Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

„Profi” terroristák fenyegetik a BKV-t

A sztrájk első és harmadik napján is robbantással fenyegették meg a BKV-t. A magát BA-S-nak hívó szervezet e-mailben küldi el fenyegetését. A levelet csak a BKV-nak és blogunknak küldi el.

Az első levelet 11-én éjszaka kaptuk. Akkor –mivel nem tudtuk, hogy a BKV olvassa-e- kötelességemnek éreztem, hogy jelezzem a fenyegetést, ezért a levelet továbbítottam a rendőrségnek, és egy rövid szöveges üzenetben ezt jeleztem is nekik. Megkapták, a BKV is intézkedett, az érintett garázsokat, kocsiszíneket átvizsgálták.

A második levél tegnap éjszaka jött egy másik címről, ugyan azzal a névvel, ám ezt csak ma reggel tudtam elolvasni. A rendőrséget a BKV értesítette, a tűzszerészek ma a metrót vizsgálták át. Idézek a levélből, figyeljétek a dátumot:

Felhívjuk a BKV felsővezetői és dolgozói figyelmét, hogy a Január 13.-i napon, a BKV sztrájk harmadik napján, csütörtökön: - 6:30 és 8:30 között az alábbi helyek valamelyikén várható robbantás:

Batthyány tér, metróállomás, Déli pályaudvar metróállomás és Máv-állomás területe, Blaha Lujza tér, metróállomás, Klinikák metróállomás, Arany János utca metróállomás, Dózsa György út metróállomás és az említett állomások közeli alagútszakaszok.

A fenyegetés a BKV-sztrájk (És a kapcsolódó MÁV-szolidaritás) azonnali felfüggesztéséig fennáll.

Igen… Terroristáink annyira profik, hogy maguk se tudják, mikor szeretnének robbantani. Január 13 az mindenhol szerda, csütörtök pedig 14-e.

Szép dolog egyébként, hogy megpróbálnak fellépni a sztrájk ellen, de talán nem így kellene. Mi értelme van annak, hogy a sztrájk alatt is megbízhatóan működő metrót is leállítják? Ezek tényleg „profi” terroristák.

101 Tovább

Az NKH jelentése a BKV buszok állapotáról

Demszky Gábor illegális vadsztrájknak nevezte a BKV buszgarázsaiban az elmúlt napokban történteket. Kocsis István, a BKV vezérigazgatója feljelentést tett rongálás és a közlekedés veszélyeztetése miatt, valamint kijelentette, hogy a BKV nem oázis. Mi pedig utánanéztünk valóban rossz-e a BKV buszok állapota.

"Micsoda kérdés? Persze, hogy az"- vághatja rá a kedves olvasó. Úgy tűnik ezt a tényt azonban néhányan hajlamosak nagyon figyelmen kívül hagyni. De mi történik valójában? A BKV és az érintett szakszervezetek nem tudtak megállapodni egy új kollekítv szerződésben, ami azt jelenti, hogy január első munkanapjain már a munka törvénykönyve szerint dolgoznak a BKV-sok. Ez viszont lényegébe szigorúbb, körültekintőbb eljárást követel meg a dolgozókól. A közlekedési vállalat vezetői azt szerették volna elérni, hogy csökkentsék a fizetés melletti juttatásokat, ezt azonban elfogadhatatlan a szakszervezetek számára, és már korábban jelezték, a kollektív szerződés hiányában borulhat a menetrend. Ez bekövetkezett, ám felmerül a kérdés, valóban ennyire lesújtó-e a buszok állapota, vagy csak szőrszálhasogatásról van szó.

44 Tovább

BKV-figyelőn a lista: Erre van 20 perce a buszvezetőnek

Jármű átvételkor minden járművezetőnek meg kell győződni arról, hogy a busz amit átvesz, vezetni fog, az nem hibás, közlekedésre alkalmas. A buszokat egy lista alapján nézik végig. A buszvezetőnek 20 perce van a hibakeresésre, az alábbi lista szerint. Ha hibát talál (rossz a kijelző, rossz a világítás, stb.) a jelenlegi szerződés szerint nem állhatna forgalomba a járművel:

139 Tovább

Az összeomlás szélén a fővárosi buszközlekedés

A buszok közül több nem tudott elindulni a műszakkezdéskor, emiatt "nem tudják tartani a menetrendet" - mondta Erős János fődiszpécser, akinek egyelőre nincsenek információi arról, hogy hány busz nem indult el reggel. A Független Hírügynökség információi szerint hajnalban a kelenföldi buszgarázsból a buszok 80 százaléka nem állt forgalomba.

Karácsony előtt a hideg miatt több száz BKV-busz hibásodott meg, a gondot a járművek légrendszerének befagyása okozta - tájékoztatott akkor Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője. A BKV fődiszpécsere akkor elmondta, hogy a meghibásodások jelentős része az elavult alkatrészek és a hideg idő miatt következett be.

614 Tovább

Csoda, hogy túlélték a dabasi járat utasai

A vakszerencsén múlt, hogy nem történt halálos tömegszerencsétlenség szombat délelőtt az 5-ös út 35-ös kilométerénél. Ha gyorsabban megy a Volán Dabasra tartó járata, Kartali Márton (18) diák sem tudta volna elküldeni ezeket a sokkoló fotókat szerkesztőségünkbe a kitört kerekű buszról. Így most duplán szerencsés: túlélte az utazást, és még 10 ezer forint is jár neki a képekért.

- Úgy 60 km/órával mehetett a busz, amikor egyszer csak azt vettem észre az ablakból, hogy gurul a kerék, és megelőzi a buszt. Aztán egy nagy huppanás következett, majd kitört a pánik. A busz az alváz hátsó részén csúszott tovább az aszfalton, csak 100-200 méter után állt meg - számolt be a rémisztő balesetről Márton, aki épp az elgurult kerék fölött ült a buszban. - A sofőr azt mondta, hogy nagy baj lett volna, ha gyorsabban megyünk.

39 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek