Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ütögette és rugdosta az utast, majd ledobta a laptopját az éjszakai buszról

Reggel felébredtem, félkómásan nekikezdtem az e-mailek olvasásának, és a hétvégi postok szerkesztésének. Miközben a leveleket olvastam, azon gondolkodtam, hogy a Moszkva téren videóra vett utasbántalmazó biztonságiak óta, mintha gatyába rázták volna őket, egy ilyen panaszt sem kapok.

Elég volt csak elgondolkodni ezen, és visszacsöppentem a valóságba. Itt a következő éjszakai buszos sztori rugdosással és laptop dobálással:

Tisztelt Szerkesztők!

 

Az alábbi történet csütörtökön hajnalban esett meg velünk a 907-es buszon. Kalandos utazásban volt részünk csütörtök hajnalban a 907-es éjszakai járaton.

 

Éjjel kettő óra körül szálltunk fel Kedvesemmel a Vezér utcánál, fáradtan, álmosan, csak arra vágytunk, hogy végre ágyba kerüljünk. Amint becsukódott az ajtó, 4 jól megtermett ellenőr lépett hozzánk, kettő közülük nem is igazi jegyvizsgáló, hanem zöld karszalagos  biztonsági őr. Szépek voltak, mondanom sem kell.

 

Párom előhalászta tanuló bérletét, megmutatta, én viszont "kivételesen" elfelejtettem magammal vinni, ezért reflexből nyúltam a személyi igazolványomért, írjanak csak büntetést, majd bemutatom alkalom adtán, a csekket pedig befizetem.

 

Ahelyett, hogy a megszokott módon minden elintézésre került volna, a szekusok nekiálltak kötekedni. Hiába magyaráztam, hogy nincs nálam egy árva fitying sem és egyébként is van bérletem, csak éppen nincs nálam, képtelenek voltak felfogni, elkezdtek ordibálni, mint a fába szorult féreg...

 

A legvehemensebb egy teltkarcsú, középkorú hölgyemény volt, (az a tipikus klimakszos ribanc), megállította a buszt és a következőket mondta : "addig nem megyünk tovább, amíg le nem takarodtok".

Mivel eszünk ágában sem volt elhagyni a buszt, se szó, se beszéd, kitépték kezemből a málhazsákomat és kihajították az ajtón. Meg kell mondjam, kissé ideges lettem, mivel a táskában ott lapult a laptopom is, meg azért mégsem járja, hogy valaki csak úgy dobálózzon a cuccaimmal éjnek évadján.

 

Párom szépen felvette a földről én pedig tárcsáztam a rendőrség számát. Ekkor meglepetésemre elindultunk, úgy látszik a "komák" nem akartak találkozni a rend bátor őreivel. A rendőrbácsi ugyan nem akart kijönni a helyszínre, de azt javasolta, hogy tegyek feljelentést rongálás miatt.

 

A Bosnyák térre értünk (ahol egyébként is leszálltunk volna), de csak most jött az igazi meglepetés. Körbe álltak a bátor BKV alkalmazottak és lökdösni, tolni kezdtek, majd néhány rúgással jelezték, hogy ők bizony bármit megtehetnek a védtelen utassal.

 

A.

174 Tovább

Üres papírt senki ne írjon alá!

Nem értem, és nem is akarom megérteni a BKV pótdíjazási rendszerét. Bonyolult, és tele van hülyeségekkel. Egy olvasónk arra hívta fel a figyelmünket, hogy ellenőrök üres sajtcédulákat íratnak alá az utasokkal, amelyeket a munka végén töltenek ki. Milyen jogon íratnak alá üres papírt bárkivel is? Kérdem én.

Kedves Blog!
 
A minap a 7-es buszon tanúja voltam egy ellenőrzésnek. A mellettem ülő kisasszony bérlete 1 nappal korábban lejárt és e miatt kapták őt el az ellenőrök. Nem is volt semmi vita, kisasszony átadta a személyi igazolványát (véleményem szerint nem kellett volna, mert az ellenőr jelen esetben nem hatósági személy, s az igazolványt - de lehet, hogy ezt rosszul tudom - csak rendőrnek lehet átadni.) Látható volt, hogy a hölgy nem akar feltűnést, balhét, még ő szégyellte magát.
 
Amikor az ellenőr megkapta az igazolványt, elővett egy toalettpapírra hajazó üres fecnit és arra kiírta a kisasszony adatait. Midőn ez megtörtént, a csekkhez tartozó fekete papírost üresen akarta aláíratni az utassal. Ekkor én - lehet, hogy nem kellett volna - annyit szóltam közbe, hogy az utas semmi esetre se írjon alá olyan papírt, amit nem töltöttek ki, azaz biankó. Hiszen ha ezt megteszi, később bármit rávezethetnek a papírra.
 
Az ellenőr - aki addig is elég fölényesen viselkedett, pedig nem volt rá oka - ekkor éktelen haragra gerjedt. Közölte, hogy én mit pofázok bele, stb. Nyugodt hangon mondtam neki:
 
1. ha aláíratnának vele egy üres papírt, hogy eladta a lakását nekem, mit tenne?

2. ha arra volt ideje, hogy egy sajtcédulára vezesse át a kisasszony adatait, miért nem töltötte ki egyből azt a papírt, amire ugyanezeket az adatokat kellett volna rávezetnie?
 
Ellenőr asszony közölte: ezt ők csak utólag szokták (!!!) ráírni, mert nincs idő erre a buszon! Ezt nem is értem. Arra van idő, hogy sajtcetlire írogassanak, arra nincs, hogy szabály szerint járjanak el?
 
Közben szépen elment az idő és a busz beért a végállomásra a Bosnyák térre. S nem fogjátok elhinni: happy end-del zárult ez a történet. A dühös, immáron két tagúra bővült ellenőri kiscsapat dúlva fúlva a kisasszony őlébe dobta a sajtcédulát, a kisasszony személyi igazolványát és elvihazott.
 
Bennem azóta is a következő kérdések motoszkálnak:
 
1. Miért járnak el így a BKV-ellenőrei? 2. Mi a cél a sajtpapírral és a biankó papírossal, rajta az utas aláírásával? 3. Miért viharzottak el az ellenőrök? 4. Miért büdös kurva anyáztak le engem?

Üdv: Kiss Botond

80 Tovább

Az ÁNTSZ-nél jelentettem be a BKV-t

Tisztelt BKV!

Fel szeretném hívni a figyelmüket, hogy a FJX-220-as frsz. Volvo busznak a hátsó ülésein vizeletfolyás található. Sajnos ez nem egyedi eset. Tegnap két Volvo buszt néztem át szúrópróbaszerűen, és azt kell mondanom, hogy a csukló utáni második kocsiszekrények olyan rossz állapotban vannak, hogy a régebbi Ikarus buszok jobban néznek ki. Sajnos az összes Volvo busznak a hátsó ülése koszos, az ülések az elmúlt két évben (buszok beszerzése óta) biztos, hogy nem voltak cserélve.

Levelemet továbbítom az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálatnak (ÁNTSZ) és a médiát is megkeresem a képeimmel. Szerintem nem normális, hogy vizelettel szennyezett, takarítatlan buszokon kel utaznunk. Levelem mellé képeket is csatoltam.

Köszönöm, hogy elolvasták levelem, várom megkeresésüket!

BKV-figyelő szerk.

181 Tovább

"Arányos testi erő", ez lehetne a BKV új szlogenje

A metrók és az éjszakai buszok után a 4-6-os villamos, illetve a 7-es busz végállomásaira telepítene orkokat a BKV. A társaság ettől a lépéstől nagyobb bevételt remél, ugyanis a járművekre csak azok az utasok szállhatnak majd fel, akiknek lesz jegye, bérlete. Ha a terv beválik, a többi villamosmegállóban is lesznek biztonsági őrök, hogy védjék a BKV tulajdonát a bliccelőktől. Akár egy épület őrzésénél, ugyanígy joguk van az arányos testi erő alkalmazásával visszatartani a bliccelőket - mondta Tóth Sándor, a BKV szakszolgálatának vezetője.

Amikor a metrónál elindult az ellenőrzés, akkor először több jegyet, majd több gyűjtőjegyet vettek az emberek. Amikor két-három hónap elteltével sem mentek el a biztonsági őrök, akkor kezdtek el az utasok bérletet vásárolni - mondta az RTL Híradónak Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese.

A BKV-figyelő kérdése: Hogyan fogja ellenőrizni a biztonsági őr, hogy a felszállás után lyukasztottam-e vagy nem, amikor a megállóban fog állni? Ha a piros hetes vonalán is bevezetik ezt az ellenőrzést, mi lesz a garancia arra, hogy a bliccelő utasok a Kelenföldi pályaudvar helyett nem a Bártfai utcánál szállnak fel a buszra, ami néhány méterre van?

Szívesen megnézném egyszer a 950-es buszon, hogyan utazik Tóth „arányostestierő” Sándor szakszolgálat vezető.

178 Tovább

Azt sem tudják, melyik buszt vezetik

Alvállalkozó buszvezetőiről eddig még pozitív észrevételt nem kaptunk. Fröcskölnek, beszólogatnak és balesetveszélyesen vezetnek. Mai buszvezetőnk annyira tett a munkájára, hogy az sem érdekelte, hogy a 187-es busz helyett a teljesen másik útvonalon közlekedő 87-es buszt vezeti.

Kedves BKV Figyelő!

Az alábbi esetet szeretném megosztani veled, mert szerintem ez a pofátlanság teteje, ami a BKV-s alvállalkozóknál is folyik!

Nagyapám telke Kamaraerdőben van, ezért gyakran kell igénybe vennem a 87-es VT-Transman-os szolgáltatását. Nagyapám gyakran számol be a vezetők bunkóságáról és az állat vezetési módszereikről, amit volt alkalmam megtapasztalni az utóbbi napokban.

Pénteken (06.20) Öcsémmel igyekeztem a Kosztolányi Dezső térre, hogy elcsípjük a 13.20-as 87-est. Javaslatomra a Bocskai úti megállóba álltunk, csak a biztonság kedvéért. A lényeg nem ez, hanem, ami utána történt! 13.35-kor állt be a megállóba egy busz 87-es számon, holott a menetrend szerint 15 perccel korábban kellett volna elindulnia, ráadásul 187-esnek kellett volna lennie! Aztán nem nyílt a középső ajtó, ami nem csoda, hisz, ahogy írtátok, ez szinte mindennapos az Alfa Localoknál! Az állat vezetési módot már említettem, de, ami ezután jött, az kicsapta a biztosítékot! Az Örsöddűlő megálló után az egyik utas rémülten kezdett körbe nézelődni, aztán előre küzdötte magát a vezetőhöz, ahol az alábbi párbeszédet csíptem el:

Utas: "Elnézést, de ez nem 187-es lett volna?"
Sofőr: "Igen, de végül nem az lett..."

Első gondolatom az volt, hogy WTF, ez meg hogy lehet? Szegény utas meg kénytelen volt a semmi közepén leszállni! Aztán meg volt egy-két balhé az ajtó miatt is, aminek az lett a következménye, hogy a vezető rajtunk, tisztességes utasokon vezette le a dühét egy kib**ott ajtó miatt!!! Az agyam elszáll!

Kérdéseim a következők lennének:

1, Mióta van joga a sofőrnek megváltoztatni a járatszámot, holott a menetrendben erről szó sincs? Vagy ez a fejesek bűne? 2, Ha már megváltoztatják a járatszámot, akkor miért késik negyed órát a busz? 3, Hogy engedhetnek ki a forgalomba műszaki hibás buszt? (frsz.: KXM-026) 4, Miért kell autóversenyzőket buszsofőrnek alkalmazni?

Ennyit szerettem volna leírni, bocs, ha hosszúra sikeredett! Köszönöm a figyelmet!

GZ

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek