Tisztelt BKV-figyelő !
Mellékelten küldök egy kis filmet a 67V autóbusz villamosmegállóba állásáról. A töténethez annyit fűznék, hogy nem tudom kinek az ötletéből (lakossági kérés, vagy BKV akció), a 67V autóbuszok 2007. október 2-tól a Kolozsvár utcában illetve az Erzsébet királyné útján a villamossínek menti megállókban állnak meg. Az egyik "előnye" a filmen látható, a másik, hogy a villamosok meg a buszok a reggeli illetve délutáni csúcsforgalomba feltartják egymást ezzel jelentős 4-5 perces menetidő többletet okozva az utasoknak A filmből kiderűl milyen remek kis szilikózist lehet kapni a villmosok által akarva-akaratlanul kiszórt homoktól, amit a buszok felkavarnak.
Üdvözlettel: Kojo
2007. október 25. 12:38
Busz és villamos
2007. október 24. 18:03
Megfelelően tájékoztatott a BKV
Az elmúlt hónapokban számos BKV járat útvonala módosult, átszervezés vagy felújítási munkák miatt. Rengeteg utaspanaszt kaptunk azzal kapcsolatban, hogy a BKV a járatmódosításkor hiányosan tájékoztatta az utasokat, nem voltak tájékoztatva arról, honnan indul a pótlóbusz, és az átszállási helyek is hiányosak voltak.
Október 24-től pályafelújítási munkák miatt egyes BKV villamosok módosított rendben közlekednek, kíváncsiságból a Moszkva térre mentem 18-as villamossal megnézni, a BKV most hogy tájékoztatja az utasokat, és meglepődtem. Egyből megtaláltam a pótlóbuszt, tájékoztatásból most 5-ös!
Október 24-től pályafelújítási munkák miatt egyes BKV villamosok módosított rendben közlekednek, kíváncsiságból a Moszkva térre mentem 18-as villamossal megnézni, a BKV most hogy tájékoztatja az utasokat, és meglepődtem. Egyből megtaláltam a pótlóbuszt, tájékoztatásból most 5-ös!
2007. október 24. 14:13
Babakocsival
Szia!
Elmúlt hét vasárnap történt velünk az alábbi, nem tudom mennyire kirívó eset.
Babakocsival sprinteltünk az éppen érkező 85-ös busz után a Harmat utcai megállóba. Ez a busz egy újfajta csuklós Volvo volt, amin tudvalevően két helyen lehet felszállni babakocsival. Mivel láttuk, hogy a harmadik ajtónál sokan vannak, egy másik babakocsival súlyosbítva, ezért továbbmentünk a második ajtóhoz. Azonban az ajtó a busszal együtt fogta magát és elindult. Ezen annyira meglepődtem, hogy még a rendszámát sem írtam fel.
Mint később kiderült, valószínűleg ezt azért csinálta, mert pár perccel később jött egy teljesen üres 85-ös -amiről azért pár szóban beszámolhatott volna, hiszen azt hiszem a busz fel van szerelve az ehhez szükséges eszközökkel -, amit mi már sajnos csak távolról láttunk, mivel közben a 185-ös busz beiktatásával a 3-as villamossal utaztunk tovább. Mondjuk azon meg azt nem értem, hogy miért van néhány ajtónál megjelölve a babakocsival való felszállás lehetősége, mert ezek az ajtók semmiben sem különböznek a többitől.
Úgy látom, hogy bár a gyerek még csak fél éves, de záros határidőn belül meg kell tanulnia járni, ha szeretne BKV-val utazni.
--
sajt
2007. október 24. 09:47
Pillanatképek a Gödöllői HÉV-ről
Tisztelt "BKV Figyelő"!
Szerintem sokan tudják, hogy mostanában cserélik a HÉV síneket. Ezzel kapcsolatban lenne (pár) szavam.Tudomásom szerint a RING Megállótól (az a megálló, amit csak a Forma 1 idején nyitnak meg, rögtön Szilasliget után) kezdték el a sínek cserélését, de ha nem is onnan, ez nem lényeges. Ahogy tovább haladunk a ring megállótól Gödöllő felé, jobbkézre van egy nagyon szép tanösvény, ami mellesleg más célokra is alkalmas. Kerékpáros barátaimmal gyakran járunk oda biciklizni, de már láttunk arrafelé futókat, geocachinges keresőket, túrázókat is. Most az általunk annyira szeretett BKV gondolt egyet és elkezdte feltúrni a tanösvény elejét (egyelőre csak az elejét túrták föl) és őrjöngve írtani az erdőt. Namost ez már eleve hülyeség volt számukról, mert mint később megtudtuk a r. megállóban járkáló úrtól, hogy megvolt a nyomós okuk rá: onnan könnyebb a gépeket felvinni. Ennyi. Mitne mondjak, k*rvára megérte. Aki nem tudná, annak elmondom hogy 2 oldalról lehet megközelíteni a megállót: gödöllő felőli oldalról és a pest felőli oldalról. Ezt még tovább tagolhatjuk, a gödöllői oldalról ugyan csak gyalog vagy kerékpárral lehet felmenni (ott a tanösvény vége) 2 úton, és a pesti oldaról pedig 3 féle módon: 1 tökéletes út gépeknek, ami levan szórva a maradék sínek-közötti-kövekkel, 1 gyalogos betonút és mégegy betonút, amin megintcsak simán felvihetnék a benga gépeiket. Namost a gépeket őrző bkv-droid vallomása szerint csak a síneket cserélik, habár nemtudom miért kell ehhez kb. 5 markoló és még egy adag zúzder szörny. Már nem azért, de a kedves droidunk csak találgatózott, hogy mi is a valódi céljuk, de azt kitudtuk szedni belőle, hogy "hát most szélesebb lesz a tanösvény". Ez kb. annyit jelent, hogy elb*sznak mindent, csupán azért hogy a szaros gépeiket felvigyék egy teljesen abszurd módon? Mennyire hülyék ezek?
Nah itt egy másik sztori, amit nemrég tudtam végighallgatni:
Adott egy gödöllő felé tartó HÉV, amin és és a barátom utazunk 2 skinhead "társaságában", habár úgygondoltam jobb lesz távolról nézni az eseményeket, miután egy idősebb fajtából származó nőnemű hibridkalauz felmászott a vagonba 2 őrrel [2 romával - azok voltak (hmm, mióta dolgoznak a romák?)] magamögött. Néztünk is haverral, hogy mi lesz a következő mozdulatsor, amiből csak annyi lett, hogy a 2 "őr" megállt a középső ajtónál (nyílván tudják kik azok a skinheadek) és hagyták a kalauzt tovább menni egyedül. Végül a kalauz csak pofázni tudott, mert természetesen jegy nélkül utazott a két férfi. Miután beszélgettek egyet a kalauz ment a következő vagonba, az őrök utána, később pedig a 2 férfi nyugodtan utazott tovább jegy nélkül. Valószínűleg hasonló harcigépekre költik a pénzt a bkv-sok, akik megvédik a kallert mindentől, és mindenáron behajtják a bírságot.
2007. október 23. 10:36
Az ellenőrt épp csak a bérlet nem érdekli
Kedves BKV figyelő,
Két sztorit szertnék megosztani veled.
1. Mint minden reggel, ma is felszálltam a 26-os buszra a Nyugati pályaudvari végállomáson. Mivel végállomás, a busz már bent áll, és az utasok felszállhatnak, mielőtt a sofőr megérkezik. Ma is így tettem két másik utassal egyetemben. Nyugodtan ülünk és várjuk az indulási időt, amikor hirtelen azt látjuk, hogy mögülünk elhúz mellettünk egy 26-os busz és elindul a Körút felé. Döbbenten néztük, ahogy kikanyarodik a híd irányába, majd leesett, hogy a busz, amin ülünk, valamiért nem indult, helyette a mögötte lévő buszt indították. Ez néha elő is fordul, de olyankor a sofőr beszól az elöl (indulási helyen!) álló buszban várakozó utasoknak, hogy szálljanak át, mert a mögötte lévő fog indulni. Ez a sofőr viszont nem tette meg ezt a minimális lépést. Emiatt többen is elkéstünk, hiszen a 26-os 15-20 percenként jár. Naivan megkérdezem: a sofőr azért vezeti a buszt, hogy hó végén megkapja a fizetését, vagy esetleg egy icipicit azért is, hogy az utasokat eljuttassa A-ból B-be??
2. Ma ért véget a tudományos kísérletem, amely azt volt hivatott vizsgálni, hogy az újdonsült ellenőrnek felcsapott biztonsági őrök mennyire figyelik, hogy az ember mit mutat fel nekik. A Keletiből metrózom a Nyugatiba. A Keletinél minden reggel állnak ilyen őrök (általában négyen, teljesen eltorlaszolva a mozgólépcsőt), a Nyugatinál pedig 5 napból 3-szor voltak. Összesen tehát 8 alkalom. Hétfőtől péntekig mind a 8 alkalommal a vonatbérletemet mutattam fel BKV bérlet helyett (ugyanabban a tokban van a kettő, csak ezúttal a MÁV bérletes felét mutattam az őröknek). A vonatbérlet egy fehér cetli, rajta apró fekete betűkkel, tehát kinézetre köszönőviszonyban sincs a színes, kisebb, igazolványba tett BKV bérlettel. A vonatbérletet minden alkalommal tisztán láthatóan mutattam fel az őröknek, tehát nem csak elsuhantam mellettük. A 8 alkalomból egyetlenegyszer sem szóltak, hogy ez nem stimmel. Második naiv kérdésem tehát: minek fizetjük ezeket az embereket, hiszen nyilvánvaló, hogy nem végzik a munkájukat?
Üdvözlettel: Réka
Utolsó kommentek