A BKV tábláit az utóbbi időben csak kritizálni lehet, ugyanis egy olyan remekmű sem született mostanában, amiben ne lett volna valami hiba. Gondoljunk csak arra a több tucat elrontott viszonylatjelző táblára, amikről az elmúlt hónapokban írtunk, vagy a sikeresen elrontott metró illetve HÉV matricákra, ahol nem csak állomásfelcserélések, de komoly elütések és helyesírási hibák is voltak.
Gondolom senkit sem lep meg, hogy a Kacsóh Pongrác úti aluljáróba évekkel ezelőtt kihelyezett tájékoztató táblát sem sikerült hiba nélkül elkészítenie a BKV-nak. Gyakorlatilag úgy szar az egész, ahogy van, hiszen azon kívül, hogy szép, semmire sem használható. Egyfelől a Mexikói útnál nem a 2-es metróra szállhatunk át, hanem a Földalattira, másfelől pedig a 67-es villamos 1997-ben megszűnt, tehát arra is nehezen tudunk felszállni, ahogy a gyors 25-ös és a 25A buszokra is, hiszen ezek is megszűntek. Arról, hogy miért nem egységesek a metró illetve jármű logók az ilyen táblákon, már ki sem térek… Nem csak az siralmas, hogy évekig kinthagynak egy elavult táblát, hanem az is, hogy évek óta hibásan van kint…
Átszállhatnak a 14 éve megszűnt 67-es villamosra
Szerencsére senkit sem talált fejen a lezuhanó lámpabúra
Az utasok szerencséjére nem a délutáni csúcsban, hanem éjszaka, zárás előtt esett le a Deák téri állomás egyik lámpájának búrája. Mint azt olvasónk leveléből megtudtuk, a műanyag nagy robajjal esett a földre, és szerencsére nem állt alatta éppen senki. A levél hajtás után olvasható.
"Zavar, de rágyújtok" - hogyan működik a cigitilalom a megállókban?
Van, aki kiszámolja a füstmentes terület határát, van, aki fél a büntetéstől, mégis rágyújt, de van olyan dohányos is, aki szerint teljesen normális, hogy kitiltották a dohányzást a budapesti tömegközlekedési eszközök megállóiból. A negyedéve érvényben lévő cigitilalom megsértése miatt eddig alig büntettek, átlagosan heti egy eset történt, a kiszabott 22 ezer forintnyi bírságból viszont még csak ötöt sikerült behajtani, tudta meg az [origo].
Kapucnijánál fogva húzták végig a Kálvin téri aluljárón
"Ehhez nincs joguk!" -kiabálta egy járókelő a metrónál dolgozó biztonsági őröknek, akik épp egy jegy nélkül utazni szándékozó srácot rángattak végig a Kálvin téri aluljárón. A lenti levél felvet pár kérdést: Mihez van joga a biztonsági őrnek? Abban egyetértünk, hogy a bliccelőt vissza kell tartania, de milyen eszközökkel teheti meg mindezt? Meddig intézkedhet ő, és mikor kell rendőrt hívnia? Várom a véleményeteket.
Tisztelt BKV-figyelő!
Pont mostanában gondoltam rá, hogy olyan rég olvasom a blogot, de én ezen sztorik csak nagyon kis töredékét észlelem a mindennapokban, még ha akartam se tudtam volna igazán mit írni neked. Egészen mostanáig...
Ma (01.20.) olyan dél körül egy barátommal cammogok le a Kálvin téri metró aluljárójába, eszmecserét futtatva a délelőtti vizsgákról, amikor valami rendkívül szokatlanra figyeltünk fel hirtelen. Egy fiatalabb pasas akart lejutni a peronhoz (gondolom jegy nélkül, mert különben hagyták volna). Nem tudom hanyadszorra próbálkozott, vagy mi volt, mert mi már csak a "viharra" értünk oda. Lényeg, hogy ment a manusz, és a 4 ellenőrből kettő előrelépett, és cseppet sem szelíd mozdulattal ahol érték megragadták, és elkezdték kifelé vonszolni az aluljáróból. De a szerencsétlent szó szerint végighúzták a lépcsőig, kapucnijánál, övénél fogva, közbe a táskája, iratai szanaszét hullottak az aluljáróban.
Megfeledkezett a vakokról a főpolgármester
A múlthéten átadták Budapest egyik legszebb és legtágasabb aluljáróját a Fővám téren. Demszky szerint az aluljáró minden ponton tökéletes, de olvasónk ezt máshogy látja, ugyanis a vakokról teljesen megfeledkeztek.
Kedves BKV-figyelő!
Megnéztem a múlt héten elkészült aluljárót és villamosmegállót a Fővám téren - nagyon szép, liftek és mozgólépcsők is vezetnek a felszínre. Azt kívánom mindenkinek, aki tervezte, engedélyezte, kivitelezte, átvette és nagy csinnadrattával felavatta, hogy vakuljon meg - legalább 1 órára - és így próbáljon meg segítség nélkül, épségben átszállni a 49-esről a 2-es villamosra.
Garantáltan nem fog sikerülni - sem mechanikai, sem optikai vezetősávok nincsenek a fényes szürke kősivatagban, ez már nem fért bele a 4. metró sokszáz milliárdos költségvetésébe.
Hely: Európa (?) Idő: XXI. század
Üdv: Kelenfke
Utolsó kommentek