Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Vakvezető kutyákról, újra

Tisztelt BKV Zrt!

Ezúton kezdeményezném az Önök Társasága utazási feltételeinek módosítását, a következők szerint.

Ez áll a jelenlegi szabályzatban:

"A rendőrségi, a mozgáskorlátozott személyt segítő és a vakvezető kutya utaztatása díjtalan. Egy járművön (szerelvényenként) csak egy kutya szállítható, szájkosárral, pórázon és tiszta állapotban."

Bizonyára Önök is értesültek arról a nemrég történt, sajnálatos esetről, mely során egy vak házaspárt nem akartak leengedni az ellenőrök a metróba, mivel vakvezető kutyáik nem rendelkeztek szájkosárral. Az esetről bővebben itt olvashatnak: http://bkvfigyelo.blog.hu/2007/09/20/vakokat_csesztetnek_az_ellenorok

A vakvezető és a mozgáskorlátozottakat segítő kutyákat zavarja munkájuk során a szájkosár. Ezeket a kutyákat hosszú éveken át képzik, nem agresszívak, az utazóközönségre nézve semmilyen veszélyt nem jelentenek. Ezért javasolnám, hogy rájuk nézve ne legyen kötelező a szájkosár.

A vakvezető kutyák számára ezenfelül a mozgólépcsők is gondot jelentenek. A vakok általában az álló mozgólépcsőn gyalogolnak le vagy fel kutyájukkal. Londonban a vakvezető kutyás vakok számára a személyzet leállítja a mozgólépcsőket azokon az állomásokon, ahol nincs lift vagy lépcső. Hasznos lenne a BKV számára is valamiféle hasonló belső utasítás.

Kérem, tájékoztassanak Társaságuk fentiekkel kapcsolatos álláspontjáról.

Előre is köszönöm

moon

BKV válasza:

48 Tovább

Szinte lehetetlen jegyet venni hétvégén

Nagyban zajlik a BKV „Blicc Over” akciója, és elvileg mindent megtesznek azért, hogy visszaszorítsák a bliccelést. Vasárnap este körbenéztem a Móricz Zsigmond körtér – Bertalan Lajos utca – Szent Gellért tér vonalon, illetve a Deák téri metróállomás bejáratánál. 18 jegyautomatából 4(!) működött, a többin a szokásos hibaüzenet volt olvasható. Egyszer már felhívtuk a társaság figyelmét, hogy ez így nem elfogadható, de úgy néz ki hiába beszélünk. Az utas nem tehet mást, mint rohangál az esőben, hidegben, működő automatát keresni, vagy felszáll jegy nélkül. Még egy olyan dolog, amire az értelmetlen reklámokba nyomott milliókat lehetne költeni.

Számomra még mindig érthetetlen, hogy az automatákat üzemeltető Protokon Kft. mit keres még a cégnél, miért nem keresnek egy másik alvállalkozót?
31 Tovább

"Köszönd meg, ha megvár a busz"



Kedves figyelők!
 
Szeretnék megosztani egy pénteki esetet az oldal olvasóival.
Ezt talán közelebb visz mindenkit ahhoz, hogy miért olyan az általános vélekedés a vállalatról amilyen.
 
Pénteken hazafele utaztam a 20-as autóbuszon. A vonalon nemrég új arcok jelentek meg sofőrként, amin ugyan meglepődtem, de nem tartottam bajnak. Az Erdősor út-i megállóban (mivel végállomásnak van hívva) mint mindíg most is több időt töltött a busz. Kissé távolabb van a piros 20-as megállója, ahonnan egy nő futott a buszunk felé. Mikor már csak méterekre járt a busztól, megszólalt a jelző, és azonnal zárodtak az ajtók is. Szegény lendületből még a középső ajtóig futott, mikor még a busz el sem indult. Lehetetlen, hogy a sofőr nem látta. Busz ki a megállóból, és ment. Miért törődjön az utassal... BPO-601 07.11.09. 16:00 Erdősor út. Nem az első, és nem is az utolsó akivel hasonló történt. Ezt korábban valaki már a buszon belül meg is örökítette, amit sikerült pár hónapja lefotóznom. Most is ugyanaz a busz. MIlyen furcsa... (És az utastájékoztatás csodája: Hónapok óta jár a vonalon a busz, de a táblát nem cserélték le, és még mindíg egy Moszkva tér-i végállomás szerepel rajta, és nem tudom hányas busz jelzés)
 
Az általános járművezetői hozzáállásról egy barátomat tudom idézni, aki villamosozott egy darabig: "Aki a járművön van, vagy a megállóban áll az  utas, aki fut felé, az nem!"
 
maxt
109 Tovább

Ismét egy tiszta BKV busz

Próbáld ki az index új képmegosztó oldalát! Indafotó!
52 Tovább

BKV 2008

BKV 2008: Több átszállás, kevesebb járat


Megszűnhet jövőre a 9-es, a 38A és a 130-as busz, megfeleznék a 86-os és a 14-es busz vonalát, eltűnhet a 12-es villamos, derül ki egy, az Index birtokába jutott BKV-s munkaanyagból. Kényelmetlenebb lesz a tömegközlekedés, de állítólag kevesebbe fog kerülni. Mi jöhet még, ha a busz nem?

Fontos, kihasznált járatok megszüntetését tartalmazza az a munkaanyag, amely a BKV 2008-ra tervezett járatritkításait tartalmazza, és amelynek egy része az Index birtokába jutott.

A járatritkításról, átszervezésről és a tarifaemelésről a döntést a főpolgármesteri kabinet hozza meg, a közgyűlés december 20-án dönthet.

Mint arról már beszámoltunk, a BKV a racionalizálás és a megszorítások jegyében 2008-ra összteljesítményének 10 százalékos csökkentését tervezi, amely sajtóértesülések szerint a menetrendi változások mellett 40 járat megszüntetését jelenti.

Az Index birtokában lévő anyag szerint a párhuzamosságok (mármint a BKV szerinti párhuzamosságok) megszüntetése jegyében összesen 32 busz- és villamosjárat szűnhet, rövidülhet meg. A BKV olyan útvonalakon tervez módosításokat, ahol az adott vonal mellett párhuzamosan más tömegközlekedési eszköz is kiszolgálhatja az utasokat.

Így pl. előfordulhat, hogy aki eddig Óbudán BKV-busszal közlekedett, kénytelen lesz Volán-buszt használni, de Rákoskeresztúron a vonat miatt ritkítanának buszjáratot, másutt a villamos miatt szűnnek meg vonalak. Vannak arra utaló jelek is (lásd a keretest), hogy ez csak a tervezett harmada.

A közlekedési cég járatritkítási terveit a gazdaságosabb működés vezérli: éves szinten több milliárd forintot kell megspórolnia ugyanis a cégnek.

A terveket látva azonban felmerül a kérdés, a vonalanként, éves szinten jelentkező néhány tízmillió forintos megtakarításért cserébe érdemes-e fizető utasokat elveszteni (vagyis autóba ültetni), illetve a budapesti tömegközlekedést még kényelmetlenebbé tenni: az úgynevezett párhuzamosságok erőltetett megszüntetése ugyanis a legtöbb esetben plusz egy átszállással hosszabbítja meg a menetidőt.
94 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek