Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Gnómok csinálják a menetrendet?

Örömmel értesültem róla, hogy a BKV egymáshoz hangolt menetrenddel segíti az átszállást a 14-es és a 3-as buszok között. (Itt jegyezném meg, hogy ez hazugság, mert pl. a 14-es busz menetrendje 2007 óta változatlan, a buszok csak bevárják egymást). Ez szép és jó, csak nem itt kellene kezdeni.

A 2-es villamos miért nem várja be a villamospótló buszt? Miért van az, hogy az 50 méterre a lámpánál álló buszt nem várja meg, hanem elindul? Miért nem lehet úgy megcsinálni a menetrendet, hogy a menetrend szerint érkező busz utasai át tudjanak szállni a menetrend szerint induló villamosra? Miért olyanok csinálják a menetrendet, akik sosem BKV-znak?

45 Tovább

Dolgoznak még emberek is a BKV-nál

Mert ugye az nem ember, aki folyton azt lesi, hogyan lehetne az utassal kicseszni.  Tibor barátunk elhagyta a telefonját, és 4 rendes BKV dolgozó közreműködésével hamar meg is találta. Örülök, ha ilyen levelet kapok. A levél végén a segítőkész trolis számát kiikszeltem, nem szeretnénk, ha a vezetés közbeni beszélgetésből még a dolgozónak lenne baja.
Üdv Figyelő!

Az eset ma (2008.06.17) történt velem úgy 11 óra felé. A gyors 130-as buszról akartam a Nagy Lajos Király útján átszállni a 3-as villamosra. A buszról még úgy tűnt, hogy el fogom érni a villamost, de mire odaértem az átkelőhöz már gyanús lett, hogy nem jön össze. Kikaptam volna a zsebemből a telefonomat, hogy megnézzem mennyi az idő, de hoppááá, a 130-ason kicsúszott a zsebemből.

Idegsokk, dejavu (egyszer pont ugyanígy hagytam el a telót), találtam egy telefonfülkét, beledobtam az egyetlen százasomat, és zavaromban fölhívtam a különleges tudakozót :) , aki megkísérelte nekem lediktálni a BKV zöldszámát (kapcsolni nem tudta). Persze pont ilyenkor jön oda füvet nyírni valami gépparaszt, szóval csak annyit tudtam meg, hogy 0680... és megszakadt.

Következő ötlet már jobban sült el, megvártam a 80-ast, ami 5 perc múlva jött, és vázoltam a pilótának a történteket. Ő erre rögtön hívta a központot, akikkel a rádió állapota miatt nem sikerült rögtön kapcsolatot létesíteni, így visszahívták a központból mobilon. (volt headset).A központos hölgy elkérte a telefonszámomat. Majd 2 megálló múlva hívott az eredménnyel, a telefonomat egy hosszú göndör hajú fiatalember találta meg, aki vár a Stadionoknál. Bódottá :)

Leszállok a stadionoknál, és rohanok a szolgálati helyiségbe az állomás túloldalára. Ott pihenő buszvezetők néztek rám kerek szemekkel, és a 130-as pilótája közölte, hogy ő bizony beszélt a központtal és megnézte a helyemet, de nem talált semmit, újabb pánikroham, de lassan összeállt a kép: a vezető nem azonos a becsületes megtalálóval! :) Kérésemre a 130as busz pilótája rendelkezésemre bocsátotta saját mobiltelefonját, hogy azon fölhívva a saját készülékemet megismerhessem annak tartózkodási helyét.

A kedves megtaláló a metróállomás átellenes (Hungária körút felőli) végénél várt. No itt már futottam. Kedves fiatal srác várt türelmesen kezében a telefonommal, melynek értéke ugyan elhanyagolható, de a benne tárolt feljegyzések és telefonszámok igen értékesek számomra. Ki sem tudtam eléggé fejezni hálámat, rögtön indult a dolgára. 10 percre rá fölhívott a központos hölgy, hogy megkaptam-e a telefonomat.

Köszönetet mondok: A srácnak, megtalálta a készüléket, és türelmesen várt, amíg én rohangáltam ész nélkül. Köszönetet mondok: A 80-as troli (XXX-es számú gép) vezetőjének, aki nem hajtott el, hogy ne zavarjam vezetés közben, sőt kedvesen, érdemben foglalkozott a problémámmal. Köszönetet mondok: Az épp szolgálatban lévő központos hölgynek, aki az egész "mentőakciót" koordinálta. Köszönetet mondok: A 130-as busz vezetőjének, aki saját telefonját adta oda használatra.

Mennyi az esély rá, hogy egyszerre 4 ilyen remek emberrel találkozzon bármelyikünk, fél órán belül? Netán mégis van remény?

Szép napot!

Tibor
80 Tovább

Bújtatott járatritkítás?

Kedves Figyelő!

Munkába járáshoz majd mindennap a BKV 16-os buszát használom, mivel a várba nem túl könnyű feljutni. Sajnos az utóbbi fél évben sorozatosan előfordult, hogy kimaradt egy-egy járat a fent említett vonalon. Tudom, hogy néhány perces eltérés a menetrendtől az a "városi közlekedés sajátosságai miatt" előfordulhat, de hogy ezen a rövid szakaszon (Deák tér-Erzsébet tér-Hild tér-Roosevelt tér-Clark Ádám tér-Donáti utca-Dísz tér; a menetrend szerint 8 perc) mindennapos hogy 1 járat kimarad?!

Arra is volt példa hogy az Erzsébet téren vártam a buszt (az Erzsébet téri megállóból jól rálátni a Deák téri megállóra ahonnan a busz elindul), ám hiába vártuk a többi utassal hogy elinduljon, szemmel jól láthatóan ált a megállóban, kimaradt egy járat, majd a köv. időpontban elindult. Ez biztosan nem a forgalom miatt történt. Megfigyeléseim alapján úgy tűnik, hogy amikor a forgalom miatt késve érkezik a busz a végállomásra, nem indul el rögtön, hogy a várakozó utasokat elszállítsa, hanem megvárja a menetrend szerinti köv. indulási időpontot. Véleményem szerint ha egy jármű késik, akkor az ilyen helyzetekben az utasok érdekeit szolgálva minél hamarabb meg kéne oldani a helyzetet, nem pedig a menetrendet kéne "kőbe vésett törvényként" értelmezni. Vagy lehet hogy ez a BKV új "bújtatott" járatritkítása?

Üdv:
tetem
60 Tovább

Szolgálati közlemény: E-mail címünk megváltozott

Az utóbbi napokban –hónapokban- több fontos e-mailt nem kaptunk meg, melyeket vártunk, fontosak voltak számunkra. Mivel a blog a beérkezett észrevételekre épül, így nem engedhetjük meg magunknak, hogy ezek a levelek eltűnjenek, semmibe vesszenek. Sajnos a jelenlegi levelező rendszer lelassult, késnek a levelek, vagy egyszerűen meg sem kapjuk őket, így többek javaslatára az Gmail szolgáltatásra térünk át. Ez annyit jelent, hogy ezentúl az észrevételeket a bkvfigyelo@gmail.com címre várjuk. A régi, indexes címet is olvasni fogjuk, ám aki biztosra szeretne menni, szeretné, hogy levele biztosan megérkezzen hozzánk, az a Gmail-es címre írjon.

Aki az elmúlt 1-2 hétben észrevételt küldött az Indexes címre, és az észrevétel nem jelent meg, küldje el levelét ismét, az új címünkre.

Köszönjük

bkvfigyelo@gmail.com

0 Tovább

Halláskárosodás a Volvo buszon

A karbantartás hiányából adódó meghibásodások nem csak a BKV-nál, hanem az alvállalkozónál, a Nógrád Volánnál is egyre sűrűbben megmutatják magukat. Hétvégén volt szerencsém utazni a 47-49V vonalon, egy Volvo 5000-es buszon. Arra nem térek ki, hogy a busz több helyen hullott darabjaira, mint ahány helyen csavar még tartotta. Ennél bosszantóbb volt a hátsó kocsiszekrényben dolgozó traktormotor, mely nem csak hangos, büdös is volt. Ha a szagot nem is, a hangot remélem a videó tovább tudja adni:

Ha nem indulna el a videó, kattints ide!
45 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek