Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Utasokat kínoznak a HÉV-en

Vannak olyan utasok, akik nem élvezhetik a Cimbinó klíma hűvös levegőjét. Olvasónk HÉV-vel kénytelen utazni minden nap, és arra panaszkodik, hogy a vonat ablakai lehúzhatatlanok, vagy maguktól visszazáródnak. Ez a nagy melegben igen praktikus. Ti tapasztaltatok ilyet mostanában? Írjátok le a kommentek között.

Tisztelt BKV!

 

A szentendrei HÉV-vel utazom, nap, mint nap. Azt tapasztalom, hogy ebben a hőségben az ablakok jó része nem húzható le, vagy a lehúzás után automatikusan visszacsukódik! A szerelvényekben nincs légkondicionáló berendezés, ezért a nyitott ablak az egyetlen módja annak, hogy elviselhetőbb legyen a hőmérséklet az utazások alatt. Ezt a problémát már tavaly nyáron is jeleztem, de látni nem történt semmi a javítások ügyében!

 

Megkérdezném visszafizetnek-e a bérletem igen magas árából, mert nem biztosítják a megfelelő közlekedési feltételeket, mert nem működik megfelelően a jármű (nem lehet ablakot nyitni). Miért nem végzik el a megfelelő javításokat? Miért várják meg, amíg a felháborodott utasok jelzik a hibákat? Miért nincs folyamatos ellenőrzés, hogy minden működik-e?

 

Talán nem egy ideiglenesen megbízott igazgatónak kellene dupla bért fizetni a szemmel láthatóan nem jól végzett munkájáért (ha jól végezné, nem lenne ennyi panasz), hanem javításokra költeni azt a pénzt. A Margit-hídi megállóban is egyre jobban folyik a víz a leszállók nyakába, ruhájára. Itt is várható előbb-utóbb kártérítési igény tönkrement ruházat miatt!

 

Felháborító amit csinálnak! egy sajnos régi utasuk 002116-os bérlettulajdonos

120 Tovább

Bréking Nyúz: Baleset Újbudán

Már akkor sejtettem, hogy nagy baleset van, amikor az Etele téren tájékoztattak, hogy a 19-es villamos nem közlekedik, helyette 47-49V jár, amire 20 percet kell várni. Várakozás után megérkezett a 47-49V, amellyel a Tétényi útig tudtam csak menni, mert a Tétényi úttól egészen a Kosztolányiig buszok és autók álltak.

Aki okos volt, velem együtt lesétálta ezt a kis szakaszt (Móriczig mentem) és nem ült a buszon (7-es, gyors 7-es, 173-as, 73-as, 233E, stb) 30-34 percet, míg a busz átvergődött a dugón. Nem tudom, mostanra helyreállt-e a rend, mindenki tájékozódjon, ha arra indul. A soha nem látott busz-feltorlódást képeken megnézhetitek:

 

22 Tovább

Tolmácsok az ellenőrök mellett

Mint tudjuk, a BKV Zrt.-nek annyi pénze van, hogy kiállhatnának az Akácfa utcába, és két kézzel szórhatnák a húszezreseket. Ezt a legjobban az bizonyítja, hogy ellenőrök mellé vesznek fel tolmácsokat "jópénzért". Az elképzelés jó, mert az angolul és németül hülye ellenőröknek így van esélyük, de miért kell egy feladatot két embernek ellátnia? Miért nem vesznek fel egy buszba három buszvezetőt? Egyik ajtót nyit, másik figyeli a tükröt, harmadik meg vezet. Vajon kinek lett megint tele a zsebe?

A BKV-figyelőnek korábban már nyilatkozó ellenőr jelenti:

Nem tudom így, egy nap után értékelni a dolgot, beszámolni róla viszont kötelességemnek érzem. A BKV Zrt nyári diákmunka formájában tolmácsokat vett fel az ellenőrök mellé július 1.-jétől. A tolmácsokat a metró kijárati ellenőrzéseknél vetik be, és azokon a járatokon, ahol nagy a valószínűsége a turisták felbukkanásának. A két európai nyelv ismerete volt a válogatás egyetlen szempontja, mint azaz egyik tolmácsunkkal való beszélgetéséből kiderült. A dolog negatívumai: A tolmácsok nem kaptak munkavédelmi oktatást, e nélkül pedig szerintem bármi történhet velük, hisz „a közlekedés veszélyes üzem”; továbbá a nyelvismeret mellé nem kaptak még csak gyorstalpalóban sem kiképzést a szakszavakból.

 

A tolmács (lehúzni nem akarom, nem az ő hibája, hogy a cég ennyire hanyagul áll a kérdéshez) egyik általa beszélt nyelven sem tudta, hogy hangzik az, hogy pótdíjköteles. Ráadásul egész nap nem volt szükség a segítségére, ami a pletykák szerint még a jobbik eset. Volt állítólag ugyanis olyan, hogy a tolmács a külföldieket csak leszállítani tudta, ami ha igaz, ma már nem kell a jegyellenőrök kísérgetésével töltenie a napját. Nem ezért lett felvéve, ezt fogja a vezetőség mondani, a szemszögükből jogosan.


És most jön az értetlenkedés: a Jegy- és Bérletellenőrzési Szakszolgálat vezetője, Tóth „arányostestierő” Sándor tudhatná a legjobban, hogy mennyire nevetséges látszatintézkedés ez így. Szegény tolmács, egyedül egy Combinon, ahol sokszor mi is csak sejtjük, hol vannak a kollégáink, hogy lesz képes az 50 méteres járműben egyszerre minden intézkedő ellenőrrel együttműködni? És ezt a munkát, amit velük végeztetnek, kézenfekvőbb lenne, ha magukkal az ellenőrökkel oldatná meg: Nyelvtanfolyamok. Nyelvvizsgapótlék.

25 Tovább

Úgy fejel, mint a Zidane

Sok kommentárt a lenti levélhez nem fűznék. Egy újabb orkot ismerhetünk meg, aki szeret verekedni, nőket bántani (testileg, lelkileg egyaránt) és férfiaknak Zidane-fejest osztogat.

Sokszor előfordul, hogy megvitatjuk munkatársaimmal a tömegközlekedési élményeinket. Legutóbb a munkatársnőm a következő történettel örvendeztetett meg bennünket. Június 19-én, csütörtökön reggel a déli pályaudvari villamos megállóban arra lett figyelmes, ahogy egy nagy darab ork ellenőr egy fiatal embert éppen lefejel (!), a vele közlekedő lányt pedig kettő másik ork ellenőr ráncigálja. A lány teljesen ki volt bukva. A munkatársnőm azonnal jelezte, hogy rendőrt hív, amiben megpróbálták megakadályozni. Fizikailag őt nem bántalmazták, hanem verbálisan inzultálták (hogy ne merjen beleszólni a mások dolgába, meg ilyenek - persze finomkodás nélkül).

A munkatársnőm nem rettent meg, hanem tárcsázott és szerencsére hamar felvették a 112-t. A rendőrök hamar a helyszínen voltak. Mindkét áldozat külföldi volt. A fiú Magyarországon él és éves bérlettel rendelkezett. A lány nem tudta kilukasztani a jegyét mert elmondása szerint nem hagyták. Namost itt álljunk meg. Milyen kép alakul ki Magyarországról? Hogy itt ellenőrnek álcázott randalírozó ork hordák inzultálják az utasokat? Mégis hova lehet még tovább süllyedni? Az volt egyébként a jó, hogy számbelileg egálban voltak. Meg hogy nem volt az ellenőrök cimborája a kiérkező járőr (mint ahogy azt egy korábbi bejegyzésben olvashattuk).

Sajnos közös megegyezéssel végül nem tettek feljelentést, pedig a munkatársnőm tanúskodott volna. Az incidens kezdetét nem látta ugyan, de még ha történt is bliccelés, akkor sem jogosítja fel egyik ellenőrt sem arra, hogy lefejeljen valakit. A BKV ellenőrök önjelölt Zidane-ja egyébként azzal védekezett, hogy nem is fejelte le igazán a fiút, mert akkor ott is maradt volna a földön. Tehát csak kicsit fejelte le. Amolyan játszásiból, ugyebár.

Szerintem a három ellenőr számára léteznek sokkal testhezállóbb munkakörök is. Nekem elsőként valamiért az éjszakai bél lapátolás jutott eszembe a vágóhídon. Ott próbáljon meg kötözködni. Végezetül meg kell jegyeznem, hogy naponta találkozom illedelmes, jó modorú ellenőrökkel is. Ugyanakkor elég sok bunkó is van, aki példának okáért a csinos fiatal lányok után nyúlkál. Elhiszem, hogy jóárasított ellenőrökkel akarnak dolgoztatni, de egy határt azért meg kéne húzni.

Üdvözlettel: egy törpe harcos-pap

133 Tovább

Villamossal a kábeltolvajok ellen

Már egy ideje üres Kátra villamosok járják az éjszakát. A fantomvillamosokkal a kábelmaffia után kémkednek, és a céljuk az, hogy rajtaüssenek, elriasszák a fémtolvajokat. Idén egyre többet hallottunk arról, hogy HÉV és villamosvonalakon szünetel a szolgáltatás azért, mert valakik kábeleket rongáltak meg, vagy loptak el. A hasonló „maffia-akciók” évi több száz milliójába kerülnek a BKV-nak és az adófizetőknek.

A kémvillamosok éjjel, üzemzárás után gördülnek ki a kocsiszínből és megadott útvonalon „járőrőznek”. Céljuk, hogy meglepjék vagy elriasszák a tolvajokat. „Ha látok valami gyanúsat, beszólok a központba” – magyarázta Fodor Ferenc, a BKV egyik kémje a Blikknek.

Cikk: BKV-figyelő
Fotó: Blikk.

94 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek