Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Balesetet okozott a gyorshajtó buszsofőr

Figyelmetlen volt és gyorsan hajtott, ezért kényszerült hirtelen fékezésre a 21-es busz egyik vezetője a lent olvasható panasz írójának állításai szerint. Mint az a történetből kiderül, egy zebránál, ahol a busz előtt haladó kocsisor megállt, a busz akkorát fékezett, hogy többen elestek, egy fiatal srácnak pedig eltörött a karja. Részletek alant:

Kedves BKV-figyelő!

Felháborodásomnak adok hangot a 2012. 09. 24-én a 21-es buszon történt eseményről. Egy felelőtlen sofőr vezette a 21-es buszt és 9 óra 5 perc körül meg is történt a baj! Egy zebra előtt minden autó megállt s mivel a sofőr túl gyorsan ment beletaposott a fékbe, s a buszon többen elestek. Egy nagymama az unokájával leesett a földre, egy fiatal srácnak pedig eltört a karja!

Már amikor Elindultunk a Normafa megállóból az átlagnál jobban sietett, van egy 40-es tábla melynél ki is írja a sebességet. Majdnem 60 km/h-t mutatott!

Ennek az eszement száguldozásnak lett következménye a baleset. Egyértelmű a buszvezető felelőtlen magatartása.

A busz rendszáma: MCX-181.

8 Tovább

A szabályosan közlekedőkre uszítják rá a BKK jegyellenőreit?

Pár napja a fent látható képet tettük közzé a blog Facebook oldalán, ezzel kapcsolatban fordult most hozzánk olvasónk, Ádám. Állítása szerint a BKK-nál dolgozott az utóbbi hetekben jegyellenőrként, ahol azt adták ki nekik utasításba, hogy mindenkit meg kell büntetni, még a bérleteseket is, és arra bátorították őket, hogy vessenek be különféle cseleket is. Azért épp a fizető utasokra szállnak rá, mert a notórius bliccelő nem együttműködő és nem fizet, míg a becsületes bérletvásárló fél a magas bírságtól, és inkább a helyszínen rendezi az ügyet, -állítja olvasónk.

A levélben olvasott vádak igen komolyak, kezeljétek őket fenntartással! 

Tisztelt BKV-figyelő!

22 éves pályakezdő fiatal vagyok. Idén végeztem tanulmányaimmal, de nem találtam munkát. Végső elkeseredésemben jelentkeztem a BKK-hoz jegyellenőrnek, hogy ne keljen a szüleim pénztárcáján élnem. A napokban megjelent cikkek olvasása után döntöttem úgy, hogy ott hagyom munkámat és leírom tapasztalataimat.

Sajnos nem légből kapott városi legenda, miszerint kötelező bírság kvótát kell felmutatnunk havonta. A BKV folyamatosan pénzhiánnyal küszködik amit a meetingeken nem rejtenek véka alá. Aki két hónapon keresztül nem hozza az elvárt mennyiséget azt elbocsájtják! Sok buta és primitív ember dolgozik a cégnél mert sajnos más munkára nem alkalmas, de sok értelmes tanult ember is akiknek meg nincs más munkalehetőségük, a megélhetés viszont mindennél fontosabb!

Még a hónap közepén volt egy nagyobb meeting. Én akkor 2 hete voltam a BKK-nál, ahol elmondták, hogy mik az elvárások. A lényeg az volt, hogy minél több embert megbüntetni. Mivel fizetésünk nem túl magas érthetően a testi épségünket nem kockáztatjuk, így sok bliccelő megússza mindenféle retorzió nélkül. Így kénytelenek vagyunk az érvényes jeggyel és bérlettel utazókra ráállni. 

Én már az elején megmondtam a kollégáimnak, hogy ezt az én gyomrom nem veszik be. Elmondták, hogy ezzel a cég vezetése is tisztában van. Kioktattak, hogy ha gyorsan kitépem valakinek a kezéből a jegyet vagy bérletet és zsebre vágom utána az illető elvileg már nem tudja bizonyítani, hogy volt érvényes jegye vagy bérlete. A rendőrt hív fognak nekem falazni. A biztonsági kamerák sok helyen nem működnek, de jóban vannak a forgalmistákkal is. Az egész rendszer jól kivan találva, sokszor oly annyira működik, hogy maguk a BKV-BKK vezetői, de még közvetlen főnökeink sincsenek ezzel tisztában. Ellenben a bírságok után valóban megkapjuk a jutalékot, így sok embertelen pénzéhes kollégám csak az alkalmas személyt keresi. Természetesen egy-egy jól "sikerült" nap után főnökeinktől megkapjuk a szükséges dicséretet. Az elmúlt egy hónapban nem egyszer volt arra példa, hogy érvényes jegyet vagy bérletet koboztak el mondván, hogy hamis.

A trükk egyszerű volt. Hamis jegyek és bérletek sajnos vannak forgalomban. Napi szinten lehet találni egyet-egyet. Természetesen nincs minden eset lejelentve. A zsebre vágott érvényes jegy vagy bérlet mellett néha szokott lenni egy-egy hamis is így ha rendőrségi intézkedésre kerülne sor van mit bemutatni a hatóságoknak bizonyítékként. A rendőr minket nem kutat át. A legnagyobb szemétség amit művelni szoktak, hogy bemeneti ellenőrzésnél büntetnek, holott a szabályzat szerint vissza kell fordítani az illetőt és nem leengedni a metróba. Azok után, hogy sok helyen nem működnek a kamerák, bizonyítsa be az illető, hogy befelé és nem kifelé büntették meg.

A jegykiadó automatákat szándékosan nem javítják, persze az üzemeltető alvállalkozók megkapják érte a pénzüket, hisz hasznot termelnek. Egyikre sincs kiírva, hogy nem működik, így sok pénzt elnyelnek! A buszvezetők csak korlátozott mennyiségben kapnak jegyet, jórészt hó elején. A normálisabb -jó indulatú sofőrök  hiába panaszkodnak, nem kapnak többet, ellenben az ellenőrzések azokon a vonalakon napi szintűek! A legtöbb utas panasz is jórészt ilyenkor keletkezik.

Egy hónap bőven elég volt számomra a BKK-nál. Így október 1-el kilépek a cégtől. Ezért is merem leírni egy hónapos tapasztalatomat!

Üdvözlettel: Ádám

47 Tovább

Nem egyedi a gyárkéményként füstölő Ikarus

Pont egy hete mutattunk be nektek egy videót egy gyárkéményként füstölő Ikarusról, melyet egy olvasónk videózott, és küldött be nekünk. Az eset sajnos annyira nem egyedi, hogy azóta több képet is kaptunk hasonlóan rossz állapotú buszokról és azok rendszámairól, melyet továbbítottunk az illetékesek felé. Ezekből alul találtok is egy párat.

Ha hasonlóan rossz állapotú BKV járművel találkoztok, fotózzátok le, és küldjétek el nekünk a bkvfigyelo@gmail.com címre, hogy közzétehessük, és felhívhassuk az illetékesek figyelmét a problémára!

6 Tovább

Szándékosan gázolt halálra egy kismacskát a 173E vezetője?

Szeptember 16-án, vasárnap az alább olvasható, elsőre teljesen hihetetlennek tűnő levelet kaptuk "Kaida" nevű olvasónktól. Az írást egyből megosztottuk a Facebookon azzal a szöveggel, hogy a tartalmát nem igen tudjuk valóságosnak tekinteni, de több komment is arra utal, hogy az eset megtörtént. A leírás szerint az FJX 193-as rendszámú 173E busz vezetője a Rákóczi úton halálra gázolt egy kismacskát, ami a beszámolók szerint (lásd a Facebook kommenteket), még kora délután is az úton hevert.

Szeretnénk minél több információt kapni az esettel kapcsolatban, ezért tesszük közzé a levelet. Ha ott voltatok, láttátok, vagy hallottatok valamit, írjátok meg. Véleményünk szerint, ha a történet igaz, és a buszvezető tényleg szándékosan elgázolta a kismacskát, az nem maradhat következmények nélkül.

Tisztelt BKV-figyelő!

Egy nem mindennapi esetet szeretnék elmondani amit a saját szememmel tapasztaltam.

A kora hajnali órákban egy társasági összejövetelből hazatartva a Kosztolányi Dezső térre beérkező menetrend szerint 4.53-ra érkező FJX 193 frsz.-ú VOLVO 7700-as autóbusszal (173E járat) indultam el Zugló irányába. Felszállás után az utastérben jobboldalt (az ajtó mögött található ülést foglaltam el),köztudott hogy teljes kilátás nyílik az útra.

Az Astoriát elhagyva, az üres Rákóczi úton egy kismacska sétált át, amit a buszból az állattól 60-70 méterre pillantottam meg, tapasztalataim szerint az autóbusz 30 kilométeres sebességgel haladt, de mivel hogy a sofőr is észrevette az állatot, így felgyorsult kb. 55 km/re és szabálytalan sávváltással a macska felé vette az irányt és áthajtott rajta, majd vissza szabályosan visszament a sávba. A sofőr arcát elnézve mosolyra kerekedett.

Természetesen, esély lett volna a fékezésre vagy az állat kikerülésére, mert Vasárnap hajnalba kb. 6 utassal a fedélzeten, de a kedves sofőr úr ezt nem tette meg. Zugló vasútállomásnál leszálltam a buszról, de előtte megnéztem a kerekeket hátha maradt rajta valami vérnyom, de a sötét miatt semmit se láttam. A sofőr személyleírása: körülbelül egy 50 körüli őszülő bajszos férfi.

Kérem a segítségüket és a poszt megosztását. 

Előre is köszönöm!

Üdvözlettel: F. Kaida

15 Tovább

Nem tudott bérletet venni az utas az Örs vezér terén


Olvasónk, Csilla ma reggel 8.00-kor szeretett volna bérletet venni az Örs vezér terén kártyával. Elvileg ezzel nem lett volna gond, hiszen a pénztár pontban 8-kor nyit, csakhogy az ablak előtti reluxa még jóval 8 után is le volt húzva. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Szeretném elmesélni a ma reggeli pofára esésemet a BKK-val kapcsolatban. Szeptember 15-én szombaton lejárt a bérletem. Pénteken rohantam haza, elfelejtettem venni.

Hétfőn rohanás a gyerekkel a bölcsibe, közben eszembe jutott, hogy nincs érvényes bérletem. Ahol felszállok a villamosra, ott nincs pénztár, ezért vettem a trafikban egy jegyet, hogy ne legyen gond útközben. Az Örsre érve végig gondoltam a lehetőségeimet. Nincs nálam készpénz, a bankkártyával történő fizetés redukáltan lehetséges. Nem baj, a buszvégállomáson (Cédrus Piac felőli oldal) 08:00-kor nyit a pénztár, ahol tudok így fizetni, és akkor nem kések el, nem kell ATM-et keresnem, minden oké. Odaértem a pénztárhoz, ZÁRVA. Megnézem az órám, 08:06. Nincs kint semmi, ami arra utalna, hogy betegség, szabadság, helyettesítés hiánya, technikai okok miatt nem tudtak kinyitni. Kopogok, semmi! Gondoltam, hogy megkérdezem a pénztár mellett álló buszsofőröktől, hogy mi történhetett. Feltartott kézzel közölték, hogy: "Külön cég vagyunk!" Nem tudnak semmiről, menjek át a Gombához. Mondtam, hogy nekem arra nincs időm, dolgozni kell mennem. Nem tudtak segíteni. 08:10-kor lefényképeztem a pénztárat(csatoltam), és eljöttem. A metrónál még tettem egy halovány kísérletet a 2 pénztárnál, nem működik a kártyás fizetés, óriási a sor is. Vettem trafikban ismét egy jegyet, puffogtam. Felháborítónak tartom ezt a helyzetet, és a szolgáltatás minőségét. Szeretnék feljelentést tenni, de nem tudom, hogy merre induljak. Fogyasztó védelem? Minden szolgáltatótól szigorúan elvárják, hogy a kiírt időintervallumban nyitva tartson, és szolgáltasson, akárhogy is hívják!

Üdvözlettel, K. Csilla

5 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek