Kedves BKV Figyelő!
Kevés utas van tisztában azzal, hogy milyen jogai vannak a BKV járművein. Legtöbben joggal panaszkodnak, hogy hajléktalan van a buszon vagy kéregető a metrón, ezért fontos lenne, hogy mindenki, akinek ilyen problémája van, tudja, hogy van helyben kihez fordulni, és hogy nem kell félnie a saját utasi jogai érvényesítéséhez.
Azt már egy frissebb BKV-s kiadvány óta tudjuk, hogy fertőző beteg vagy undort keltő személyek nem utazhatnak a BKV házirendje szerint a tömegközlekedési eszközön. Viszont kinek a dolga az ilyen személyeket leszállítani? A buszon bizony a vezetőnek.
Az egyik rokonom a BKV-nál dolgozik buszvezetőként, és ő mondta: a buszvezető felelős a buszon zajló események rendezéséért. Ha Te szólsz a vezetőnek, hogy egy arra érdemes ember vagy társaság tartózkodik a buszon, neki joga van elintézni, és kötelessége az utas érdekeit nézni. Mondjátok csak meg a vezetőnek, hogy szállítsa le az illetőt.
Remélem, más is tud hasonló szabályokat és segít a kellemesebb utazási körülmények megteremtésében!
Jó bkvzást-blogolást kívánok:
joa
2008. február 02. 09:45
A járművezetők feladata
2008. február 01. 20:48
Kisorsoltuk
2008 januárjában nyereményakciót hirdettünk. Mindenkinek esélye volt egy HAVI bérlet megnyerésére aki cikket küldött nekünk, illetve egy 10 darabos gyűjtőjegyre aki bármelyik témához hozzászólt.
-A HAVI bérletet „Egy utas” nevű olvasónk nyerte, az „Egy őszinte ember” c. cikkével.
-A 10 darabos gyűjtőjegyet „Labzo” nevű hozzászólónk nyerte „Az utastájékoztatásról, már ezredszer” c. cikkhez küldött hozzászólásával (2008.01.24. 14:15).
Kérjük a nyerteseket, hogy a blog e-mail címén keressenek meg minket, hogy megbeszélhessük, hogy hol és mikor veszik át a nyereményt.
A Havi bérlet nyertese a bérlet érvényességének kezdőnapját szabadon választhatja meg.
A nagy sikerre való tekintettel hamarosan új akciót indítunk!
Gratulálunk a nyerteseknek!
2008. február 01. 14:18
Re: Feljelentette az ellenőrt
Az ellenőrt feljelentő postra megérkezett az első reakció.
Tisztelt XY Úr!
A 2008. január 22-i esettel kapcsolatos levelére válaszolva tájékoztatjuk, hogy szakszolgálatunk a rendőrségi feljelentést tudomásul vette.
Tájékoztatjuk, hogy kárigénye társaságunk biztosítása alapján abban az esetben érvényesíthető, amennyiben a rendőrségi határozat munkatársunkat elmarasztalja a történtek miatt.
A vizsgálat lezárása után, rendőrségi határozat birtokában, a kárügyben a kárfelvétellel megbízott INVEST Bróker International Kft-nél adnak tájékoztatást.Címük:
1089 Budapest VIII., Orczy út 34.
Tel.: 461-65-00/24-460 mellék
Ügyfélfogadás: hétfőtől-csütörtökig: 08.00-16.00 óráig pénteken: 08.00-12.00 óráig
Őszintén sajnáljuk a történteket és a jövőben balesetmentes közlekedést kívánunk.
Budapest, 2008. január 30.
Tisztelettel: XY osztályvezető
2008. február 01. 09:39
A trolivezető kommunikál
Valószínűleg az ilyen esetek elkerülése végett nem kopog be senki, ha dohányzó, vagy SMS-t író járművezetővel találkozik. Lehet itt szidni mindenkit azért, amiért fényképez, és panaszt tesz, de amíg a járművezetők egy része kommunikálni nem tud rendesen, ne beszéljünk itt ilyenről.
Kedves Figyelők,
Kb. 20 perce, (azaz 2008. 01. 29-én 14:05-kor) történt velem az alábbi "felemelő" eset:
A 79-es trolin utaztam (sajnos rendszámot nem találtam, csak egy 3 jegyű számot láttam a trolin 257, talán ez valamiféle azonosító, nem tudom), érvényes bérlettel, 1 megállót, a Nefelejcs utcától a Dózsa Gy. útig. A vezető fülke mellett álltam, az első ajtónál. A fülkéből áradt ki a dohányszag mivel a sofőr dohányzott (a masszív szagokból arra következtettem h az illető erős dohányos), ez a tény igazából az esetemet nem befolyásolja, viszont ennek kapcsán felmerült bennem a kérdés: Ha én, mint utas nem gyújthatok rá a BKV járművein, érthető okok miatt, akkor a sofőr miért teheti meg mégis mindezt?
Szóval utaztam azt az egy megállót, meg is álltunk, de az ajtó nem nyílt ki. Jeleztem újra, de akkor sem nyílt. mivel a sofőr mellett álltam bekopogtam hozzá, és a párbeszédet szó szerint idézném:
- Elnézést, kinyitná az ajtót? (kérdezem én.)
- Időben kéne jelezni, nem tudsz olvasni bazd meg? (ordítja ő, és nem nyitotta ki az ajtót.)
Rohantam a másik ajtóhoz, ami nyitva volt, és még pont le tudtam szállni. Kedves Figyelő, maguk szerint ez normális reakció egy férfitől, még akkor is ha én voltam a hibás és megállás után nyomtam meg a jelző gombot?
Üdvözlettel: Poocs Anna
2008. január 31. 17:14
Helyreigazítás
A BKV Figyelő blogon 2008.01.02 15:05-kor megjelent cikkben a kisorsolásra kerülő nyereményt hibásan 30-napos bérletnek neveztük, mely 2008. január 1-jétől megszűnt. A nyeremény egy havi bérlet lesz, melyet kezdőnapját a nyertes választja ki. Az esetleges félreértésekért, elnézést kérünk!
Tisztelt BKV-figyelő!
Ezúton felhívjuk a figyelmüket, hogy a http://bkvfigyelo.blog.hu/ honlapon található nyereményjátékukban felajánlott nyereménnyel megtévesztik olvasóikat, az utazóközönséget. 30 napos bérlettípus a Fővárosi Közgyűlés 2007. december 20-ai döntése nyomán 2008. január 1-jétől már nem létezik a BKV Zrt-nél. Az új havi bérlet tetszőleges kezdőnappal vásárolható meg és érvényessége mindig az adott hónap hosszúságától függ (tehát nem minden esetben 30 nap!).
Kérjük, hogy a hibát haladéktalanul korrigálják. Valamint ismételten felhívjuk a figyelmüket arra, hogy a BKV Zrt-t érintő információikkal kapcsolatban minden esetben keressék meg a társaság sajtóirodáját, hogy a tényeknek nem megfelelő, téves tájékoztatás kiküszöbölhető legyen!
BKV Zrt., Sajtóiroda
Utolsó kommentek