Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A hibás harmonikánál jutott kipufogógáz az utastérbe

Sok olyan panasz jelent már meg a blogon, amiben olvasónk leírták, hogy a BKV régebbi buszain majdnem megfulladtak az utastérbe visszaáramló kipufogógáz miatt. Az egyik ilyen panaszt továbbítottam az ÁNTSZ-nek, amire a BKV vezérigazgatójával közösen a lenti választ adták. Bízom benne, hogy a levélben lévő ígéretet betartják:

Tisztelt Gál Mihály!

A tárgyban megjelölt bejelentéssel kapcsolatban a BKV Zrt. vezérigazgatója az alábbi tájékoztatást adta Intézetünknek:

"A bejelentő által rendszámmal is beazonosított BPO-479 rendszámú autóbuszt soron kívüli vizsgálatnak vetettük alá.

Az autóbusz vizsgálata során megállapítottuk, a kocsiszekrény jó állapotban van (4 éve volt felújítva), a kipufogórendszer tömített, mindkét harmonika ép, sérülésmentes, azonban az egyik részen a harmonika rögzítése meglazult. Ezen a résen juthatott be a kipufogógáz a harmonikatérbe, amit - annak még alacsony koncentrációban is erős szaga miatt - az utasunk érzékelhetett. A rögzítést azonnal megerősítettük, azaz a feltárt folytonossági hiányt megszüntettük.

57 Tovább

Ha ideér a járvány, leáll a BKV

Az Index birtokába került a BKV nemrég kidolgozott pandémiás tervének tervezete.

Ha elrendelik a 6-os fokozatot, azaz a járvány hivatalosan is globális méretűvé nő, akkor a BKV esetében még további hat alfázis érvényes, aminek a legsúlyosabb változataként leállítják a teljes tömegközlekedést. A negyedik alfázisnál a BKV-dolgozóknak megszervezik a bejárást gépkocsival (esetleg biciklizhetnek vagy gyalogolhatnak még). Védőoltást először a vezérigazgató, utoljára a vulkanizáló kap a cégnél.

Elkészült a BKV pandémiás tervének tervezete, amit az járvány hazai terjedésekor léptetnének életbe. A tervezetet egyelőre különböző szinteken véleményezik a cégnél. A Nemzeti Influenza Pandémiás Tervre épülő speciális terv a járvány terjedésének 3., 4., 5., és 6. fázisára fogalmaz meg utasításokat (jelenleg az 5. fokozat van érvényben, a WHO még nem rendelte el a 6. fokozatot).

0 Tovább

Biciklire váltanak az elkeseredett utasok?

A BKV évek óta alig tesz azért valamit, hogy több utasa legyen, és a már meglévő utasok elégedettek legyenek a szolgáltatással. Járatcsökketések, nagyobb kosz, rendszeres műszaki hiba, drágább szolgáltatás. Így tudnám jellemezni a BKV elmúlt 1-2 évét. Olvasónk szerint épp ez lehet az oka annak, hogy többen alternatívát keresnek:

Hali!

A sok verekedős történet között pihenésképpen ajánlanék figyelmedbe egy lappangó témát :)

A társadalmilag is aktív (főleg városi) biciklis közösségnek ugyan nem az a célja, hogy a BKV-tól szipkázzon el utasokat, hanem inkább az, hogy autósokat "ültessen" biciklire (pontosabban arra biztassa az embereket, hogy tudatosan válasszanak a közlekedési alternatívák közül), mégis egyre több olyan beszámolót hallok/olvasok mint az alábbi:

Kb. egy hónapja kattantam rá a nyélre. A bringázz-a-munkába kampány vett rá, hogy leporoljam a régi rozsdafoltos cangát és BKV helyett bringázzak a gyárba. Azóta letekertem 600 km-t és most már nem vagyok hajlandó visszaülni a BKV-re. Felkészültem az esőre, vettem lámpát (bár ez még elég light-os), sisak az alap volt már az első napon is. Igyekszem minél hamarabb levetni a kocabőrt, ezért kerülöm a járdát és vagy bringaúton vagy az utakon rakom. A pirosokon nem megyek át, csak ha tényleg nincs semmi a láthatáron.

Néha még sikerül extrém bénázásba keveredni, ha ezzel valakit veszélyeztetek vagy akadályozok, szorri, előbb-utóbb ez is elmúlik :)

CM 2009. 04. 29

0 Tovább

Szívtak az utasok a csütörtöki péntek miatt

Április 30-án csütörtökön a csütörtök volt. Kivéve a BKV-nál, és a Volánnál, ahol pénteki menetrend szerint jártak a buszok. Hivatalos indoklás szerint azért, mert a menetrendben lévő "Péntek" felirat a hét utolsó munkanapjára utal, ami ezen a héten csütörtök volt. (Miért nem lehet kiírni, hogy a "Hét utolsó munkanapja"?) Olvasónk több utastársával együtt várta a 122-es buszt a megállóban, ami pénteken 17 óráig, hétfőtől csütörtökig 18 óra után is közlekedik. Vártak, de hiába, mert senki nem szólt nekik, hogy péntek van:

Sziasztok!

Tegnap , április 30.-án csütörtökön ( a csütörtöknek jelentősége van) azt tapasztaltam, hogy a BKV-nál PÉNTEK van. A 122 busz pénteken 17:30-ig jár, míg más munkanapokon 18:30-ig. Jópár sorstársammal együtt hiába álltunk 18 órakor a 122-es megállójában, a busz nem jött.

48 Tovább

„Halálra verlek, ha nem leszek szolgálatban”

A lenti levél is példa arra, hogy nem csak a biztonsági őrök, hanem az ellenőrök között is van néhány gyökér. Olvasónkra azért támadt rá az egyik, mert a szokásosnál egy kicsit hosszabb ideig kereste a táskája alján lévő érvényes -egyébként érvényes- vonaljegyet. Olvasónak az ellenőr veréssel veréssel fenyegette majd, majd elővette a pénztárcáját és azt mondta: "ha bedugsz ide valamit talán megúszhatod."

Tisztelt Ügyintéző!

Ma, 2009. április 29-én délelőtt 10:30 körül felszálltam a Nyugati pályaudvarnál a 4-es vagy 6-os villamosra, nem emlékszem pontosan. Felszállás után egy ellenőr lépett hozzám, társai nem voltak, vagy nem láttam őket. Kérte a jegyemet, melyet a nálam lévő rengeteg papír és sok-sok zseb miatt fél percig kerestem. Mikor előhúztam, az ellenőr rámförmedt, hogy "siess vagy kapsz két nagy pofont".

54 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek