Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Re: Gázolaj folyt egy BKV-buszból a Nyugatinál

2012. április 11-én "Gázolaj folyt egy BKV-buszból a Nyugatinál" című bejegyzésünkre az alább olvasható levéllel reagált a Nemzeti Közlekedési Hatóság. Az üggyel kapcsolatban az NKH megkereste a BKV-t, akiktől ugyan azt a tájékoztatást kapták, amit a BKV-figyelőnek már áprilisban elküldtek. A hatóság válaszából kiderül, hogy a BKV buszainak műszaki állapotát folyamatosan szúrópópa szerűen ellenőrzik, és a felderített hibákat a közlekedési társasággal azonnal kijavíttatják. (A levél PDF formátumban ide kattintva letölthető).

13 Tovább

Lyukasztott, mégis megbüntették a metrós ellenőrök

Olvasónk, Katalin hiába vett utazása előtt jegyet, és hiába lyukasztott, a metrónál álló ellenőrök szerint többször használt jeggyel utazott, sőt, az egyiket állítólag kimosta, ezután használta újra. A gyanúsítást nem érti, ugyanis a jegyet Újpalotán vásárolta nem sokkal az utazás előtt, és ezt bizonyítani is akarta. Az ellenőrök elvették mindkét jegyét, úgyhogy Katalin most attól fél, hogy az ellenőr kicseréli a jegyet, és ez alapján a BKV jogosnak fogja tartani a követelést. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Egy 2012. május 23-án történt esetről írok nektek. Üzleti tárgyalásra mentem Újpalotáról a Déli pályaudvar közelébe. Indulás előtt Újpalotán vásároltam két darab vonaljegyet, mert ennyi hiányzott ahhoz, hogy az egész utam során minden járaton lyukaszthassak. A tárgyalás befejeztével a Déli pályaudvartól indultam vissza a belvárosba, és a metrólejáratnál négy ellenőr jelenlétében érvényesítettem a jegyemet. Utazásom célja az Astoria megálló volt, ahol a kijáratnál közterületesek társaságában ácsorgó ellenőrök kérték a felszállás óta kezemben tartott jegyemet. Odanyújtottam az ellenőrnek a jegyet, mire ő kivette azt a kezemből, majd váratlan dolog történt.

Haladtam volna tovább, de nagy meglepetésemre megállítottak, mondván: a jegyem érvénytelen. Én megkérdeztem, hogy ezt miből gondolják, mire azt válaszolták, hogy a jegyem korábban már kezelve volt. Állításuk szerint a HÉV-en utaztam vele, és egy a jegy közepén lévő lyukról beszéltek. Mint írtam, a makulátlan állapotú jegyet Újpalotán vásároltam, majd a Déli pályaudvaron használtam. Mivel Újpalotáról mentem, a HÉV vonalát még csak nem is érintettem, és egyébként sem szoktam HÉV-vel utazni. Ezt nekik is mondtam, de őket teljesen hidegen hagyta: utasítottak, hogy fizessem ki a helyszíni bírságot. Én ezt megtagadtam. Próbáltam védeni az igazamat és kértem őket, hogy menjünk vissza a Déli pályaudvarra és ellenőrizzük le a jegykezelő automatát, hátha az volt hibás. Ők erre kinevettek és csalónak tituláltak, majd a velük lévő közterületes elkérte az irataimat. Én továbbra sem hittem el, hogy ez velem megtörténhet, így elővettem egy másik, aznap használt jegyet, hogy bebizonyítsam: legálisan utazok és nem csaltam. Az előzőhöz hasonlóan azt is kivették a kezemből, megnézték, majd megállapították, hogy az sem érvényes, sőt: „mosott jegyet” használok, és ne is próbáljak akadékoskodni, mert majd feljelentenek még azért is. Mondtam, hogy panaszt fogok tenni, de ők cinikusan a képembe röhögtek, miszerint „csak nyugodtan, úgysem lesz igazam”. Szerettem volna visszakérni az általuk hamisnak vélt jegyemet, de nem voltak hajlandóak visszaadni. Így természetesen arról sem tudtam megbizonyosodni, hogy valóban a saját jegyem alapján büntettek-e meg, és nem történt-e a pillanat leple alatt egy ügyes kis csere, ami elkerülte a figyelmemet. Miután kitöltötték és átadták a büntetésről szóló papírt, mint akik jól végezték dolgukat, távoztak a helyszínről.

Mi történhetett? Túl kevés embert büntettek meg aznap, és kellett még egy hozzám hasonló, könnyen átverhető jómadár, akin be tudják hajtani a hiányzó büntetést? Vagy csak túl szigorú volt az ellenőr és már az érvényes jegyet is hamisnak vélte? Teljesen értetlenül állok a történtek előtt. A történet érdekessége, hogy mivel a Déli pályaudvaron már a metróba lefelé menet ellenőrizték a jegyemet, nem is tudtam volna felszállni a metróra, ha hamis jeggyel érkezem.

Megdöbbentett és elkeserített az eset. Ráadásul nem tudom, hogy mit lehet ilyenkor tenni. Hogy tudnám bebizonyítani az igazamat? És hogy lehetne elkerülni, hogy a hozzám hasonló, legálisan utazó embereket büntetéssel sújtsák? Mindenesetre megírtam a történetemet, hátha valaki felkapja a fejét odafent, mert mégiscsak túlzás, hogy ezentúl már akkor is a büntetéstől remeghetek, ha kilyukasztottam a jegyemet.

Üdvözlettel, K. Katalin

24 Tovább

100 ezer forint jutalmat kap a graffitist lefülelő buszvezető

Mint arról hétfőn elsőként beszámoltunk, az egyik 104A autóbusz vezetőjének köszönhetően került rendőrkézre egy rongáló. Az esetből is látszik: közös összefogásra van szükség annak érdekében, hogy a rongálók ne okozhassanak kárt a közösségi közlekedés eszközein és hogy tisztább és rendezettebb járműveken utazhassunk. A BKV-figyelő hetekkel ezelőtt már harcot hirdetett a graffitisek ellen. Akkor jutalmat ajánlottunk fel minden embernek, aki kézre kerít egy rongálót, vagy érdemei információval szolgál egy-egy firkász felkutatásához. Több tucat név, kép és információ érkezett hozzánk, amit továbbítottunk az illetékeseknek.

Egy, a 104A vonalon közlekedő autóbusz sofőrje vette észre, hogy egy fiatal utas a vezetőfülke ablakát rongálta meg. A járművezető azonnal hívta a rendőrséget, akik a helyszínen elfogták az elkövetőt. A becsült kár 50 ezer forint, ráadásul a régi, Ikarus 260-as típusú busz éppen átesett egy felújításon.

A BKV Igazgatósága a tegnapi napon Vitézy Dávid javaslatára úgy döntött, hogy a bátor fellépésére tekintettel a buszsofőr, aki rajtakapta a graffitist, 100 ezer forint rendkívüli jutalomban részesül. A BKK és a BKV ezzel azt is kívánja ösztönözni, hogy a kollégáink és akár utasaink is a jogszabályok által megengedett kereteken belül fellépjenek a rongálók ellen. Egyúttal a BKK és a BKV köszönetet mond a BRFK-nak a gyors és határozott intézkedésért.

A Budapesti Közlekedési Központra és a BKV Zrt-re különösen nagy terhet rónak a járművek utasterében és külső burkolatán, illetve az állomásokon keletkező, vandalizmus, graffitik, rongálások által okozott károk, amelyek helyreállítására évente nagyjából 100 millió forintot költünk. A tetten ért személyek, vagy ismeretlen tettesek ellen természetesen minden esetben feljelentést teszünk. Ezúton köszönjük meg a közreműködését és a segítségét utasainknak, kollégáinknak,  a rendőrségnek, illetve mindenkinek, aki hozzájárult az elmúlt időszakban a rongálások tetteseinek könnyebb azonosításához.

15 Tovább

Re: Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?

Május 24-én "Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?" címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levéllel reagált a BKK. Mint az a központ válaszából kiderül, azért volt tumultus a pótlóbuszon, mert az előtte közlekedő műszaki hiba miatt kiállt a forgalomból, tartalék jármű pedig nem állt rendelkezésre.

"Az észrevételében leírtak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a megállóhelyhez érkező autóbusz járművezetője elmulasztotta az utasok tájékoztatását. Erre a tényre felhívtuk a szolgáltató BKV figyelmét, illetve igyekszünk a HÉV-pótlásokat a jövőben nagyobb kapacitástartalékokkal tervezni." -írják.

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV figyelő blogon 2012. május 24-én megjelent, "Szervezetlen a gödöllői HÉV pótlása?" című bejegyzésben megjelent észrevételek kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk.

2012. május 19-én a H8-as jelzésű HÉV szerelvények előre tervezett vágányzár miatt csak Gödöllő és Kerepes között közlekedtek. Az Örs vezér tere M+H végállomás és Kerepes H között minden HÉV-szerelvény helyett 2 db csuklós autóbusz szállította az utasokat a HÉV-ek menetvonalában, amelyek 30 percenként közlekedtek. Az autóbuszok kerepesi érkezéséhez csatlakoztak a Gödöllőig közlekedő HÉV szerelvények.

A Kistarcsa megállóban tervezetten két fajta pótló autóbusz is rendelkezésre állt: az egyik a H8 Kórház jelzésű autóbusz, amely Örs vezér tere M+H és Kerepes H között közlekedett Kistarcsa Kórház betéréssel, a másik pedig a H8 Auchan jelzésű autóbusz, mely Örs vezér tere M+H és Kerepes H között, Auchan liget betéréssel szállította az utasokat. A két viszonylat menetrendileg egy perc eltéréssel indult Örs vezér tere M+H végállomásról, először a H8 Kórház járat, majd a H8 Auchan járat. Az észrevételében jelzett időpontban ez azt jelentette, hogy Kistarcsa H megállóhelynél menetrend szerint 18:56-kor a kórház felől érkező járatnak volt indulása, míg az Auchan felől érkezőnek 18:57-kor.

A bejegyzésben jelzett napon azonban a 18:56-os kórházi járat műszaki meghibásodás miatt kiállt a forgalomból a Kistarcsa kórház megállóhelynél, ezért - mivel tartalék autóbusz elérhető közelségben nem volt, a következő jármű pedig csak 30 perc múlva érkezett - az illetékes forgalomirányító diszpécser arra utasította az Auchanhoz betérő járat vezetőjét, hogy az Auchan ligettől a kórházhoz is térjen be, és vegye át a meghibásodott autóbusz utasait. Ez volt az oka annak, hogy a menetrend szerint 18:57-kor áthaladó járat minden bizonnyal zsúfoltan, 4-5 perces késéssel érkezett a Kistarcsa H megállóhoz. A következő, menetrend szerint közlekedő, H8 Kórház járattal 19:26-kor lehetett továbbutazni a megjelölt megállóból.

Az észrevételében leírtak alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a megállóhelyhez érkező autóbusz járművezetője elmulasztotta az utasok tájékoztatását. Erre a tényre felhívtuk a szolgáltató BKV figyelmét, illetve igyekszünk a HÉV-pótlásokat a jövőben nagyobb kapacitástartalékokkal tervezni.

Az esetleges kellemetlenségek miatt utasunk elnézését kérjük ezúton is.

Üdvözlettel, Budapesti Közlekedési Központ, Sajtókommunikációs Iroda

6 Tovább

Kiengedi legöregebb villamosait a BKV

Forgalomba állítja három, százéves villamosát a BKV a hosszú hétvégén - a favázas járműveken a nagykörúton, Kamaraerdőnél és a Pesti rakparton lehet közlekedni, -írja a Hír24.

A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közleménye szerint szombaton a 1074-es pályaszámú, favázas villamos Budafok kocsiszín és Kamaraerdő ifjúsági park között szállítja az utasokat délelőtt 10 órától délután fél ötig. A szerelvények a kocsiszínből minden egész órakor indulnak.

Vasárnap, a gyereknapon a BKV egy UV-villamost is forgalomba állít a 61-es vonalán, az utazók a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között vehetik igénybe a régi járműveket, amelyek délelőtt fél 10 és délután fél hat között félóránként közlekednek.

Vasárnap és hétfőn a 2/A és a nagykörúti villamosok vonalán a Széll Kálmán tér és a Boráros tér között is közlekedik egy-egy nosztalgiajárat, az egyik 99, a másik 104 éves. Ezek a járatok mindkét napon délelőtt 10 órától este fél hétig közlekednek háromnegyed órás követési idővel.

A járatok a kalauztól váltott 400 forintos menetjeggyel vehetők igénybe, amely egyszeri utazásra érvényes. Hatéves kor alatt az utazás ingyenes.

(MTI/Hír24)

5 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek