Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kalauzra támadt egy utas a Csepeli HÉV-en

Olvasónk, november 15-én a Csepeli HÉV-en utazott. A szerelvényen kalauzok, közterület-felügyelők és biztonsági őrök teljesítettek szolgálatot. Voltak olyan utasok, akik ennek ellenére blicceléssel próbálkoztak, persze nem jártak sikerrel. Az egyik nő például lejárt nyugdíjas igazolvánnyal kísérelte meg az utazást, de azt a kalauz nem fogadta el, pótdíjazni kezdett. A megbüntetett hölgy segítségére egy másik nő sietett, aki provokálta az ellenőrt, majd megpofozta. Rendőri intézkedés lett a vége:

Kedves BKV-figyelő!

Csepeli lévén rendszeresen utazom hévvel, szerencsés esetben csak naponta kétszer, egyszer befelé és egyszer kifelé. 2011. novemeber 15-én a Boráros térről 16.41 órakor induló szerelvény első kocsijában ülve különös eseményeknek voltam szem- és fültanúja.
 
A héven ellenőrök dolgoztak közterület felügyelők és hév biztonsági őrök kíséretében. Jelenlétük nem volt meglepetés, már a hévre felszállva lehetett tudni, hogy ellenőrzés lesz, lévén ott álltak a szerelvények mellett, a kék egyenruhák pedig már messziről virítottak. Ennek ellenére természetesen voltak, akik a blicceléssel próbálkoztak. Számomra felért egy állatorvosi lóval, mert utasként is csak döbbenten figyeltem egynémely utastársam viselkedését.
 
Egy úriember azzal kezdte, hogy nincs sem jegye, sem bérlete, ezért megoldásként azt ajánlotta, hogy következő megállónál leszáll, úgyhogy ne büntessék meg, hanem felejtsék el az esetet. Az ellenőr – egy 20-30 közötti lány – erre azt felelte, hogy ez nem így működik. Felírja az adatait és lehetőséget biztosít a férfi részére, hogy 8 napon belül bemutasson egy, a mai napra érvényes bérletet. A férfi ezen teljesen felháborodott, és bár átadta a személyi igazolványát, hogy felírják az adatait, amikor arra került volna a sor, hogy aláírja az átvételt, közölte hogy ne tud írni. Ennek ellenére az ellenőr hölgy átadta neki, és közölte vele, hogy akkor 8 napon belül mutassa be a bérletet, és a viszont látásra.
 
Itt azonban még nem ért véget a dolog. Nem telt bele egy perc, egy idősebb nővel került szembe, aki nyugdíjasnak mondta magát 63 éves lévén, de nem rendelkezett állandó bérlettel csak egy olyannal, amely – ahogy azt az ellenőr fennhangon közölte is vele - már 2011. márciusában lejárt. A hölgy azonban egyre csak kötötte az ebet a karóhoz, hogy érvényes. Végül az ellenőr tájékoztatta, hogy nem adja vissza a bérletet, viszont a magát nyugdíjasnak valló hölgynek lehetősége van arra, hogy 8 napon belül igazolja a jogosultságát (vagyis hogy tényleg nyugdíjas) és akkor meghosszabbítják azt (vagy valami ilyesmi). Ezen a nyugdíjas hölgy teljesen kiakadt, és elkezdte mondani a magáét. Egy 30 körüli, hosszú, szőke hajú nőben támogatójára is talált, mivel az elkezdett beszólogatni az ellenőr lánynak nem éppen nyomdafestéket tűrő szavakkal, és közben adta a nyugdíjas nő alá is a lovat. Az ellenőr erre felszólította, hogy ne avatkozzon bele. Itt egy kicsit elveszítettem a fonalat, mivel a nyugdíjas nő megkaparintotta valahogy az ellenőr szolgálati igazolványát, és  csak abban az esetben volt hajlandó azt visszaadni, ha visszakapja saját március óta érvénytelen – de szerinte érvényes – bérletét. Az ellenőr ezt megtagadta és követelte vissza az igazolványát, és ekkor... a hosszú, szőke hajú 30-as nő, aki eddig csak beszólogatott és uszította a nyugdíjas nőt, lazán előrehajolt és egy hatalmasat lekevert az ellenőrnek minden előzmény nélkül.

Az ellenőr csaj mondanom sem kell ezen kiakadt, sikoltozni kezdett, és kiabált, hogy megütötték. A közterület felügyelő és a biztonsági őrök azonnal ott termettek és lefogták az anyázó, szőke hajú fúriát, miközben az ellenőr csaj kezdett idegösszeomlást kapni, sírt és sikoltozott. A hab a tortán, hogy a kocsi vége felől dúvadként tört előre egy másik ellenőr, és ha nincsenek ott a hév biztonságiak valamint a közterület felügyelő hogy lefogják, akkor tuti hogy lehajítja a vonatról a szőke pofozkodós csajt, amiért megütötte a FELESÉGÉT!
 
Eléggé eldurvult a dolog, rendőri intézkedés lett a vége. A legfurább, hogy a szőke pofozkodós csaj olyan büszkén vigyorgott utána végig, mintha valami nagy hőstettet követett volna el, holott ő volt aki provokált, és ütött. Mindig is tudtam, hogy vannak buta emberek.
 
Mielőtt megjegyezné valaki, hogy miért nem lépett közbe egyetlen utas sem: Szerencsére a biztonsági őrök a helyzet magaslatán álltak, és pillanatok alatt közbeavatkoztak. Ami pedig szintén elismerésre méltó, hogy csak 1-2 utas (bár szerintem ez is sok) értett egyet a szőke fúriával és támogatta a tettét, a többség elítélően nyilatkozott.
 
Eddig sem vágytam rá – és nem csak a közutálat miatt – hogy BKV ellenőr legyek, ezek után azonban még annyira sem (ahogy hallottam a biztonsági őrök beszélgetését, nem ez volt az első utas általi támadás a héten).

39 Tovább

Vader nagyúr is a 2-es metrón utazik

Ennyi kell ahhoz, hogy a magukba fordult utasoknak jó kedvük legyen, és röhögjenek egy jót az utazás során. Ha a BKV és a BKK-nak valamire való marketingesei lennének, meglovagolták volna ezt. Mert hát mi lehet annál nagyobb reklám, hogy a Sötét Lord is velük utazik... :)

21 Tovább

Villamost álmodott az autóbusszal kiszolgált legfontosabb útvonalakra a BKK

A ma autóbusszal kiszolgált legfontosabb útvonalakon ki kell építeni a villamos- vagy gyorsvillamos-vonalakat, és felújítani a végletesen leromlott szakaszokat, áll a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) terveiben. A mostani buszflottát lecserélnék, de az elektromos buszok csak a következő körben jöhetnek, -olvasható az Indexen.

Az elektromos hajtású módok fejlesztése a budapesti közösségi közlekedés egyik kiemelt prioritása, nyilatkozták a BKK sajtóosztályán kérdésünkre, hogy milyen környezetbarát beruházásokat terveznek a jövőben. Eszerint a ma autóbusszal kiszolgált legfontosabb útvonalakon (ismét) ki kell építeni a villamos- vagy gyorsvillamos-vonalakat, illetve felújítani a végletesen leromlott szakaszokat. Ezzel csökken a helyi lég- és zajszennyezés, nő az utasok komfortja, és javul a városkép.

Az 1-es és 3-as villamosvonal átfogó felújítása a jövő évben kezdődik: ennek keretében mintegy 40 milliárd Ft-ból megújul a pálya (részben füvesítve), az áramellátás; új, akadálymentesített peronok épülnek; az 1-es vonal pedig végre a másik végén is eléri Budát a Rákóczi hídon át. Ezt követően számos villamoshálózati fejlesztés tervezését kezdik meg a belvárosi villamosvonalak visszaállításától a külső Bécsi úti villamosvonalig – utóbbival a 19-es vonal végállomását tolnák kijjebb. Az elképzelések szerint a 47-49-es nem a Deák térig jönne be, hanem onnan tovább menne a Nyugati Pályudvarig. A Keleti és a Bosnyák tér között – a 4-es metró hosszabbítása helyett – visszaépítenék a villamossíneket.

A kevésbé terhelt szakaszokon első körben az elaggott – 18 évet meghaladó átlagéletkorú! –, súlyosan légszennyező autóbusz-flotta szinte teljes cseréjére van szükség. Ezt a BKK rövid távon magántőke bevonásával tartja megvalósíthatónak. Második körben az elektromos üzemű járművek számának növelése következhet: a viharosan fejlődő technológiák árától és megbízhatóságától függ, hogy a belvárosi és a hegyvidéki vonalak kiszolgálására a vezetékes trolibuszok, az önjáró energiatárolós vagy a különféle hibrid járművek lesznek-e a legelőnyösebbek. Az autóbuszvonalakon már ma is vizsgálják a gázüzem (LPG vagy CNG-meghajtás) lehetőségeit.

A 4-es metró 2. üteme helyett inkább az 5-ös következik

A metróhálózat bővítése rendkívül költséges beavatkozás, egyben a város fejlődésének térbeli irányait évtizedekre meghatározó döntés. Az M4 metróvonal első ütemének átadása után nem várható, hogy az eredeti tervek szerint folytatódna az építkezés; a koncepció mind műszaki, mind pénzügyi oldalról alapvető felülvizsgálatra szorul.

Ehelyett a BKK a metró- és HÉV-vonalak integrációját tartja sürgős feladatnak. Az M2 metróvonal és a gödöllői HÉV (H8, H9) átjárhatóságának megteremtése, illetve a majdani észak-déli gyorsvasút (M5 illetve H6-H7) első ütemének építése Csepel és az Astoria között jelenleg előkészítés alatt áll. Ezen fejlesztések tervezését, projektesítését a BKK a következő két évben végzi el uniós forrásokból.

A BKK kiemelten kezeli a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését: 2020-ig a cél a kerékpárral közlekedők ma 5 százalékos arányának megduplázása. 2013 tavaszán üzembe helyezik a BuBi közbringa-hálózatot, amely 78 belvárosi dokkolóállomáson 1000 ingyenesen kölcsönözhető kerékpárból áll majd. Nagyobb ívű és tovább tartó program lesz a városi-elővárosi kerékpáros főtengelyek kiépítése vagy korrekciója, például a járhatatlan budai felső rakpart, a Veres Péter út vagy a Rákos-patak mentén építhető turisztikai kerékpárút.

A BKK szerint a túlterhelt közutak nem alkalmasak a belső városrészekbe áramló forgalom levezetésére. Mivel a Hungária körúton belül sűrű és jól kiépített a közösségi közlekedési hálózat, e területek tehermentesítése érdekében megkezdték a behajtási díj rendszerének kidolgozását. London, Stockholm és Szingapúr példája bizonyítja, hogy nem ellehetetleníti, inkább lélegzethez juttatja a belvárost, fellendíti a gazdasági életet, ösztönzi a kerékpározást és javítja a közösségi közlekedés kihasználtságát is.

A Duna kihasználatlan közlekedési folyosó: ma inkább elválasztja, mintsem összeköti Budát és Pestet. Az északi és déli elővárosok felől ingázók kiszolgálásában éppolyan komoly lehetőségek rejlenek, mint a városon belüli „hídpótló” vízibuszok bevezetésében, ezért a BKK jelenleg azt vizsgálja, milyen műszaki és pénzügyi feltételeket igényel egy Százhalombatta és Vác között közlekedő személyszállítási hajórendszer.

Az egyéni közlekedésben a rugalmas megoldásoké a jövő. A saját gépkocsi fenntartásának jó alternatívája lehet a car-sharing, vagyis a bárki által hozzáférhető városi bérautók rendszere, melyek rendszerint elektromos, környezetbarát járművek. Az ilyen rendszerek gombamód szaporodnak szerte a világon.

(Index)

10 Tovább

Zavarodott utassal a fedélzetén indult el a 22-es busz

Olvasónk, Éva nem mindennapi esetet írt meg a BKV-figyelőnek. Kedden 11 óra körül a János Kórháznál egy pizsamás, papucsos bácsira lett figyelmes a buszmegállóban. Szinte biztos volt abban, hogy az illető a kórházból szökött meg, úgyhogy a segítségére indult. A bácsi zavarodott volt, lökdöste, ezért a kórháztól kért segítséget. Sajnos az idős úr a közben megérkező 22-es buszra felpattant, így a betegszállítók kiérkezése előtt elhagyta a helyszínt. Olvasónk hiába szólt a buszvezetőnek, hogy az illetővel valami nincs rendben, elindult a Széll Kálmán tér felé.

Kedves BKV-figyelő!

Ma, 11.15-én délelőtt 11 óra körül a Szent János Kórház villamosmegállóban egy bácsira lettem figyelmes, aki a meglehetős hideg ellenére pizsiben papucsban sétált. A jelentős gyalogos forgalom ellenére senki nem törődött vele. Miután valószínűnek tartottam, hogy valamelyik közeli kórházból lépett meg, próbáltam vele szóba elegyedni, esetleg meglesni a csuklóját, van-e rajta karszalag.

A bácsi totál zavart, ellenséges és agresszív volt, igyekeztem meggátolni, hogy lelépjen, közben felhívtam a Kútvölgyi főnővérét, hogy küldjön le egy betegszállítót, hátha többre megyünk (nekem egy bringát is kellett tolnom, így nehezített volt a mozgásom). Közben a bácsi nekem lökte a bringát és felszállt az éppen beálló 22-es buszra. Kértem a sofőrt, hogy ne induljon tovább, hívtam segítséget, ez a bácsi valamelyik közeli kórházból lépett meg, nem kellene nagyon elvinni.

A sofőr viszont egyre csak azt hajtogatta, hogy neki indulnia kell, és így is tett, fedélzetén a zavart, pizsamás bácsival. Én felhívtam a 112-t, és tájékoztattam őket, megígérték, hogy szólna a Moszkva (bocsánat, Széll Kálmán) téri kollégáknak. Remélem valaki megtalálta a bácsit még mielőtt nagyobb baja esett volna. Nagyon megdöbbentő volt látni, hogy kb 5 fokban valaki pizsamában papucsban sétál az utcán, és senki nem próbál segíteni.

Éva

16 Tovább

Változások a BKV-figyelőn

A BKV-figyelőn a mai naptól nem csak Postr és IWIW, hanem Facebook regisztrációval is kommentelhettek. A változás fő célja, hogy mindenki számára könnyen elérhetővé tegyük a kommentálási lehetőséget.

A Facebook hozzászólások az eredeti kommentektől elkülönítve, közvetlenül a bejegyzés alatt találhatóak. Mivel a Facebookon a felhasználók számottevő része arccal és valódi névvel kommentál, bízunk abban, hogy ezen a csatornán keresztül sokkal több normális és kulturált hozzászólás érkezik majd.

A címlapon az eddigiektől eltérően a teljes bejegyzés elolvasható, nem kell a tovább gombra kattintani. A poszt szövege alatt megtaláljátok a témához érkezett első három Facebook kommentet is, így a bejegyzéssel egy időben a hozzászólásokat is elolvashatod.

A címlapon lévő posztok számát tízről ötre csökkentettük, hogy a kezdőlap gyorsabban töltődjön be és átláthatóbb legyen. A régebbi bejegyzéseket az oldalsávban elhelyezett naptár segítségével, vagy a lap alján található oldalválasztó gombokkal érheted el.

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek