Napokban nézegettem a 23-as busz menetrendjét, és egy élég nagy hibát találtam benne. Lehet, hogy direkt, lehet, hogy véletlenül, de a menetrendben az esti órákban (10 perces követés) Az óra elején, az első busz durván 20 perccel indul a másik után (bekeretezett rész) 18 órakor az utolsó busz 58 perckor indul Pesterzsébetről, az ezt követő órában, az első busz 19:17 perckor ez durván 20 perces követés. Ez azért furcsa, mert ebben a két órában 10 percenként követik egymást a buszok, és a 19:17-es mindig tele van, így szükség lenne, hogy a hétköznapi menetrend mintájára a 19:07-es autóbusz is közlekedjen. Megkérném a BKV-t, hogy a menetrendben lévő hibát a lehető legrövidebb időn belül javítsák ki, hogy ne kelljen az utasoknak nyomorogni a 19:17-es Pesterzsébetről induló autóbuszon.
A kimaradó járat
Viszonylat jelzések
Sziasztok!
Semmi konkrét eset, csak van időm egy kicsit bosszankodni fővárosunk tömegközlekedési monopolistáján:
Megfigyeltétek már, hogy egyre mélyebbre (a BKV Figyelő logóján is látható kétéltű állat ülepe alá) süllyed a BKV viszonylatjelzési rendszere? Nem a mostanában beindított átszámozásokról van szó, hanem ahogy ezek, és minden más kijelzés megjelenik a járműveken. Főleg a buszokon.
De ha már az átszámozásos reformot említettem, akkor innen az első néhány példa:
233E: remek kis járat, biztos hasznos. Én nem élek vele, csak egy szakaszon egy útvonalon közlekedünk, így van szerencsém sokszor látni. A bevezetése utáni néhány napban futottak rajta olyan "régi" csuklós Ikarusok (280-asok), amelyeknek a műanyag táblájára ráeszkábált, nyomtatott papírmontázzsal volt osszerakva a 233E jelzés, meg a két végállomás. Ez mondjuk nem baj, csak bizonyos igénytelenségre enged következtetni.
Nagyobb baj az, hogy ugyanezen a vonalon közlekedett - talán még közlekedik is - legalább egy olyan "újabb" Ikarus is (435-ös), aminek a fekete alapon sárga (zöld?) lapkás Fok-Gyem kijelzőjébe bizonyára nem volt beprogramozva a viszonylat. Az illetékes elvtárstól meg csak annyira tellett, hogy a buszon körbe mindössze a 233-as jelzés volt látható. Mögötte az E sehol, végállomás jelzése sehol, ablakba manuálisan kirakott műanyag tábla sehol. Új járat, az utasok még hozzá sem szokhattak, és máris összezavarják őket.
Boxeres sofőr
Helló
Kollega vagyok a blog.hu-ról, múltkor mikor néztem a blogod, eszembe jutott valami, amit tesóm fotózott a 7-es buszon vagy egy fél éve.
Igen meglepő dolgot tárolt a buszsofőr a kabinjában.
Nem tudhatom a háttérsztoriját, lehet hogy ő vette el valakitől, vagy már támadták meg, nem akarok semmit kijelenteni, de talán mégis el lehetett volna dugni vagy valami, eléggé meghökkentő látvány.
üdv: freddyD
Hogyan rontsuk el azt is, ami jó?
Szombaton arra lettem figyelmes a 6-os villamoson, hogy az utastájékoztató hölgy igen csak berekedt. Az még a kisebb baj, hogy a lehető legrosszabb hangot választották ki, de sikerült egy viszonylag használható tájékoztató rendszert teljesen leamortizálni.
A Combino villamosokon eddig egy igen kellemes hangú nő, szinte az összes átszállási lehetőséget felsorolta, busztól a metróig, mindent. Szombatig. Az új nő csak a fontosabb átszállási lehetőségeket (HÉV, metró, földalatti) mondja be, a többit a kijelzőn olvashatjuk le, illetve az ajtók fölött lévő matricán nézhetjük meg. Egyet nem értek, Miért kellett ezt? Miért kellett egy jól megszokott, jó tájékoztató rendszert szétbarmolni? Megértem, hogy a rengeteg átszámozott járat miatt szükség volt a módosításra, de miért nem lehet ezeket ugyan úgy bemondani mint a régieket? Miért kell visszafelé fejlődni?
Teljesen olyan érzésem van, hogy a BKV szándékosan szívatja a vak utasokat, múltkor a metrón, most pedig a villamoson.
BKV-s válasz, két észrevétel
Tisztelt BKV Figyelő!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Tájékoztatjuk arról, hogy a járművek mosására vonatkozó kérésüket továbbítottuk a sajtó@bkv.hu-ra. Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.
Budapest, 2007. szeptember 20.
Üdvözlettel: Ügyfélszolgálat
Nem áll meg az éjszakai járat:
Ked Hölgyem/Uram!
Panasszal szeretnék élni.
A 2007.09.19.-ről 20-ra éjjel a 02.21.-es 908-as éjszakai buszjárat Cinkota felé egyszerűen nem állt meg az Oltvány utcai megállónál, annak ellenére, hogy a kollégám kint állt a megállóban, jól láthatóan. Még csak nem is gyorsan jött. A kollegám 15 perccel korábban ment ki a buszhoz és mivel a busz nem állt
meg, újabb egy órát kellett a megállóban töltenie. A kollegáim nem szórakozásból járnak az éjszaki járattal, hanem munkából,
fáradtan. Nem első alkalommal történt, hogy a busz nem állt meg. Kérem hogy éresítsenek, hogy a jövőben hogyan lehet az ilyen kellemetlen helyzeteket elkerülni.
Üdvözlettel:
Boross Tamás
üzletvezető-konyhafőnök
30 415 47 05
Sas Club étterem
Amikor a busz nem áll meg:
Utolsó kommentek