Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egymást szívatják az utasok

Nem tudom az utasok hogy vannak vele, számomra szimpatikus az a vezető, aki megmutatja az utasoknak, hogy a tolakodások, ajtóvisszafogások miatt az utasok mennyi időt vesznek el egymástól és a vezetőtől, na meg azoktól, akik a másik megállóban már várják a villamost. Egy hasonló történet alant.
Tisztelt BKV figyelő!

Ma (május 8.) történt ez meg velem a 2023 pályaszámú Combinón, mely Petőfi híd budai hídfőnél 12:30 és 12:40 közt tartózkodott, a vezető sötét hajú és barna v fekete szemű, erősebb alkatú, és kreolbőrűnek tűnt, úgy emlékszem napszemüveget viselt. A 4-es villamos beérkezik a a Budafoki útra. Az ajtók nem nyílnak, valaki kopogott is az ajtón hogy mi van. Kb fél-1 perc múltán az ajtó kinyílik. Vezető:

"Aki esetleg nem értette volna hogy miért nem nyílt az ajtó (itt megakadt és újrakezdte). A végállomásnál ugyanennyi ideig akadályozták az ajtózáródást. Ha esetleg a Boráros téren emiatt valaki nem éri el a HÉV-et, ezeknek köszönje meg"

Kicsit tűnődtem, aztán kezdtem rájönni a dologra. (De ha rosszul következtetek, javítson ki aki már találkozott ezzel a vezetővel) A vezért idegesítette, hogy a végállomáson nem tudta gyorsan becsukni az ajtókat , ezért, hogy elégtételt vegyen, az összes következő megállónál felszállót azzal büntette, hogy az ajtózárást csak fél perc múlva oldotta fel. (központi gombbal ők szabályozzák az ajtó nyithatóságát).

Ennek köszönhetően még állhattunk vagy két percet, mert időközben a lámpa is "pirosra" váltott a villamos előtt. Meg tudom érteni, hogy sok nem megfelelően viselkedő utassal találkoznak a villamosvezetők. De milyen fasiszta megoldás az, hogy egyesek hülyesége miatt kollektív bűnösség elvén az egész utazóközönséget büntetjük? Nem is beszélve arról hogy csúcsidőben a sok utas miatti felszállás magával vonja azt, hogy a vezér nem tudja olyan gyorsan becsukni az ajtót, mint máskor. Még ha senki nem feszegeti az ajtót, akkor is. Ezzel az erővel minden megállónál "büntethetne" aztán az időtöbbletre még ráadódik hogy addigra esetlegesen tilosra vált a lámpa a kereszteződésben, és lesz egy kétszeres-háromszoros menetidő amit nem az utasoknak hanem neki köszönhetünk.

Nem elég a sztrájk már szabotálják is a forgalmat?
50 Tovább

Kar nélküli embertől követeltek rokkantigazolványt

Olyan embertől követeltek rokkantsági igazolványt a BKV ellenőrei, akinek vállból hiányzik mindkét keze, írja a Népszabadság. A törvény szerint ingyen utazhatna, még kísérőjének sem kell jegyet vennie. A BKV szerint az ellenőrök még rendesek is voltak, hiszen csak a kísérőt bírságolták meg.

Rokkantigazolványt követeltek Simon Csabától a BKV-ellenőrök az 56-os villamoson, írja a Népszabadság. Simon Csabánál nem volt igazolvány, amúgy is nehezen rántotta volna elő, hiszen mindkét karja vállból hiányzik.

A Népszabadság beszámolója szerint a súlyosan fogyatékosok a helyközi tömegközlekedést díjmentesen használhatkják, sőt, még kísérőjük is jegy nélkül utazhat. Simon nem tud kapaszkodni, ezért kísérő segítségére szorul. Mivel "állandó testőrt" nem tud megfizetni, alkalmi segítséget szokott kérni utastársaitól.

Se most Simont és kísérőjét is meg akarták büntetni a BKV ellenőrei. Simontól az ingyenes utazásra feljogosító igazolványt követeltek, majd közölték, hogy vagy adnak egy csekket 12 ezer forintról, vagy, ha helyben, készpénzben elintézik, akkor csak kísérőjét bírságolják meg.

