Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kamerát a Combino villamosba

Tisztelt BKV!

Önök még tavaly nagyon büszkék voltak arra, hogy a Combino villamosokon a kisebb teljesítményű klímával és a nyitható ablakok beépítésével spóroltak, mert 3 klíma (elején, közepén, végén) helyett csak 1-et tettek be, a villamos közepére. Kis gondolkodással kitaláltam, hogy ezt a pénzt mire lehetne fordítani, feltéve ha nem még megvan.

Az ötlet teljesen egyszerű, és megvalósítható. Tegyenek minden Combino villamosba térfigyelő kamerákat. Sajnos alvállalkozók buszaiba helyezett kamerák nincsenek bekötve, szinte semmit sem érnek. Ellentétben a MÁV Flirt vonatain, ahol kb. 10 méterenként térfigyelő kamera van elhelyezve, mely az egész utat rögzíti. Hogy miért lenne jó a kamera?

-Visszaszorítható a bliccelés, az ellenőrrel nem együttműködő utasok visszanézhetők.

-Teljes mértékben visszaszorítható a rongálás.

-Nagyobb biztonság.

Remélem azt nem kell is kell mondanom, hogy a kamerára fordított összeg többszörösen megtérül, ha a villamosokat nem csúfítja többet firka, ha az ablakon lévő fóliát nem karcolják össze, és ha ezeket nem kell több százezerért eltávolítani/cserélni.

Kérem a kamerás rendszert próbálják ki a 2008-as villamoson. Hívják fel az utasok figyelmét arra, hogy kamera figyeli őket, és felvétel eltárolásra kerül. Néhány hónap elteltével ezen a villamoson faggassák ki az utasokat arról, hogy nagyobb biztonságban érzik-e magukat, és örülnek-e a kamerának.

Kérem nézzék át a lehetőségeket, és értesítsenek a döntésről.

Szavazás:


53 Tovább

A szakszervezet álljon ki az utasok mellett

Tisztelt Nemes Gábor!

A mai napon sajnálattal értesültem a médiából, hogy a szakszervezet átgondolja a BKV javaslatát, melyben a BKV a 300 fős létszámleépítéstől ideglegesen eltekint, azonban a járatritkítást véghezvinnék.

Az utasok is támogatják Önöket, hisz a sztrájk közös érdekünk. Nem engedhetjük meg, hogy a BKV a jelenlegi hálózatból vonalakat szüntessen meg, és követési időket növeljen. Ezért kérném Önt arra, hogy ne fogadjanak el egy olyan javaslatot sem, melyben a járatritkítás szerepel, még akkor sem, ha a ritkítás töredéke lenne a 10%-nak. Kérem, hogy álljanak ki az utasok mellett.

A járatritkítás kevesebb utast, kevesebb bevételt fog eredményezni, és ezt a járművezetők is meg fogják érezni.

Az oldal olvasóinak és szerkesztőinek nevében a hétfői sztrájkhoz sok sikert kívánok!

Üdvözlettel: BKV-figyelő
93 Tovább

Skinhead szeretnék lenni

A héten arról számoltunk be, hogy a BKV ellenőrei a punkokat még érvényes jeggyel sem engedték utazni. Sajnálhatják ezek az emberek, hogy nem skinheadek, mert nekik még jegy sem kell ahhoz, hogy utazzanak, az ellenőrök ellenőrzés nélkül elmennének mellettük. Aki ingyen szeretne utazni, sürgősen váltson stílust, Budapest legyen a 2 millió skinhead városa!
Péntek délután fél öt és öt között történt az alábbi eset:

A 6-os villamoson ültem, ami a Móricz Zsigmond irányába közlekedett. A Boráros téren felszállt egy csomó kaller, és elkezdték kérni a jegyeket és bérleteket. Volt azonban két szkinhed a villamoson, akik nagyon telefonálást szimuláltak, mikor odaért hozzájuk az ellenőr. Az ellenőr pedig szemrebbenés nélkül továbbment, és megbüntetett két csajt. Hozzám egy másik ellenőr lépett oda, akinek megemlítettem, hogy majd akkor mutatom meg a bérletemet, ha a két szkinhed is megmutatja a sajátját.

Ez az ellenőr méltatlankodott, hogy az övékét a kolléga dolga megnézni, de különben is, azt csinálok amit akarok, akkor én sem mutatom meg. Majd továbbment. Később egy másik utas is megemlítette ennek az ellenőrnek, hogy bezzeg a kolléga épp bünteti a lányokat, de a szkinhedek mellett szó nélkül elment.

Summa summárum: a szkinhedek büntetlenül leszálltak, pedig nyilvánvalóan nem volt jegyük, a lányokat pedig megbüntették, mert ők nem néztek ki félelmetesnek. Hozzátenném, hogy a szkinhedek kis 18-20 éves pöcsök voltak, a kallerek meg szép szál legények, kb. négyen, és mind férfiak. Tehát még félniük sem kellett volna. Biztos a kallerek is kopaszok voltak titokban, csak parókával álcázták magukat. Cimbit meg mégsem büntet meg az ember. :)
132 Tovább

Totális BKV-sztrájk lehet hétfõn

Nem fogadta el a BKV vezetése a szakszervezetek által felajánlott elégséges szolgáltatást, így akár teljesen lebénulhat hétfõn a fõváros közlekedése. A fõváros 18,5 milliárd forintot kér az államtól a BKV finanszírozási krízisének megoldásához. A BKV délután közzétette legújabb paraméterkönyv-tervezetét.

Nem sikerült megállapodni az elégséges szolgáltatás mértékérõl péntek délután, ezért teljes a bizonytalanság a fõváros hétfõi tömegközlekedésével kapcsolatban, közölte Gulyás Attila a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) vezetõje. A sztrájot üzemkezdettõl 13 óráig hirdették meg.

Nyilvános az új paraméterkönyv-tervezet

A BKV péntek délután közzétette legújabb paraméterkönyv-, összmeneterend-tervezetét, amivel a cég a korábbi 6, majd 3 milliárd forintos spórolást célzó tervezettel szemben már csak 2-t akar megtakarítani a hálózat teljesítményének csökkentésével vagyis járatritkítással.

A szakszervezeti vezetõ elmondta, most már a BKV vezetésére van bízva, hogy elindítja-e hétfõn az üzemet, vagy nem, a BKV-s dolgozók akár a munkakezdés elõtti percekben eldönthetik sztrájkba léponek vagy sem. Gulyás szerint a sztrájk támogatottsága 80%-os, az Index által megkérdezett szakszervezeti vezetõk szerint teljes körû.
 
Nemes Gábor (Cinasz) az Indexnek elmondta, valószínûtlennek tartja, hogy ilyen helyzetben a munkáltató (BKV) saját felelõsségére indítsa meg a hétfõi üzemet, hiszen alig, vagy egyáltalán nem lenne garantálható a közlekedés biztonsága.
 
A szakszervezetek azért sztrájkolnának, mert nem látják biztosítottnak a BKV finanszírozási problémáinak megoldását. A dolgozók nem kaptak sem a cégvezetéstõl, sem a fõvárostól, mint tulajdonostól írásos garanciát arra, hogy az év második felében is lesz-e munkahelyük, illetve forrás béreik kifizetésére. Nem értenek egyet továbbá a járatritkítással és az a mögött álló 300 fõs létszámleépítéssel sem.
 
A vezetõség súlyos hibát követett el akkor, amikor elmulasztotta a tulajdonosokat megfelelõen tájékoztatni arról, hogy a tömegközlekedés finanszírozása nem kidobott pénz, mert megtérül a gazdaság egyéb területein, közölte Gulyás Attila.

Éjféltõl délutánig lesz érezhetõ a sztrájk
 
A közlekedési vállalat mûszaki alkalmazottai már éjféltõl sztrájkba lépnek, az alkalmazottak hétfõ reggel 6.30-tól szüntetik be a munkát, míg a jármûvezetõk üzemkezdettõl (4.30) sztrájkolnak 13.00 óráig.
 
Gulyás elmondta, vasárnap még lesz egyeztetés a BKV vezetése és közöttük, de nem az elégséges szolgáltatásról.
 
Ha a BKV nem jár, közlekedhet gyalog, biciklivel, taxival vagy autóval. Az Index úgy tudja, a MÁV-nál még nincs döntés arról, hogy milyen mértékben segítenek be a hétfõi fõvárosi közlekedésbe (sûrûbb elõvárosi közlekedés, a vonaton is érvényes BKV-bérlet).

A fõváros az államhoz fordul
 
A BKV biztonságos mûködése, illetve az adósság növekedésének elkerülésére 18,5 milliárd forintos állami többlettámogatásért fordult a fõvárosi önkormányzat vezetése a pénzügyi- és a gazdasági tárca, valamint a kancellária vezetõjéhez.
 
Errõl Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) a pénzügyekért és Hagyó Miklós (MSZP), a város üzemeltetésért felelõs fõpolgármester-helyettes beszélt pénteken a városházán, írja az MTI.
 
A politikusok hangsúlyozták, hogy az inflációval megemelve 2010-ig évente nominálisan ennyi pénzre van szükség ahhoz, hogy a BKV adózás elõtti vesztesége nulla legyen. Közölték: a konvergencia-követelmények mellett csak a reális finanszírozhatóságot mutatták be azzal, hogy a fõváros és a BKV már minden lépést megtett, hogy konszolidálni tudják a céget.
 
"Ez az összeg megfelel az Európai Parlament és Tanács személyszállítási közszolgáltatási rendeletének, a veszteségfinanszírozási szemléletnek, illetve a konvergenciaprogram azon tételének, hogy a BKV valós költségeit el kell ismerni" - közölte a városháza kommunikációs igazgatója, hasonlóan érvelt az Indexnek telefonon Ikvai-Szabó Imre fõpolgármester-helyettes is.

/Index/
Sztrájk esetén a BKV-figyelő minden fontos eseményről beszámol. Különböző hírportálokról gyűjtjük majd össze a híreket, hogy ne kelljen több oldal között lapozgatnod. Várunk majd sztrájkos képeket, videókat, melyeket egyből közzétesszük!  

Hétfőn tehát sztrájk, percről percre!

77 Tovább

Takarításból elégtelen

Hétfőn annyira szerencsés voltam, hogy ugyan azzal a busszal mentem Pesterzsébetre, amivel késő este hazajöttem. Az eset pikantériája az, hogy mikor délután mentem ezzel a busszal, már akkor ki volt lötykölve kb. fél liter tej, amiben az emberek önfeledten tapicskoltak. Előre mentem szólni a buszvezetőnek. Megkértem, hogy ha van rá lehetőség takarítsa fel, takarja le újsággal:) vagy találjon ki valamit.

Este mikor felszálltam erre a buszra, a tej még ugyan ott volt, bár már kefir/tejföl állaga volt. Ekkor már le is videóztam. Ennyit a takarításról.


86 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek