokába került legújabb metrójelentés szerint a projekt várható összköltségét 2009 augusztusában vizsgálták felül. A számítások során figyelembe vett tényezők hatására az I-II. szakasz együttes projektköltsége 516 753,6 millió forintról 533 222,1 millió forintra emelkedett.

Az összköltségen belül az I. szakasz tervezett projektköltsége a korábbi 353 766,3 millió forintról 366 096 millió forintra növekedett. 2009. májusban ugyanis a Kohéziós Alaphoz beadott kérelemben az elszámolható költség összegét lecsökkentették, mivel az uniós bizottság 11 szerződést nem elszámolhatónak minősített.

37 Tovább

Hajléktalanszálló a Bocskai úton

Budapest a világ egyik legjobb városa. Itt az embereknek csak jogaik vannak, kötelességük nincs, és ezt ki is használják. Bliccelnek, mert nem bünteti meg őket senki. A biztonsági őrök utasokat vernek, következmények nélkül. Hajléktalanok szemetelnek és "lelakják" a köztereket, mert nem szól rájuk senki. Elfogadtuk őket, és már-már együtt élünk velük. Nem tudunk mit tenni.

A hétvégén fényképezni mentem a Bocskai úti aluljáróba, melyet a hajléktalanokon kívül senki más nem használ. Ennek az aluljárónak a 4-es metró elkészülésekor lesz értelme, de már jóval a metró építése előtt átadták. Sajnos az aluljárót mára szétszedték, a tájékoztató táblákat ellopták, összefirkálták és az üzleteknek szánt helységekbe beköltöztek a hajléktalanok.

Szeméthegyek

Hajléktalanok egyik fő problémája, hogy szemetelnek, és nem tartanak rendet. A számukra felesleges holminkat (ruhákat, maradékokat, flakonokat) ott hagyják, ahol éppen vannak. Ezeket a képeket a felszínen, a Vásárcsarnok előtt készítettem:






75 Tovább

Megnéztük az épülő 4-es metrót

A BKV-figyelő lassan egy éves lesz. Ebből az alkalomból egy találkozót szerveztünk melyre a blog rendszeres olvasóit és hozzászólóit hívtuk meg. A találkozót első alkalommal a Hungária kocsiszínbe szerveztük. Sajnos a BKV a megkeresésre nem válaszolt, pedig a találkozón egy Combino villamost is kitakarítottunk volna.

A második szervezéskor a DBR Metrót kerestem meg egy olyan kéréssel, melyre még nem volt példa. Szerettünk volna lemenni a Kelenföldi állomás területére, onnan pedig elgyalogolni a Tétényi útra, a már elkészült 4-es metró alagúton keresztül. Meglepetésemre nem kaptam elutasító választ, a sajtóreferens mindent megtett értünk, sajnos a kivitelezőnek nem volt megfelelő a választott időpont és a helyszín így erről is le kellett tennünk egy időre.

A sajtóreferens egy hete keresett meg, hogy ezen a héten pénteken és szombaton nyílt napot tartanak, ha van kedvünk menjünk el, szerveznek egy külön csoportot nekünk, ezt amolyan ideiglenes megoldásként ajánlotta fel. Természetesen elfogadtuk a meghívást, így szombaton 14:00-kor a Bocskai úton a mélybe merültünk, hogy megnézzük hogyan haladnak a munkával. Akkora szerencsénk volt, hogy az egyik fúrópajzs még az állomáson volt, a karbantartást végezték rajta, így a vakondot is teljes pompájában megcsodálhattuk. Sajnos a meghívást többen az utolsó pillanatban visszamondták, de remélem, hogy azoknak, akik ott voltak felejthetetlen élményekkel lettek gazdagabbak.



A bejáratnál figyelmeztettek mindenkit, hogy fényképezni lehet, de senki nem oszthatja meg az interneten, kivétel a sajtó munkatársai. RosszQtya állandó kommentelőnk ezt így kommentálta: "Majd feltöltjük a BKV-figyelőre!" :) Szerencsére sajtóként vettünk részt az eseményen, így az indafotó segítségével meg tudjuk mutatni nektek, hogy mit láttunk:


A képeket az indafotó segítségével nézheted meg. Amennyiben neked ezen szöveg fölött nem jelennek meg képek, kattints ide!

Látható a képeken egy ideiglenes vágány is, melyen egy vonat szállítja a törmeléket az Etele térre (Kelenföldi pu.). A fényképezés során nagy robaj hallatszott az alagútból, melyet én az "Itt jön valami" mondattal kommentáltam, ezután többen megszólaltak: "Az első metró!" :) Később mindenkit letereltek a vágányok mellé, mert felbukkant az alagútban a törmelékszállító vonat (a munkálatok a látogatás idején is zajlottak).

A videók egy részét telefonnal készítettem, így minőségük nem a legjobb, de talán egy kicsit visszaadhat abból, amit láttunk:)


A Bocskai úti állomás:




A fúrópajzs:


77 Tovább

Válságban a metróépítés

A blog történetében először jelentetünk meg 4-es metróról szóló cikket. Úgy gondoljuk, hogy ami itt folyik, röpke 400 milliárd forintért, az már több mint nevetséges, már csak azért is, mert ebből a pénzből a teljes budapesti tömegközlekedést rendbe lehetne hozni. 4-es metróra szükség van, de nem így, nem ebben a formában.


A Fővám téri állomás több hónapos késésben lévő építését a BKV fel akarta gyorsítani, a Hídépítő azonban nem akarja végrehajtani a feszített ütemtervet.

Válságstábot hívtak össze a Főpolgármesteri Hivatalban a 4-es metró építésének csúszása miatt, írja a pénteki Népszabadság. A főmérnöki jelentés szerint ugyanis nem tudni, hogy kész lesz-e a Fővám téri állomás, mire a fúrópajzs odaér 2008 nyarán.

A lap úgy tudja, hogy a Fővám téri állomás több hónapos késésben lévő építését a BKV fel akarta gyorsítani, a munkálatok kivitelezője, a Hídépítő azonban a feszített ütemtervet nem akarja végrehajtani, és felvetette, hogy kiszáll a metróépítésből.

A cég a Népszabadság információja szerint szerdáig adott haladékot a megállapodásra. Ha a feleknek nem sikerül dűlőre jutniuk, új közbeszerzési eljáráson kell megtalálni a Hídépítő utódját, ami jelentősen eltolhatja a 4-es metró legújabb, 2011-re tervezett befejezési határidejét - olvasható a cikkben.

Hídépítőnél nem akartak nyilatkozni az ügyben, a DBR Metró Projekt Igazgatóságának szóvivője is csak annyit közölt: a Hídépítő esetleges kivonulásáról még nincs konkrét döntés.

Nem merült fel, hogy kapitulál a Hídépítő

Pénteken Demszky Gábor főpolgármester kijelentette, a metró befejezésének legutóbbi, 2011 júniusi határideje tartható. A csütörtöki egyeztetésen közölte a Hídépítő Rt. tulajdonosa, a francia Vinci-csoport, hogy jövő augusztusra nem tudnak elkészülni a Fővám téri állomás szerkezetének megépítésével.

A megbeszélés alapján a főváros írásban várja a kivitelező javaslatait arról, hogyan kezelhető ez a csúszás, illetve hogyan lehet betartani a határidőket, mert a fúrópajzs a tervezett ütem szerint halad.

Nem merült fel, hogy a jelenlegi kivitelező kiszáll az építkezésből, jelentette ki sajtóhírekre reagálva a főpolgármester. Közölte: a Vinci elismerte, hogy a csúszás jelentős mértékben az ő felelősségük, rosszul mérték fel és rosszul ütemeztezték a munkát. Ugyanakkor a francia tulajdonos képviselői azt is hangoztatták, hogy elégedetlenek a Hídépítő Rt. munkájával

Fidesz: tragikomédia a metróépítés

A Fidesz szerint tragikomédia, ami a négyes metró beruházása körül zajlik, mondta Wintermantel Zsolt, a Fidesz fővárosi szakpolitikusa pénteki sajtótájékoztatóján. Wintermantel szerint újabb határidőcsúszásra lehet számítani, vagy ha új technológiát akarnak bevezetni, akkor az több milliárd forinttal növeli a metró költségvetését.

"Tragikomédia. csak azt nem tudjuk eldönteni, hogy sírjunk vagy nevessük, hiszen Demszky Gábor főpolgármester és helyettese, Hagyó Miklós szerencsétlenkedése nevetésre ad okot, de nem tehetjük félre azt a tényt, hogy ez a szerencsétlenkedés a mi adóforintjaikból történik" - mondta a fővárosi közgyűlés fideszes tagja.

Forrás: index
32 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek