Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az utasok közt landolt a busz ablaka

Zoltán látta, megírta, kommentárt nem igényel. Jártatok már hasonlóan?

Nem tudom, hogy ez még hírértékkel bír-e, esetleg megírta más is, de a tegnapi nap folyamán (csütörtök, április 4.) egy 280-as Ikarus egyik oldalsó ablaka megint az utasok közt landolt.

Egy 7-es buszról beszélünk, az eset 20:58-kor történt, a Dózsa György úti megállótól pár méterre, Zugló felé tartva. A rendszámot sajnos elfelejtettem megnézni, annyira emlékszem, hogy szokatlan módon ez még egy régi, harmonikaajtós busz volt.

Gondolom, a szokásos sztori, a macskakövön rázódva elpattant az üveg. A sofőr azonnal megállt, és hátrajött megnézni, hogy mindenki rendben van-e. Szerencsére a helyzet a "szokásos", a hölgynek, aki az adott ablak alatt ült, az ijedtségen kívül nem történt baja, ezután leszállítottak minket, és a busz kiállt a forgalomból.

Nem kezdek neki hisztizni, hogy tarthatatlan a helyzet, és hogy mi lesz az a katasztrófa, ami észhez téríti a vezetőket, inkább csak tájékoztató jelleggel írtam.

A kép illusztráció; forrás: bevezetem.hu

5 Tovább

7-es buszcsalás. Akarom mondani buszcsalád‏...

Ezzel a subjecttel érkezett Ákos levele, aki a 7-es és a 173-as buszok menetrendjét kritizálja. Pontosabban nem is a menetrendet, azzal nincs semmi baj, azzal viszont annál inkább, hogy a buszok közlekedése gyakran köszönőviszonyban sincs a menetrenddel.

A Facebook-oldalra már korábban is posztoltam a 7-es buszcsaláddal kapcsolatban. A valós járatsűrűség nagyjából átlag fele a menetrendben szereplőnek, de sokszor még rosszabb a helyzet.

Nekem csak a 7-es vagy a 173-as busz jó Kelenföld irányába hazafelé. 5-6 óra tájban (ami csúcsforgalom) gyakran várok 12-15 perceket, mire jön egy, de a 10 perc a minimum. Szinte kivétel nélkül együtt jönnek, holott a menetrend szerint váltásban kéne jönniük, és így 2-3 percenként kéne jönnie felváltva 7-esnek, 173-asnak. Ehhez képest a 12-15 perc felháborító.

Természetesen velük egyszerre jön a 173E és a 7E is rendszeresen. Így konvojban járnak, általában kettő busz a négyből szinte teljesen üres. Amikor ennyire nincs pénze a cégnek, ez szerintem megengedhetetlen.

Ma egy kicsit más volt a helyzet. Ma is 15 percet, de lehet, hogy többet vártam a Szent Imre kórháznál (7 óra előtt), mire jött egy 7-es busz végre. (Menetrendszerint három, de inkább négy 7-es és 173-as busznak kellett volna ennyi idő alatt jönnie). Közben öt darab 173E és három darab 7E ment el. 173-asnak nyoma se volt.

Itt vagy a menetrend van nagyon elszúrva, vagy a sofőrök váltása nincs kitalálva, vagy nincs elég busz, és a gyors járatokat nem ritkítják, csak a normál járatokat. Akkor viszont vissza kéne állítani, hogy az egyik gyors járat járjon csak a vasútra, mert így oda 2 percenként jár busz, a másik irányba pedig 15 percenként.

Ezzel a buszparkkal, ezzel a pénzkerettel csak a buszsofőrök fegyelmezett menetrendtartásával megoldható, hogy az utasoknak ne kelljen 15 perceket várakozniuk, mikor a menetrend szerint maximum 3 percet kellene.

32 Tovább

Épp hogy kikerülte a biciklist a busz - videó

Simon rutinos városi bringás, amint az sisakkamerával készített és a Youtube-ra feltöltött videóin is látszik. Alapvetően jó tapasztalatai vannak a buszvezetőkkel, figyelnek egymásra. (Korábban én is sokat bicikliztem Budapesten, magam is azt vettem észre, hogy a BKV-sok nagyon jól vezetnek, nem veszélyeztetik a kerékpárosokat.)

Néhány napja azonban a 277-es busz olyan közel hajtott el olvasónk mellett, hogy azon még ő is meglepődött. Kívülállóként nehéz megítélni, mennyire volt veszélyes a manőver, a busz kétségkívül közel volt, de szerencsére nem történt baj. Simon mindenesetre az alábbi panaszlevelet küldte a BKV-nak és a BKK-nak.

2013. január 26-án, szombaton 10 óra 22 perckor egy menetrend szerint közlekedő (277-es) busszal, a Késmárk utca - Neptun utca kereszteződésnél történt ez az eset. Annak ellenére, hogy semmi nem jött a másik sávban, körülbelül 15 cm-rel a kormányom mellett hajtott el a busz, nem törődve a testi épségemmel vagy a biztonságommal.

Kizártnak tartom, hogy nem vett észre, mivel indexelt, így ezt szándékosnak ítélem meg! Csatolom mellé a sisakkamerás videófelvételt az esetről!

Korábban nem sűrűn tapasztaltam ilyet, mint látható korábbi videóimban, általában kitűnően ki tudnak kerülni a kollégáik, illetve el/be is szoktam engedni a buszokat elém, ha látom a szándékot, mivel úgyis meg fog előzni, így legalább könnyebb mindkettőnknek.

Nem szeretném, hogy egy életre megjegyezze a bringásokat, így a sofőr figyelmeztetésével elégedett lennék! Nem szándékom magamra haragítani egy buszost sem, mivel mint korábban írtam, nem sűrűn tapasztalok ilyeneket. Legközelebb lehet egy tapasztalatlanabb bringás életébe kerül egy ilyen manőver, ha ezt a viselkedést folytatja!

Kérem mihamarabbi intézkedésüket! Várom a kivizsgálás eredményét!

52 Tovább

Egyenletes közlekedést ígér a BKK a 28-as és a 37-es villamos vonalán

Szeptember 27-én megjelent, Ésszerűtlen menetrend miatt járnak kettesével a 28-as és a 37-es villamosok? című bejegyzésünkben István nevű olvasónk azt panaszolta, hogy a Pongrácz úti híd átépítése miatt december 4-ig megváltozott a 28/37-es villamoscsalád menetrendje, és közös szakaszukon csúcsidőben kettesével járnak, illetve nagyon egyenetlen követési időkkel közlekednek a járművek.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) levélben reagált a felvetésre; alább ezt olvashatjátok.

A 28-as és 37-es villamosok hangolási rendszerével kapcsolatban a következőket tartjuk szükségesnek rögzíteni. A két viszonylat az útvonaluk két különböző szakaszán, a Népszínház utcában, és a Maglódi úton is együtt közlekedik, így célszerű az indulási időpontokat úgy megadni, hogy mindkét szakaszon hangoltan közlekedjenek.

Azonban a két viszonylat eltérő menetideje miatt ez nem, illetve csak torzulással lehetséges. A 28-asnak 8-9 perccel hosszabb a menetideje, mint a 37-esé, mely érték a 37-es villamos vágányának felújításával, valamint a Kőrösi Csoma Sándor úti lassújel kitűzésével növekedett meg ilyen mértékben.

Mivel az évek során regisztrált utasszám adatok alapján a mértékadó, nagyobb utasforgalmú szakasz a Népszínház utca, így ezen a szakaszon a hangolt közlekedést fontosabbnak tartjuk, mint a Maglódi úti szakaszon.

A 28-as és 37-es viszonylatok üzemidejét tekintve csak a reggeli és délutáni csúcsidőszakban közlekednek együtt. Mivel ezekben az időszakokban a 62-es viszonylat is közlekedik, így az elsődleges prioritású hangolás a 28-as és 62-es váltott közlekedése a Blaha Lujza tér – Élessarok közti, mértékadó utasforgalmú szakaszon.

A 37-es villamos a Népszínház utcai szakaszon vagy a 28-as és 62-es vagy a 62-es és 28-as járatok közé illeszkedik, 3-4 perces eltéréssel. Jelenleg úgy van kialakítva a menetrend szerkezete, hogy a 37-es a 28-as előtt néhány perccel indul, és a 8-9 perccel rövidebb útvonalán a megelőző 28-as után érkezik a végállomásra.

A Népszínház utcai viszonylag egyenletes követést szem előtt tartva ez azt jelenti, hogy a Maglódi úton majdnem egyszerre közlekednek.

A vágányzári menetrendben a 37-es Maglódi úti menetei az alapmenetrendivel megegyezően kerültek kialakításra, így ezen a szakaszon továbbra is torzított a hangolás. A járatlisták módosítása lehetséges olyan módon, hogy a 37-es a 28-as után induljon a két végállomásról, így az önálló szakaszon a 28-ast megelőzve, néhány perccel korábban érkezzen a végállomásra.

A közös járatkövetés ebben az esetben is torzított lenne, de mindkét közös szakaszon legalább 3-4 perc eltérés lenne a két viszonylat között. Az esetleges menetrendi módosítást leghamarabb a 37-es vágányzára utáni időszakra tervezzük meglépni.

Újragondoltuk azonban a vágányzári menetrendet, így a 37-es villamos eredeti menetvonalainak megtartása – mely vágányzárak esetén alapvető szempont – helyett a Maglódi úti szakaszon a 28-assal történő egyenletes közlekedtetést helyeztük előtérbe. Október 15-től új, a fentiek szerinti vágányzári menetrendet vezetünk be.

5 Tovább

Mégis jók valamire a közterület-felügyelők?

Olvasóink eddig sok jót nem írtak a BKV-n tevékenykedő közterület-felügyelőkről. Bevallom őszintén, én eddig csak egyszer találkoztam velük, holott napi négyszer utazom a 7-es buszon, és a 4-6-os villamoson. A rendszer egyetlen hátulütője szerintem az, hogy a bliccelők pontosan tudják, hogy melyik járatokon vannak ellenőrök és közteresek, ugyanis a ruhájuk már a megállóból kiszúrható, úgyhogy aki nem akar lyukasztani, az vár még egy buszt vagy villamost. Vannak olyanok is, akik erre nem figyelnek, és bár akadékoskodnak, végül megkapják a csekket. Egy ilyen kiscsaládról szól az alábbi történet:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnapi nap (júl. 28.) utaztam a 7E jelzésű buszon (délután 16.35-16.55 között), mikor a Blaha L. téri megállónál felszállt, egy roma család.

Az anyuka és apuka csöppet ittas volt és gyorsan le is vágódtak az első szabad helyre, volt velük egy 16-17 év körüli fiú is, aki egy nagy gurulós bevásárló kocsit "húzott" maga után. Az érdekesség számomra az egészben annyi volt, hogy nem csak ők szálltak fel a Blahánál, hanem egy ellenőr és egy közterület-felügyelő is, akik a munkájukat végezték.

26 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek