Kedves BKV-figyelő!
Egy érdekes dolog vettem észre a portálon már bemutatott bodegákkal kapcsolatban. Kezembe került a múlt havi BKV bérletem nyugtája, amin a következő látható (lásd a csatolmányt). Ezt a Csepeli HÉV Boráros téri megállójában lévő bodegában kaptam.
Ami talán érdekes lehet, az nyugtát kiállító cég cégkivonata (lásd alább), legfőképp az elsődleges tevékenysége. Ezek után kíváncsi lennék kinek a valakije van a cég mögött, illetve csak erősen zárójelben porcelán és üvegáru vásárlására is lehetőség lesz-e a későbbiekben.
További sikeres működést kívánok.
Üdvözlettel: András bérletszámom: 162530
A Cg.01-09-562730 cégjegyzékszámú FREAR Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (1095 Budapest, Soroksári út 48. 3. em. 323.) cég 2008. július 12. napján hatályos adatai a következők:
2. A cég elnevezése
2/1. FREAR Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Hatályos: 1996/10/01 ...
5. A cég székhelye
5/2. 1095 Budapest, Soroksári út 48. 3. em. 323.
Hatályos: 1998/01/20 ...
902. A cég tevékenysége
9/52. 5144 '03 Porcelán-, üvegáru-, tapéta-, tisztítószer-nagykereskedelem
Főtevékenység.
Hatályos: 2005/04/21 ...
11. A cég jegyzett tőkéje
11/2.
Megnevezés Összeg Pénznem Pénzbeli hozzájárulás 3000000 Ft Nem pénzbeli hozzájárulás 0 Ft Összesen 3000000 Ft azaz hárommillió Ft.
Hatályos: 2000/07/28 ...
21. A cég adószáma
21/2. Adószám: 12184110-2-43.
Hatályos: 2000/07/28 ...
Porcelán nagyker árulja a bérleteket?
Magyar embernek magyar villamost! /Ganz villamosteszt/
Egy éve indult járműpark tesztünk eddig szünetelt, de nem ért véget. Ma a Ganz első csuklós villamosát mutatja be nektek TA-TB nevű olvasónk, saját cikkével, és saját képeivel. Igény esetén további járműveket fogunk hasonló részletességgel bemutatni, tesztelni.
Bemutató
Ezt a villamostípust 1965-67-ben kezdték el kifejleszteni a Ganz-MÁVAG gyárban, az akkor szolgáló 50-60, sőt 70 éves villamosok kiváltására. Akkoriban ez a villamos a legkorszerűbbnek számított, hiszen csuklós volt, már nem közvetlen kapcsolású, hanem távvezérelt. Ezen kívül szokatlanul gyors volt. Az első ICS még csupán hattengelyes volt (3730-as pályaszámú), ezt azonban 1965-ben megtoldották egy középrésszel, és nyolctengelyes lett."Születésükkor" még két áramszedőjük volt: egy az A járműrészen, egy pedig a B részen.(Mára csak egy szedő maradt meg, az A végen.) Az első kocsikban még utastéri fűtés is volt.
A sorozatkocsikat azonban csak 1967 és 70 között vették állományba. A kocsikat az 1301-1370, valamint 1400-1481 pályaszámokkal látták el. A kocsi üzemi fékezése villamosfékkel történik , amely a motorral nem rendelkező forgóvázakon lévő tárcsafékekkel működik együtt. Ez a rossz anyagminőségű fékbetétek miatt sokszor furcsán és élesen nyikorog. Vészfékezéskor a forgóvázakon 2-2 elosztásban elhelyezett sínfékek (szlengben tappancsok) állnak rendelkezésre. Az ajtók elektromos motorral működnek, ezáltal a villamosban nincs levegőrendszer. Ha két szerelvényt összecsatolunk, mint anno a Körúton, mindkét áramszedőt fel kellet engedni, ugyanis a két kocsi között csak vezérlési csatolások vannak, erős áramú nincs.
Jelen
Manapság az ICS az a villamostípusunk, amely a legtöbb változáson ment keresztül. 1997 és 99 között 30 kocsit korszerűsítettek az akkor még működő GANZ-ban, ezek lettek a KCSV-k.
A sima ICS-kocsik rengeteg változáson mentek keresztül: A kocsik eredetileg műbőr üléshuzattal és körtés világítással voltak ellátva, ezeket az ezredforduló éveiben kezdték el kicserélni a korszerű fénycsöves világításra és kárpitozott ülésekre. A villamosok egyik hátránya a mai időkben az ablak, mivel anno az elődeink ún. vonatablakkal gyártották ezeket a kocsikat.
Ezeket az ablakokat megfelelő karbantartás esetén rendesen lehetett mozgatni, ez azonban 2000-2003 környékére egyre inkább kezdett romlani. A kocsik ablakait a főműhelyes javításokkal, korszerűsítésekkel együtt kicserélik a sokkal jobban mozgatható, a hannoveri villamosokból megismert nagy, eltolható ablakokra. Ezek nyáron kitűnő szellőzést biztosítanak. A kocsikba 2003-tól elkezdték visszaépíteni a fűtést, ami télen kicsit jobb időt biztosít az utasnak. Utaskomfortból megemlítendő, hogy néhány kocsit felszereltek ún. egyedi ajtónyitási lehetőséggel, amelyet az idei téltől folyamatosan használnak 25 fok alatt.
Budapesten jelenleg Pesten, a Ferencvárosban találhatók ICS-k, illetve ebben a kocsiszínben található mind a 30 KCSV. Budán is vannak ilyen villamosok, mégpedig a 19-es és a 41-es vonalon, továbbá a kelenföldi kocsiszín látja el villamosokkal a 2B vonalat.
A két üzem között rendkívül nagy különbség van mind komfort, mind műszaki állapotot illetően: Kelenföldön találhatók a legfrissebb fővizsgás kocsik, szám szerint negyven. Ezekben többnyire megtalálható a fűtés is. Itt van kettő kivételével az összes egyedi ajtós kocsi.
Ferencvárosban van a legtöbb ICS és az összes KCSV. Itt már sokkal rosszabb komfort- illetve műszaki állapotban lévő kocsik vannak, ami egyaránt köszönhető az elhasználódásnak és a gyengébb karbantartásnak.
KCSV-k jellemzése
Ezeket a kocsikat, mint már fentebb említettem, a régi ICS-k ből alakították át 1997 és 99 között. A felújítási munkákat a Ganz-Hunslet és a Ganz-Ansaldo cégek végezték. A jármű kocsiszekrényét a Ganz-Hunslet építette át, míg a műszaki berendezések átalakítását a Ganz-Ansaldo végezte.
Műszaki újdonságok:
A járművet egy vezérlőelektronika, számítógép vezérli, amely a járművezető parancsára működik.
A jármű irányváltását, illetve a menet-fék átkapcsolásokat is a számítógép végzi, ezzel kevesebb kontaktort használva. A jármű tetején találhatók a vasutas szlengben használt "kutyaházak", amelyekben az elektronika, illetve a GTO tirisztoros szaggató berendezés található. Ez hivatott elősegíteni a kevesebb indítóáram-felhasználást, illetve fékezéskor az áram visszatáplálását a felsővezetékrendszerbe. A járműben elektronikus hibanaplózás történik, amely - több-kevesebb sikerrel - képes javaslatot tenni a hiba orvoslására. A karbantartás hiánya miatt ez a rendszer sokszor meghibásodik és érdekes dolgokat képes produkálni :)
Komfort változás:
Egy utas nem utas?
Egy utas áll a megállóban, leszálló nincs. Mit tesz a normális buszvezető? Megáll és felveszi azt az egy embert. Mit tesz egy bunkó buszveztő? Gondolkodik, majd mérlegel. Egy utas nem utas! Majd megállás nélkül elmegy az utas mellett.
Tisztelt BKV!
Mélységesen felháborított, ami a mai nap történt velem. Álltam a 175-ös számú busz Állás utcai megállóban 18 óra 45 perctől. 18.52-re időben ott is volt a busz Cinkota felől. Viszont ahelyett, hogy felvett volna engem, fékezés nélkül tovább hajtott. Érdeklődöm, hogy ilyen esetben a taxi számlát kifizetik e önök, vagy esetleg a kedves buszsofőrjük? És ha igen, milyen névre kell íratni a számlát? Nekem munkába járáshoz kellett a busz, de kénytelen voltam a maguk felelőtlen alkalmazottjuk miatt majd 1600 ft-ot fizetni a taxisnak, hogy maguk miatt ne késsek el a munkából. Megkérném önöket, hogy a sablon szövegüket semmiképp ne küldjék el, mert azt már ismerem, ahelyett inkább a buszvezető állítását küldjék el részemre.
Levelemet továbbítom a BKV-figyelő oldalra is.
Bán Péter
Ork invázió
Budapest éjszakai járatait utasok helyett biztonsági őrök töltik meg. Mint ahogy az alul a videón is látszik, a megálló előtt a buszon nyugi volt és kényelmesen elfért mindenki. A következő megállóban kb. 25-30 ork szállta meg a buszt.
A videót a BKV-figyelő a YouTube-on találta. Ha nem indulna el a videó, kattints ide!
Üres papírt senki ne írjon alá!
Nem értem, és nem is akarom megérteni a BKV pótdíjazási rendszerét. Bonyolult, és tele van hülyeségekkel. Egy olvasónk arra hívta fel a figyelmünket, hogy ellenőrök üres sajtcédulákat íratnak alá az utasokkal, amelyeket a munka végén töltenek ki. Milyen jogon íratnak alá üres papírt bárkivel is? Kérdem én.
Kedves Blog!
A minap a 7-es buszon tanúja voltam egy ellenőrzésnek. A mellettem ülő kisasszony bérlete 1 nappal korábban lejárt és e miatt kapták őt el az ellenőrök. Nem is volt semmi vita, kisasszony átadta a személyi igazolványát (véleményem szerint nem kellett volna, mert az ellenőr jelen esetben nem hatósági személy, s az igazolványt - de lehet, hogy ezt rosszul tudom - csak rendőrnek lehet átadni.) Látható volt, hogy a hölgy nem akar feltűnést, balhét, még ő szégyellte magát.
Amikor az ellenőr megkapta az igazolványt, elővett egy toalettpapírra hajazó üres fecnit és arra kiírta a kisasszony adatait. Midőn ez megtörtént, a csekkhez tartozó fekete papírost üresen akarta aláíratni az utassal. Ekkor én - lehet, hogy nem kellett volna - annyit szóltam közbe, hogy az utas semmi esetre se írjon alá olyan papírt, amit nem töltöttek ki, azaz biankó. Hiszen ha ezt megteszi, később bármit rávezethetnek a papírra.
Az ellenőr - aki addig is elég fölényesen viselkedett, pedig nem volt rá oka - ekkor éktelen haragra gerjedt. Közölte, hogy én mit pofázok bele, stb. Nyugodt hangon mondtam neki:
1. ha aláíratnának vele egy üres papírt, hogy eladta a lakását nekem, mit tenne?2. ha arra volt ideje, hogy egy sajtcédulára vezesse át a kisasszony adatait, miért nem töltötte ki egyből azt a papírt, amire ugyanezeket az adatokat kellett volna rávezetnie?
Ellenőr asszony közölte: ezt ők csak utólag szokták (!!!) ráírni, mert nincs idő erre a buszon! Ezt nem is értem. Arra van idő, hogy sajtcetlire írogassanak, arra nincs, hogy szabály szerint járjanak el?
Közben szépen elment az idő és a busz beért a végállomásra a Bosnyák térre. S nem fogjátok elhinni: happy end-del zárult ez a történet. A dühös, immáron két tagúra bővült ellenőri kiscsapat dúlva fúlva a kisasszony őlébe dobta a sajtcédulát, a kisasszony személyi igazolványát és elvihazott.
Bennem azóta is a következő kérdések motoszkálnak:
1. Miért járnak el így a BKV-ellenőrei? 2. Mi a cél a sajtpapírral és a biankó papírossal, rajta az utas aláírásával? 3. Miért viharzottak el az ellenőrök? 4. Miért büdös kurva anyáztak le engem?
Üdv: Kiss Botond
Utolsó kommentek