A Népszabadság megkeresésére a BKV elismerte, hogy ellenőrei intézkedtek egy mozgássérült utassal szemben, "akinél semmilyen hivatalos dokumentum, díjmentes utazásra jogosító igazolás nem volt". A cég hivatalos álláspontja szerint az ellenőrök "eltekintettek" a megbírságolásától, de kísérőjét, akinek szintén nem volt díjmentes utazásra jogosító igazolványa - mivel ilyenje nem is lehet - megbírságolták.

A BKV szerint helyesen jártak el. "A BKV Zrt. számára kiemelten fontos a hátrányos helyzetben lévők, a mozgáskorlátozott embertársaink közlekedésének elősegítése. Ellenőreink tréningeken vesznek részt annak érdekében, hogy minden helyzetben, jogos pótdíjazási esetekben is az utasok emberi méltóságát és jogait tiszteletben tartva járjanak el" - állították a történtek után.

Index
177 Tovább

Otthagyta, a párját pedig odacsukta a HÉV

HÉV vezetőkről eddig post nem született, mostanáig. Annamari a párjával próbált felszállni a HÉV-re, két kerékpárral. A fiú szállt fel előbb, hogy felsegítse a két kerékpárt. Mikor az egyik fentvolt, visszafordult a másikért is és … a folytatást megtudhatjátok, ha elolvassátok a beküldő levelét:) Bár a levél már régi, mégis megtudhatjátok belőle, hogy ne szálljatok fel a HÉV-re.

Tisztelt Cím!

Az alább leírt esemény kapcsán szeretném szíves segítségüket kérni.

2007. 07. 14-én (szombaton) a Szigethalom-Gyártelep HÉV megállóban vártam a párommal az utolsó Budapest felé tartó HÉV szerelvényt. A szerelvény 23.00-kor meg is érkezett. A szerelvény utolsó ajtajához mentünk, mind a kettőnk biciklivel volt. A párom felszállt a biciklijével a HÉV-re, majd le akart szállni, hogy az én kerékpáromat is felemelje, amikoris a szerelmény elindult, az ajtóba "odacsípte" a páromat, engem pedig kerékpárostul a peronon hagyott. Hiába integettem jelezvén, hogy álljon meg, pár méter múlva csupán azért állt meg, hogy az ajtót ismételten becsukja, így a párom ki tudta venni a kezét és a lábát az ajtó szorításából, de sem leszállni, sem engem felsegíteni nem tudott.

Meg kell jegyeznem, hogy az eset rendkívüli módon felháborító, nemcsak azért mert a szerelvény nem várt meg mindkettőnket, vagy mert a páromat odacsípte, hanem mert ha a párom leszáll az én biciklimért, és esetleg akkor csukja be az ajtót, akkor az ő már felhelyezett kerékpárja mindkettőnk nélkül utazik a "semmibe", benne többek között egy nagy értékű fényképezőgéppel. Ez végül ugyan szerencsére nem történt meg, és egy megálló után a párom leszált, és visszajött értem, de így is rendkívül kellemetlen helyzetbe hozott minket a türelmetlen HÉV sofőr, arról nem is beszélve, hogy páromat elég csúnyán megütötte a rá csapódó szerelvény ajtó, és a késő éjjeli országúti hazabiciklizés sem volt igazán élmény.

Szeretném kérni, hogy a fent leírt eseményeket legyenek kedvesek kivizsgálni, és annak eredményéről tájékoztatni.

Köszönettel:
Annamária

BKV válasz:

54 Tovább

Kamu büntetések a BKV-nál

A BKV-figyelő mindig kiáll azok az utasok mellett, akiket a cég ellenőrei jogtalanul büntettek meg. A jogtalan büntetések alá sorolom a fiktív büntetéseket is, melyeket a BKV még bizonyítani sem tud. Ezeket gyűjtjük most, küldjétek őket, várjuk!
Szia BKV-Figyelõ!

Az volna a kérdésem, nincs-e rá mód valahogy, a blogodon keresztül, hogy akiket kamu büntetésekkel büntettek meg, valahogy összefogjunk? Úgy gondolom, többen többet el tudnánk érni, mint egyenként. Kaptam 6 büntetésrõl egy 70,000 ft-os fizetési felszólítást, kikértem a jegyzõkönyveket, egyrõl kiderült, hogy ha igaz is volt, elavult, a maradék 5-rõl meg meg vagyok gyõzõdve, hogy az ellenõr hamisított. Az elsõ büntetés mondjuk, hogy jogos, mert ugyan volt érvényes bérletem, a diákmatricám akkor járt le, vagyis egy héttel korábban, és még nem kaptam meg az újat.

Az összes többit szerintem ez alapján gyártotta két ellenõr, az egyik állítólag 3x (!!!) büntetett meg, ráadásul egymáshoz közeli idõpontokban, így már amiatt is emlékeznem kellene (ha lett volna ilyen) Hozzáteszem, abban az idõben bõven a Deák téren dolgoztam, minden áldott nap mentem, és aztán a diákbérlet nem olyan megterhelõ anyagilag, szóval 100%, hogy volt bérletem. Mint ahogy az elsõ büntetésnél is látszik, csak ott a matrica volt hiányos, ami mondjuk késõbb pótlódott, de azt most hagyjuk is, a többi 4 büntetést vitatom, amit ezután jött. (jééé) Tehát bérlet volt, és annyira hülye sem vagyok, hogy nem emlékeznék arra, hogy havonta büntetnek fél évig, utána-elõtte meg semmi. Ráadásul ugye 3x ugyanarra az ellenõrre meg aztán végképp emlékeznem kellene, de hát ugye az egész lehetetlen, érvényes bérlet birtokában.

Nonszensz, hogy még ha be is fizetném, mi a garancia arra, hogy nem kezdenek írogatni nekem újabb büntetéseket mondjuk mára, holnapra, jövõ hétre? Hozzáteszem, egy éve BKV-n sem ültem már. Mert ugye a befizetésnél ok, hogy lehet kérni, hogy adjanak ki igazolást arról, hogy akkor addig a napig nekem már nincs több lezáratlan ügyem, de hát ez nem zárja ki, hogy nem csinálnak újakat a jövõben. Külön figyelmet érdemel, hogy ami 3 büntetés egy ellenõr nevén van, kettõ között van vagy 8 nap, a harmadik másfél hónappal késõbb van, mind a hármat ugyanazzal a tollal írták, ráadásul tipikusan nõi írással férfi büntetett meg állítólag, még kis karikákat is rajzolt az i betûk felé, és az is világosan látszik, hogy azt nem állva, hanem kényelmesen egy asztalnál írta meg valaki. Nem tudom, mikor és hogy kell elszámolniuk (aznap, vagy kitép pár lapot, és késõbb adja le, vagy maga a BKV is benne van a kamubüntik gyártásában), de felettébb érdekes.

Azt is felháborítónak tartom, hogy miért egyben kapok értesítést évekkel késõbb egy sima mezei levélként jóval korábbi állítólagos büntetésekrõl, ekkor megtaláltak, akkor meg nem? Szóval jó lenne összefogni, ha már csak 10 ember van hasonló szituban, együtt megbízni egy jogászt, és kész vagyok pert indítani csalásért, meg amit lehet, de nem fogok befizetni 70,000 ft-ot azért, mert egy ellenõr, vagy a bkv vagy akárki a már náluk lévõ régebbi adatok alapján megbüntet.

Érdekes lenne megnézni, hány embert büntetett meg ugyanaz az ellenõr. (amúgy B. János 945, nem tudom, van-e értelme nyilvánosságra hozni, de tudd:-) Szerinted? Légyszives, nyilvánosan ne jelentesd meg a nevem, mert a bkv kész, és újabbakat fog nekem generálni.

Köszi, jó munkát, és nagyon jó a blogod:-)
117 Tovább

Hová tűnnek a milliárdok?

Megkeresett egy BKV-s a napokban, hogy név nélkül el szeretné mondani a véleményét a munkáltatójáról. Mivel a BKV-figyelőn bárki elmondhatja véleményét, így Ő is megteheti, azonban ki kell emelnünk, hogy állításait semmilyen írásos anyaggal nem tudja alátámasztani, ahogy ő mondja: "semmi írásos bizonyítékkal nem rendelkezem, csupán jópár BKV-s elmondása. De ha az ember megkérdezi bármelyik BKV-st, hogy tud-e valami "csúnya dolgot", órákig tudna mesélni."

Az ember évek óta hallgatja, hogy a BKV milyen nehéz helyzetben van. A baj csak az, hogy "ott fent" úgy szórják a pénzt, hogy csak na. Levelem célja nem a világmegváltás, csupán jó érzés kiírni magamból azokat a dolgokat, amik bántják az ember szemét. Tenni ellene nem tudok, maximum kibeszélni (illetve kipötyögni) magamból.

Tudom, hogy a BKV nehéz anyagi helyzetben van. Azt is tudom, hogy nehéz egy ilyen nagy céget nyereségesen üzemeltetni. Ha jól tudom (javítsatok ki, ha tévedek) Európa összes országában "nyereségtelen" a tömegközlekedés. Nem is lehet nyereséges, nem ez a célja. A célja az, hogy megfelelő állami támogatás mellett, elérhető áron biztosítsa a város tömegközlekedését. Hogy a felnőttek dolgozni tudjanak járni, a diákok meg iskolába. A BKV-nál is folyamatosan megy a sírás az anyagi okok miatt, amit megértek, azonban tenni keveset tesznek ellene. Lehet, hogy én látom rosszul, de nem igazán ott fogják meg a pénzt, ahol lehetne illetve kellene. Értem a járatritkítási terveket, az elbocsájtásokat, a spórolásokat. Mégha nem is mindennel értek egyet.

Azonban eddig nem volt olyan vezető, aki igazán a problémák mélyére mert volna nyúlni. Lásd az elmúlt időszakot a politikai életben, ahol gyökeres változásokat akartak(akarnak), több-kevesebb sikerrel. Most itt nem akarok politizálni, mert egyrészt nem ez a szándékom, másrészt ezt (is) ki-ki a maga szemszögéből nézi. De azt egyik párt sem vitatja, hogy "ezek ott fönt" olyan dolgokhoz nyúltak hozzá, amihez a rendszerváltás óta senki sem mert. Lehet, hogy jól vagy rosszul csinálják, most itt nem ez a lényeg, hanem hogy belenyúltak a méhkasba. Erre lenne szükség a BKV-nál is. Ha jönne egy olyan vezető, akit nem érdekelnek az összefonódások, aki gondolkodás nélkül széttépne olyan szerződéseket, amik finoman szólva előnytelenek a BKV-nak, aki elsősorban az elvégzett munka érdekel.

A probléma gyökere természetesen itt is az, hogy "állami" cégről van szó, az érintett emberek nem a saját pénzükről döntenek. Ha ez nem állami, hanem maszek lenne, kétszer is meggondolnák, mire mennyit költenek. A maszek világban egy cégvezető azt nézi, hogy a problémáját vagy munkáját ki, mennyiért és milyen minőségben tudja megcsinálni. Hogy mikre gondolok? Egy átlagos utas annyit lát, hogy (ha nehezen is) megveszi a havi bérletet, reggel felkel, elmegy dolgozni vagy iskolába, délután meg haza. Esetenként "szülőzik", ha késik a busz, vagy koszosak a járatok. Látványintézkedéseket itt lehet hozni, mert az utasközösség ezt látja. Azonban azt, hogy a remizben vagy az íróasztal mellett mi történik, azt csak kevesen tudhatják. Bárki is lesz az új BKV vezér, addig nem lesz "rend", amíg olyanra és annyit költenek, ami megmagyarázhatatlan. Illetve megmagyarázható, nehezen bizonyítható. :( A két legpazarlóbb területen kellene tisztogatni. Az egyik a bérek, a másik az anyag- és szolgáltatás vásárlás.

A bérek esetén sokat lehetne spórolni. És itt nem a "melósok" fizetésére gondolok. Röhej, hogy miközben sztrájkolnak meg hisztiznek a kevés támogatás miatt (is), aközben a vezetők többszázezres fizetést visznek haza, amely a járulékokkal és egyéb juttatásokkal elég szép pénzt vesz ki a BKV zsebéből. És akkor még nem beszéltünk a különböző prémiumokról, ahol ugyebár az kapja a legkevesebbet, aki a legtöbbet tesz érte. A fentiek csak lefölözik a keretet. És persze nekik és a családtagoknak ingyenes éves bérlet is jár. Jah, és persze hogy ne legyen túl sok az irodista, sok vezető sofőrállományban van. Így könnyű mondani, hogy milyen jó a sofőrök átlagkeresete. Ha én kapok 150ezret, te 350-et, akkor tök jó, mert átlagban 250 a fizetésünk. :) Persze máshol is elég szépen elmegy a pénz. Elég csak az anyag, szerszám- és szolgáltatásvásárlásokra gondolni. Miért van az, hogy az első barkácsboltban 500 Ft-ért megvehető kalapácsot a cég 2000-2500-ért veszi? És ez csak egy kalapács.

57 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek