Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Eladták az Alstom metrókat

A BKV-figyelő információi szerint az Alstom eladta azt a 19 darab metrószerelvényt, ami Lengyelországban várta a Budapestre szállítást. Úgy tudjuk, hogy hamarosan a BKV-nál lévő szerelvényeket is elszállítja a gyártó, így rövidesen pont kerülhet az évek óta húzódó metróügy végére.

Az [origo] megkereste az Alstomot, akik egyelőre tagadják a BKV-figyelő állításait. Az Alstom arról tájékoztatta a hírportált, hogy a 19 szerelvény még mindig a szállításra vár. Az elmúlt az években a BKV-figyelő azon állításait is cáfolta a cég, hogy a Metropolis szerelvények ajtajai, fékei hibásak, és a szerződésbontás tényét sem ismerték be, azonban minden esetben kiderült, hogy a BKV-figyelő állításai valósak.

63 Tovább

Tarlós elképedve hallgatta az Alstom vádjait

Tévesek voltak azok a várakozások, miszerint a főváros hamarosan megállapodik az Alstommal a metrókocsik elakadt leszállításáról: a szerdai franciországi Alstom-BKV-perben a cég újra összeesküvéssel vádolta meg a magyar felet. Ennek lényege: a BKV és a magyar hatóságok tudatosan nem működtek együtt az Alstommal, hogy megtorpedózzák és az oroszok kezére játsszák a 65 milliárdos bizniszt. Első fokon a BKV már decemberben elbukta a pert, döntés másodfokon jövő hónapban lehet, -írja az Index.

A teljes városvezetés elképedéssel hallgatja az Alstom képviselőit az előző ciklusban megkötött szerződéssel kapcsolatban, üzente Tarlós István Grúziából, miután telefonon meghallgatta a francia per részleteiről Vitézy Dávidot, a BKK és Kocsis Istvánt, a BKV igazgatóját. Az elképedés részleteiről hazatérése után pénteken, sajtótájékoztatón számol be a főpolgármester.

Tarlós szerda este a Magyar Nemzetnek arról beszélt, hogy az Alstom a perben szórta a rágalmakat a fővárosra, ezért nemcsak a megállapodás vált lehetetlenné, hanem büntetőfeljelentést is fontolgat.

47 Tovább

Elrontotta a gyártó az új metrókocsikat, nem használhatók

Nem a magyar előírásoknak megfelelően alakították ki az új metrókocsik vészkijáratait, így a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) nem ad engedélyt azok használatára - hangzott el a Magyar Televízió Az Este című műsorában kedden. Alsher Tamás, az NKH főosztályvezetője azt mondta: a tenderdokumentációban szerepelt a magyar szabályozás, de ez a gyártónak elkerülte a figyelmét. Hozzátette: a hatóság addig nem ad engedélyt az új szerelvények használatára, amíg azok nem felelnek meg a magyar előírásoknak.

Az új francia szerelvényeknek elvileg már járniuk kellene a kettes metróvonalon. A prototípus eleve nyolchónapos késéssel, tavaly januárban érkezett Budapestre. Az első tervek szerint novemberben állították volna forgalomba a szerelvényeket, az új dátum jelenleg április.

A kocsikat folyamatosan tesztelik, de újabb és újabb problémák jelentkeznek. Előbb a méretükkel adódtak problémák, majd februárban kiderült: a szerelvények elején és végén nem a magyar előírásoknak megfelelően alakították ki a vészkijáratot. A francia gyártó egymilliárd forintért cserélné ki a problémás ajtókat, a BKV ugyanakkor kötbért követel a gyártótól a késésért - hangzott el Az Estében.

FH

83 Tovább

Már sosem fogunk Alstom metrókon utazni?

Lassan egy éve annak, hogy megérkezett az első Alstom metró a BKV Fehér úti telephelyére. Az új metrót egy év alatt sem sikerült beüzemelni, a mostani ígéretek szerint csak tavasz végén utazhatunk rajtuk.

Több metróvezető is arról tájékoztatta a BKV-figyelőt, hogy az új szerelvények rendszeresen meghibásodnak, de az is kérdéses volt, beférnek-e egyáltalán az alagútba. Legutóbb december környékén kaptuk a hírt, hogy az új metró elektronikája leégett, csak vontatni tudták, ezért a próbaköröket sem futhatta. Jelenleg is állítgatják, szerelik.

Demszky Gábor és Kocsis István vezérigazgató a járművezetők bére helyett foglalkozhatna végre a valós problémákkal. Nincs még egy olyan nagyváros, ahol az új szerelvények üzembeállítása ennyi időt vett volna igénybe. Amíg a BKV töketlenkedett, a MÁV 40-nél több Stadler motorvonatot állított forgalomba, 2010-ben már 60 ilyen vonata közlekedik majd a MÁV-nak.

103 Tovább

Hazaküldi a BKV az Alstom metrókat?

Meg nem erősített információk szerint a BKV heteken belül delegációt küld Oroszországba, akik új metrók beszerzéséről tárgyalnak majd. Erre azért van szükség, mert az Alstom metrók egyre sűrűbben hibásodnak meg. Az új vonat most is átalakítás alatt áll, és december 6-ig biztosan nem tudja futni a próbaköröket. Úgy tudjuk, hogy ha az új metrók idén nem tudnak forgalomba állni, akkor a BKV szerződést bont a gyártó Alstommal és visszaküldik az új vonatokat, majd az oroszoktól új kocsikat rendelnek.

Februárban lesz egy éve, hogy megérkeztek Budapestre az új metrók. Akkor a BKV és az Alstom szakemberei azt ígérték, hogy már júniusban utazhatunk az új szerelvényeken. Ez a dátum augusztusra majd decemberre módosult, most úgy néz ki, 2010 márciusa előtt még nem szállíthatnak utasokat a vonatok.

183 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek