A metróra szükség van, "nem csak ezt, más metrót is fogunk építeni" - mondta a Fidesz elnöke.
Az új kormánynak és Budapest új vezetésének választ kell adnia arra, miért kerül a 4-es metró két-háromszorosába annak, mint kellene; a metróügy az egyik nagy ügy lesz, amit lehetőleg rövid idő alatt ki kell vizsgálni - jelentette ki Orbán Viktor, a Fidesz elnöke szerdán, Tarlós István fővárosi frakcióvezető Budapest-programjának bemutatóján.
Tarlós István programjában az szerepel, hogy felül kell vizsgálni a 4-es metró szerződéseit. Egy ezt firtató kérdésre válaszolva Tarlós István hangsúlyozta: nem azt mondják, hogy a metrót nem kell befejezni, és nyomatékosította, hogy nem akarják leállítani az építkezést. Ugyanakkor megjegyezte: a II. szakaszra jelenleg nincs pénz, és "imádkozni lehet, hogy legyen miből kifizetni" az első szakaszt.
Orbán már a következő metrót építené
Flitatorigát
A fenti képet SBoti nevű olvasónk készítette a Szentendrei HÉV egyik kocsijában. Ahogy nézegette a tájékoztató matricákat azt vette észre, hogy a Filatorigát megállóhely sok esetben hibásan, Flitatorigát néven van feltüntetve. Furcsa, hogy ez sem a tájékoztatót készítőknek, sem a nyomdászoknak, sem a matricát felragasztóknak nem tűnt fel.
500 forintért akart jegyet adni a buszvezető
A 81-es troli egyik utasa jegyet szeretett volna venni az utazáshoz. A megállóban nem volt se pénztár, se automata, ezért a buszvezetőhöz ment oda, aki adott neki jegyet, de csak 500 forintért. A buszvezető el is vette a papírpénzt, átadta a jegyet, majd maga részéről elintézettnek tekintette az ügyet. Szerencsére egy másik utas tudott pénzt váltani, így később megkapta a visszajárót. Ha a megállóban nincs jegyvásárlási lehetőség, legalább az elvárható lenne, hogy a járművezetőnél legyen néhány darab 100-as, hogy ilyen esetben vissza tudjon adni:
Kedves BKV-figyelő!
Csütörtökön, október 22-én este 9 óra tájban, bár már nem nagyon emlékszem pontosan az órára, utaztam a 236-os számú 81-as trolibuszon. Felszállt egy fiatal, diák kinézetű szőke hajú hölgy egy nagy csomaggal és vonaljegyet kért a sofőrtől. A hölgynél nem volt aprópénz, csak egy ötszázas. A kérdésére, hogy vissza tud-e adni az összegből, a sofőr igen goromba elutasításban részesítette. Való igaz, hogy a vonaljegy a buszvezetőtől vásárolva 400 FT. és ki van írva, hogy aprópénzt kell előkészíteni, de van az úgy, hogy az embernél nincs pontosan kiszámítható aprópénz, és feltételezhető, hogy már adott el jegyet előtte ugyanígy a sofőr, és lett volna egy százasa visszaadni.
Megint drágult a 4-es metró
Majdnem 20 milliárd forinttal drágult újra a metró összköltsége a most elkészült negyedéves metrójelentés szerint. Az okok: kisebb uniós támogatás, áfaemelés, árfolyamváltozás.
Az Index birtokába került legújabb metrójelentés szerint a projekt várható összköltségét 2009 augusztusában vizsgálták felül. A számítások során figyelembe vett tényezők hatására az I-II. szakasz együttes projektköltsége 516 753,6 millió forintról 533 222,1 millió forintra emelkedett.
Az összköltségen belül az I. szakasz tervezett projektköltsége a korábbi 353 766,3 millió forintról 366 096 millió forintra növekedett. 2009. májusban ugyanis a Kohéziós Alaphoz beadott kérelemben az elszámolható költség összegét lecsökkentették, mivel az uniós bizottság 11 szerződést nem elszámolhatónak minősített.
Megtolta a villamos a szabálytalan kerékpárost
Olvasónk érdekes esetnek volt szemtanúja az Astorián. A villamosmegállóba beállt egy 49-es villamos, ami mögött egy kerékpáros állt, majd beállt a 47-es villamos is úgy, hogy körülbelül 3 centiméter volt a jármű ütközője és a bicikli kereke között. A villamosvezető úgy gondolta megleckézteti a szabálytalanul közlekedő kerékpárost. Elindította a villamost, és az ütközővel megtolta a biciklit:
Kedves BKV-figyelő!
Az alábbi rövid történetet szeretném megosztani.
Tegnap, azaz 2009.10.15-én villamosra vártam az Astorián. 19:08-kor meg is érkezett egy 49-es villamos a Deák felől, mögötte közvetlenül a 47-es villamos, a kettő között pedig egy kerékpáros. A 49-es beállt a megállóba, a kerékpáros a villamos mögé, a 47-es szintúgy, körülbelül 3 centivel a biciklis kereke mögött. Már ezt erősnek éreztem, de ami igazán durva volt, hogy a villamosvezető elvigyorodott, a villamost elindította és szándékosan meglökte vele a kerékpárost.
Utolsó kommentek