Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Pirospont a BKV-nak

A sok negatív automatás post után itt egy kis pozitívum. Végre a BKV érintőképernyős automatáiból nem csak vonaljegyet és szakaszjegyet lehet venni, hanem helyszíni –éjszakai- jegyet, napijegyet, hetijegyet és turistajegyet is, bár a bérletek még hiányoznak. Utasok nevében is köszönjük a fejlesztést.

Képeket köszönjük Peti817172M-nek
34 Tovább

Önkéntesek

Tegnap délelőtt 11 órára hirdették meg a http://negyesmetrobaratai.eu/ társadalmi közmunkát, hiszen mindannyiunknak, akik itt lakunk, élünk,  vagy bejárunk dolgozni, iskolába, szórakozni fontos lenne a négyes metró. Most tekintsünk el attól, hogy milyen drága, milyen csúszás, milyen elavult, és nézzük, mi zajlott.

Ahogy ígérték, 11 órakor elkezdték a sajtótájékoztatót. Nyolc fiatal vonult fel sárga mellényben, sisakkal, volt náluk két talicska, és két ásó. Alagútfúráshoz minimum egy csákány illet volna, na, az nem volt. Talicskához meg lapát – az sem.  A helyzet komolyságát jelzi, hogy nyolcuk közül két lány volt, egyikük magas sarkú csizmában. A lányok a dekoratív szerepen túl hostess feladatot is elláttak: ők kínálták a „csavaros kiflit”, ami minden fizikai munka előtt szinte kötelező, a kitűzőt, és a Reakció nevű újságot. A Rákóczi téri Metro gödör melletti palánk elé állva, sajtómunkások sűrű fél gyűrűjében kezdett el beszélni a szószóló.
 
Itt derült ki a turpisság: ez csak egy médiahekk volt, hogy felhívják a figyelmet. Sikerült.
Egyrészt az újságra, ami polgári underground, és a januári számukban az évezred építkezéséről írnak, másrészt a metró viszontagságaira.

Rövid beszéd után bementek a munkaterületre hárman. A kint maradtakat a fotósok és a riporterek támadták le, szépen fogyott a kitűző és a feles is – hideg volt, na! A sajtósok közt egy csapat volt, aki felkészülten érkezett, és hozott magával sisakot is – ők követték volna az önkénteseket a muka során is.

A pár perces megbeszélés után kijöttek, kezükben pár metró-építés által kiadott nyomtatvánnyal, és közölték, nem lehet önkéntes munkát vállalni, mert:
-    Nem kaptak munkavédelmi kiképzést
-    Ha ott dolgoznának, fekete munkának minősülne
-    Nincs szükség rájuk, hiszen a metró állomása elkészül 2009-re

A megjelent három darab önkéntessel - akik száma később négyre gyarapodott - nem nagyon foglalkozott senki, pedig a felhívásnak megfelelően hoztak sisakot (biciklist) és kesztyűt (konyhai edényfogót). Nem találtak mást otthon, de kedvük így is lett volna segíteni.

További  információ a helyszínen osztott lapukban, illetve ITT és ITT tekinthető meg.
A képeket és a cikket köszönjük a blogos kollégánknak, Cigizőnek.
38 Tovább

Osztódással szaporodik a BKV

Kis, pár fős cégekbe szervezte ki tevékenységének egy részét a BKV. A legvitathatóbbnak a cég ingatlanjainak hasznosításával, eladásával, bérbeadásával foglalkozó BKV Ingatlan Kft. megalakítása látszik, de érdekes kérdéseket vet fel például a BKV Reklám Kft. várható működése is.

Idén kezdhet működni a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság négy, 2007 októberében létrehozott, új cége, a BKV Ingatlan Kft., BKV Közbeszerzés Kft., BKV Reklám Kft. és a BKV Vagyonőr Kft. A száz százalékban BKV-tulajdonú cégek megalakítása meglehetős csendben történt, a főváros két illetékes bizottságának, a gazdasági és városüzemeltetési bizottság jogszerű, de nem túl elegáns megkerülésével. Többekben felvetődött, hogy a BKV-s tevékenységek kevésbé ellenőrizhető kis cégekbe kiszervezése lehetőséget nyújt kényes szerződések "eldugására", a kötelező közbeszerzési eljárások kikerülésére.

Folytatás az indexen!
 Tovább >>>>
22 Tovább

SMS-írás vezetés közben

Több szabálytalankodó járművezetővel foglalkoztunk már. Több panasz is jött telefonáló villamosvezetők miatt, de a menetközbeni beszélgetésről is írtunk már sokat. Többen is kétségbe vonták a felvételeket, védték a villamos és a buszvezetőt, de ez szerintünk akkor sem szabályos.

Itt egy új: Vezetés közben a sofőrünk éppen telefonjával van elfoglalva. Kérdem én: Miért nem az utasokra és a forgalomra figyel? Tiltja-e a KRESZ a vezetés közbeni telefonálást?



Hello Figyelő,

Azt hiszem különösebb kommentár nem szükséges a videóhoz, amit ma reggel 9 óra után valamivel rögzítettem a 32-es buszon (annyira siettem, hogy a rendszámot sajnos elfelejtettem mire gépközelbe kerültem, úgyhogy a sofőr most valószínűleg megúszta - bár az időpont és a felvételen is hallható helyszín alapján talán beazonosítható az elkövető)

A minőségért bocs, azért a lényeg kivehető.

Gery Greyhound
218 Tovább

Duplájára ugrott a BKV-vezér fizetése

Rendkívül sommásan intézte el a Fővárosi Közgyűlés Gazdasági Bizottságának elnöke azt a kérdést, hogy miért is kétszerezik meg a BKV vezérigazgatójának 667 ezer forintos fizetését. A felvetésre a kormánypárti politikus csak annyit mondott: azért. És ha azért, akkor a bizottság zárt ülésén nyomban átszabták a közlekedési társaság első emberének premizálási rendszerét is, aki így évente akár 27 millió forintnyi jutalomra számíthat.

A korábbi gyakorlattól eltérő szemléletű, hatékony gazdálkodási eredményességet és vállalatirányítást biztosító piacképes vállalati menedzsment kialakításával indokolta a Fővárosi Közgyűlés Gazdasági Bizottsága, hogy zárt ülésén mért is szabta át a 17 budapesti gazdasági társaság első emberének javadalmazási rendszerét. A grémium erről csak kormánypárti tagok szavazatival döntött, az ellenzék ugyanis úgy találta: a hatékonyságnövelés 80 százalékkal dobja meg a cégvezetők járandóságát.

Például a jövőben a BKV vezérigazgatójának fizetése 667 ezer forintról 1,5 millió forintra kúszik fel, s éves alapbérének 150 százaléka illeti meg prémiumként. Kormánypárti politikusok hivatalos verziója annyi, hogy a cég előző vezérigazgatója menedzserszerződése alapján akár évi 20 millió forint körüli ösztönző prémiumot is megkaphatott a 8 millió forint körüli fizetése mellé.

Csakhogy, jegyezte meg Csatlós Csaba, Antal Attila BKV-vezérigazgató az új szabályozás alapján ennél többet, akár 45 millió forint körüli juttatást is besöpörhet évente. Amikor pedig a bizottság MDF-s tagja arról érdeklődött, hogy miért kell módosítani Antal bérét, a bizottság kormánypárti elnöke azt vágta oda: azért.

Hasonló szellemben írták át egyébként a többi cégvezető szerződését is, igaz, a prémiumok arányát csökkentették. Így az eddigi havi 667 ezer forint és az évi 150 százalékos prémiumával (éves szinten mintegy 12 millió) szemben ezután 1 millió 250 ezer forint havi fizetést és 100 százalékos prémiumot (éves szinten mintegy 15 millió) kap a Főtáv és a közterület-fenntartó zrt. vezérigazgatója. A korábbi 552 ezer forintos havi fizetés és a 150 százalékos prémium (évente mintegy 10 millió forint) helyett, ezután 930 ezer forintos havi fizetést és 60 százalékos prémiumot (évente mintegy 7 millió) kaphat a fővárosnak a fürdőkkel, az ingatlankezeléssel, a kertészettel, a temetkezéssel, a filmügyekkel foglalkozó, valamint a vidám parki társaságának vezérigazgatója.

Forrás: Index.hu
77 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek