Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egy órát várt a fagyban a kerekesszékes utas

László levele bizonyítja, mekkora szükség van még több alacsony padlós járműre Budapesten. Kerekesszékes utastársaink tömegközlekedéssel kapcsolatos problémái ott kezdődnek, fel tudnak-e szállni egyáltalán az érkező járatra; s mint alább olvasható: bizony, van, hogy a buszok jönnek, az utas viszont marad a megállóban. Mindenképp kiszolgáltatott helyzet, de ilyenkor télen különösen nehéz. Olvasónk levelét szerkesztve közöljük.

Egy történetet szeretnék elmondani, ami velem történt meg előző héten (2013. január 19.). Előzményként annyit kell tudni, hogy én egy kerekesszékes, 40 éves férfi vagyok; elég sportos és mindenhová kerekesszékkel közlekedek.

Így esett, hogy január 19-én, reggel 8 óra 5 perckor az 55-ös busszal szerettem volna utazni, aminek elvileg alacsony padlós busznak kellett volna lennie, de egy régi, szóló, magas busz jött helyette. A sofőr rámnézett és széttárta a kezét; azt mondta, ő nem tud mit tenni, aztán tovább hajtott.

Vártam, hogy jöjjön a következő busz, amelynek 8 óra 20 perckor kellett jönnie, de szerencsére 8 óra 15 perckor megérkezett. Több mint valószínű, hogy az előző busz vezetője beszólt a központba, hogy nem tudott felvenni a megállóból, így előbb jött a másik. Elmentem a Boráros térig, majd mentem a dolgomra.

Amikor jöttem haza, adott időre ki volt írva az alacsony padlós busz, de sima jött, és ott ültem több mint egy órát a megállóban. Közben elment három busz, de egyik sem volt alacsony padlós, pedig két busznak is annak kellett volna lennie. Közben szétfagytam és még fáradt is voltam nagyon.

Később azt mondták a sofőrök, hogy reggel nem tudták kiadni az alacsony padlós buszokat, mert valami gond volt velük, így a vonalon mindössze két darab alacsony padlós közlekedett.

Senkinek nem kívánom, hogy egy órát kelljen ülnie a -3 fokban, bár azt megtudnák, milyen kiszolgáltatottnak lenni.

20 Tovább

„Ezért legközelebb főbelövés jár, hölgyeim” -mondta az ellenőr

Olvasónk a minap az 55-ös buszon utazott. Amikor felszálltak az ellenőrök az utasok egy része lyukasztani kezdte a jegyét. Két ember nem lyukasztott, hozzájuk odament az ellenőr, de nem büntette meg őket, eltekintett a büntetéstől. A beszélgetésük végén megjegyezte: "Ezért legközelebb főbelövés jár, hölgyeim". Nem kellett volna, mert a hölgyek mögött egy túlbuzgó jogvédő ült. Részletek levélben:

Sziasztok!

Gondoltam megosztok én is egy rövid, 2-napos történetet. Késő délután utaztam hazafelé, amikor az 55-ös buszra ellenőrök szálltak fel. Páran rögtön lyukasztgatni kezdtek, de mire az ellenőr odaért, még mindig volt 4 35-45 közötti hölgy, akik akkor akarták érvényesíteni a jegyüket. Az ellenőr egy láthatóan szegény, egyszerű idősebb férfi volt, aki azért próbált ez ellen tenni - vagyis szólt nekik, hogy ezt így nem lehet, és meg kell őket büntetnie. A "hölgyek" fapofával nem szóltak egy szót sem.

124 Tovább

A 12-es busz csodái

Hello BKV Figyelő, kedves kommentelők!

Két dolog miatt írok, ezek a 12-es busz apró csodái.

1) Világvárost építünk, szeretem Budapestet blablabla. Építjük a 4-es metrót, mert hogy az értékes munkaperceket hoz be, mivel a metró által rövidebb lesz az utazás. Nos, nem itt kell elkezdeni az utazási idő redukálását, hanem ott, hogy logikusan szervezzük a menetrendet. Én napi jelleggel használom a 8-as buszt, és a dél felől BAH-nál a legegyszerűbb átszállni, 12-es buszról. Igen ám, de van egy kis bökkenő. A 12-es busznak kb. azért ez a száma, mert 12 percenként jár. Viszont egyszer se sikerült elérnem. HÉV-ről mindig láttam elmenni, aztán meg áll a piros lámpánál. 8-asról 12-esre, 12-esről 8-asra se sikerült átszállni rögtön, mindig az ember orra előtt megy el. És persze nem ez az egyetlen ilyen kapcsolat, mindenki tud mondani legalább egyet. Ezt kell racionalizálni, hogy az ember ne bosszankodva várjon 10 perceket. És az ilyen csatlakozási bevárásokkal sokkal többet lehet javítani a cég megítélésén, ezzel sokkal könnyebb csökkenteni a menetidőt, nem kell ehhez metrót építeni. Pusztán kicsit jobban kell megszervezni a menetrendet, illetve kötelezni azokat a sofőröket erre a bevárásra, akik eddig még nem tették meg ezt.

2) A másik dolog. Mindenki kérdezi, miért kerül ennyibe a bérlet. Gondolom még mindenki még jól emlékszik a BKV videójára, amin ez hangzik el: "Az utasok nélkül közlekedő buszok minden megtett kilométere elpazarolt pénz". Nos, kb. 1 éve megcserélték a 12-es és a 54/55-ös busz megállóját. Ez nem tűnik olyan nagy dolognak, viszont nézzük meg, h mit is jelent a gyakorlatban.


Ez a régi útvonal:

36 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek