Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Rosszul legyártott matricák: Nem mondott igazat a BKV sajtóosztálya

Bizonyára még emlékeztek arra a bejegyzésre, melyben egy Facebook bejegyzés nyomán a metrók ajtajai fölé kihelyezett új matricákat kritizáltuk. A kritika tárgya az volt, hogy a 2-es metró szerelvényeire kiragasztott matricán két állomást felcseréltek. Így:


A BKV akkor azt a tájékoztatást adta, hogy a rossz matricák csak a 2-es metró bizonyos szerelvényeibe lettek kiragasztva, de azokat azonnal javították. Mára teljesen bizonyossá vált, hogy nem csak a 2-es metró, hanem a 3-as metró összes szerelvényébe ki lettek ragasztva a hibás matricák, és azokat egyszerűen átragasztották. Ezt bárki megnézheti a saját két szemével.

A BKV miért félt bevallani ezt a hibát? Miért próbálták szépíteni a dolgot, és miért állítottak olyasmit, amiről ők is tudták, hogy nem igaz? A BKV rendszeresen számon kéri a BKV-figyelőn, hogy pontosan és korrektül tájékoztassa az olvasóit, és fontosnak tartják, hogy a bejegyzésre küldött válaszaik is megjelenjenek. De így hogyan amikor engem és titeket is félrevezetnek…

(Szerencsére annyit sikerült elérnünk, hogy az illetékes már nem dolgozik a cégnél, és a minőségbiztosítási rendszert felülvizsgálják, tehát a panasz eredményes volt.)

79 Tovább

Katowicében bizonyíthat az Alstom

Az Index információi szerint szeptemberben utazik az Astom katowicei gyártóbázisára az a magyar küldöttség, amely előtt a metrókocsigyártó cég bemutatja az átalakított fékberendezésű szerelvényeket. Úgy tudjuk, hogy az átalakítás főként szoftveres jellegű. Egyes részek még mindig eltérnek a magyar szabályoktól, ezért ezekre az Alstom derogációt kért.

A lap úgy tudja, hogy az Alstom katowicei üzemében több módosítást is végrehajtottak a Budapestre szánt metrókocsikon, főleg szoftveres jellegűt. A szerelvények azonban még mindig nem felelnek meg a magyar szabályoknak, ezért ezeket az eltéréseket még jóváhagyatnák a Nemzeti Közlekedési Hatósággal.

A cég közleménye szerint egyebek mellett fizikailag is változtattak a fékberendezésen, fejlesztették a fékrendszer rendelkezésre állását, így az üzemi fék áramszünet esetén is üzemképes marad, továbbá biztosították a levegős fék (fő-fék) fölérendeltségét. Beépítették az új menekülőajtókat, biztonságosabbá tették az ajtók működtetését és továbbfejlesztették a fedélzeti eseményrögzítő rendszert.

15 Tovább

Megalázták az ellenőrök az éves bérlettel rendelkező utast

Olvasónk, Mariann hatalmas hibát követett el. Nem is egyet, inkább kettőt. Először is éves bérletet vett a békávéra, amiért cserébe emberi bánásmódot, és kulturált utazási körülményeket várt. Utóbbit sose, az előbbit pedig addig kapta meg, míg el nem felejtette kicserélni a szelvényét a következő havira (ez volt a második hiba). Hiába volt tehát éves bérlete, hiába szerette volna kulturáltan rendezni a problémát, tolvajnak és csalónak és kurvának nevezték, és erőszakkal tartották a Kisföldalatti megállójában. Sztori a kép alatt:


Tisztelt BKV Zrt!

A következő panasszal fordulok Önökhöz és kérem az ügy mielőbbi kivizsgálását:

Előzetesen szeretném jelezni, hogy érvényes, éves bérlettel (ami havi bontásos) rendelkező utas vagyok.

2011.augusztus 2-án, délután fél hatkor kolléganőmmel, [ ] Ágnessel felszálltunk az Oktogon felé tartó kisföldalattira, a Bajza utcánál. A szerelvényen a 940-es számot viselő jegyellenőr hölgy bérletünk felmutatását kérte. Ennek mi eleget is tettünk. A hölgy a bérletemmel kapcsolatban azonban kifogásolta, hogy az elsején lejárt, ezért már az augusztusit kellene felmutatnom. Elnézést kértem tőle és jeleztem felé, hogy mivel tavaly még nem éves bérlettel utaztam, hanem havival, ami harmadikáig (vagy ötödikéig?) érvényes, ezért nem tudtam, hogy az éves bérletnél elseje a fordulónap, ezért ismét elnézését kértem és mondtam, hogy mivel úgyis itt dolgozom a Bajza utcánál, az éves bérlet augusztusi része pedig bent van az irodában, leszállok a következő megállónál és kérésére bemutatom az érvényes augusztusi bérletet. Ezt ő elutasította, mondván, hogy neki most kell a bérlet és büntetéssel fenyegetőzött.

239 Tovább

Kik tartatják be az utazási feltételeket?

A címben feltett kérdésre olvasónk, László keresi a választ. Történt, hogy a 20E jelzésű buszon utazott, ahová egy szarszagú részeg nő szállt fel. Nem zavartatta magát, mert a vélhetőleg fekáliás ruhájával leült, és még azzal sem foglalkozott, hogy a buszon utazó többi ember szabályosan menekült mellőle. Ezt látva olvasónk segítséget kért a járművezetőtől, aki teljesen tehetetlen volt. Mit lehet tenni ilyen esetben?

Kedves BKV-figyelő!

Egészen friss élményemről kívánok írni:

Ma délután amúgy megszokott járatommal, a 20E-vel indultam hazafelé a Keleti Pályaudvarnál található végállomásról, nagyságrendileg 3/4 2-kor. (Ez a 13:47-es járat lett volna, annak a ténynek a megemlítésétől pedig már eltekintenék, hogy a menetrendben kiírttól eltérően ez NEM alacsonypadlós volt, amely tény az új menetrend bevezetése óta amúgy is megszokott.)

76 Tovább

Azt hitték, kettészakad a busz

47 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek